Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mijn gym heeft het netjes geregeld (Gold's Gym); leden krijgen straks een voucher, die je ofwel kan inwisselen aan het einde van je abonnement (dus bij opzeggen kun je nog x maanden doorsporten) ofwel die je cadeau kan doen aan vrienden, familie, kennissen. Prima oplossing.

Verder hebben ze de gelegenheid aangegrepen om het gebouw van binnen flink te verbouwen, dus met een beetje mazzel is het tegen de tijd dat we weer mogen sporten nog een stuk groter met meer apparaten en voorzieningen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

steveman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:36:
[...]

Hmm, geen bericht gehad, heb in 1x betaald.

We gaan het zien, pauzeren zou natuurlijk nog gewoon kunnen.
Ik heb ook geen bericht gehad, maar ik keek toevallig op de website en zag het staan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

PB-powell schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:29:
[...]

Ik weet dat ze Fox1 gratis hebben gemaakt en de meeste top wedstrijden naar 2 en 3 hebben verplaatst. En ik hou het abo niet voor Rupert aan, maar voor de alledaagse camere-man die nu thuis zit en doorbetaald wil krijgen.
Was dat maar waar. Fox gaf het volgende aan "jullie moeten Fox 1 aanbieden op het open net, maar er wel voor betalen" anders krijg je helemaal geen Fox meer. "

Providers hadden dus geen keus, anders verlies je veel voetbal klanten. Iedereen betaald dus mee aan Fox Sports 1, waardoor abonnementen ook duurder zijn geworden. Er komen dus nog gewoon miljoenen maandelijks binnen bij Fox.

Die camera man krijgt zijn geld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Mijn sportschool (Anytime Fitness) geeft aan dat alle dagen dat ze dicht zijn achter het abonnement geplakt worden. Wat er eigenlijk op neer komt dat je er pas iets van terug ziet wanneer je je abonnement opzegt. Meer een oplossing ten behoeve van de sportschool dan voor de leden.

Ik zou uiteraard graag zien dat het geld binnen de onderneming blijft zodat ook het personeel betaald kan worden. Maar de aangeboden oplossing vind ik jammer genoeg wel een slechte oplossing voor de leden. Ik zou liever zien dat de kosten gedeeld worden door beide, door bijvoorbeeld een tegoed te geven wat ingezet kan worden voor een korting op het abonnement op basis van de verloren dagen.

Wat zouden jullie in deze situatie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:53 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:53 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hier ook prima geregeld:
We hebben besloten om de contributie over de komende maand niet te incasseren.
We pauzeren je abonnement en de einddatum van het abonnement wordt hierdoor met eenzelfde periode opgeschoven.
+ gratis bonus
Als lid van LifeCity kun je op basis van beschikbaarheid GRATIS 1-op-1 personal trainingssessies boeken. Deze personal trainingssessie kost normaliter 50 euro per les. Boeken kan via de link die je in je e-mail hebt ontvangen.

[ Voor 35% gewijzigd door YakuzA op 25-03-2020 14:47 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Ik heb mijn abonnement bij Basic Fit per 18 maart opgezegd. Ze waren toen al geruime tijd dicht. Vervolgens wordt daarna een bedrag in rekening gebracht dat hoger is dan ik normaal betaal. Nu zegt de klantenservice dat ik daarvan een deel terugkrijg en dat ik tot aan 18 april moet betalen terwijl ze dicht zijn en niet opengaan voor 18 april. Ik heb al gezegd dat ik verwacht het volledige bedrag vanaf moment sluiting terug te krijgen.

Mogen ze dit zo maar?

Edit:
Ik weet dat er een opzegtermijn is van een maand, maar ze zijn nu dus dicht tijdens die opzegtermijn, waardoor ik voor zo’n vijf weken betaal zonder gebruik te kunnen maken van hun diensten (ik ben niet geïnteresseerd in online lessen o.i.d.).

[ Voor 21% gewijzigd door Jackssonss op 04-04-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
,

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
michael3 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:33:
[...]

Meestal heb je wel een maand opzegtermijn en dan mogen ze dat idd door berekenen.
Waarschijnlijk is je bedrag iets hoger omdat je niet exact een maand van te voren hebt opgezegd vanaf contract datum.
Bedankt voor je reactie. Zie edit. Ik begrijp de opzegtermijn, maar ze zijn dus dicht en ik betaal voor niets.

En, het hogere bedrag kon de klantenservice zelf ook niet verklaren en krijg ik terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Jackssonss op 04-04-2020 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik werk bij de overheid in een kritieke sector, dus ik werk nog op kantoor en mijn loon wordt doorbetaald. Derhalve vind ik 't dan ook niet meer dan normaal dat ik dingen als sportschool en andere diensten gewoon doorbetaal. Het zou tenslotte balen zijn als die niet of in mindere mate bestaan na de crisis. Hoeveel invloed mijn individuele bijdrage daarin heeft weet ik niet, maar ik kan niet veel meer betekenen dan dat.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
nst6ldr schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:37:
Ik werk bij de overheid in een kritieke sector, dus ik werk nog op kantoor en mijn loon wordt doorbetaald. Derhalve vind ik 't dan ook niet meer dan normaal dat ik dingen als sportschool en andere diensten gewoon doorbetaal. Het zou tenslotte balen zijn als die niet of in mindere mate bestaan na de crisis. Hoeveel invloed mijn individuele bijdrage daarin heeft weet ik niet, maar ik kan niet veel meer betekenen dan dat.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar er zijn in dit forum al genoeg argumenten aangedragen tegen het laten doorlopen van abonnementen bij een bedrijf als Basic Fit. In het verleden was deze sportschool een familiebedrijf en als het dat nu nog steeds zou zijn, had ik zonder meer mijn abonnement door laten lopen en niet eens compensatie gewild.

In dit geval zie ik het anders. Ik ken toevallig iemand die als schoonmaakbedrijf voor Basic Fit schoonmaakt en die hoeven nu niet meer te komen en het is heel onzeker of ze ooit wél terug mogen komen. Dit heeft me dan ook op andere gedachten gebracht.

Verder heeft Basic Fit een vrij klantonvriendelijk beleid, was het erg stil rondom de coronacrisis en zijn ze niet per se goed voor hun medewerkers. Bovendien, als ze er alles aan zouden doen om hun medewerkers in dienst te houden, dan had ik zonder twijfel met alle liefde doorbetaald.
michael3 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:40:
[...]

Welkom bij de club, we betalen momenteel bijna allemaal voor niks.
Juridische zou het naar alle waarschijnlijkheid wel goed dicht getimmerd zijn.

Wat je kan doen is je contract doornemen en de voorwaardes waarmee je akkoord bent gegaan, om na te gaan of ze het mogen of dat er speciale clausules in zit.

Ik zelf zou er geen moeite voor doen voor die paar tientjes, zeker niet bij zo een grote toko waar alles zo goed dicht zit en er een heel team aan juristen naar hebben gekeken.
Heb je helemaal gelijk in en ben ik ook niet van plan. Ik was meer benieuwd of dit zo maar mag.

[ Voor 19% gewijzigd door Jackssonss op 04-04-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Jackssonss schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:45:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar er zijn in dit forum al genoeg argumenten aangedragen tegen het laten doorlopen van abonnementen bij een bedrijf als Basic Fit. In het verleden was deze sportschool een familiebedrijf en als het dat nu nog steeds zou zijn, had ik zonder meer mijn abonnement door laten lopen en niet eens compensatie gewild.

In dit geval zie ik het anders. Ik ken toevallig iemand die als schoonmaakbedrijf voor Basic Fit schoonmaakt en die hoeven nu niet meer te komen en het is heel onzeker of ze ooit wél terug mogen komen. Dit heeft me dan ook op andere gedachten gebracht.

Verder heeft Basic Fit een vrij klantonvriendelijk beleid, was het erg stil rondom de coronacrisis en zijn ze niet per se goed voor hun medewerkers. Bovendien, als ze er alles aan zouden doen om hun medewerkers in dienst te houden, dan had ik zonder twijfel met alle liefde doorbetaald.
Misschien moet ik dan wat specifieker zijn: ik zit niet bij Basic Fit, Big Gym, enzovoort, aangezien ik waarde hecht aan een meer lokaal bedrijf. Ik zal sneller naar de slager en bakker gaan dan naar een Albert Heijn, en mijn auto is geleased bij een lokale partner (...die weliswaar recent is overgenomen maargoed). Ik heb artikelen voor m'n camera (tas, filters, etc) gehaald bij een lokale winkel ipv MediaMarkt, enzovoort.

Dus ik snap waar je vandaan komt, maar in mijn geval ben ik geen giga-bedrijven aan het spekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
nst6ldr schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:51:
[...]

Misschien moet ik dan wat specifieker zijn: ik zit niet bij Basic Fit, Big Gym, enzovoort, aangezien ik waarde hecht aan een meer lokaal bedrijf. Ik zal sneller naar de slager en bakker gaan dan naar een Albert Heijn, en mijn auto is geleased bij een lokale partner (...die weliswaar recent is overgenomen maargoed). Ik heb artikelen voor m'n camera (tas, filters, etc) gehaald bij een lokale winkel ipv MediaMarkt, enzovoort.

Dus ik snap waar je vandaan komt, maar in mijn geval ben ik geen giga-bedrijven aan het spekken.
Dat waardeer ik en dat zou ik zelf ook meer moeten doen als ik heel eerlijk ben. Het probleem is dat ik veel liever had gehad dat het familiebedrijf was doorgegaan met hun sportschool, maar Basic Fit heeft hun sportschool overgenomen en het is, niet geheel toevallig, de dichtstbijzijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:25

Rmg

Jackssonss schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:45:
[...]

Reken maar dat de verhuurder ook gewoon te horen krijgt, we betalen niet want niemand komt, waar ze de apparaten leasen zullen ze het ook proberen, ondertussen van zoveel mogelijk tijdelijke medewerkers af en de rest waar mogelijk in de NOW. (grote kans dat de personal trainers al "zzpers" zijn )

En ondertussen maar lappen want "anders zullen ze er na de crisis niet zijn". ;w _O-

In het beste geval komt er op exact dezelfde plek een nieuwe kiloknaller in die minder huur betaalt en de lease van de apparaten die er al staan overneemt voor een prikkie

Zeker weinig medelijden met de grote ketens, lokale business nog tot daar aan toe

[ Voor 4% gewijzigd door Rmg op 04-04-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Rmg schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:54:
[...]

Reken maar dat de verhuurder ook gewoon te horen krijgt, we betalen niet want niemand komt, waar ze de apparaten leasen zullen ze het ook proberen, ondertussen van zoveel mogelijk tijdelijke medewerkers af en de rest waar mogelijk in de NOW. (grote kans dat de personal trainers al "zzpers" zijn )

En ondertussen maar lappen want "anders zullen ze er na de crisis niet zijn". ;w _O-

In het beste geval komt er op exact dezelfde plek een nieuwe kiloknaller in die minder huurt betaalt en de lease van de apparaten die er al staan overneemt voor een prikkie
Ja, dit dus. En dat vind ik behoorlijk hypocriet en daar houd ik niet van. Bovendien, loyaliteit moet van twee kanten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Rmg schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:54:
[...]

(grote kans dat de personal trainers al "zzpers" zijn )
Yep, dat klopt, bij de grotere sportscholen zijn dit inderdaad "ZZPers", met ironische aanhalingstekens en al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
Dit is trouwens de mail van Basic Fit m.b.t. de compensatiemogelijkheden:
"Op basis van feedback van leden zijn verschillende wensen qua compensatie naar voren gekomen. We willen jou daarom zelf laten kiezen voor de compensatie waar jij je het best bij voelt! Waarom tot 1 mei? We verwachten in april nog gesloten te zullen zijn op basis van de huidige regels. Indien we toch langer gesloten moeten blijven, zullen we vanaf 1 mei alle lidmaatschappen bevriezen en dus sowieso geen incasso's meer doen totdat de clubs weer open zijn."

Waar ik hierboven zag dat andere sportscholen gelijk het abonnement bevriezen, doen ze dat hier dus pas na 1 mei.

Één van de mogelijke compensaties is trouwens het geld doneren aan Basic Fit:
'love for the orange family 🧡

In deze lastige tijd steun je graag onze medewerkers, freelancers en onze clubs. Hiermee kies je ervoor om tot 1 mei geen compensatie te ontvangen. Met deze optie steun je Basic-Fit, dankjewel!'

Juist.. om die ZZP'ers door te bljven betalen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
michael3 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:22:
[...]

En ondertussen sturen ze dit soort jank mails rond :+

Gisteren werd bekend dat alle sportscholen in Nederland dicht moeten blijven. Jouw favoriete sportclub is daarom in ieder geval nog een tijdje gesloten.

Ook nu willen we jou helpen fit en gezond te blijven. We hebben keihard geïnvesteerd in #woonkamerworkouts, online live lessen via social media en onze app. En dat aanbod zal de komende tijd verder worden uitgebreid!

Gisteren riep Minister Wouter Koolmees op om je muziekschool, je hulp in de huishouding én jouw sportclub te blijven steunen. We zouden je daarvoor heel dankbaar zijn.

Door elkaar te helpen, komen we sterk en gezond door de crisis. Natuurlijk zouden we het geweldig vinden als je jouw club blijft ondersteunen met je abonnementsgeld vanaf sluiting.

Via de button regel je het meteen.

Dank je wel! ❤️
Team Fit For Free
Ja, inderdaad. Dat zou ik ook doen als zij zelf ook hun verantwoordelijkheid zouden nemen... Als ze daadwerkelijk alles doen om hun medewerkers binnen te houden, zouden ze dat dan niet ter zelfpromotie in de mail opnemen?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

michael3 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:22:
En ondertussen sturen ze dit soort jank mails rond :+
Fit For Free doet het juist uitstekend, ze hebben uit zichzelf de incasso gestopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 04-04-2020 15:28 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 18:58
Voor mij is t heel simpel. Zolang ik hetzelfde salaris heb als hiervoor betaal ik ook de diensten (ookal gebruik ik ze nu niet).

Ik wil dat m’n kids naar hun sport/muziek kunnen na de Corona-lockdown; dat houd in dat ik er nu voor betaal. En ze zitten ook niet stil hè. Muziekles wordt via online gedaan; scouting douwt zo nu en dan een spel/bericht door de brievenbus... daar betaal ik graag voor... want m’n kosten zijn nu toch al lager; lunch is goedkoper, geen reiskosten, koop veel minder onzin producten want winkels dicht;

Dus steun die sportclubs, bedrijven enclaves die nu niks kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:01
Zojuist na 10 jaar trouw sporten bij mijn sportschool maar opgezegd helaas. Bij diverse sportscholen zie ik dat ze iets proberen te ondernemen qua compensatie, bij de mijne staat nog steeds hetzelfde copypaste berichtje van 15 maart.

Jammer voor de eigenaar, maar ik ben geen donateur natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door ShininNL op 04-04-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

michael3 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:11:
[...]

Joh echt waar.... Dat had ik al eerder gepost :)
Ja, ik nog eerder dan jou zelfs. Maar ik begrijp niet zo goed wat je met 'jankmails' bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:36

Yucon

*broem*

Hoe denken jullie over auto's? We hebben twee auto's, en ik begin me zo onderhand niet eens af te vragen of ik de grootste niet eens voor een paar maanden zou moeten schorsen. Of hij zogezegd met of zonder kentekenplaat op de oprit wortel staat te schieten maakt niet gek veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Yucon schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:30:
Hoe denken jullie over auto's? We hebben twee auto's, en ik begin me zo onderhand niet eens af te vragen of ik de grootste niet eens voor een paar maanden zou moeten schorsen. Of hij zogezegd met of zonder kentekenplaat op de oprit wortel staat te schieten maakt niet gek veel uit.
Als je de plek hebt, waarom niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
[,

[ Voor 108% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
michael3 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:17:
[...]

Zou je kunnen doen.
Schorsen kost wel wat geld dacht ik en kost natuurlijk regelwerk.
Vergeet niet dat de auto wel op een eigen terein moet staan, dus niet op de openbare weg mag staan.
Schorsen is volgens mij minimaal voor drie maanden of zelfs een half jaar. Wel iets om over na te denken.

En je oprit telt niet als niet-openbare weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:02
Yucon schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:30:
Alleen schorsen bespaart een paar tientjes per maand, gevolg is wel dat je dan dus niet even kan besluiten dat jij met auto 1 weg gaat en je partner met auto 2.. is dat de 30 euro per maand besparing waard? Want ik neem aan dat jullie gewend zijn om beiden een eigen auto te hebben?

Of wil je ook zaken zoals de verzekering opzeggen? Dat heeft ook gevolgen voor als iemand je auto bijvoorbeeld steelt of in brand steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
418O2 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:19:
[...]

Schorsen is volgens mij minimaal voor drie maanden of zelfs een half jaar. Wel iets om over na te denken.

Je eigen oprit is toch niet openbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
,

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 09:45
michael3 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:21:
[...]

Je eigen oprit is toch niet openbaar?
https://www.anwb.nl/exper...g-ik-de-auto-dan-parkeren

Volgens mij is de regel dat hij niet vanaf de weg te zien mag zijn, zo ongeveer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

418O2 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:19:
[...]

Eigen oprit (dus behorend bij je eigen perceel) is eigen terrein. Mag je gewoon met een geschorst kenteken op geparkeerd staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Exorcist op 04-04-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Exorcist schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:22:
[...]

Eigen oprit (dus behorend bij je eigen perceel) is eigen terrein. Mag je gewoon met een geschorst kenteken op geparkeerd staan.
Autohoes er over en klaar,geen haan die naar het kenteken kraait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:36

Yucon

*broem*

Rmg schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:28:
[...]

Inderdaad. In de praktijk is dat prima, ik doe veel met oldtimers en ik ken geen enkel verhaal dat dat een probleem is geweest mits het kenteken maar niet zichtbaar is. Je kunt het er ook gewoon vanaf halen.

Wegenbelasting + verzekering samen zijn zo'n 150 euro/maand. Schorsingskosten 75. Zonder verzekering is het risico voor diefstal of beschadiging voor mijzelf maar dat vind ik acceptabel. En niet samen wegkunnen.. tja, dat wordt fietsen dan. Er zijn ook mensen die zich met 0 auto's redden.

M'n vraag was meer vanuit maatschappelijke verantwoordelijkheid. M'n eerste reflex is dingen door te laten lopen.. maar ik moet ook zeggen dat ik minder empathie heb met een verzekeraar dan met de lokale sportschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Rmg schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:28:
[...]

tot een vervelende buurman de boa/ wijkagent belt over een auto die al langere tijd met een hoes op de openbare weg staat.

Ik vond overigens de optie in het aanbod van Basic Fit ( de upgrade) om vanaf mei niet meer te incasseren maar als ze weer open zijn de rest van het jaar samen te kunnen sporten alleszins redelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door sambalbaj op 04-04-2020 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
Het is heel eenvoudig. Je bent geen liefdadigheidsinstelling. Als de dienst die je hebt afgenomen niet wordt geleverd lijkt het mij logisch de dienst dan op te zeggen en al betaalde maanden waarin de dienst niet is geleverd terug te vorderen. Het siert je uiteraard wel als je het geld kunt missen dat je bepaalde bedrijven wilt blijven steunen, maar dat ben je niet verplicht 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:55
q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:53:
Het is heel eenvoudig. Je bent geen liefdadigheidsinstelling. Als de dienst die je hebt afgenomen niet wordt geleverd lijkt het mij logisch de dienst dan op te zeggen en al betaalde maanden waarin de dienst niet is geleverd terug te vorderen. Het siert je uiteraard wel als je het geld kunt missen dat je bepaalde bedrijven wilt blijven steunen, maar dat ben je niet verplicht 😉
Voor jouw misschien logisch, voor de rest van de wereld geld echter dat je een contract hebt. Als de onderdernemen nu zelf zou kiezen om z'n diensten te staken ligt het natuurlijk anders maar daar gaat het hier niet om.

[ Voor 9% gewijzigd door Nopheros op 04-04-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Nopheros schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:01:
[...]

Voor jouw misschien logisch, voor de rest van de wereld geld echter dat je een contract hebt.
In een contract zit meestal ook wel een soort van leververplichting 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nopheros
Rmg schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:03:
[...]

In een contract zit meestal ook wel een soort van leververplichting 8)7
Met een uitzondering voor oorzaken die buiten de macht van het bedrijf liggen 8)7

Wat een gedoe om een paar tientjes zeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 04-04-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Nopheros schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:03:
[...]

Met een uitzondering voor oorzaken die buiten de macht van het bedrijf liggen 8)7
Zou ik ook beweren als ik een sportschool heb.

https://www.consuwijzer.n...chten-bij-het-coronavirus
Door corona kunnen veel bedrijven hun diensten niet leveren zoals gebruikelijk. Denk aan sportscholen, theaters en bioscopen. U hebt recht op compensatie voor de tijd dat u geen gebruik kunt maken van uw abonnement. Volgens de wet hoeft u dan tijdelijk niet te betalen. Of het bedrijf moet u terugbetalen. U kunt zelfs uw abonnement beëindigen als het bedrijf lange tijd de afgesproken dienst niet levert.
En aangezien wetten boven (consumenten) contracten is het je goed recht om je geld terug te halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
Rmg schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:08:
[...]

Zou ik ook beweren als ik een sportschool heb.

https://www.consuwijzer.n...chten-bij-het-coronavirus

[...]

En aangezien wetten boven (consumenten) contracten is het je goed recht om je geld terug te halen
En laat vrijwel alle sportscholen nou compensatie bieden ;w

Mocht je toch een bedrijf hebben die dat niet doet dan succes bij de rechter, meer als een paar maand vergoeding ga je er echt niet uitkrijgen. Contract laten onbinden is simpelweg geen reden voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 04-04-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Mijn huidige sportschool stopt de abonnementen ook niet.

Volgende is van toepassing
De aankomende 3 jaar ontvangt u geen indexering op uw abonnement. Een gemiddelde waarde van € 40,-
Tot 1 januari 2021 geldt voor ons volledige horeca assortiment 50% korting!
Ontvangt u een sportvoucher van 2 maanden sporttegoed die u kunt verzilveren aan het einde van uw abonnement of die u een ander cadeau kunt geven.
De openingstijden van de MyLife clubs worden verruimd. Maandag tot en met vrijdag worden de clubs om 06:00 uur geopend en in het weekend om 07:00 uur.
Zolang u lid bent van MyLife behoudt u gratis toegang tot MyLife Home. Dit wordt vanaf 1 september 2020 een betaald platform t.w.v. €24,50 per 4 weken.
In de groepsles- en fitnesszaal worden er verschillende materialen toegevoegd en/of vervangen.
Meeste maak ik geen gebruik van. Ach het is tenminste iets he. Vind het altijd lastig om er wat van te zeggen want ken de achterliggende financiële situatie etc niet.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Nopheros schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:03:
[...]

Wat een gedoe om een paar tientjes zeg.
Nederlanders gonna Nederland :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michael3
,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
Nopheros schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:18:
[...]

En laat vrijwel alle sportscholen nou compensatie bieden ;w

Mocht je toch een bedrijf hebben die dat niet doet dan succes bij de rechter, meer als een paar maand vergoeding ga je er echt niet uitkrijgen. Contract laten onbinden is simpelweg geen reden voor.
Heb je het stuk wel gelezen? Er staat letterlijk in dat je ook je contract kunt ontbinden als de dienst voor een lange tijd niet wordt geleverd. En laat daar juist nu sprake van zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Rmg schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:08:
Ik moet altijd een beetje glimlachen om dit soort reacties. Als deze crises afgelopen is dan moeten we eerst nog eens zien hoeveel firma's er nog overeind staan en welke ondernemers zin hebben om met een pak schuld opnieuw op te starten.

Zoals we nu zien hebben zelfs de grote ketens van sportscholen zeer zware problemen en de kamer van koophandel heeft al laten weten dat de meeste kleine sportscholen vrijwel geen reserves hebben. Jouw 'recht' kan net de druppel zijn die een bedrijf om zeep helpt. Als ik een bedrijf zou hebben dat in de stevig min gaat en een matige rentabiliteit heeft dan is de stap naar een faillissement en doorstart voor de hand liggend. En neem van mij aan dat de rechtbank post corona daar niet veel problemen mee zal hebben omdat het de enige manier is om de economie weer aan de gang te brengen. Net zoals we in de vorige crises veel schulden moest afschrijven, moeten we nu veel bedrijven afschrijven en de ondernemers de kans geven opnieuw te starten.

En daar sta je dan met je recht om je geld terug te krijgen. Blijf in de gaten houden dat als de staat bedrijven red het gaat met geld van ons allemaal. Ik betaal al mijn abonnementen gewoon door omdat ik ook gewoon mijn inkomen blijf houden. Als mensen die zelf in de problemen zitten daar anders over denken heb ik daar alle begrip voor.

Maar denken dat we het kunnen oplossen met een beroep op consumentenrecht is echt een stap te ver. Er zullen honderdduizenden kale kippen zijn en vast heel veel mensen die ze het vlees van de botten willen plukken. Daarom ben ik er van overtuigd dat een deel van die wetten opgeschort zal worden. Een zeer onaantrekkelijke keus maar er is niet veel keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Verwijderd schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:04:
Daarom ben ik er van overtuigd dat een deel van die wetten opgeschort zal worden. Een zeer onaantrekkelijke keus maar er is niet veel keus.
wetswijziging om met terugwerkende kracht private overeenkomsten aan te passen enkel vanwege financiële redenen? En dan niet vanwege onduidelijkheid maar de letterlijk omschreven wettelijke rechten van een contractpartij eruithalen.
En dat de rechter deze wettekst omzeilt om het bedrijf te matsen? Dan zou er toch geen enkel faillissement meer worden uitgesproken?

Klinkt socio-economisch leuk maar heb je enig idee welk een juridisch gotspe dat zou zijn. Kan ook niet vanuit internationaal recht lukt mij. In mijn ogen ondenkbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door bombadil op 04-04-2020 21:57 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Gunner schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:43:
Fit4free stopt met incasseren

[...]

Zeer sjiek van ze (y)
Blijft bizar dat mensen zo weinig controle over hun abonnement hebben. Je moet maar hopen dat incasso's gestopt worden.

Ik zit bij https://bootcampteam.com/ => ik kan inloggen en mijn abonnement maandelijks stoppen / aanpassen / heractiveren. Super makkelijk.

Dus zoek voortaan een sportclub met online portal, waarbij je het abonnement zelf kan beheren :) En dus maandelijks kan aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 04-04-2020 22:54 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Onze sportclub blijft incasseren maar heeft de optie aangeboden om, als ze weer open gaan, tegen gereduceerd tarief (50%) te sporten gedurende een periode gelijk aan de duur dat ze gesloten waren. Prima :)

[ Voor 37% gewijzigd door TommyGun op 05-04-2020 01:34 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn boulderabonnement werd automatisch de incasso van stopgezet, en ik kreeg het aanbod dat als ik ze wilde steunen dat ik door mocht betalen in ruil voor een speciaal tshirt. Dat heb ik niet gedaan, ik heb het geld gestoken in de boodschappen voor een vriend van me die financieel helemaal kapot is.

Mijn hackerspace loopt gewoon door, we hebben ook geen verzoeken gehad tot stilzetten van de contributie voor zover ik weet. We (ik ben bestuurslid) hebben wel het beleid dat als iemand financieel klem zit dat we op dies verzoek de maandcontributie omlaag kunnen zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

@sebastius dat doet GRIP Nijmegen ook als ik me niet vergis. Heb zelf geen abo, koop altijd losse entree. Maar damn wat mis ik het boulderen en klimmen...

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 05-04-2020 01:36 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
sebastius schreef op zondag 5 april 2020 @ 01:32:
Mijn boulderabonnement werd automatisch de incasso van stopgezet, en ik kreeg het aanbod dat als ik ze wilde steunen dat ik door mocht betalen in ruil voor een speciaal tshirt. Dat heb ik niet gedaan, ik heb het geld gestoken in de boodschappen voor een vriend van me die financieel helemaal kapot is.

Mijn hackerspace loopt gewoon door, we hebben ook geen verzoeken gehad tot stilzetten van de contributie voor zover ik weet. We (ik ben bestuurslid) hebben wel het beleid dat als iemand financieel klem zit dat we op dies verzoek de maandcontributie omlaag kunnen zetten.
Ik heb wel gekozen voor doorbetalen maar dat komt ook dat ik een blessure heb waardoor ik toch al effe niet kan klimmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn crossift Abo heb ik per maart nog laten verhogen van €65 (10x) naar €80 (15x) per maand.
Dat heb ik dus nog geen een keer kunnen benutten.

Maar goed, er zijn wel spullen te leen daar (5 dagen roulatie schema) en er is elke dag een video met daarop de Workout, welke in 3 varianten wordt aangeboden (zoals in de box, met minimale @ home uitrusting, wat je dus kunt lenen en een versie zonder uitrusting thuis).

Ze doen er dus van alles aan om je actief te houden. Mij is dat het waard.
Mocht het financieel veranderen in je situatie dan hebben ze al naar de leden uitgesproken dat ze mee zullen werken aan een opzegging.

Prima geregeld zo.
Al hoop ik dat toch gauw er een optie is dat je weer met 10-12 man mag komen trainen. Dan sta je ver genoeg uit elkaar, ruimte zat.
Lessen van 16 vond ik toch eigenlijk altijd wel te druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
Zoals eerder al uitgebreid besproken zijn er dus twee goede redenen om een abonnement bij een bedrijf (geen vereniging) als Basic Fit op te zeggen:
1. Er is geen enkele garantie dat Basic Fit met het geld dat je door bljft betalen er alles aan doet om hun eigen medewerkers, ZZP'ers en leveranciers door te blijven betalen. Ik schat dat ze dit wel ter zelfpromotie in hun mails opgenomen hadden als dat zo zou zijn.
2. Waarom is het normaal om voor abonnementen door te betalen en niet voor de zaken waarop je niet geabonneerd bent? Zoals iemand eerder opmerkte: maak je ook periodiek geld over naar het bedrijf waar je normaal gesproken je auto tankt? En zo niet, waarom dan het onderscheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:19

Vrijdag

De Zwarte

Ik werd gebeld door SportCity, dat ze voorlopig geen incasso doen. En wat er al was afgeschreven wordt in mindering gebracht op de incasso als ze weer open gaan, uitgesmeerd over enkele periodes. Dus dan gaat mijn maandtarief tijdelijk naar beneden.

Vind ik een prima regeling (y)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Vrijdag schreef op zondag 5 april 2020 @ 09:31:
Ik werd gebeld door SportCity, dat ze voorlopig geen incasso doen. En wat er al was afgeschreven wordt in mindering gebracht op de incasso als ze weer open gaan, uitgesmeerd over enkele periodes. Dus dan gaat mijn maandtarief tijdelijk naar beneden.

Vind ik een prima regeling (y)
Dat is mooi.

Bij Basic Fit reageert men traag op mijn mailtjes en worden ze onvolledig beantwoord. Ik snap dat het nu drukker is, maar ik zou verwachten dat ze de medewerkers die normaal in de filialen werken in zouden zetten op de klantenservice, zodat ze die medewerkers ook gewoon werk kunnen blijven geven en door kunnen betalen. Of ben ik nu te naiëf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 12:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Onze tennisclub heeft netjes een mail gestuurd waarin ze aangeven dat ze niet goed weten hoe om te gaan met deze situatie. Alle lidmaatschap-gelden waren via incasso gevorderd vlak voor Corona.

Ze geven aan dat ze het geld niet deels teruggeven of iets en afwachten hoe e.e.a verloopt. Dat lijkt me vrij logisch. Baanonderhoud gaat door, enorme baromzetten die missen enzo. Ik denk niet dat er iemand klaagt.

Ja, ik klaag omdat ik gewoon wil tennissen met iemand. Overdracht kan in principe alleen plaatsvinden via de tennisballen. Enige wat je hoeft te doen is niet met je vingers aan je gezicht te zitten en als je dat toch wil doen, eventjes wassen :D

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:07
Het is een lastig onderwerp en praat er met best veel mensen over.

Maar ik zou echt mijn lopende abonnementen niet terug durven vragen. Ik ben ook niet geheel neutraal aangezien ik zelf ondernemer ben en in de sportbranche maargoed.

Wat doen alle mensen hier die roepen abonnement stopzetten/terugbetalen met de zorgverzekering?

Stel je hebt een aanvullende verzekering voor tand/fysiotherapie. Gaat deze ook terugbetaald worden aangezien je geen gebruik meer van deze ''dienst'' kunt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 11-09 23:16
FunkyTrip schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:14:
Onze tennisclub heeft netjes een mail gestuurd waarin ze aangeven dat ze niet goed weten hoe om te gaan met deze situatie. Alle lidmaatschap-gelden waren via incasso gevorderd vlak voor Corona.

Ze geven aan dat ze het geld niet deels teruggeven of iets en afwachten hoe e.e.a verloopt. Dat lijkt me vrij logisch. Baanonderhoud gaat door, enorme baromzetten die missen enzo. Ik denk niet dat er iemand klaagt.

Ja, ik klaag omdat ik gewoon wil tennissen met iemand. Overdracht kan in principe alleen plaatsvinden via de tennisballen. Enige wat je hoeft te doen is niet met je vingers aan je gezicht te zitten en als je dat toch wil doen, eventjes wassen :D
Fundamenteel is natuurlijk dat het waarschijnlijk een tennisvereniging is. Er is dan geen / nauwelijks grond om niet te betalen, want een vereniging ben je zelf.

Buiten het lidmaatschap zit hier een flink bedrag in de lessen. Deze worden commercieel aangeboden. Het voorstel daarvoor is om de lessen in de zomervakantie door te laten lopen. Dat is best nog een redelijke oplossing.

De houding jegens veel (commerciele) sportscholen snap ik hier wel enigszins. Die hebben een lange historie van klantonvriendelijkheid, een business model gebaseerd op betalende maar niet consumerende klanten (januari acties), klantonvriendelijke voorwaarden (opzegvoorwaarden, hoge borg voor pasjes, waslijsten aan boetebedingen,etc.) en een van de redenen zo ongeveer waarom de wet van Dam is ingevoerd. Noem het een anti-fun factor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:45

sll

Jackssonss schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:06:
Dit is trouwens de mail van Basic Fit m.b.t. de compensatiemogelijkheden:
"Op basis van feedback van leden zijn verschillende wensen qua compensatie naar voren gekomen. We willen jou daarom zelf laten kiezen voor de compensatie waar jij je het best bij voelt! Waarom tot 1 mei? We verwachten in april nog gesloten te zullen zijn op basis van de huidige regels. Indien we toch langer gesloten moeten blijven, zullen we vanaf 1 mei alle lidmaatschappen bevriezen en dus sowieso geen incasso's meer doen totdat de clubs weer open zijn."

Waar ik hierboven zag dat andere sportscholen gelijk het abonnement bevriezen, doen ze dat hier dus pas na 1 mei.
Deze mail heb ik ook gekregen. Een van de compensatiemogelijkheden was compleet bevriezen vanaf sluiting, dus als je deze kiest, heb je effectief ook een bevriezing vanaf de sluiting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Falcon schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 06:50:
@President Al kan ik mij wel voorstellen dat als jezelf financieel hard geraakt wordt dit anders is.
Maar als je opeens financieel in de problemen komt omdat je sportabonnement een maandje afgeschreven wordt terwijl je er geen gebruik van maakt is er wel wat meer aan de hand... dan had je dat abotje misschien helemaal niet moeten afsluiten.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:12
Bezulba schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:40:
[...]

Maar als je opeens financieel in de problemen komt omdat je sportabonnement een maandje afgeschreven wordt terwijl je er geen gebruik van maakt is er wel wat meer aan de hand... dan had je dat abotje misschien helemaal niet moeten afsluiten.
Maar heb jij zicht in de portefeuille van iemand anders? Ik kan perfect iemand voor de geest halen die normaal goed zijn/haar boterham verdient in de horeca en nu de centjes bijeen moet krabben. Ik kan er ook inkomen dat zo iemand de huur van de woning net iets hoger inschat om te betalen dan een maandje sportclub.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
sll schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:39:
[...]

Deze mail heb ik ook gekregen. Een van de compensatiemogelijkheden was compleet bevriezen vanaf sluiting, dus als je deze kiest, heb je effectief ook een bevriezing vanaf de sluiting.
Dit stond in hun e-mail:
'Indien we toch langer gesloten moeten blijven, zullen we vanaf 1 mei alle lidmaatschappen bevriezen en dus sowieso geen incasso's meer doen totdat de clubs weer open zijn.'

En dit:
'Hiermee bevries je je lidmaatschap en betaal je niks tijdens de periode dat de clubs gesloten zijn. De incasso die voor de periode na sluiting club reeds gedaan is, wordt in mindering gebracht bij de eerstvolgende incasso na heropening.'

Het bedrag voor april is bij mij afgeschreven, net voordat ik deze e-mail kreeg. Dus, in mijn geval toch echt anders dan hoe sommige andere sportscholen het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:45

sll

Jackssonss schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:19:
[...]

Dit stond in hun e-mail:
'Indien we toch langer gesloten moeten blijven, zullen we vanaf 1 mei alle lidmaatschappen bevriezen en dus sowieso geen incasso's meer doen totdat de clubs weer open zijn.'

En dit:
'Hiermee bevries je je lidmaatschap en betaal je niks tijdens de periode dat de clubs gesloten zijn. De incasso die voor de periode na sluiting club reeds gedaan is, wordt in mindering gebracht bij de eerstvolgende incasso na heropening.'

Het bedrag voor april is bij mij afgeschreven, net voordat ik deze e-mail kreeg. Dus, in mijn geval toch echt anders dan hoe sommige andere sportscholen het oplossen.
Ah ok, het geld is dus al wel afgeschreven. Bij mij is dat sowieso voor de komende tijd, want betaal per jaar... (Hoop dat ze niet failliet gaan) Niettemin is het resultaat dat het abonnement langer doorloopt na einde abonnement, namelijk de periode vanaf sluiting tot 1 mei, en de eventuele periode vanaf mei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
BekSide schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:15:

Wat doen alle mensen hier die roepen abonnement stopzetten/terugbetalen met de zorgverzekering?

Stel je hebt een aanvullende verzekering voor tand/fysiotherapie. Gaat deze ook terugbetaald worden aangezien je geen gebruik meer van deze ''dienst'' kunt maken?
Spoedbehandelingen bij de tandarts gaan gewoon door. De overige behandelingen worden nog steeds vergoed alleen op een later moment pas dat je het kan in halen. Je krijgt vast niet dubbel zo veel tennisles na afloop van de Coronacrisis, om je gemiste lessen in te halen. Dus dat geld ben je gewoon kwijt, i.t.t. de tandarts.

[ Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 05-04-2020 23:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58
Capacitor schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:15:
Heb zelf ook een knieblessure opgelopen net voordat alles dichtging, dus sporten kon ik toch al niet :+
Sterkte... ik moet juist trainen als onderdeel van knierevalidatie maar kan bij zowel sportschool als fysio niet terecht nu. Improviseren dan maar, je bent tweaker of je bent het niet :Y)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
CyberMania schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 06:30:
Hoi,

Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met geld terugvragen in de crisis van bijvoorbeeld jouw sportschool. De meeste mensen hebben een maandelijks lopend abonnement. Als je drie van de vier weken niet hebt kunnen sporten, wat doe je dan? Ik ben ook benieuwd of je al nieuws hebt van je sportvereniging op dit gebied.

Ik had mijn maandabonnement eerst teruggeboekt (staat nu alweer op automatisch in de wachtrij om afgeschreven te worden). Aan de ene kant steun ik mijn sportschool graag en wil deze niet failliet zien gaan. Aan de andere kant knaagt het toch: het geld groeit bij mij niet op de rug en het is duur abonnement (55 euro per maand) en voor het personeel krijgen ze 90% vanuit de overheid. Twijfel twijfel.

Hoe gaan jullie er mee om en heb jij al iets te horen gehad?
Als sportcentrum-eigenaar wil ik er wel even op reageren. Nog tijdens de persconferentie heb ik al op onze website, socials en voicemail gezet dat we géén incasso's zullen doen tijdens de crisis. Dat zie ik als ondernemersrisico. Maar denk niet dat we er zijn met 90% personeelskosten vanuit de overheid. Personeel zijn echt niet de kosten voor een groot centrum. Denk eerder aan de bank die wél zijn geld wil, energiekosten die gewoon door gaan (een zwembad kan je bijvoorbeeld niet uitzetten en afkoelen) etc. etc.

Let er bij de bekende 15-euro sportscholen op dat zij hun verdienmodel deels hebben gebaseerd op misgelopen incasso's. Het lijkt er nu op dat je als sportschool aan je plicht hebt voldaan als je online lessen geeft ter vervanging. Als dat defenitief is zullen ze keihard gaan handhaven op gemiste incasso's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Dennisdn schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:02:
Het lijkt er nu op dat je als sportschool aan je plicht hebt voldaan als je online lessen geeft ter vervanging.
Heb je hier meer over; achtergrond, bron?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
bombadil schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:27:
[...]

Heb je hier meer over; achtergrond, bron?
Nee heb ik geen harde bron voor omdat ik mijzelf er niet in verdiep. Wij hebben alles stopgezet omdat afmeldingen-en-weer-aanmeldingen, vragen beantwoorden, discussies aangaan etc ons meer tijd en goodwill kosten dan het gaat opleveren. En zodra de crisis voorbij is ga ik liever weer van start met álle leden. Wat lijkt te lukken want we hebben nog geen enkele opzegging door ons beleid. Overigens maken onze instructeurs wel dagelijks groepslessen op YouTube, maar dat is meer voor de fun en om contact te houden.

Ik heb de info uit appgroepen met andere sportcentrum-eigenaren die er wél juristen op hebben gezet. Het lijkt er nu op dat als een club voorheen al filmpjes maakte, dat een deel altijd al in het abonnementsgeld heeft gezeten. Zodra iets in die appgroepen opduikt wat wél juridisch houdbaar is, zal ik het hier zeker delen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 06-04-2020 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Dennisdn schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:02:
[...]

Als sportcentrum-eigenaar wil ik er wel even op reageren. Nog tijdens de persconferentie heb ik al op onze website, socials en voicemail gezet dat we géén incasso's zullen doen tijdens de crisis. Dat zie ik als ondernemersrisico. Maar denk niet dat we er zijn met 90% personeelskosten vanuit de overheid. Personeel zijn echt niet de kosten voor een groot centrum. Denk eerder aan de bank die wél zijn geld wil, energiekosten die gewoon door gaan (een zwembad kan je bijvoorbeeld niet uitzetten en afkoelen) etc. etc.

Let er bij de bekende 15-euro sportscholen op dat zij hun verdienmodel deels hebben gebaseerd op misgelopen incasso's. Het lijkt er nu op dat je als sportschool aan je plicht hebt voldaan als je online lessen geeft ter vervanging. Als dat defenitief is zullen ze keihard gaan handhaven op gemiste incasso's.
Interessant om het vanuit jouw perspectief te zien als eigenaar. Het zal ongetwijfeld een moeilijke tijd zijn voor je nu en ik gun je het allerbeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Jackssonss schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:20:
[...]

Interessant om het vanuit jouw perspectief te zien als eigenaar. Het zal ongetwijfeld een moeilijke tijd zijn voor je nu en ik gun je het allerbeste.
Ik heb de luxe dat we het al 40 jaar in familiebezit hebben en we dit wel een lange tijd kunnen volhouden. Maar starters en franchisenemers zullen het zwaar hebben.

Meest vervelende is eigenlijk de onzekerheid. Het lijkt me een utopie om te denken dat er in juni juli weer groepslessen mogelijk zijn. Maar wat dan wel? Fitness en zwemmen? Lijken mij allemaal risicovolle activiteiten, ook als de intelligente lockdown afgeschaald gaat worden. Aan de andere kant: Londen volledige lockdown behálve sportscholen omdat sporten gezond is. Eerlijk gezegd, ik weet het gewoon niet en blijf wachten op nieuws van het RIVM.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 06-04-2020 12:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
ik zit bij een kleine sportschool niet bij een prijsvechter en de meeste leden betalen gewoon door anders zit die jongen aan de geel honger en dat willen we niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58
Mijn sportschool heeft haar ei gelegd: je kunt kiezen voor

1. opschorten
2. 50% doorbetalen
3. volledig doorbetalen waarbij je de gemiste maanden later cadeau krijgt
4. doorbetalen zonder compensatie

Bij optie 2 t/m 4 krijg je toegang tot online lessen van zo'n Amerikaanse goeroe... dan doe ik liever mee met Olga Commandeur :+

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Waar ik voorheen dacht: ik laat t doorlopen (€ 45,- p/m, zo’n hippe boksclub), twijfel ik langzamerhand. Ik heb een maandelijks opzegbaar abonnement, krijg de gemiste maanden weer terug zodra alles open is en je weggaat, dus stel ik zeg per 1 mei op, dan kan ik sowieso t/m 1 juli doortrainen en moet in het slechtste geval € 24,95 entree geld betalen. De businesscase is voor mij positief.

Waarom twijfel ik? Mijn sportschool heeft niet zoveel vaste kosten (geen zwembaden oid) en is een jaartje geleden eigendom geworden van de dochter van de lokale sportschoolfamilie (die zwemmen in het geld). Voor het personeel kunnen ze werktijdverkorting aanvragen en reserves hebben ze zat. Ik heb 3 jaar 5 euro extra betaald voor deze flexibiliteit én ik vind dat ze meer kunnen doen dan nu, waar je dus de gemiste sportttijd bonus krijgt na opzeggen. Je zou ook kunnen zeggen dat iedereen elk kwartaal 1 maand gratis kan sporten, bijvoorbeeld. Nu verdienen ze feitelijk aan de crisis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Toch maar eens op contact gezocht met een dansvereniging waar m'n dochter sinds kort lid van is. ze leveren eigenlijk niets de afgelopen maanden en de communicatie is ook nul. In mijn ogen hadden ze meer kunnen doen door bv interactief maar dat was al vrij snel afgelopen.

De contributie van maart en april mogen ze houden maar die van mei wil ik in goed overleg toch wel gaan opschorten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 11-09 23:16
Gunner schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:51:
Toch maar eens op contact gezocht met een dansvereniging waar m'n dochter sinds kort lid van is. ze leveren eigenlijk niets de afgelopen maanden en de communicatie is ook nul. In mijn ogen hadden ze meer kunnen doen door bv interactief maar dat was al vrij snel afgelopen.

De contributie van maart en april mogen ze houden maar die van mei wil ik in goed overleg toch wel gaan opschorten.
Het verschil is toch wel enorm tussen organisaties. Als ik het voor ons even naloop:
judo:
• communicatie: voldoende-goed
• alternatieve invulling: beperkte poging met facebook challenges
• financiele afhandeling: onder tafel geschoven met verwijzing naar bond/koepel
• terug naar normaal: bij eerste gelegenheid buiten begonnen
schaken:
• communicatie: voldoende
• alternatieve invulling: online schaaktoernooitjes
• financiele afhandeling: onder tafel geschoven
• terug naar normaal: nog niet van toepassing
zwemles:
• communicatie: absoluut ondermaats
• alternatieve invulling: geen
• financiele afhandeling: nul communicatieschuift door
• terug naar normaal: binnenkort
wedstrijdzwemmen:
• communicatie: absoluut ondermaats
• alternatieve invulling: geen
• financiele afhandeling: onder tafel geschoven met verwijzing naar bond/koepel
• terug naar normaal: binnenkort
tennis:
• communicatie: goed
• alternatieve invulling: beperkt met challenge
• financiele afhandeling: snel duidelijk met intentie om lessen door te laten lopen in zomervakantie
• terug naar normaal: bij eerste gelegenheid weer begonnen
dansen:
• communicatie: matig-voldoende
• alternatieve invulling: beperkte poging met videos
• financiele afhandeling: onder tafel geschoven
• terug naar normaal: bij eerste gelegenheid buiten begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 09:34

Nox

Noxiuz

Tot nog toe heeft mijn sportorganisatie enkel het water afgesloten, fietsen/(hard)lopen in de duinen is dan toch weer een voordeel :P

Was wel even balen toen ik met een lege bidon bij het waterpaaltje kwam en er geen water uit kwam :(

Hier kan je met een app op de lokale sportschool een plekje in de tent reserveren overigens, lijkt me een prima alternatief. FB stond natuurlijk wel weer vol met gezeur van 'dan doet de sportschool zo haar best en dan slechts 2 aanmeldingen enz. enz. bla bla.' Ik ben er zelf geen lid meer van, maar vind dat toch erg netjes dat waar mogelijk activiteiten weer worden opgepakt.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Nox schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:00:
Tot nog toe heeft mijn sportorganisatie enkel het water afgesloten, fietsen/(hard)lopen in de duinen is dan toch weer een voordeel :P

Was wel even balen toen ik met een lege bidon bij het waterpaaltje kwam en er geen water uit kwam :(

Hier kan je met een app op de lokale sportschool een plekje in de tent reserveren overigens, lijkt me een prima alternatief. FB stond natuurlijk wel weer vol met gezeur van 'dan doet de sportschool zo haar best en dan slechts 2 aanmeldingen enz. enz. bla bla.' Ik ben er zelf geen lid meer van, maar vind dat toch erg netjes dat waar mogelijk activiteiten weer worden opgepakt.
Gaat het niet het doel voorbij. Mijn beide sportscholen, bieden activiteiten buiten aan. Ik vind het allemaal goed, maar omzeilen ze niet zo het beleid van de overheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 09:34

Nox

Noxiuz

ion schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 00:13:
[...]

Gaat het niet het doel voorbij. Mijn beide sportscholen, bieden activiteiten buiten aan. Ik vind het allemaal goed, maar omzeilen ze niet zo het beleid van de overheid?
Tja, de overheid gokt wat dat betreft ook een beetje. We weten gewoon niet heel zeker of X of Y werkt. Met de gedachte om ondanks de omstandigheden er toch wat van te maken ben je je wel heel bewust van de risico's en dat scheelt al enorm. Persoonlijk vermoed ik eerder de koude dagen waarbij iedereen op elkaar zit in de kroeg als veel groter risico. Die paar mensen die buiten sporten... Net als de anderhalve meter. Het virus heeft geen meetlint bij, maar met anderhalve meter pak je het gros van de besmettingen eruit. Niks werkt 100% op wat radicale dingen na. Flatten the curve enzo.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
ion schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 00:13:
[...]

ze mogen dat toch aanbieden alleen binnen mag niet
Pagina: 1 2 Laatste