Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hoi,

Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met geld terugvragen in de crisis van bijvoorbeeld jouw sportschool. De meeste mensen hebben een maandelijks lopend abonnement. Als je drie van de vier weken niet hebt kunnen sporten, wat doe je dan? Ik ben ook benieuwd of je al nieuws hebt van je sportvereniging op dit gebied.

Ik had mijn maandabonnement eerst teruggeboekt (staat nu alweer op automatisch in de wachtrij om afgeschreven te worden). Aan de ene kant steun ik mijn sportschool graag en wil deze niet failliet zien gaan. Aan de andere kant knaagt het toch: het geld groeit bij mij niet op de rug en het is duur abonnement (55 euro per maand) en voor het personeel krijgen ze 90% vanuit de overheid. Twijfel twijfel.

Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor jaarcontributies bij voetbalclubs etc.

Hoe gaan jullie er mee om en heb jij al iets te horen gehad?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:12
Als je geen contract heb kun je gewoon per maand opzeggen.
Als je wel een contract hebt kun je niet zomaar geld terugboeken omdat je niet naar de sportschool kan/wil.
Als ze gesloten zijn vanwege covid kun je toch gewoon overleggen met ze?

Meer kan ik ook niet bedenken, gezien jij een maandelijks contract heb lijkt het me niet zo moeilijk voor je.
Terugboeken terwijl de maand al in is gegaan lijkt me niet netjes.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +125 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 16:02
CyberMania schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 06:30:
Ik betaal alles gewoon door, ook al kan ik geen gebruik maken van de faciliteiten. Deze crisis raakt iedereen, dus ik zie het ook als mijn steentje bijdragen! Kinderopvang wordt al door de overheid vergoed hoorde ik, had van mij ook niet zo gehoeven. Normaal heb ik deze kosten toch ook, net als de sport. Kan mij wel voorstellen dat als je inkomsten totaal zijn weg gevallen je wel gaat bezuinigen.

De sportvereniging voor de kinderen gewoon netjes betaald en ik betaal ook gewoon voor het volgende kwartaal, april tm juni, ook al zal ik er dan deels geen gebruik van kunnen maken.

Naar mijn mening is geld terugvorderen of niet betalen, als je het wel gewoon kan betalen omdat je je salaris toch gewoon doorbetaald krijgt, erg egoïstisch... Ik zou niet willen dat de sportvereniging van mijn kind straks in de financiële problemen komt, aangezien het geen bedrijf is welke gericht is op het maken van winst!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@President Al kan ik mij wel voorstellen dat als jezelf financieel hard geraakt wordt dit anders is.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• President
Falcon schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 06:50:
@President Al kan ik mij wel voorstellen dat als jezelf financieel hard geraakt wordt dit anders is.
Daar ben ik het absoluut mee eens, bijvoorbeeld als je een oproepkracht bent, een 0-uden contract hebt, zzp'ers, etc. Ook al hoop ik dat iedereen gewoon een buffer heeft en niet afhankelijk is van een paar tientjes. De mensen die normaal al weinig hebben die hebben waarschijnlijk al een lager tarief dankzij gemeentelijke initiatieven.

Maar goed, ik maak daarbij dus ook een verschil tussen bijvoorbeeld een zwemvereniging en een sportschool. De eerste heeft als doel om kinderen te leren zwemmen en maakt geen winst, de tweede heeft ook gezondheidsdoelen maar wil ook vooral winst maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
President schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 06:59:
[...]

Daar ben ik het absoluut mee eens, bijvoorbeeld als je een oproepkracht bent, een 0-uden contract hebt, zzp'ers, etc. Ook al hoop ik dat iedereen gewoon een buffer heeft en niet afhankelijk is van een paar tientjes. De mensen die normaal al weinig hebben die hebben waarschijnlijk al een lager tarief dankzij gemeentelijke initiatieven.

Maar goed, ik maak daarbij dus ook een verschil tussen bijvoorbeeld een zwemvereniging en een sportschool. De eerste heeft als doel om kinderen te leren zwemmen en maakt geen winst, de tweede heeft ook gezondheidsdoelen maar wil ook vooral winst maken.
Waar het bij ook knaagt: als jij in de vrije sector huurt en je baan verliest en in de WW komt, dan zegt de verhuurder meestal ook niet betaal in deze periode maar wat minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
CyberMania schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 07:02:
[...]

Waar het bij ook knaagt: als jij in de vrije sector huurt en je baan verliest en in de WW komt, dan zegt de verhuurder meestal ook niet betaal in deze periode maar wat minder.
Ik las vanochtend dit artikel: https://www.omroepwest.nl...-zoveel-mogelijk-overeind

En ik neem aan dat als dit echt verband houdt met de corona crisis dat particuliere verhuurders hier ook wel met verstand mee om gaan! Los dat mensen zonder baan wel gewoon ww krijgen, mogelijk recht op huurtoeslag en dat ik hoop dat mensen die in de vrije sector huren ook wel iets van een buffer hebben of iets van sociale contacten. Los daarvan hoop ik ook dat banken de negatieve rente op rood staan pas vanaf bijvoorbeeld 1000 euro in de min gaan hanteren voor de komende 6 maanden.

We moeten dit toch echt met elkaar doen en met elkaar financieel inleveren...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:43
CyberMania schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 07:02:
[...]

Maar 'dat is' omdat je er wel in woont.
Waar ik nu wel een beetje moeite mee heb, is dat het nu al voor 50eu knaagt binnen 2week. Kheb meer het idee dat je er nu achter komt dat het altijd voor jou al weggegooid geld is geweest.

Waarom niet gewoon opzeggen voor niet geleverde diensten? en afwachten wat hun antwoord is, of ben je dan bang dat de ondernemer jou vraagt hem te blijven steunen en dat je dan eigenlijk geen valide punt meer hebt om het opzeggen, 'dus het in het geheel zijn probleem te laten worden/zijn', wat na een verzoek hem te blijven steunen moeilijker wordt om te doen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Hoi,

Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met geld terugvragen in de crisis van bijvoorbeeld jouw sportschool. De meeste mensen hebben een maandelijks lopend abonnement. Als je drie van de vier weken niet hebt kunnen sporten, wat doe je dan? Ik ben ook benieuwd of je al nieuws hebt van je sportvereniging op dit gebied.

Ik had mijn maandabonnement eerst teruggeboekt (staat nu alweer op automatisch in de wachtrij om afgeschreven te worden). Aan de ene kant steun ik mijn sportschool graag en wil deze niet failliet zien gaan. Aan de andere kant knaagt het toch: het geld groeit bij mij niet op de rug en het is duur abonnement (55 euro per maand) en voor het personeel krijgen ze 90% vanuit de overheid. Twijfel twijfel.
Terugboeken is onverstandig, want dat heeft grote kans om een keten van acties zoals incassos te triggeren. Dat verandert namelijk niets aan de betalingsverplichting. De juiste handelswijze is om in discussie te gaan, ingebreke te stellen, etc.
Je moet een onderscheid maken tussen commercieel aangeboden diensten en verenigingen. Bij verenigingen ben je eigenlijk als lid de vereniging. Je kunt (door de algemene ledenvergadering) zelfs verplicht worden bij te springen.
Ik doe voorlopig niets.

Wat ik aan abo's / lidmaatschappen minimaal heb lopen:
3x sportvereniging (waarvan 2x onderdeel commerciele training door kleine ondernemer)
5x commercieel sportaanbod (door ZZP / kleine ondernemer, 1x gemeente)

De verenigingen schrijf ik af. Bij de anderen ga ik ervan uit dat er vanzelf of in overleg t.z.t. wel wat wordt doorgeschoven. Er is geen enkele reden om hier haast bij te maken. Het is voor iedereen beter om dit te regelen wanneer de hoofdzaken geregeld zijn en er duidelijk is hoe e.e.a. gaat lopen.

De kleine aanbieders houden nu trouwens leuk contact met challenges en videos.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 21-03-2020 07:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:17
Ik ga niet moeilijk lopen doen over de contributie van mijn sportvereniging.

Mijn vrouw heeft echter een langdurig abonnement op de sportschool waar zijn door omstandigheden al niet meer heen kon gaan. Coulance was geen optie. Nu kán ze niet gaan dus wilt zij wel kijken of ze die periode terug kan krijgen. Voor de duidelijkheid betaald ze nu al ruim 8 maanden zonder gebruik te kunnen maken van de faciliteiten.

Dus mijn inziens; Indien je er nog gebruik van wilt maken in de toekomst, gewoon lekker doorbetalen. Wellicht krijg je t.z.t. er nog wel iets voor terug (naast de waardering voor je steun).

Maar je geld terug vragen omdat ze noodgedwongen dicht zijn terwijl je het makkelijk kan missen is mijn inziens wel jammer. We zullen er met zijn allen doorheen moeten komen.

Wie weet betekent dit straks het einde van het kapitalisme :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
Ik train al jaren bij een kleine sportschool (het is van een stelletje) en ik laat mijn abonnement doorlopen. Ze haalden volgens mij redelijk wat omzet uit hun bar en personal training, dus die missende inkomsten zullen al een flinke tegenvaller zijn. Ik denk dat ondernemers als deze alle hulp nodig hebben als het nog lang duurt.

Daarnaast heb ik er absoluut geen zin in dat er straks alleen maar van die afschuwelijke ketens als Basic Fit en Fit4free overblijven. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door hubhib op 21-03-2020 08:38 ]

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die trainers en andere werknemers daar moeten ook hun loon krijgen. Ik zie dit gewoon als iets waar we met zijn allen doorheen moeten. Ik ben bang dat we de boel alleen maar verergeren als we nu puur vanuit ons eigen belang gaan denken. Ik betaal alles wat ik betaalde gewoon door in elk geval. Dat ik er geen gebruik van kan maken jammer, maar echt geen man overboord of zo. (Uiteraard voor ZZPers en anderen die inkomsten verliezen een ander verhaal, maar mensen die gewoon zelf hun geld blijven krijgen zouden (wat mij betreft) het gewoon moeten zien als onderdeel van dit (economische) probleem te beperken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

ArthurMorgan schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:38:
Die trainers en andere werknemers daar moeten ook hun loon krijgen. Ik zie dit gewoon als iets waar we met zijn allen doorheen moeten. Ik ben bang dat we de boel alleen maar verergeren als we nu puur vanuit ons eigen belang gaan denken. Ik betaal alles wat ik betaalde gewoon door in elk geval. Dat ik er geen gebruik van kan maken jammer, maar echt geen man overboord of zo. (Uiteraard voor ZZPers en anderen die inkomsten verliezen een ander verhaal, maar mensen die gewoon zelf hun geld blijven krijgen zouden (wat mij betreft) het gewoon moeten zien als onderdeel van dit (economische) probleem te beperken.
Ben je dan consequent en stop je ook een envelop met geld door de brievenbus van de kroeg, de Efteling, het tankstation en het ov-bedrijf? Of is het enkel mazzel voor zij die een automatische incasso hebben op jouw rekening?

Ik vind het vrij slecht (doch begrijpelijk) dat grote bedrijven als basic fit niet laten weten hoe (/dat). ze de klant gaan compenseren. Ik heb, in de veronderstelling dat we niet op 6 april teruggaan naar 'normaal', dan ook rigoureus veel abonnementen stopgezet.
En die onduidelijkheid ga ik niet afwachten.

Andersom zou het ook zo zijn; geen geld, geen sport.

Als de verenigingen bij zitten waarvan je het bestaan zeer waardeert, zoals de ijsbaan club, dan sponsor ik gewoon door. Maar mijn 'lidmaatschap' zie ik dan ook als sponsoring, geen zaak van dienst in ruil voor geld.

[ Voor 11% gewijzigd door bombadil op 21-03-2020 08:52 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Toevallig zat ik gisteren ook met die vraag. Ik kon het volgende vinden:
Door corona kunnen veel bedrijven hun diensten niet leveren zoals gebruikelijk. Denk aan sportscholen, theaters en bioscopen. U hebt recht op compensatie voor de tijd dat u geen gebruik kunt maken van uw abonnement. Volgens de wet hoeft u dan tijdelijk niet te betalen. Of het bedrijf moet u terugbetalen. U kunt zelfs uw abonnement beëindigen als het bedrijf lange tijd de afgesproken dienst niet levert.
bron: https://www.consuwijzer.n...chten-bij-het-coronavirus
Strikt juridisch gezien heb je recht op compensatie als je geen gebruik kan maken van je abonnement. Dat zegt de Consumentenbond tegen RTL Z. Wel roept de bond om daar heel terughoudend mee om te gaan, zegt een woordvoerder.
bron: https://www.rtlz.nl/busin...pathe-unlimited-cineville

Dus zoals ik het intepreteer heb je wettelijk recht op compensatie. Maar gezien de situatie zou dat nu wel flauw zijn. Zelf laat ik mijn abonnement bij de sportschool gewoon doorlopen. Immers, als iedereen ineens compensatie zou aanvragen kan een sportschool ook omvallen. En dat is ook niet wat je wilt. Dus kan je het geld missen, dan geen compentatie vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 21-03-2020 08:47 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01

orf

Wij hebben als bestuur van een turnvereniging besloten om geen contributie te innen. De gemeente brengt geen zaalhuur meer in rekening. Onze trainers krijgen niet betaald. Zij worden normaal gesproken alleen maar betaald per uur dat ze lesgeven. Ze hebben allemaal bij mij aangegeven het niet te missen.

Een aantal kosten lopen wel door, maar dat kunnen we wel hebben qua buffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:52

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Ik sta er een beetje dubbel in... Aan de ene kant moeten we dit met z'n allen doen, aan de andere kant run ik ook geen filantropische instelling en is dit best een mooie tijd om de abonnementen eens na te lopen.

Zo heb ik deze week na jaren Fox Sports maar eens opgezegd omdat er nergens wordt gevoetbald. In de zomermaanden loopt het hier normaal gesproken gewoon door wat eigenlijk al "stom" is, maar als we zelfs zaken als het EK al gaan verplaatsen dan wil ik het allemaal nog wel eens zien met de nationale competities. Leuk dat ik dan straks (eventueel) een maandje gratis krijg maar als dit gedoe nog 3 maanden duurt schiet ik er nog bij in en daar pas ik dan voor.

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 20:33
Maar dat is toch standaard? Dat je je inschrijft, 2 maanden traint en dan 10 maand niet meer gaat en voor niets betaalt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb deze week al een mail van de kinderopvang gehad met een klemmend verzoek om de factuur niet te storneren danwel normaal over te maken. Heb er eigenlijk niet aan gedacht om zoiets te doen (mede omdat het dan zo'n gedoe gaat worden met de KOT). zeker niet omdat in de brief (en later in de media) al een bericht over compensatie kwam.

Verder nog een sportschoolabo en van een dansschool. beide weet ik eigenlijk niet wat ik daarmee ga doen. Het gaat niet om zulke grote bedragen dus ik denk dat ik het even zo laat.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 21-03-2020 09:24 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 15:06
Mn buurvrouw zei ook al (voordat de regering een terugbetaal regeling melde) dat ze de kinderopvang ging stopzetten en terug wilde vorderen. Ik zei dat ik bleef doorbetalen omdat ik nadat dit over is, graag een opvang wilde en niet een failliete opvang omdat iedereen z’n geld terug wilde.

Veel mensen verwachten vergaande flexibiliteit van anderen maar als ze zelf een steentje moeten bijdragen (letterlijk) dan gaan de deuren dicht..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Holkers schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:21:
Mn buurvrouw zei ook al (voordat de regering een terugbetaal regeling melde) dat ze de kinderopvang ging stopzetten en terug wilde vorderen. Ik zei dat ik bleef doorbetalen omdat ik nadat dit over is, graag een opvang wilde en niet een failliete opvang omdat iedereen z’n geld terug wilde.

Veel mensen verwachten vergaande flexibiliteit van anderen maar als ze zelf een steentje moeten bijdragen (letterlijk) dan gaan de deuren dicht..
Ik ben zelf werkzaam op een klein kinderdagverblijf. Ik kan je vertellen dat als ouders gaan opzeggen/terugclaimen de kans groot is dat we failliet gaan. De kosten per klant zijn begrijpelijk niet leuk voor hun, maar die bijdrages per gezin houden wel het bedrijf overeind. Ik betaal zelf al mijn abbo's en contributies door, ook met die gedachte in mijn achterhoofd. We moeten dit samen doen, en veel mensen zullen daarbij wat in moeten leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb nog niks gestorneerd ofzo, en lijkt mij ook niet de handige optie. Maar ik vind het ook wel heel makkelijk om te zeggen dat iedereen door moet betalen omdat ze anders failliet gaan, en ze daarnaast op zijn minst arbeidstijdverkorting bijvoorbeeld kunnen aanvragen. Ze hoeven niet failliet te gaan van mij, maar ze mogen als ondernemer ook wel wat risico op zichzelf nemen en de eigenaren hoeven niet rijk te worden van Corona (minder kosten omdat overheid bijspringt en zelfde inkomsten omdat iedereen blijft betalen voor iets waar ze geen gebruik van mogen maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 15:06
Sissors schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 10:14:
Ik heb nog niks gestorneerd ofzo, en lijkt mij ook niet de handige optie. Maar ik vind het ook wel heel makkelijk om te zeggen dat iedereen door moet betalen omdat ze anders failliet gaan, en ze daarnaast op zijn minst arbeidstijdverkorting bijvoorbeeld kunnen aanvragen. Ze hoeven niet failliet te gaan van mij, maar ze mogen als ondernemer ook wel wat risico op zichzelf nemen en de eigenaren hoeven niet rijk te worden van Corona (minder kosten omdat overheid bijspringt en zelfde inkomsten omdat iedereen blijft betalen voor iets waar ze geen gebruik van mogen maken).
De maatregelen van de regering zijn vooral toegespitst op salaris en rekeningen. Een salaris hebben de meeste ZZP’ers niet, die schrapen vooral in het begin alles bijeen wat over blijft. De rekeningen blijven wel doorgaan zoals huur panden etc. Die krijg je niet terug of mag je even vertraagd betalen want dan valt de keten er boven stil. Het is heel makkelijk te stellen dat mensen te makkelijk zeggen dat ze failliet gaan, maar als ik als klant niet betaal kan de opvang het pand niet betalen kan de eigenaar van het pand zijn rekening niet betalen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Bij mijn sportschool met abo à raison van € 72/maand verwacht ik dat ze het abo op het eind kostenloos verlengen. Dat betekent: als we nu 1 maand niet kunnen sporten, en ik zeg per 1 januari 2021 mijn abo op, ik tot 1 februari 2021 mag doorsporten.

Ben er niet blij mee, want als je opzegt ben je er klaar mee. Maar goed, wat ga je eraan doen?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Ik verwacht dat mijn sportschool hetzelfde gaat doen als bv de Efteling. Het bedrag storten op je kaart als tegoed voor de bar.
Dan blijft het geld in de sportschool zitten.

De personal trainer die ik er bij heb betaal ik al per maand achteraf. Die kijken gewoon wat je verbruikt hebt, dus die valt al naar 0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pak je contract er eens bij zou ik zeggen. Ik geef je 99.9 procent kans dat er een overmachtsclausule in staat. Het enige wat je dan bereikt met wanbetaling is een incassobureau die middenin een virusuitbraak aan de deur komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Microkid schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:46:
[...]

[...]

Dus zoals ik het intepreteer heb je wettelijk recht op compensatie. Maar gezien de situatie zou dat nu wel flauw zijn. Zelf laat ik mijn abonnement bij de sportschool gewoon doorlopen. Immers, als iedereen ineens compensatie zou aanvragen kan een sportschool ook omvallen. En dat is ook niet wat je wilt. Dus kan je het geld missen, dan geen compentatie vragen.
Sportscholen hebben altijd wel zo’n pauzeer mechanisme, met blessures ed gebruik je dat ook als je dat wil.
Hoop dat ik binnenkort wel een pro-actief mailtje krijg.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf betaal ik door. Kosten had je anders ook.

Ze pakken het hier anders aan leden kunnen spul lenen en wij hebben toegang gekregen tot een online platform, zodat je lessen kunt volgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyberMania
Ja maar er zullen ook vast ondernemers zijn die loonkostensubsidie aanvragen (90% door de overheid betaald) of werktijdverkorting en ondertussen wel het geld blijven incasseren. Daarnaast vind ik het vreemd dat van de burger offers worden gevraagd en van de kapitaalbezitters niet: hoeveel verhuurders zullen zeggen ach betaal deze maand de huur van het pand voor jouw sportclub niet? terwijl zij vaak megawinsten maken met hun vastgoed.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 21-03-2020 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:10

[...]

[...]

Ik had juist twee weken geleden een abbo afgesloten bij de Basic Fit. Online afgesloten dus hierin gebruik gemaakt van het herroepingsrecht, aangezien ik tevens nog geen gebruik heb kunnen maken van de faciliteiten (pas binnen op de dag dat de sportscholen sloten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:10

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

CyberMania schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:48:
Ja maar er zullen ook vast ondernemers zijn die loonkostensubsidie aanvragen (90% door de overheid betaald) of werktijdverkorting en ondertussen wel het geld blijven incasseren. Daarnaast vind ik het vreemd dat van de burger offers worden gevraagd en van de kapitaalbezitters niet: hoeveel verhuurders zullen zeggen ach betaal deze maand de huur van het pand voor jouw sportclub niet? terwijl zij vaak megawinsten maken met hun vastgoed.
Genoeg zullen dat uitstel wel verlenen, of kortingen. Geen enkele partij heeft er op dit moment baat bij als z'n verhuurders failliet gaan. Op de boedel zal nauwelijks iets te verhalen zijn en probeer maar eens een nieuwe huurder te gaan vinden de komende tijd.
Beter het een paar maanden aan te gaan kijken dan nu door laten gaan, failliet laten gaan, en daarna nog vele maanden geen huurder hebben.
Het gros van de bedrijven gaat interen op reserves. Verhuizen naar een nieuw pand of nieuwe bedrijven starten zal dan op een lager pitje staan. Succes met het dan zoeken naar een nieuwe huurder.

Verder wil de overheid nu geen onrust in de samenleving hebben. Als dit te vaak gaat gebeuren, best kans dat ze dit dan wettelijk gaan regelen.

[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 21-03-2020 12:00 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:11
Ik krijg korting per maand op sporten waardoor ik €13,- per maand betaal voor onbeperkt fitness ik heb een jaarcontract. Ik ben langs geweest en de eigenaar vond het niet leuk dat ik het vroeg. Hij begon meteen wat is nou €13,- per maand, maar mij gaat het om eerlijkheid. Als ik niet zou betalen volgen meteen brieven. Hij heeft mij gezegd dat ze gaan kijken.

Ik ben van mening dat ze mij moeten compenseren, want ik heb niet van hun diensten kunnen gebruiken en wie weet hoe lang het nog kan gaan duren. Op zijn minst verwacht ik compensatie of de eind datum van mijn jaarcontract verblijvend verlengd wordt

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 21-03-2020 12:23 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En, al succes met terugvragen van wegenbelasting omdat je thuis moet werken en niet meer elke dag in de file hoeft te staan? Terughalen van je doorlopende reisverzekering want je kan nergens heen? Buitenland-dekking van je tandarts? Transactiekosten van je beleggingen omdat de beurs instort?

Money makes the world go around en dan maken we ons druk(ker) over een paar tientjes besparen bij club A of B dan het feit dat je mogelijk het loodje legt door een virus waar nog geen bewezen vaccin voor is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:58

epic_gram

undercover moderator

Van der Berg schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:21:
Ik krijg korting per maand op sporten waardoor ik €13,- per maand betaal voor onbeperkt fitness ik heb een jaarcontract. Ik ben langs geweest en de eigenaar vond het niet leuk dat ik het vroeg. Hij begon meteen wat is nou €13,- per maand, maar mij gaat het om eerlijkheid. Als ik niet zou betalen volgen meteen brieven. Hij heeft mij gezegd dat ze gaan kijken.

Ik ben van mening dat ze mij moeten compenseren, want ik heb niet van hun diensten kunnen gebruiken en wie weet hoe lang het nog kan gaan duren. Op zijn minst verwacht ik compensatie of de eind datum van mijn jaarcontract verblijvend verlengd wordt
Als hij echt de eigenaar is is het blijkbaar een kleine zelfstandige ondernemer, die stoppen hun ziel en zaligheid in hun bedrijf.

Hij heeft gelijk, wat is 13 euro per maand? Je hebt waarschijnlijk door die coronacrisis al een veelvoud bespaard aan horeca en/of benzine/ov. Terwijl je salaris gewoon doorloopt?

Een crisis dragen we met zn allen.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:26

ericplan

5180 Wp PV

Beetje dubbel gevoel. Heb een abonnement bij een sportklimgelegenheid. Twee regels op de site (zelfs een beetje verstopt) dat de hal gesloten is, verder niets. Nog geen mail van de eigenaar ontvangen en nul informatie voor bezoekers of abonnementhouders. Terwijl dat tegenwoordig zo simpel is.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:25:
En, al succes met terugvragen van wegenbelasting omdat je thuis moet werken en niet meer elke dag in de file hoeft te staan?
Zolang je auto op de openbare weg geparkeerd staat, moet je wegenbelasting betalen. Dus je kunt de auto schorsen als hij op je eigen oprit geparkeerd staat, of in de garage. Je kunt natuurlijk ook bij een autogarage je auto tijdelijk stallen: alleen dat kost dan ook weer geld.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Van der Berg schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:21:

Wow, wat een egoïsme. Ik snap wel dat ie het niet leuk vond. Voor inderdaad 13 euro per maand maar.

Als ik die eigenaar was had ik je contract per ommegaande ontbonden, en had je ook niet meer in mijn sportschool willen zien.

Ik laat al mijn abonnementen hier doorlopen. Ook geen enkel moment over nagedacht om dingen stop te zetten of geld terug te vragen. Je sleept elkaar er doorheen in de crisis. Zeker als je er nu zelf niets van merkt qua inkomsten lijkt me het slimst om solidair te zijn met elkaar.

Alle festivaltickets heb ik al als afgeschreven verklaard. Mocht er nog iets van restitutie plaatsvinden dan zie ik dat vanzelf wel. Ik ga er niet actief achteraan. Als je toch iets kan terugkrijgen ga ik er vanuit dat het goed geregeld is met de verzekering.

We hadden begin april een weekendje Lissabon staan. Die vlucht en onze airbnb kunnen we gelukkig nog wel omboeken naar een ander tijdstip.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
Hopelijk ben ik niet de enige met deze mening, maar we hebben de laatste Corona dode de oven nog niet ingeschoven of het moet allemaal alweer over geld gaan. Stel je voor dat je er 100 euro bij inschiet tenslotte, als je zelf maar de centjes hebt mag de rest verroesten. Tenslotte kan je veel WC papier hamsteren voor dat geld, hoe meer hoe beter.

Natuurlijk moeten onze salarissen wel voor 100 procent betaald worden, ook al ben je veel minder productief.

Afschuwelijk om te zien, laten we eerst deze crisis maar eens overwinnen en duimen dat er in onze families geen slachtoffers vallen. Daarna komt de rest ook wel goed.

Ikke ikke ikke, de Nederlanders staan weer met stip bovenaan.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ipv geld terugvragen draai ik het juist om..
Waar kan ik nu wat afnemen om ze zo de crisis door te helpen. Bv door te kijken welke restaurants nu aan afhaal doen en dan 1 of 2x in de week wat af te halen.
Als genoeg mensen dat doen kunnen we dan na de crisis ook nog lekker eten buiten de deur ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 07:52
Hier de schoonmaker gevraagd niet meer te komen (zelfisolatie enzo) en nu aan het bedenken in hoeverre we doorbetalen. Zeker als het straks een week of 8 gaat duren.
Het voelt het netst om door te betalen, maar ergens ook niet helemaal terecht, ik maak nu zelf schoon. Gaat er waarschijnlijk ergens tussenin worden, de eerste periode doorbetalen en daarna de helft oid...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

drfrisbee schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:33:
Hier de schoonmaker gevraagd niet meer te komen (zelfisolatie enzo) en nu aan het bedenken in hoeverre we doorbetalen. Zeker als het straks een week of 8 gaat duren.
Het voelt het netst om door te betalen, maar ergens ook niet helemaal terecht, ik maak nu zelf schoon. Gaat er waarschijnlijk ergens tussenin worden, de eerste periode doorbetalen en daarna de helft oid...
Dat lijkt me netjes. Ik heb de schoonmaker gewoon laten komen op een moment dat ik ben gaan fietsen. Ik overweeg ook om hem door te betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 21-03-2020 13:34 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Sportscholen geen medelijden mee. Zij geven ook geen coulance als je om omstandigheden niet kan sporten.

Tenminste, dat is mijn ervaring.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:11
LuNaTiC schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:12:
[...]

Wow, wat een egoïsme. Ik snap wel dat ie het niet leuk vond. Voor inderdaad 13 euro per maand maar.

Als ik die eigenaar was had ik je contract per ommegaande ontbonden, en had je ook niet meer in mijn sportschool willen zien.

Ik laat al mijn abonnementen hier doorlopen. Ook geen enkel moment over nagedacht om dingen stop te zetten of geld terug te vragen. Je sleept elkaar er doorheen in de crisis. Zeker als je er nu zelf niets van merkt qua inkomsten lijkt me het slimst om solidair te zijn met elkaar.

Alle festivaltickets heb ik al als afgeschreven verklaard. Mocht er nog iets van restitutie plaatsvinden dan zie ik dat vanzelf wel. Ik ga er niet actief achteraan. Als je toch iets kan terugkrijgen ga ik er vanuit dat het goed geregeld is met de verzekering.

We hadden begin april een weekendje Lissabon staan. Die vlucht en onze airbnb kunnen we gelukkig nog wel omboeken naar een ander tijdstip.
Het gaat uiteindelijk niet zo zeer om het geld, maar dat eerlijkheid er moet komen en een compensatie komen. Als ik jullie sportschool niet betaal meteen brieven met dreigingen. Ik heb ook in mijn reactie geschreven dat ze of een compensatie of mijn contract verlengd met extra maanden erbij moet komen en dat lijkt mij heel logisch.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 21:40
Mijn pa is eigenaar van een sportschool. Helaas hebben we de eerste uitschrijvingen al binnen. We bieden momenteel gratis een online platform aan de leden aan waarmee ze thuis toch kunnen trainen en uiteraard zal er gekeken worden hoe leden gecompenseerd kunnen worden. Als deze crisis echter nog veel langer door gaat en ieder lid hun abonnements geld terug gaat eisen kunnen we de deuren wel sluiten :/. Hoop dat iedereen die dit afdoet als "ondernemersrisico" dit ook in hun achterhoofd houdt. De ondernemers moeten ook gewoon de rekeningen en hun personeel blijven betalen.

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 23:23

JdM

Humbled

Drardollan schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:17:
[...]
Je kunt je ook richten op DE Nederlander die dat niet doet, maar als ik jouw post zo lees zijn WE allemaal hetzelfde :F

Als je je er zo aan stoort, waarom kijk je er dan zo naar? Het helpt echt als je je blik ergens op zet waar je wel vrolijk van wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Wij blijven gewoon betalen, het is belangrijk dat alles zoveel mogelijk blijft draaien.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Van der Berg schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:50:
[...]

Het gaat uiteindelijk niet zo zeer om het geld, maar dat eerlijkheid er moet komen en een compensatie komen. Als ik jullie sportschool niet betaal meteen brieven met dreigingen. Ik heb ook in mijn reactie geschreven dat ze of een compensatie of mijn contract verlengd met extra maanden erbij moet komen en dat lijkt mij heel logisch.
Ik heb ooit een wijze les geleerd die ik de rest van mn leven blijf onthouden. ‘Er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen’.

Het is je misschien niet om het geld te doen maar je gooit het nu op een soort van principekwestie die voor niemand productief is. Als het je niet om het geld te doen is, maar voor ‘de eerlijkheid’? Who are you kidding?

Wie schiet er wat mee op? Is je ego gestreeld of je gevoel van ‘rechtvaardigheid’? En wat als alle sportschoolleden er zo over denken? En er naar zouden handelen? Vele leden kunnen solidair met zijn allen de kosten dragen en daarmee de ondernemer ondersteunen. Ik neem aan dat je na de crisis er ook gewoon wil blijven sporten.

Gooi het dan niet op ‘ik heb er recht op’. Dat is, en sorry dat ik het zo blijf benadrukken, een superegoïstische insteek. Je zadelt die mensen alleen maar extra werk en administratie op, ze hebben op dit moment wel grotere zorgen dan het bedienen van dit soort kleinzielige praktijken.

We zijn nu eenmaal allemaal in meer of mindere mate fucked in deze crisis, grow a pair en neem eens verantwoordelijkheid om een miezerige 13 euro te claimen.

Ik vind dat je je kapot moet schamen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:17:
Hopelijk ben ik niet de enige met deze mening, maar we hebben de laatste Corona dode de oven nog niet ingeschoven of het moet allemaal alweer over geld gaan. Stel je voor dat je er 100 euro bij inschiet tenslotte, als je zelf maar de centjes hebt mag de rest verroesten. Tenslotte kan je veel WC papier hamsteren voor dat geld, hoe meer hoe beter.

Natuurlijk moeten onze salarissen wel voor 100 procent betaald worden, ook al ben je veel minder productief.

Afschuwelijk om te zien, laten we eerst deze crisis maar eens overwinnen en duimen dat er in onze families geen slachtoffers vallen. Daarna komt de rest ook wel goed.

Inderdaad! Helemaal mee eens. Waarom moet het nou weer over geld gaan, lijkt me toch duidelijk dat bedrijven die sportscholen bezitten niet direct weer maandelijks geld moeten gaan vragen in zo'n situatie. Oh wacht, je bedoelt alleen dat het verkeerd is als consumenten zich afvragen of ze moeten betalen voor iets wat ze niet krijgen. Dat bedrijven geld vragen voor iets wat ze niet leveren is 100% oké...

Wat een kut argument is het ook: Er zijn ergere dingen op de wereld, dus niet zeiken en betalen. Gaan we dat altijd toepassen? Ja je hebt recht op garantie, maar tja, je krijgt het niet, en denk eens om de kinderen in Afrika, is dat niet veel erger? En mag ik het ook andersom toepassen? Ik stop gewoon overal met betalen, en de bedrijfseigenaren moeten blij zijn dat hun familie nog geen Corona hebben.

Wie is er trouwens minder productief? Ik moet gewoon doorwerken hoor. Ja thuis, maar dat is echt geen vakantie.

En zoals ik eerder schreef, ik heb zelf nog geen eens overwogen om te storneren, al vind ik bijvoorbeeld een vermindering in contributie voor de sportschool bijvoorbeeld niet meer dan redelijk. Maar veel van de posts hier vind ik ronduit triest.
Uiteraard is ook ineens elke sportschool een kleine ZZP'er, en niet een multinational met honderden miljoenen omzet...

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 21-03-2020 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37

Honesty

kattenneus!

Vue heeft maandag al besloten om de maand april geen abonnementskosten te rekenenen, vond ik welnetjes had een gratis popcorn ook al genoeg gevonden. Sterker nog wilde eigenlijk opzeggen maar vanwege de crisis blijf ik gewoon klant.

Festina lente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:26

ericplan

5180 Wp PV

Alles staat of valt met communicatie. Mijn sportklimgelegenheid heeft meerdere soorten van toegang. Losse entree, 10-rittenkaarten en abonnementen. Met name de abonnementhouder moet je koesteren en dat kan met communicatie. Deel als eigenaar je zorgen. Maak duidelijk wanneer je abonnementskosten incasseert en waarom. Probeer iets te doen, materieel of immaterieel. Werk je webpagina bij en verstrek informatie. Daarmee behoudt je de relatie. Zonder dat roep je flinke weerstanden op bij de eerstvolgende incasso.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
CyberMania schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:48:
Deze post staat echt veel te vol met aannames. Wellicht je onderbuik even doorspoelen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nopheros
  • Nu online
Van der Berg schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:50:
[...]

Eerlijkheid? Voor wie is deze situatie eerlijk? Grote kans dat jij je loon gewoon krijgt doorbetaald terwijl dit bedrijf failliet kan gaan omdat iedereen compenstatie wil voor 2 á 3 maanden niet kunnen sporten. Voor wie is dat dan precies eerlijk? En serieus 13 euro...

Leef een beetje mee en laat hem die paar euro houden zou ik zeggen. Als je nu naar de voedselbank zou moeten is het een ander verhaal natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Nopheros op 21-03-2020 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Nopheros schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:59:
[...]

Als je nu naar de voedselbank zou moeten is het een ander verhaal natuurlijk.
Los van deze crisis: Iemand die naar de voedselbank moet zou ik sowieso aanraden om gebruik te maken van de talloze faciliteiten die er buiten te vinden zijn en niets kosten (van een stuk bos/asfalt om te hardlopen, tot complete gym-instrumenten in een park) ipv een abonnement van een sportschool. Iedereen mag zijn geld natuurlijk uitgeven hoe hij/zij het zelf wil; tis maar een tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nopheros schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:59:
[...]

Eerlijkheid? Voor wie is deze situatie eerlijk? Grote kans dat jij je loon gewoon krijgt doorbetaald terwijl dit bedrijf failliet kan gaan omdat iedereen compenstatie wil voor 2 á 3 maanden niet kunnen sporten. Voor wie is dat dan precies eerlijk? En serieus 13 euro...

Leef een beetje mee en laat hem die paar euro houden zou ik zeggen. Als je nu naar de voedselbank zou moeten is het een ander verhaal natuurlijk.
Ja ik krijg mijn loon doorbetaald, omdat ik gewoon doorwerk. En als ik dat niet meer kan doen, met deeltijd WW bijvoorbeeld, dan heb ik daar gewoon jarenlang sociale zekerheids premies voor afgedragen.

Laten we eens andersom kijken. Als jij werkloos bent en je kan je sportschool niet meer betalen. Zegt de eigenaar dan ook: Weet je, komende maanden mag jij gewoon door sporten zonder te betalen. En dus niet dat je het later alsnog moet betalen, maar dat hij je gewoon gratis laat sporten als je moeite hebt met het te betalen. Als dat mogelijk is, ja dan zou ik nu ook zeggen, betaal mooi door. Maar ik vermoed toch echt dat de gemiddelde sportschool daar niet in mee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wij zetten onze contributie ook gewoon door. Wij moeten als vereniging ook onze badhuur betalen. Zonder inkomsten kunnen we het zwembad ook niet betalen. Wel denken we aan een vorm van compensatie, hoe dat er gaat uitzien weten we nog niet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik kreeg afgelopen donderdag een bericht dat de efteling het maandbedrag per gesloten dag op het abonnement gaat zetten.
Deze kan je dan als prepaid gebruiken in de shops ( alleen Efteling only, niet de La Place restaurants )
Inclusief het parkeer abo, is dat 21,50 per maand aan saldo
( wij hebben 4 abo's en 2 parkeerkaarten totaal 79€ ))

Wij vinden het een prima oplossing.

Verder geen sportschool of andere lopen abonnementen die er last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Nu online
Sissors schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:00:
[...]

Ja ik krijg mijn loon doorbetaald, omdat ik gewoon doorwerk. En als ik dat niet meer kan doen, met deeltijd WW bijvoorbeeld, dan heb ik daar gewoon jarenlang sociale zekerheids premies voor afgedragen.

Laten we eens andersom kijken. Als jij werkloos bent en je kan je sportschool niet meer betalen. Zegt de eigenaar dan ook: Weet je, komende maanden mag jij gewoon door sporten zonder te betalen. En dus niet dat je het later alsnog moet betalen, maar dat hij je gewoon gratis laat sporten als je moeite hebt met het te betalen. Als dat mogelijk is, ja dan zou ik nu ook zeggen, betaal mooi door. Maar ik vermoed toch echt dat de gemiddelde sportschool daar niet in mee gaat.
Niet bepaald een vergelijkbare situatie lijkt me. Een virus waardoor bedrijven verplicht dicht moeten en falliet gaan als iedereen de contributie stop wil zetten (wat gelukkig ook niet kan door contracten). Of ik moet nog een paar maand een abbonement doorbetalen (enkele tientjes per maand) wat ik vervelend omdat ik werkloos ben geworden en alleen WW krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Lijkt mij juist heel goed vergelijkbaar. In beide gevallen kan één partij door overmacht niet aan zijn verplichtingen voldoen. Blijft de andere partij dan aan zijn deel van het contract voldoen ondanks dat er niks tegenover meer staat? (Ik ga er dan even vanuit dat we voor beide gevallen gewoon over iets hebben wat direct opzegbaar is).

Overigens lijkt mij het ook heel redelijk om het om te zetten in een soort van credits. Eg mijn sportschool verkoopt tegenwoordig ook zwaar overpriced drinken en eten. Zet dan abonnementsgelden van deze maanden om in credits die je daarvoor kan gebruiken. Lijkt mij redelijker dan wel blijven innen en niks ertegenover stellen. Dat kan, maar dan moet je niet vreemd opkijken wanneer mensen gewoon de handel stop zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:43

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met geld terugvragen in de crisis van bijvoorbeeld jouw sportschool.
...SNIP
Hettzelfde geldt natuurlijk ook voor jaarcontributies bij voetbalclubs etc.
Laat ik beginnen met dat een sportclub (zoals "de gym") niet hetzelfde is als een sportverenging (zoals "de voetbal").

Een sportverenging heeft namelijk een maatschappelijk doel. Vaak is dat het bevorderen van de sport of verbondenheid in de samenleving.
Een sportclub (of "bewegingstherapie" zoals ik het soms cynisch noem) heeft dat niet. Zij hebben als doel om winst te maken.

Bij de ene ben je een lid en bij de andere ben je klant. Een sportclub mag zich ook nooit een verenging noemen gezien dit een bedrijfsvorm is waarbij je een maatschappelijk doel moet hebben.

Voordat ik verder ga: Mijn achtergrond is dat ik gecertificeerd jeugdtrainer ben bij twee verenigingen en oud penningmeester bij een van die verenigingen.

Onze club, correctie, vereniging was vrij vroeg met het sluiten. Toen ze in Noord Italië nog nadachten over het sluiten van de dorpen namen wij de beslissing om de club tijdelijk te sluiten. Twee dagen later kreeg we ook dit advies van de bond.

Het sluiten van een vereniging is nooit leuk, heleboel mensen missen hun sociale contacten op de club en ik merk ook dat sommige leden mij al gebeld hebben omdat ze toch hun verhaal kwijt willen.

Tegelijkertijd ga ik er vanuit dat er al rekeningen gehouden wordt met coulance regelingen voor onze "zwakkere leden". Dit hebben we ook in het verleden gedaan. Wij vinden het belangrijker dat iedereen kan sporten ook als ons financieel gewin niet gemaximaliseerd worden. En ik weet uit gesprekken met bestuursleden van andere verenigingen er vaak ook zo over nagedacht wordt.

Zoals je merkt is de instelling van een vereniging heel anders dat van een sportbedrijf.

Maar ongeacht of je bij lid van een vereniging of klant van een bedrijf ben: Hoe denken je jouw sociale contacten zouden reageren als jij stop zeg? En hoe zouden zij reageren als ze er achter komen dat je het financieel niet kan dragen?

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:14
Ik blijf de sportschool gewoon doorbetalen. Als ik wel eens een introduce meeneem doen ze ook niet moeilijk. Ik nu ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
DevWouter schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Laat ik beginnen met dat een sportclub (zoals "de gym") niet hetzelfde is als een sportverenging (zoals "de voetbal").

Een sportverenging heeft namelijk een maatschappelijk doel. Vaak is dat het bevorderen van de sport of verbondenheid in de samenleving.
Een sportclub (of "bewegingstherapie" zoals ik het soms cynisch noem) heeft dat niet. Zij hebben als doel om winst te maken.

Bij de ene ben je een lid en bij de andere ben je klant. Een sportclub mag zich ook nooit een verenging noemen gezien dit een bedrijfsvorm is waarbij je een maatschappelijk doel moet hebben.
Dank je voor je nuttige en informatieve bijdrage!

Ik leef in Duitsland, en was penningmeester bij een vereniging.

Nu werk ik bij een vereniging, die tevens commerciele activiteiten ontplooit.

Dat is weldegelijk mogelijk, maar er moet in veel opzichten aan regelingen voldaan worden, om belangenverstrengeling tegen te gaan en aan de wetgeving te voldoen. Verschillende BTW-tarieven binnen één organisatie is bijv. een gevolg van deze spagaat --> maatschappelijk-commercieel.
We hebben leden, klanten, en leden die tevens klant zijn. Tot welke van deze 3 categorien iemand behoort, hangt van het gekozen aanbod af.
Van de commerciele omzet worden o.a. de lonen van personeel betaald. De trainers van het verenigingsaanbod worden eveneens betaald, en voor de meeste afdelingen leidt dit tot een "subsidie" van de commerciele winst aan de verenigingsactiviteit, omdat de contributie de kosten vaak niet dekt. De winst bij enkele goedlopende commerciele afdelingen compenseert dat. (wordt de verhouding te scheef, stoppen we evt. een aanbod) Kosten voor accomodatie zijn ook verschillend. (lagere gemeente-prijzen uitsluitend voor verenigingsaanbod)
Voor de gemeente waar wij gevestigd zijn, is deze situatie niet ongunstig. Ze hebben zo een omni-vereniging met breed aanbod, naast de afzonderlijke verenigingen die de grote takken van sport zoals voetbal en tennis afdekken. En hoeven hier niet veel geld in te steken, omdat de vereniging zelf onderneemt en daarmee winst genereert.

Ik heb uiteraard ook al de eerste vragen vwb compensatie binnen. En de eerste opzeggingen eveneens.
De contributie voor het verenigingsdeel gaan wij gewoon verder innen. De tarieven voor het commerciele aanbod gaan we compenseren, voor zover we dat financieel kunnen opvangen. Als we langer dan 3 á 4 maanden dicht moeten, zal dit lastig gaan worden. Af te wachten is, wat de gemeente voor ons gaat betekenen. Wij bieden tientallen takken van sport aan, dat maatschappelijk doel kan een gemeente slechts in absolute nood laten varen. We gaan er imo uiteindelijk wel doorkomen, want WO1 en WO2 overleefde de vereniging ook. (meer dan 1,5 eeuw oud!) Maar het wordt een spannende en pittige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:37
Mn ene sportschool heeft alle abonnementen gepauzeerd. Prima oplossing. M'n andere sportschool hen ik niks van gehoord of gelezen. 2de is een grote keten de eerste niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 13:41
Ik vind het maar vreemd dat mensen het normaal vinden op de betalingen te stoppen. Moet je werkgever eens doen...

Het is een domino effect en raakt straks ook jouw portemonnee.

Help elkaar juist nu!!!

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Valandil schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:00:
Ik vind het maar vreemd dat mensen het normaal vinden op de betalingen te stoppen. Moet je werkgever eens doen...

Het is een domino effect en raakt straks ook jouw portemonnee.

Help elkaar juist nu!!!
Dus jij geeft nu uit jezelf ook geld aan zaken waar je geen abonnement op hebt maar nu niet meer komt? Je boekt giften over aan dierentuin en Efteling, aan kroeg en restaurant, aan zwembad en casino, aan de NS, wasstraat en tankstation. Echt waar?

Of hoef je die niet te helpen en is daar geen domino-effect? Ik snap het verschil niet.

[ Voor 6% gewijzigd door bombadil op 21-03-2020 21:42 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Krijg net een email van ons Universiteit Sports Park, waar ik een abo heb. Zolang ze verplicht dicht zijn, is het abo bevroren, dwz er wordt geen geld afgeschreven voor die periode. Goed gedaan van ons Sports Park d:)b

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

[...]

[...]

Het ligt ook aan hoe de sportschool ermee omgaat.
Mijn sportschool heeft toegang tot een online aanbieder geregeld.... is het ideaal nee, dat is het zeker niet.
Maar dit is beter dan een club die niets regelt.

De locale scouting vereniging heeft verschillende online activiteiten voor de jeugdleden bedacht.
Ik ben trots kader te zijn bij deze vereniging.

Het is voor iedereen klote, ook voor mij.... maar iemand het faillissement in te jagen?

#Liever_niet

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:58

epic_gram

undercover moderator

bombadil schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:26:
[...]

Dus jij geeft nu uit jezelf ook geld aan zaken waar je geen abonnement op hebt maar nu niet meer komt? Je boekt giften over aan dierentuin en Efteling, aan kroeg en restaurant, aan zwembad en casino, aan de NS, wasstraat en tankstation. Echt waar?

Of hoef je die niet te helpen en is daar geen domino-effect? Ik snap het verschil niet.
het voegt weinig toe aan de discussie om continue extremen en uitersten te gaan verzinnen. Je kunt zo ook de andere kant op redeneren, leidt alleen maar af van de discussie.

om toch nog enigszins in te gaan op uw plempsel: ja ik ga morgen eten afhalen bij een restaurant. En ja mijn sportschoolabbo loopt ook nog door.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
bombadil schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:26:
[...]

En ik snap deze vergelijking niet. Appels en peren.
Laat ik het zo zeggen : mijn inkomen is (nog) niet veranderd , mijn abonnementen dus ook niet. Sportclubs worden doorbetaald en andere hobby’s ook.

Mensen die geld terugeisen van kinderopvang terwijl ze volledig salaris krijgen en ook nog de toeslag...
Mensen die hun sport abonnement opzeggen omdat ze even paar weken niet mogen sporten. De ondernemer moet ook zijn personeel doorbetalen wat dus uiteindelijk niet gaat. Kortom daar komen de eerste ontslagen, problemen met betalen van vaste lasten, hypotheken, you name it.

De overheid springt hopelijk bij, maar dat is gewoon geld van de belastingbetaler (jij en ik)

Blijf gewoon je abonnement aanhouden. Iedereen heeft het al zwaar genoeg. Het zijn onzekere tijden. Dit soort acties draagt alleen maar bij aan een snellere neergang. Geld moet nou eenmaal rondgepompt blijven worden.

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:34
Op zich vind ik het geen probleem om mijn steentje bij te dragen en gewoon mijn maandelijkse contributie van 50 euro voort te zetten.

Echter, bij mij liep het iets anders. Ik kreeg de onderstaande nieuwsbrief binnen van mijn sportschool
Beste DiscoNootje

Met pijn in ons hart hebben ook wij helaas de deuren van de sportschool tot nader order moeten sluiten i.v.m. COVID-19. Wij houden ons hierbij aan de richtlijnen van het RIVM. Het liefst zouden wij natuurlijk onze gebruikelijke service blijven bieden maar dit is door overmacht helaas niet mogelijk. We vinden het heel vervelend dat jij even niet in onze club kunt sporten maar zijn ervan overtuigd dat je begrip hebt voor deze noodgedwongen maatregel om de verspreiding van dit virus te beperken.

Wat betekent dit voor jou en voor ons?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: in een situatie als deze, waarbij het niet kunnen bieden van de oorspronkelijke dienstverlening ons niet toe te rekenen valt, kunnen onze leden geen aanspraak maken op compensatie of restitutie.""
Ik reageerde lichtelijk verontwaardigd en tevens met de volgende link in een mailtje richting de sportschool https://www.consuwijzer.n...chten-bij-het-coronavirus . Geen reactie.

Vervolgens een Facebook reactie geplaatst met alleen de link naar de consuwijzer onder dezelfde nieuwsbrief die daar ook gepost was. Resultaat: Post verwijderd en ik kreeg een ban, ik mocht niet meer posten.

Kijk dan heb je aan mij de verkeerde. Ik heb mijn contributie gestorneerd. Voor de duidelijkheid, dit is een van de grootste gym ketens ter wereld met locaties in zo'n beetje elk land.

Reageer ik hier over de top over zijn er mensen het met mij eens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DiscoNootje schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:03:
De Sportschool geeft duidelijkheid en jij schiet in de contramine.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Op zich vind ik het geen probleem om mijn steentje bij te dragen en gewoon mijn maandelijkse contributie van 50 euro voort te zetten.

Echter, bij mij liep het iets anders. Ik kreeg de onderstaande nieuwsbrief binnen van mijn sportschool

[...]

Ik reageerde lichtelijk verontwaardigd en tevens met de volgende link in een mailtje richting de sportschool https://www.consuwijzer.n...chten-bij-het-coronavirus . Geen reactie.

Vervolgens een Facebook reactie geplaatst met alleen de link naar de consuwijzer onder dezelfde nieuwsbrief die daar ook gepost was. Resultaat: Post verwijderd en ik kreeg een ban, ik mocht niet meer posten.

Kijk dan heb je aan mij de verkeerde. Ik heb mijn contributie gestorneerd. Voor de duidelijkheid, dit is een van de grootste gym ketens ter wereld met locaties in zo'n beetje elk land.

Tja hoe bekijk je het :?

ik vind je vraag/mening niet onredelijk, maar de mail gericht aan 1miljoen leden ga je 50% kans of meer hebben op "boze leden" .. de rest leest niet .. c.q haalt zijn schouders op.
De ban word door een mederwerker (met opdracht) gedaan ... gaat tie alles tellen ?

Netjes is deze stelling niet, onwettelijk wellicht zelfs .. maar tenzij je het geld names hun in het lokale goeie doel x2 vind ik je eigenlijk redelijk onredelijk/onbezonnen .. na 1week .. ga je weer lid worden erna ofzo ? als ze bijna over de kop gaan ..

Tuurlijk zijn er mensen die terecht "rijk" worden zelfs in deze situatie .. en het siert niet maar ook jij wilt straks weer genieten van een normaal leven .. stel je voor dat jou werkgever hierdoor over de kop gaat omdat ze ff te kort door de bocht een mail uitsturen / slecht in de media reageren..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil

[...]

Als 25% van de leden dit doet, dan hebben de eerste medewerkers volgende week al hun ontslag te pakken. Geen inkomsten en wel salarissen betalen lijkt mij een hele eenvoudige rekensom.... dat gaat namelijk niet werken. Hoe groot je ook mag zijn.

In mijn ogen doe je precies wat je niet moet doen.
Toon begrip! Jouw salaris is toch nog niet achteruit gegaan ?

Hier zijn nog talloze voorbeelden van!
Maar wel mopperen als het straks ons inkomen raakt. Trust me, dat gaat het ook en hard ook. De crisis van 2008 wordt een lachertje vergeleken met deze als we zo acteren.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Valandil schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:35:
[...]
En ik snap deze vergelijking niet. Appels en peren.
Laat ik het zo zeggen : mijn inkomen is (nog) niet veranderd , mijn abonnementen dus ook niet. Sportclubs worden doorbetaald en andere hobby’s ook.
Je stelde "Het is een domino effect en raakt straks ook jouw portemonnee. --- Help elkaar juist nu!!!" en dat je dat doet door te blijven betalen. Heel stellig met uitroeptekens en al.

Wat ik niet begrijp is, als dat het argument is, waarom moet dat dan stoppen bij automatische incasso? Moet je dan niet consequent zijn en de anderen die je normaal diensten verlenen maar contant/PIN betaald, waarom hun ook niet betalen?

Ik snap in zoverre het verschil niet tussen een bedrijf met lidmaatschap&automatische incasso en eentje waar je los aan de kassa betaald. Beiden leveren je nu niets. Jouw inkomen blijft gelijk dus dan moet je hun toch ook doorbetalen om die domino te voorkomen? Waarom het ene bedrijf anders behandelen dan de andere?

Waarom verdient de Basic-fit sportschool meer steun van jou dan het BP-tankstation?

[ Voor 9% gewijzigd door bombadil op 22-03-2020 08:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:46

Rmg

Valandil schreef op zondag 22 maart 2020 @ 01:29:
[...]

Als 25% van de leden dit doet, dan hebben de eerste medewerkers volgende week al hun ontslag te pakken. Geen inkomsten en wel salarissen betalen lijkt mij een hele eenvoudige rekensom.... dat gaat namelijk niet werken. Hoe groot je ook mag zijn.
De werkgevers kunnen NOW aanvragen, 90% van het loon komt dan vanuit het uwv.
[...]
In mijn ogen doe je precies wat je niet moet doen.
Toon begrip! Jouw salaris is toch nog niet achteruit gegaan ?
Ja omdat ik nog doorwerk ja... Zodra werken niet meer kan (behalve bij ziekte) is het vakantie opnemen of onbetaald verlof.

[ Voor 46% gewijzigd door Rmg op 22-03-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:46

Rmg

-

[ Voor 100% gewijzigd door Rmg op 22-03-2020 08:48 . Reden: Quote ipv edit ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tja, heel simpel.

Bedrijven zijn bedrijven. In goede tijden krijg ik ook nooit van ze te horen dat ze teveel winst maken, en dat ik daarom een deel van m'n abonnement terug krijg.

Waarom zou ik dan in slechte tijden blijven betalen? Bedrijven zijn geen liefdadigheidswerk. Zeker geen grote landelijke ketens. Die hebben buffers, geven de top waarschijnlijk ieder jaar een flinke bonus, en zijn sowieso niet de makkelijkste met opzeggen.
En dan heb je ook nog mensen die denken bedrijven zoals Netflix te moeten verdedigen. Als die überhaupt netjes belasting zouden betalen, dan zou dat geld nu gebruikt kunnen worden als crisisbeheersing. Maar belasting, daar doen grote bedrijven niet aan.

Voor de lokale verenigingen, of lokale cafés kan ik meer sympathie opbrengen. Voor de grote ketens: jammer, voor jullie na de crisis 10 anderen. Ze kunnen al aanspraak maken op maatregelen door de overheid. Daar hoef ik als consument niet ook nog dubbel aan bij te dragen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 23:08
Ik laat het gewoon doorlopen.
Vooral in deze moeilijke tijden waar een kleine vereniging het al erg moeilijk heeft om het boven water te houden ga ik niet moeilijk doen.
En ik weet zeker dat de meeste zo niet iedereen er bij ons zo over denkt.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik ben zelf lid van drie verenigingen, dus daar ga zeker geen compensatie vragen. Alle contributie ook vooraf betaald, dus het geld is toch al ‘weg’. Zij hebben het geld harder nodig dan ik.
Heb zelf ook een knieblessure opgelopen net voordat alles dichtging, dus sporten kon ik toch al niet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Mijn sportschool claimt dat hun jurist (NL Actief) zegt, dat ze niks hoeven terug te betalen. Dat is natuurlijk onzin. Als ze dit standpunt blijven vasthouden, span ik een zaak aan. Zullen eens zien of ze daar blij mee zijn, want dat gaat hen nog meer geld kosten, dan mij 3 weken terug te betalen of mij 3 weken langer te laten sporten.

[...]

Zo ging het ongeveer bij mij ook. Alleen ik wist al dat ik er recht op had voordat consumentenbond en ACM er over berichtten. Ik stuurde ze een mail met dat ik verwacht tegemoetkoming te krijgen voor de weken dat ik niet gebruik kon maken van hun faciliteiten.

De sportschool schuilt zich achter het besluit van de juristen van hun vakbond NL actief.

[ Voor 68% gewijzigd door ion op 23-03-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
JdM schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:52:
[...]

Je kunt je ook richten op DE Nederlander die dat niet doet, maar als ik jouw post zo lees zijn WE allemaal hetzelfde :F
Zou er een reden zijn dat ik DE Nederlander neerzet en niet WE? Want ik ben niet zo, en met mij gelukkig ook vele anderen niet (getuige de reacties en duimpjes).
Als je je er zo aan stoort, waarom kijk je er dan zo naar? Het helpt echt als je je blik ergens op zet waar je wel vrolijk van wordt.
Zo zit ik niet in elkaar, wegkijken is nog nooit de oplossing voor een probleem geweest in de wereld.

Sissors schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Inderdaad! Helemaal mee eens. Waarom moet het nou weer over geld gaan, lijkt me toch duidelijk dat bedrijven die sportscholen bezitten niet direct weer maandelijks geld moeten gaan vragen in zo'n situatie. Oh wacht, je bedoelt alleen dat het verkeerd is als consumenten zich afvragen of ze moeten betalen voor iets wat ze niet krijgen. Dat bedrijven geld vragen voor iets wat ze niet leveren is 100% oké...
Deze bedrijven zijn door de overheid gesloten, niet omdat ze dat zelf zo graag wilden. Deze bedrijven hebben ook hun vaste lasten (huur, contracten voor onderhoud, internet, etc. etc.). Of hoeven ze dat opeens ook niet meer te betalen van je?
Wat een kut argument is het ook: Er zijn ergere dingen op de wereld, dus niet zeiken en betalen. Gaan we dat altijd toepassen? Ja je hebt recht op garantie, maar tja, je krijgt het niet, en denk eens om de kinderen in Afrika, is dat niet veel erger? En mag ik het ook andersom toepassen? Ik stop gewoon overal met betalen, en de bedrijfseigenaren moeten blij zijn dat hun familie nog geen Corona hebben.
Prima dat je zelf argumenten bedenkt, maar dat is niets iets wat ik genoemd heb. Misschien even uit je fantasie wereld komen?
Wie is er trouwens minder productief? Ik moet gewoon doorwerken hoor. Ja thuis, maar dat is echt geen vakantie.
Blijkbaar ben jij in de gelukkige omstandigheid dat je voor 100% productief kunt thuiswerken. Velen zijn dat niet, om diverse redenen. Bijvoorbeeld kinderen die ineens thuiszitten, geen optimale werkplek, trage verbindingen en psychische klachten dankzij de situatie.
En zoals ik eerder schreef, ik heb zelf nog geen eens overwogen om te storneren, al vind ik bijvoorbeeld een vermindering in contributie voor de sportschool bijvoorbeeld niet meer dan redelijk. Maar veel van de posts hier vind ik ronduit triest.
Uiteraard is ook ineens elke sportschool een kleine ZZP'er, en niet een multinational met honderden miljoenen omzet...
Helemaal mee eens dat een vermindering redelijk kan zijn. Ik heb dat nooit weersproken of anders beweerd. Ik heb enkel gezegd dat we onze doden de oven nog niet in gekieperd hebben en het moet alweer over geld gaan. En onbewust heb je hiermee mijn post bevestigd, het gaat je puur om geld ('al vind ik bijvoorbeeld een vermindering in contributie voor de sportschool bijvoorbeeld niet meer dan redelijk").

Het enige wat ik gezegd heb is dat we eerst maar eens deze crisis achter ons moeten laten. Laten we elkaar steunen en helpen en niet direct over geld gaan zitten jammeren. Net of die 3 tientjes sportschool belangrijk zijn nu. Ik weet zeker dat het grootste deel van de bedrijven met een oplossing komt, verlenging van het abo of reductie van het geld. Ook de overheid draagt her en der een steentje, maar dat duurt ook even voor het op gang is. Mondkapjes zijn nu belangrijker, om maar iets te noemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Dat NL actief meld het volgende:
Toch hebben we gisteren een bedrag geclaimd in de gezamenlijke claim van de sport om te komen tot een fonds, zodat de bedrijven kunnen overleven. We gaan er vooralsnog vanuit dat met de sluiting tot 6 april de schade voor de branche oploopt tot 150 miljoen. Als de sluiting langer duurt dan 6 april, dan loopt deze schade voor de branche natuurlijk verder op. De schade voor de fitnessbranche is gisteravond verwerkt in een brief van gezamenlijke sportorganisaties aan het Kabinet en de Tweede Kamer, georganiseerd door NOC*NSF. Totaal is de geschatte schade voor sport 950 miljoen. Zie ook de documenten die aangeleverd zijn aan de leden van de Tweede Kamer (deze documenten zijn te downloaden via Mijn NL Actief):
– economische impact coronavirus voor de sportsector
– impact COVID-19 op de sport in Nederland
Ik vind het een beetje raar. Sport in verenigingsvorm heeft natuurlijk een bepaald maatschappelijk doel. Dat is in de "fitnessbranche" veel minder het geval. Ik, net als vele anderen, zijn daar gewoon bezig met het verbeteren van hun eigen lichamelijke gesteldheid. Ik stoor me er een beetje aan dat deze ondernemers bij zo'n tegenslag al gelijk gaan vragen naar een zak geld. Het ondernemersrisico gaan we op deze manier wel heel erg uit de weg.

Daarnaast stoor ik mij een beetje aan het feit dat de meeste van deze bedrijven deeltijd WW zullen aanvragen voor hun medewerkers én dus een aanzienlijk deel van hun uitgave zullen zien teruglopen maar vervolgens geen korting geven naar de klant. Indirect sponsor ik mijn fitnessclub nu via mijn contributie én via mijn belastinggeld...

Zelf heb ik eigenlijk voldoende aan duidelijke communicatie van de sportschool hier in het dorp. Tot op heden blijft het erg stil. Ik ben niet van plan om geld terug te vragen maar anderzijds zou ik het wel erg waarderen als de sportschool 20 tot 40% van mijn contributie niet int.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ion schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:06:
Mijn sportschool claimt dat hun jurist (NL Actief) zegt, dat ze niks hoeven terug te betalen. Dat is natuurlijk onzin. Als ze dit standpunt blijven vasthouden, span ik een zaak aan. Zullen eens zien of ze daar blij mee zijn, want dat gaat hen nog meer geld kosten, dan mij 3 weken terug te betalen of mij 3 weken langer te laten sporten.

[...]

Zo ging het ongeveer bij mij ook. Alleen ik wist al dat ik er recht op had voordat consumentenbond en ACM er over berichtten. Ik stuurde ze een mail met dat ik verwacht tegemoetkoming te krijgen voor de weken dat ik niet gebruik kon maken van hun faciliteiten.

De sportschool schuilt zich achter het besluit van de juristen van hun vakbond NL actief.
Zou uitkijken met Consuwijzer: die hebben vaker de plank misgeslagen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
bombadil schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:40:
[...]

Je stelde "Het is een domino effect en raakt straks ook jouw portemonnee. --- Help elkaar juist nu!!!" en dat je dat doet door te blijven betalen. Heel stellig met uitroeptekens en al.

Wat ik niet begrijp is, als dat het argument is, waarom moet dat dan stoppen bij automatische incasso? Moet je dan niet consequent zijn en de anderen die je normaal diensten verlenen maar contant/PIN betaald, waarom hun ook niet betalen?

Ik snap in zoverre het verschil niet tussen een bedrijf met lidmaatschap&automatische incasso en eentje waar je los aan de kassa betaald. Beiden leveren je nu niets. Jouw inkomen blijft gelijk dus dan moet je hun toch ook doorbetalen om die domino te voorkomen? Waarom het ene bedrijf anders behandelen dan de andere?

Waarom verdient de Basic-fit sportschool meer steun van jou dan het BP-tankstation?
Deels heb je ook wel gelijk.
Nu "verbruik" ik minder nu ik volledig thuis zit. Ben niet meer onderweg, dus geen brandstof (rij overigens elektrisch) en ook inderdaad geen uitgaven bij de horeca onderweg.

Ik probeer mijn steentje bij te dragen door alle vast zaken gewoon door te laten lopen.
De losse uitgaven doe ik waarschijnlijk minder omdat ik minder onderweg ben.
Voor mij persoonlijk: ik deed veel aankopen (oa kleding etc) gewoon online, dit zal niet veranderen.
Abonnementen lopen gewoon door.

Als we allemaal ons geld terug vragen, stuur je niet alleen de directe medewerkers richting de WW.
Het bedrijf heeft minder inkomsten dus stopt met uitgaven als: innovatie, reclame & marketing, doorontwikkeling van hun diensten, wellicht opknapwerkzaamheden etc. Oftewel, het stopzetten van abonnement werkt door de hele keten heen.

Ik heb begrip voor de onzekere tijden, maar in zekere zin dragen we nu bij dat deze alleen maar negatiever aan het worden is.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:08
Glashelder schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:28:
[...]

Zou uitkijken met Consuwijzer: die hebben vaker de plank misgeslagen.
Als ik de informatie van Consuwijzer leg naast de blog van een advocaat (Het coronavirus en overmacht), dan zie ik wat niet onbelangrijke verschillen.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Hoi,

Waarom zou je geld terugboeken, je kan dat soort abonnementen maandelijks opzeggen. Dus gewoon netjes opzeggen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wij blijven ook alles gewoon doorbetalen. We zitten immers allemaal in hetzelfde schuitje. We hebben ook onze 2 kinderen op de crèche, die we nu niet kunnen brengen. Er is bekendgemaakt door de overheid dat we die kosten wel weer terugkrijgen. Dit verbaasde mij en op zich had dat van ons helemaal niet gehoeven (al gaat het om behoorlijk wat geld). Die crèche heeft immers ook gewoon personeelskosten/afschrijvingen e.d.

Al hebben wij als bovenmodaal huishouden, beide met vast contract, wel makkelijk praten. Ik kan mij ook goed voorstellen dat zzp'ers of mensen met aflopende tijdelijke contracten die nu zonder werk zitten toch wel wat kritischer naar dit soort kosten kijken.

Waar ik overigens wel over nadacht: stel dat een instantie die ik gewoon blijf doorbetalen nu wel mensen gaat ontslaan of contracten niet verlengt omdat er geen werk is, dan ben ik wel eerder geneigd om een deel van mijn betalingen ook terug te vragen. Al kom je daar natuurlijk nooit helemaal achter. Het lijkt me nl. niet de bedoeling dat een instantie er beter van wordt doordat jij wel betaalt en zij minder kosten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Vanoverdegrens schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:49:
[...]

Dank je voor je nuttige en informatieve bijdrage!

Ik leef in Duitsland, en was penningmeester bij een vereniging.

Nu werk ik bij een vereniging, die tevens commerciele activiteiten ontplooit.

Dat is weldegelijk mogelijk, maar er moet in veel opzichten aan regelingen voldaan worden, om belangenverstrengeling tegen te gaan en aan de wetgeving te voldoen. Verschillende BTW-tarieven binnen één organisatie is bijv. een gevolg van deze spagaat --> maatschappelijk-commercieel.
We hebben leden, klanten, en leden die tevens klant zijn. Tot welke van deze 3 categorien iemand behoort, hangt van het gekozen aanbod af.
Van de commerciele omzet worden o.a. de lonen van personeel betaald. De trainers van het verenigingsaanbod worden eveneens betaald, en voor de meeste afdelingen leidt dit tot een "subsidie" van de commerciele winst aan de verenigingsactiviteit, omdat de contributie de kosten vaak niet dekt. De winst bij enkele goedlopende commerciele afdelingen compenseert dat. (wordt de verhouding te scheef, stoppen we evt. een aanbod) Kosten voor accomodatie zijn ook verschillend. (lagere gemeente-prijzen uitsluitend voor verenigingsaanbod)
Voor de gemeente waar wij gevestigd zijn, is deze situatie niet ongunstig. Ze hebben zo een omni-vereniging met breed aanbod, naast de afzonderlijke verenigingen die de grote takken van sport zoals voetbal en tennis afdekken. En hoeven hier niet veel geld in te steken, omdat de vereniging zelf onderneemt en daarmee winst genereert.

Ik heb uiteraard ook al de eerste vragen vwb compensatie binnen. En de eerste opzeggingen eveneens.
De contributie voor het verenigingsdeel gaan wij gewoon verder innen. De tarieven voor het commerciele aanbod gaan we compenseren, voor zover we dat financieel kunnen opvangen. Als we langer dan 3 á 4 maanden dicht moeten, zal dit lastig gaan worden. Af te wachten is, wat de gemeente voor ons gaat betekenen. Wij bieden tientallen takken van sport aan, dat maatschappelijk doel kan een gemeente slechts in absolute nood laten varen. We gaan er imo uiteindelijk wel doorkomen, want WO1 en WO2 overleefde de vereniging ook. (meer dan 1,5 eeuw oud!) Maar het wordt een spannende en pittige tijd.
Klinkt alsof het in Duitsland niet veel anders is dan in Nederland.

Ook in Nederland mag je als vereniging commerciële activiteiten hebben. Zo zijn wij eigenaar van het pand en verhuren we het aan een commercieel sportbedrijf. Ook bieden wij groepstraining aan scholen. Zonder die activiteiten hadden we onze deuren al lang permanent moeten sluiten. Het enige verbod op deze rechtsvorm is dat je niet als doel mag hebben om de winst onder de leden te vergroten (denk aan een beleggingsclub, daar moet het doel zijn om kennis te verdelen).

Zelf ben ik ook heel benieuwd hoeveel van de jeugd we na de crisis terug zien. Ik verwacht eigenlijk iedereen. Hopelijk blijft iedereen sporten, desnoods ergens anders.

Persoonlijk denk ik wel dat de meeste verenigingen blijven bestaan. Sterker, ik denk dat een groot gedeelte van de menen behoefte zal hebben aan een sociaal leven en dan is een vereniging een van de betere opties :)

Qua financiën maak ik me niet zoveel zorgen (o.a. omdat ik geen penningmeester meer ben). Waarschijnlijk komt de overheid met een financieel potje voor verenigingen die in zwaar weer terecht komen, maar dat is nu puur speculatie.

Mijn algemeen advies is voor verenigingen/contributie is dat als je het financieel niet kan dragen je eerst contact op neemt met je vereniging en je situatie uitlegt. Je zult misschien verbaasd zijn over hoe vaak zij met dit bijltje gehakt hebben.

Over abonnementen bij een bedrijf kan ik helaas geen advies geven. Ben je al langer dan een jaar lid dan kan je volgens mij maandelijks opzeggen (dit geldt ook voor verengingen). Maar als dat veel gezeik oplevert en je bent van plan om na de crisis weer klant/lid te worden dan kan jezelf afvragen of die twee maanden kosten reductie het jouw wel waard is.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
DevWouter schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:15:
[...]
Ben je al langer dan een jaar lid dan kan je volgens mij maandelijks opzeggen (dit geldt ook voor verengingen).
Dat ligt er helemaal aan. Dit is niet per definitie waar. Dit geldt alleen voor automatische verlengingen waar vooraf geen OK voor is gevraagd. Veel bedrijven als sportscholen verlengen graag abonnementen met een kadootje (bv. een gratis drinkfles of tas), in dat geval heb je actief ingestemd met een jaarlijkse verlenging en kan je niets.

Het beste advies wat je geeft is contact opnemen met het bedrijf indien nodig. Al zie ik niet in waarom dit mensen in financiële problemen kan brengen. De uitgaves had je al per maand en qua inkomsten is er weinig veranderd vooralsnog neem ik aan.

Mijn advies is, laten we vooral even wachten tot het grootste deel van de Corona achter de rug is. Dan maken we met zijn allen de balans op en komt het heus wel op zijn pootjes terecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Drardollan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:18:
[...]

Dat ligt er helemaal aan. Dit is niet per definitie waar. Dit geldt alleen voor automatische verlengingen waar vooraf geen OK voor is gevraagd. Veel bedrijven als sportscholen verlengen graag abonnementen met een kadootje (bv. een gratis drinkfles of tas), in dat geval heb je actief ingestemd met een jaarlijkse verlenging en kan je niets.
Wauw, ik wist niet dat het zo kon werken. Bedankt voor die informatie. (y)
Drardollan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:18:
Het beste advies wat je geeft is contact opnemen met het bedrijf indien nodig. Al zie ik niet in waarom dit mensen in financiële problemen kan brengen. De uitgaves had je al per maand en qua inkomsten is er weinig veranderd vooralsnog neem ik aan.

Mijn advies is, laten we vooral even wachten tot het grootste deel van de Corona achter de rug is. Dan maken we met zijn allen de balans op en komt het heus wel op zijn pootjes terecht.
Het ging mij voornamelijk om mensen wiens inkomsten terug zijn gelopen en daardoor in de financiële problemen komen. Ook zijn er gezinnen wie door omstandigheden extra kosten maken. Maar inderdaad, als je inkomsten en uitgaven onveranderd zijn zou ik inderdaad de boel gaan afwachten.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
@CyberMania hoe sta je hier inmiddels in? En anderen? Nu bekend is geworden dat bijeenkomsten tot 1 juni verboden zijn, gaat het dus ook om de maand april + mei waarin er geen sport zal zijn...?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Fit4free stopt met incasseren
Beste Leden,

We hadden jullie beloofd om met duidelijkheid te komen wat er met het abonnement gebeurt nu onze clubs tijdelijk gesloten zijn.
We hebben jouw incasso per direct stopgezet

Tot we open gaan, stoppen we de incassering van het abonnementsgeld. We beginnen pas met incasseren als we weer open zijn.
We pauzeren je lidmaatschap vanaf sluiting

Zolang onze clubs gesloten zijn, pauzeren we de contracten van alle leden. De einddatum van het abonnement wordt hierdoor met eenzelfde periode opgeschoven. Het geld dat je al betaald hebt voor de periode dat we nu dicht zijn, zetten we apart als je persoonlijke tegoed. We bieden je graag 2 mogelijkheden om je persoonlijke tegoed op te nemen:

1. We verrekenen je persoonlijke tegoed het eerste halfjaar na opening van onze clubs maandelijks met je betalingen.
2. Indien je hier geen gebruik van wilt maken, kun je ook kiezen om aan het einde van je contract je persoonlijke tegoed te gebruiken om gratis bij ons te sporten.

Jullie clubmanager neemt binnenkort contact met je op om te horen wat je het liefste wil. We hopen zo samen met jullie sterker uit deze moeilijke tijden te komen.
Zeer sjiek van ze (y)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:02

PB-powell

Mr. Laziness

Wij blijven ook alles doorbetalen, onze sportschool geeft ons de komende periode 25% korting op alle abo's en biedt online lessen aan. Dus minder dienstverlening, maar ook minder kosten.
Mijn FoxSports abo laat ik ook gewoon doorlopen, daar kwamen gister ook berichten van binnen dat men dat massaal opzegt omdat er toch niks te zien is. Maar ook daar geldt dat de vaste mensen gewoon betaald moeten worden. En ook zulke grote bedrijven kunnen echt niet 3-4 maanden met 0,- inkomsten overleven.
Ik denk als je zelf in zo'n situatie zit waarin je absoluut niet kan werken je toch graag wilt dat je loon (deels) wordt doorbetaald. Dat kan alleen als men hun abonnementen aanhoudt.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik had gevraagd aan mijn sportvereniging wat ze gingen doen omdat de overheid alle events tot 1 jun heeft afgelast. Maar hun antwoord was dat ze wachten op de gemeente of die de sporthallen na 6 april wel weer openstelt. (wat ik niet zie gebeuren)

Ik betaal per kwartaal. en laat komend kwartaal nou net vanaf 1 april tot 1 juni zijn :/
dus ergens wil ik gewoon de incasso storneren. En dan pas weer na 1 juni lid worden.

Ik kan het extra beetje geld goed gebruiken.

edit, ik krijg als antwoord terug dat in het regelement je maar 1x per kalenderjaar lid kan worden.
dus als ik nu stop mag ik pas op 1 jan 2021 weer lid worden -O-

[ Voor 15% gewijzigd door mrc4nl op 24-03-2020 11:43 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:34
voske schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Als ik de informatie van Consuwijzer leg naast de blog van een advocaat (Het coronavirus en overmacht), dan zie ik wat niet onbelangrijke verschillen.
Interessant. Ik ben geen jurist maar ik vermoed dat de consuwijzer doelt op het feit dat ondernemers, gedurende deze uitzonderlijke crisis, allerlei WW en andere kortingen kunnen aanvragen om het verlies te compenseren. En om die reden consumenten niet de dupe kunnen zijn. Ik maak hier slechts een aanname natuurlijk.

Is er iemand hier met meer verstand van zaken? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
DiscoNootje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:44:
[...]

Interessant. Ik ben geen jurist maar ik vermoed dat de consuwijzer doelt op het feit dat ondernemers, gedurende deze uitzonderlijke crisis, allerlei WW en andere kortingen kunnen aanvragen om het verlies te compenseren. En om die reden consumenten niet de dupe kunnen zijn. Ik maak hier slechts een aanname natuurlijk.

Is er iemand hier met meer verstand van zaken? Ik hoor het graag!
Wat die kerel van Solv eigenlijk zegt is: voor schadevergoeding is geen plaats, maar ontbinden van je contract mag wel. Daarvoor is niet noodzakelijk dat de wederpartij iets toegerekend kan worden in de tekortkoming in de nakoming. En dat lijkt me het juiste antwoord. Ontbinden mag, schadevergoeding kan niet wegens overmacht. Maar overmacht is geen excuus om mensen te houden aan hun contract en te laten blijven betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 24-03-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:57

odan

The dark side is within all!

mrc4nl schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:46:
Ik had gevraagd aan mijn sportvereniging wat ze gingen doen omdat de overheid alle events tot 1 jun heeft afgelast. Maar hun antwoord was dat ze wachten op de gemeente of die de sporthallen na 6 april wel weer openstelt. (wat ik niet zie gebeuren)

Ik betaal per kwartaal. en laat komend kwartaal nou net vanaf 1 april tot 1 juni zijn :/
dus ergens wil ik gewoon de incasso storneren. En dan pas weer na 1 juni lid worden.

Ik kan het extra beetje geld goed gebruiken.

edit, ik krijg als antwoord terug dat in het regelement je maar 1x per kalenderjaar lid kan worden.
dus als ik nu stop mag ik pas op 1 jan 2021 weer lid worden -O-
Bij een lidmaatschap is geen sprake van wederkerigheid van rechten en plichten. Dus als een training of activiteit niet kan doorgaan staat dat los van de contributie. De leden blijven deze verschuldigd. Dat kan anders liggen bij een sportschool.
https://sportzaken.pro/ve...ontributie-in-coronatijd/

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

PB-powell schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:59:
Mijn FoxSports abo laat ik ook gewoon doorlopen, daar kwamen gister ook berichten van binnen dat men dat massaal opzegt omdat er toch niks te zien is. Maar ook daar geldt dat de vaste mensen gewoon betaald moeten worden. En ook zulke grote bedrijven kunnen echt niet 3-4 maanden met 0,- inkomsten overleven.
Ik denk als je zelf in zo'n situatie zit waarin je absoluut niet kan werken je toch graag wilt dat je loon (deels) wordt doorbetaald. Dat kan alleen als men hun abonnementen aanhoudt.
Fox krijgt zijn verdiende loon met het forceren van Fox sports 1 bij de providers en vervolgens de top wedstrijden verplaatsen naar Fox sports 2.

Ik zou ook eens verdiepen in de eigenaar achter Fox, Rupert Murdoch. Daar hoef je geen medelijden mee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-09 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

Gunner schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:43:
Fit4free stopt met incasseren

[...]

Zeer sjiek van ze (y)
Hmm, geen bericht gehad, heb in 1x betaald.

We gaan het zien, pauzeren zou natuurlijk nog gewoon kunnen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Basic Fit loopt er vooralsnog vooral omheen te draaien;
https://www.basic-fit.com/nl-nl/coronavirus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:36

NSG

Je weet niks!

Mijn sportschool heeft via de mail aangegeven, deze maand de helft af te schrijven.

Voor de komende maanden willen ze een fair tarief gaan afschrijven, maar er is nog geen bedrag genoemd.

Wat mij betreft mogen ze de helft blijven afschrijven, ik zou niet eens durven om mijn abonnement op te zeggen om na dit gebeuren weer bij de balie te staan om in te schrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:02

PB-powell

Mr. Laziness

Zenix schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:30:
[...]

Fox krijgt zijn verdiende loon met het forceren van Fox sports 1 bij de providers en vervolgens de top wedstrijden verplaatsen naar Fox sports 2.

Ik zou ook eens verdiepen in de eigenaar achter Fox, Rupert Murdoch. Daar hoef je geen medelijden mee te hebben.
Ik weet dat ze Fox1 gratis hebben gemaakt en de meeste top wedstrijden naar 2 en 3 hebben verplaatst. En ik hou het abo niet voor Rupert aan, maar voor de alledaagse camere-man die nu thuis zit en doorbetaald wil krijgen.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Pagina: 1 2 Laatste