Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandigeHàry
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-09 15:06
Ik zoek een?
smartphone met een zo groot mogelijke batterij(ik heb een hekel aan opladen) als ik er 5-7 dagen kan uitpersen zou dat fantastisch zijn!. Ik heb nu een xiaomi mi a2 lite 4gb die het net aan net niet twee dagen volhoud. Wat ik nu heb vind ik i bijna alle opzichten goed, behalve de batterijduur. Ook merk ik dat de soc toch wel wat langer nodig heeft om apps op te starten, vooral bij word is dat vervelend, net zo als dat hij heel snel apps afsluit, alleen al als ik een word document open heb staan en ik wat opzoek op google is word al weer afgesloten wat best wel irritant is (voor adobe pdf reader geld hetzelfde).

Wat is je budget?
max 250 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik hem nu gewoon als mobiele laptop. Ik doe er dus vooral veel mee browsen, whatsapp, twitter (beperkt) mail, word,etc. geen games of zware Photo/videoshop applicaties. Daarvoor vind ik het ook niet zo belangrijk dat de camera van top kwaliteit is, hij moet het gewoon doen. Oled heb ik nu ook niet en mis ik denk ik ook niet, vooral in dit prijssegment zal ik wel niet veel beters vinden en dat is ook prima, wel wil ik op 1080p blijven.

Wat heb je zelf al gevonden?
zelf heb ik al het een en ander voorbij zien komen: een ulefone power 5 (13000mah) (is ondertussen alleen tegen hoge prijzen te verkrijgen en heeft een slecht soc),

een blackview bv9100 (13000mah) is een rugged, waterdichte lompe telefoon (ik weet dat de telefoon lomp zal zijn met mijn eisen maar hier zitten hele dikke randen omheen want hij is rugged) maar weer een helio p23/25 4gb ram),

dan een blackview bv9500 plus 10000mah helio p70 4gb ram (komt al in de buurt van mijn gewenste performance) draadloos opladen ondersteunt. wel rugged ip 69k en dus 'te' lomp voor de voorzichtigheid die ik altijd heb voor mijn spullen.

een ulefone armor 3w 10300mah, helio p70 6gb ram, geen draadloos laden voorderest bijna alles hetzelfde als de voorlaatstgenoemde.

dan als normale niet-china telefoon nog de Samsung m21/31 6000mah 6gb ram en -volgens mij- een nog net iets snellere soc dan de p70. ik moet wel zeggen het heeft geen stock android, wat voor mij een min is en ik ga er net 3 dagen mee redden, als het amoled niet te veel energie gebruikt met al die witte dingen die ik vaak doe, onlangs mijn voorliefde voor donkere modus etc.

nou realiseer ik me dat al deze Chinese telefoons geen updateleid hebben , maar dan flash ik er zelf wel android 10 op, daar kan ik mee leven (nog geen ervaring mee, maar dat komt wel). alleen zit ik een beetje met de garantie. Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat ik iets wil met 13000 mah ofzo, maar eruit ziet als een 'gewone telefoon' alleen dan 2/3cm dik. ik heb er ook wel over na zitten denken om dan gewoon een extra 3.7v accu te bestellen en die dan in parallel te zetten met de accu in de telefoon zelf, maar dat lijkt me toch niet zo strak plan. 8)7

tsja, wat mij nu het beste van het slechtste lijkt is de ulefone armor 3w, |:( maar ik zou toch ook graag jullie opinie en advies daarover hebben. alvast bedankt.

Beste antwoord (via HandigeHàry op 23-03-2020 12:14)

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Samsung M31 heeft wel een 6000mAh batterij, maar de Redmi Note 9 Pro met een 5000mAh kwam bijna net zover. Je kan beter niet de M21 of M31 kiezen, want de optimalisatie is niet zo best. Uit de test kwam 10:06 voor de Note 9 Pro en 10:32 voor de M31. Nog geen 5% beter, met een 20% verschil in batterij. Ik zou zoeken naar betere optimalisatie bij 6000mAh of grotere accu's.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Mijn advies, begin met je huidige telefoon te flashen met custom roms, en kijk hoe dat gaat vordat je nadenkt over het kopen van een telefoon met de aanname dat dat wel even te doen is. Misschien wel, misschien niet, maar oefen even op wat je hebt.

Dan telefoon en Soc en Accu. Je hebt een telefoonfabrikant nodig die alles optimaal geoptimaliseerd heeft voor de hardware, en de hardware moet vlot genoeg zijn voor je taken, maar niet onnodig veel stroom verbruiken. Dus een goedkoop toestel met oude stroomslurpende bluethooth en onzuinige Soc op 30 Nm gebakken kun je beter vermijden en voor een duurdere Soc op 7Nm gaan die veel efficiënter is. Lees ook de praktijktesten hoe lang een accu mee gaat, dan zie je toestellen met kleine accu's langer functioneren dan modellen met grotere capaciteit simpel door software en hardware optimalisatie van de fabrikant.

Scherm vreet ook, hoe hoger de resolutie, hoe meer stroom, hoe helderder, hoe meer stroom. Oled zou met volledig zwart thema en beperkte web gebruik wel eens de minste stroom kunnen verbruiken voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandigeHàry
Wat u zegt ben ik het grotendeels wel mee eens. Uw voorstel om mijn eigen telefoon te gaan proberen te flashen lijkt mij niet zon goed idee, omdat er nu android one op zit en ik daar prima mee kan leven, en ik dan ook nog de garantie reskeer. Ik denk ook dat het voor mijn telefoon meer gedoe is om de bootloader te unlocked Dan die ulefones en blackviews die dat standaard hebben. Ook heb ik al vrij veel tutorials gelezen over hoe je Android 10 op de Ulefone power 5 krijgt en dat dat niet heel anders is dan de armor 3w. En ik ben niet een complete leek op het gebied van Android oppervlakkig tweaken, ik gebruik vrij veel adb in de Linux terminal om dingen op mijn telefoon voor elkaar te krijgen die ik anders niet voor elkaar zou krijgen. Wat u zegt over de hardware en software optimalisaties ben ik me van bewust, mede omdat ik bij mijn eigen telefoon die van Android 8 naar 9 is gegaan een gigantisch verschil zag in standby gebruik. Maar het probleem is je kan een telefoon nog zo goed optimaliseren waardoor een 4000mah niet geoptimaliseerde telefoon het korter uithoud dan een 3000 mag wel, maar ik ben bang dat de Samsung m21/31 met 6000mah -hoe geoptimaliseerd dan ook- het niet gaat winnen van een 10000 mah telefoon met een iets kleiner scherm en -wat ik er zo op Amazon reviews over kan lezen- een vrij laag stand-by verbruik. Verder kijk ik ook niet naar -zoals u wellicht denkt- naar de processor, maar vooral naar geekbench scores om te bepalen hoe snel een telefoon is in vergelijking met wat ik nu heb en ik houd eventueel rekening met een softwareskin die het systeem zwaarder maakt. Ik heb over amoled schermen gelezen dat ze pas energie zuiniger zijn als ruwweg gezegd maar 65% van het scherm wordt gebruikt wat helaas met chrome en Google en Wikipedia (gebruik ik bijna iedere dag) niet gaat lukken, tenzij er net zoals op de desktop een plugin is die alles donker maakt.
Geen idee waar u leest dat in beperkt web gebruik, maar veel browsen lijkt me toch het tegenovergestelde.

Waar ik wel bang voor ben is dat die Samsungs het met redelijk normale afmetingen 3 dagen doen en dat die chinaphones het met bijna het dubbele maar een dagje meer volhouden en zich als cadeau daarvoor als baksteen gedragen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Samsung M31 heeft wel een 6000mAh batterij, maar de Redmi Note 9 Pro met een 5000mAh kwam bijna net zover. Je kan beter niet de M21 of M31 kiezen, want de optimalisatie is niet zo best. Uit de test kwam 10:06 voor de Note 9 Pro en 10:32 voor de M31. Nog geen 5% beter, met een 20% verschil in batterij. Ik zou zoeken naar betere optimalisatie bij 6000mAh of grotere accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandigeHàry
ja, ik denk dat ik voor een mi 9t ga, een familielid heeft die laten stuiteren waardoor ik er even een nieuw schermpje a la 100 euro op zet, dan heb ik voor 150-200 euro een betere telefoon dan ik nu heb, en er zijn ook 7000mah batterij hoesjes voor, dat zit ik ook op 11000 mah (even zonder verlies gerekend). als mui me niet bevalt kom ik met reddit en twekakers er wel uit hoe ik er wat anders op flash. voordeel is dat het een populaire telefoon is voor zulk soort dingen. in ieder geval bedankt iedereen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
Ik vind de batterij duur bijzonder goed van deze telefoon. "Xiaomi MI A2 lite"

Wat doe je met je smartphone? Het klinkt gek Ik gebruik hem veelal om mee te bellen.
al je regelmatig dat ding gebruikt voor wat voor reden dan ook tja dan gaat de accu wel snel leeg.

Ik heb problemen met krakend en rommelig geluid door de microfoon. Mijn telefoon is al 2x terug geweest voor reparatie en het is niet opgelost. Mensen kunnen me soms amper of niet meer verstaan.

Heel gek als ik handsfree bel dan heb ik geen enkel probleem. Dus bel ik alleen nog maar handsfree.

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?

[ Voor 19% gewijzigd door LEX63 op 02-05-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Potenscia schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:09:
Bron?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Betreft de Samsung Galaxy M21 met de tijd van 10:01 en de Redmi Note 9 pro met 9:31 (als je de resultaten van de video bedoel, no blaming)

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Dutchredgaming schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:22:
[...]

Betreft de Samsung Galaxy M21 met de tijd van 10:01 en de Redmi Note 9 pro met 9:31 (als je de resultaten van de video bedoel, no blaming)
Ja, ik was vergeten of het de M31 of M21 betrof, maar doordat beiden nagenoeg dezelfde specs hebben, zal dat weinig uitmaken.
Ik weet trouwens ook niet waarom ik die tijden fout had, jij trouwens ook :P (9:31 = 9:25), maar met 1 procentpunt verschil moet dat geen probleem zijn.

6000mAh / 5000mAh = 1.2 = 20%
601 min / 565 min = 1.052 = 6%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Potenscia schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:33:
[...]

Ja, ik was vergeten of het de M31 of M21 betrof, maar doordat beiden nagenoeg dezelfde specs hebben, zal dat weinig uitmaken.
Ik weet trouwens ook niet waarom ik die tijden fout had, jij trouwens ook :P (9:31 = 9:25), maar met 1 procentpunt verschil moet dat geen probleem zijn.

6000mAh / 5000mAh = 1.2 = 20%
601 min / 565 min = 1.052 = 6%
offtopic:
Het is al ondertussen al laat :P

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit is een aankoopadvies topic en de topicstarter is zo te zien al geholpen. @LEX63 voor problemen met jou Mi A2 Lite, zou ik even een bericht posten in [Xiaomi Mi A2 Lite] Ervaringen & Discussie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.