Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:30
Beste tweakers,

Ik hoor vandaag toevallig twee verhalen uit mijn vriendenkring, dat zij last hebben van een plotseling verlies van reuk- en smaakvermogen. Zonder eigenlijk merkbare andere klachten.

Na een rondje Google gedaan te hebben lees ik dat dit idd door meerdere mensen gemeld wordt en het aangemerkt wordt als mogelijk Coronavirus symptoom.

Ik had er nog niet van gehoord, en dacht wellicht is het handig om dit hier te delen, zodat mensen deze symptomen herkennen en maatregelen kunnen treffen.

Hier een artikel:
https://www.google.com/am...coronavirus-12436276/amp/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51
Alle verkoudheidsklachten/griepklachten horen ook bij Corona. Verlies van smaak is ook een van de klachten van griep/verkoudheid.

Dus het is dan ook logisch dat het erbij hoort. Ze hoeven niet alle klachten die je kunt krijgen ergens te noteren want de klachten zijn per persoon weer anders.

Het is dus niet echt iets nieuws.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
Dat kan wel zo zijn, maar zoals ik zei hebben deze twee losstaande personen in mijn vriendenkring, verder geen klachten (zoals een verstopte neus bijvoorbeeld). Dan is een plotselinge uitval van het reuk- en smaakvermogen vandaag wel frappant. Op twitter lees ik nu ook meerdere mensen met deze klachten.

Geen tweakers met dezelfde ervaring?

Puur informatief, zodat je bij het herkennen van deze klachten, iig geen contact met anderen moet hebben lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-04 17:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dit heb ik een paar dagen geleden inderdaad ook al gelezen, staat ondertussen in het lijstje met (mogelijke) symptomen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Is dat niet een algemeen iets voor verkoudheid/griepklachten?
Ik ben een ongeveer een maand geleden verkouden en 1 dagje ziek geweest, en heb toen een week lang nauwelijks wat geproefd van mijn eten.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-tom-562 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:48:
Is dat niet een algemeen iets voor verkoudheid/griepklachten?
Ik ben een ongeveer een maand geleden verkouden en 1 dagje ziek geweest, en heb toen een week lang nauwelijks wat geproefd van mijn eten.
Smaakverlies is vrij normaal bij verkoudheden ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Maar het kan na een zware griep blijvend zijn. Wij kennen mensen die dat hebben. Best vervelend! Bagatelliseer dus een "gewone"griep beslist ook niet! Over het hele winterseizoen kost dat soms duizenden dodelijke slachtoffers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
Volgens mij ontgaat het bij bovenstaande reacties om het punt dat ik probeer te maken.

Het verlies van reuk- en smaakvermogen kunnen wel symptomen zijn die ook bij gewone griepklachten voorkomen, maar ik zie ze eerlijk gezegd nog niet (vaak) voorkomen op de lijsten welke genoemd worden voor symptomen bij Corona. Terwijl andere griepklachten wel duidelijk losstaand benoemd worden. Daarnaast lees ik nu meerdere mensen die deze klachten hebben, zonder andere griepsverschijnselen te hebben.

Het is dus een waarschuwing om alert op te zijn, omdat deze klachten niet direct opgemerkt worden. Terwijl klachten als hoesten, keelpijn, verkoudheid en/of koorts wel erg genoemd worden en mensen hier extra alert op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-04 17:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

red1 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:19:
Volgens mij ontgaat het bij bovenstaande reacties om het punt dat ik probeer te maken.

Het verlies van reuk- en smaakvermogen kunnen wel symptomen zijn die ook bij gewone griepklachten voorkomen, maar ik zie ze eerlijk gezegd nog niet (vaak) voorkomen op de lijsten welke genoemd worden voor symptomen bij Corona. Terwijl andere griepklachten wel duidelijk losstaand benoemd worden. Daarnaast lees ik nu meerdere mensen die deze klachten hebben, zonder andere griepsverschijnselen te hebben.

Het is dus een waarschuwing om alert op te zijn, omdat deze klachten niet direct opgemerkt worden. Terwijl klachten als hoesten, keelpijn, verkoudheid en/of koorts wel erg genoemd worden en mensen hier extra alert op zijn.
Vergeet hoofdpijn niet in dat rijtje.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Freee!! schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:22:
[...]

Misschien wel grappig om te vermelden: De gehele omgeving veranderd op dit moment voor iedereen qua 'lucht' samenstelling (niet alléén in Nederland). Smaak & geur worden bepaald door..... :9

Nog een paar dagen 'Corona Crisis' en de 'Stik Stof Crisis' is ook afgewend voor de komende járen....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

Correlatie /= causatie

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Freee!! schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:22:
[...]

Je kan alles opnieuw opsommen, of gewoon in het juiste topic ervoor kijken
Handige informatie rondom het Coronavirus

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 22-03-2020 21:22 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
YakuzA schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:12:
[...]

[...]

Je kan alles opnieuw opsommen, of gewoon in het juiste topic ervoor kijken
Handige informatie rondom het Coronavirus
Of ik kijk er finaal overheen, maar waar staat hier geur- of smaakverlies? Kan je mij dat aanwijzen?

Ik heb het niet over een dichte neus welke problemen geeft, ik heb het over (plotselinge) geur- en smaakverlies zonder andere symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Reuk- en smaakverlies zónder verstopte neus is bijzonder. Heb het ook eerder gelezen in relatie tot besmetting met corona. Geen duidelijke informatie over kunnen vinden.

Voor nu zou ik het als teken zien om binnen te blijven, eventueel thuis te werken en sociale contacten even te vermijden.

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:02

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Voor medische adviezen en raad ga je naar de huisarts of bel je evt met de Corona lijn.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.