Voor pakketbezorger garagepoort op afstand gedeeltelijk open

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:28
Ik heb een sectionaal poort die ik met een afstandbediening of een deurbelknopje in de garage kan openen. Nu wil ik iets bedenken dat ik de poort op afstand (bv met klikaanklikuit of domoticz of zo) en een vrij te geven knopje naast de poort slechts een klein stukje kan openen en sluiten, 20 cm of zo. Dit om pakketbezorgers hun pakketje er onder door te kunnen laten schuiven.
Is er al iemand die zoiets bedacht heeft? Waar zou ik de oplossing kunnen vinden?
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 10:52
Raspberry pi met een relay. Relay de kabeltjes van de knoppen op solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Er is geen oplossing. omdat bezorgers geen pakketjes in garages mogen leggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
aljooge schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:33:
Er is geen oplossing. omdat bezorgers geen pakketjes in garages mogen leggen
Jawel, bijvoorbeeld UPS laat je kiezen waar de bezorger het pakket achterlaat, in de schuur, hal of poort bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
corvankruchten schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:41:
Waar zou ik de oplossing kunnen vinden?
Wat heb je zelf al gevonden? Als ik de woorden 'garagepoort op afstand' uit je titel overneem en in Google typ is het eerste zoekresultaat een ander topic op Tweakers: Hoe kan ik mijn elektrische garagedeur via een app openen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Torac schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:41:
Raspberry pi met een relay. Relay de kabeltjes van de knoppen op solderen?
Een Pi voor het simpelweg aan en uitzetten van een relais is nogal overkill :) Een ESPtje is meer dan genoeg. Als je het kant en klaar wil hebben pak je een Shelly 2.5

Verder eens met @g0tanks, het kan haast niet dat de TS geen voorbeelden is tegengekomen met een paar duidelijke zoektermen..

[ Voor 37% gewijzigd door Gizz op 20-03-2020 19:31 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 10:52
Gizz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:27:
[...]

Een Pi voor het simpelweg aan en uitzetten van een relais is nogal overkill :)
Je zal iets van een bridge nodig hebben tenzij je echt alleen een simpele aan en uit app wilt. Dan is idd een esp genoeg. Maar een zero w kost tegenwoordig ook maar een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
g0tanks schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:45:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden? Als ik de woorden 'garagepoort op afstand' uit je titel overneem en in Google typ is het eerste zoekresultaat een ander topic op Tweakers: Hoe kan ik mijn elektrische garagedeur via een app openen?
Maar TS wil niet de hele garagedeur via een app openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

CyberMania schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:34:
[...]

Maar TS wil niet de hele garagedeur via een app openen.
Dat is waar, maar zodra je de deur op afstand kan openen is de softwarekant natuurlijk niet heel spannend.

Qua logica is het iets als:

Als op het knopje buiten wordt gedrukt EN status van de deur == gesloten, zet de motor aan (richting omhoog) voor 2 seconden om de deur een stukje te open. Zet status deur = open.

Als op het knopje buiten wordt gedrukt EN status van de deur == open, zet de motor aan (richting beneden) totdat de deur gesloten is. Zet status deur = gesloten.

Of je dat nou in Domoticz doet, de ESP zelf, Node-RED of een andere omgeving maakt dan natuurlijk niet zoveel uit. Gebruik wat je al hebt of makkelijk onder de knie kan krijgen.

Je zou nog iets van een timer kunnen doen, dat als de deur na 2 minuten nog open is dat hij dan sluit. Maar dat is best lastig, je zal maar net hebben dat de bezorger zich net realiseert dat hij het verkeerde pakket heeft afgeleverd en dat hij het probeert terug te pakken :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Als de deur een onderloopbeveiliging heeft, is dit natuurlijk nooit goed te beveiligen. Steek je voet er onder als de deur weer sluit en de beveiliging zal de deur weer helemaal openen. De beveiliging overbruggen is ook niet aan te bevelen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen79
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:43
Heeft die poort geen eindschakelaars zodat de motor stopt als hij open of dicht is?

Dan zet je op pakjeshoogte een tweede schakelaar.

Als de eindschakelaar normaal open is:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jF2hhBc.png

Als de eindschakelaar normaal gesloten is:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zknaOZm.png

A: Eindschakelaar helemaal open
B: Eindschakelaar voor pakjeshoogte
C: Relais om pakjesmodus te activeren.
Pagina: 1