Hoe kan ik mijn elektrische garagedeur via een app openen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een handige oplossing om post/pakketbezorgers die mij een pakketje komen brengen als ik niet thuis ben, te helpen!

Het volgende:

Ik wil graag een Ring Pro deurbel kopen.
Als ik die heb, dan kan ik een post/pakketbezorger, die aanbelt als ik niet thuis ben, op afstand zien en spreken. Ik wil zo'n post/pakketbezorger dan vragen of hij het pakketje in mijn (aan huis gekoppelde) garage wil leggen.
Als hij dat daar mee in stemt, wil ik op afstand via mijn (android) telefoon / app de garagedeur openen.
Met de ingebouwde camera van de Ring Pro deurbel heb ik zicht op de garage.
Ik kan dan dus zien dat hij open gaat en kan controleren of de post/pakketbezorger het pakket inderdaad in de garage zet. Vervolgens wil ik de garagedeur weer op afstand sluiten.

Hoe kan ik dit maken?
De garagedeur is een elektrische garagedeur die ik open en sluit met een handzender. Ik hoef de knop niet in te houden. Hij gaat geheel open bij één druk op de knop en ook geheel dicht bij één druk op de knop.
Er zit een beveiliging op indien er iets tussen/klem zit.

Het merk/type weet ik zo even niet, maar indien dit relevant is, kan ik dit opzoeken. Ik heb de handleiding nog ergens liggen.
Op de handzenders staan het volgende: HZ 868 1K. Het merk is RDA. 868,3mhz
Afbeeldingslocatie: https://www.vmwinkel.nl/image/cache/2k-500x500.jpg

Het moet geen systeem worden waarmee je met een gsm verbinding in moet bellen oid zoals je ook vaak met elektrische hekken hebt. Het moet via een 'app' op mijn telefoon waar ik even naar kan switchen terwijl ik via de Ring app het contact onderhoud met degene die voor mijn deur staat.

p.s.1: Ik heb het niet over pakketjes waarvoor ik een handtekening moet zetten, want dat kan natuurlijk niet.

p.s.2: Er staan geen waardevolle spullen in de garage en de deur van garage naar woning zit op slot.

[ Voor 6% gewijzigd door Allewijn op 17-05-2018 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grigori1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-05 10:46
Misschien kan je iets met een sonof schakelaar.
En er bestaan ook paket brievenbussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 21:40
Of een aansturing met simkaart, je belt dan naar het nummer en de deur gaat open.

https://www.hbopeners.nl/...t-app/gsm-module-met-app/

Edit: Sorry hierbij moet je dus wel bellen.

[ Voor 12% gewijzigd door hesselbeertje op 17-05-2018 16:47 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 14:03
Hoe handig ben je?

Je kunt een ESP8266 met 4 transistors (1 transistor per knop) verbinden met de knoppen van je afstandbediening. Vervolgens met iets als Blynk via je smartphone de ESP8266 bedienen om de transistors te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:15

paQ

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:43
868.3 Mhz is EnOcean

Je kunt eventueel een PI knutselen met Domoticz.

Daarnaast zou je een: https://www.enocean.com/en/enocean_modules/usb-300-oem/ nodig hebben, zodat Domoticz overweg kan met EnOcean.

In Domoticz kun je daarna de ontvanger/zender van je garage deur toevoegen, en via de Domoticz/Pilot app je garage deur schakelen.

Hier nog wat info;
https://www.domoticz.com/wiki/EnOcean

https://www.element14.com...i-into-a-wireless-gateway

https://www.alternate.nl/...u8Q9Fezy7rygaAvhBEALw_wcB

[ Voor 61% gewijzigd door Clavis op 17-05-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 17:03
Ik ben er nu zelf mee bezig met hulp van een andere tweaker om het via homebridge voor elkaar te krijgen, als je een iPhone hebt en een klein beetje wil investeren is dat de oplossing voor je probleem :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
De garagedeur opener/het systeem is van het merk RDA, type GTA 500 zie ik nu.
Op de printplaat bij de motor zit ook nog een mogelijkheid voor het aansluiten van een drukschakelaar die ik bijv. aan de binnenkant van de garagedeur zou kunnen monteren als ik hem daar wil openen/sluiten zonder draadloze afstandsbediening.
Omdat ik die schakelaar nu niet heb/geen behoefte aan heb, zou ik op die aansluiting (2 aders) een 'module' aan kunnen sluiten die via wifi - een app benaderbaar - de genoemde schakeling doet.
Nu nog weten welke 'module' dit zo goedkoop mogelijk kan.
Dan heb ik dus helemaal geen module nodig die met 'EnOcean' overweg kan.
Een ESP8266 module gebruiken is voor mij/mijn kennis net iets te 'complex'.
Een module zoals de genoemde gsm module die 'hesselbeertje' noemt is geschikt/snap ik. Zoiets zoek ik dus, maar dan zonder gsm inbellen, maar via een app het commando geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Vandaag even in de handleiding gekeken en daarna op de printplaat bij de motor zelf.
Zie keurig twee contacten/aansluitingen waar ik een 'externe impuls schakelaar' op aan kan sluiten. Even getest door kortstondig een verbinding tussen die twee contacten te maken en voila de deur ging open. Kortstondig nog maal verbinding maken en voila, deur weer dicht.

Zoek dus een hele simpele module die met WiFi verbind, en een puls kan geven/waar ik die twee contacten dus mee verbind, en waarmee ik vervolgens via een app die puls trigger.

Wat voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Niemand die weet welk apparaatje deze simpele taak voor mij kan vervullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:37
Ik heb er niet echt verstand van dus even vanuit mijn boerenverstand misschien een optie.
Je kan er een aan/uit schakelaar op aansluiten voor eventuele handbediening begrijp ik.
Je zou dan met de juist KlikAanKlikUit (inbouw?) schakelaar en de KAKU ICS 1000/2000 (De 1000 is voor niet veel geld wel te vinden op Marktplaats etc) en de app die schakelaar op afstand bedienen.

Mocht je al iets van Philips Hue in huis hebben dan is daar volgens mij ook wel wat mee mogelijk lijkt mij.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-05 15:28

Hokkie

Hello

Allewijn schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:47:
https://manuals.fibaro.com/binary-sensor/

Je dient dan wel een z-wave controller te hebben, aangesloten op een NAS/Raspberry Pi met Domoticz. Eenvoudiger dan dit wordt het niet, denk ik.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:01

JdM

Humbled

Ik heb hier thuis een synology met daarop een RFXCOM/Domoticz en daarop een rolluikschakelaar aangesloten op mijn garagedeur (die initieel werkt op 868mhz), werkt helemaal goed automatisch. (net als mijn elektrische gordijnen en verlichting overigens). Ik kan alles bedienen met de Domoticz APP, vanaf overal ter wereld.

Heb je geen synology? Dan een raspberry met domoticz en een RFXCOM, of zoals anderen ook aangeven middels z-wave. Je kunt gerust ombouwen naar 433mhz, want je garagedeur kan ook aangestuurd worden door een rolluikschakelaar.
Er zijn geen out of the box oplossingen voor wat je wilt, je zult toch iets moeten gaan bouwen, waarmee je opties zeer uitgebreid kunnen worden.
Als je een synology tweedehands ergens op de kop tikt (een112j of zo) dan heb je daar ook een camera aansluiting/licentie bij, dus dan kun je ook de postbezorger zien ;)

[ Voor 35% gewijzigd door JdM op 20-05-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

NoFearCreations

3DPrint the world!

https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Ik heb deze alleen dan met een stopcontact module, kan waar ik maar ben mijn tuinverlichting in en uit schakelen. Via de app op de telefoon meld je deze aan op je thuis wifi, en dat is het.

Geen gedoe met domotics, z-wave, raspberry.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grigori1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-05 10:46
NoFearCreations schreef op zondag 20 mei 2018 @ 14:18:
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Ik heb deze alleen dan met een stopcontact module, kan waar ik maar ben mijn tuinverlichting in en uit schakelen. Via de app op de telefoon meld je deze aan op je thuis wifi, en dat is het.

Geen gedoe met domotics, z-wave, raspberry.
Die had ik ook voorgesteld maar volgensmij kan je daar geen puls mee geven. Hij kan aan of uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Allewijn schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:20:
Zoek dus een hele simpele module die met WiFi verbind, en een puls kan geven/waar ik die twee contacten dus mee verbind, en waarmee ik vervolgens via een app die puls trigger.

Wat voldoet?
Je zou een Raspberry Pi kunnen gebruiken. Er zijn genoeg scripties die bijvoorbeeld met IFTTT kunnen koppelen om een impuls te schakelen.
Dan heb je ook direct een app voor op je smartphone

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 20-05-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:23

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52
Switchbot misschien? Is gewoon een apparaatje dat letterlijk alleen op commando een knop indrukt.

https://www.androidpolice...ation-switch-button-home/

Ik zou alleen wel iets installeren om te checken of de deur ook daadwerkelijk open gaat en ook weer dicht (sensor of beveiligingscamera).

[ Voor 26% gewijzigd door HallonRubus op 20-05-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@HallonRubus Ik wil het openen idd combineren met een RING video deurbel die zicht heeft op de camera.
Zoals ik in startpost aan gaf wil ik dit op afstand openen van de garagedeur met een app, nml vooral gebruiken om een aanvullende pakket bezorger te helpen het pakket in de garage te zetten als er niemand thuis is.

Bedankt voor de links naar mogelijk geschikte modules allemaal. Ik ga eens kijken wat onder de 40 euro geschikt is voor mijn doel.

Sonoff is volgens mij wat ik zoek

[ Voor 4% gewijzigd door Allewijn op 20-05-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Kwam zelf dit trigger kastje met fraaie extra's nu ook tegen.
Mag voor mij nog simpeler, ik hoef bijv die afstand meet sensoren niet. Ik hoef niet te weten of de garagedeur open staat en/of mijn auto binnen staat. Dat zie ik wel op camera, Dus zoek eigenlijk de nog uitgekledere versie van dit:

YouTube: Introducing OpenGarage: an Open-Source WiFi Garage Door Opener using...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Je hebt ook video-app deurbellen met een maakcontact voor een elektrische deuropener. Als je dit contact zou verbinden met je impulsingang op je motor gaat volgens mij prima werken. Als ik namelijk mijn garagedeurknop paar seconden ingedrukt houdt blijft hij gewoon doorgaan met openen. Voordeel is dan ook direct dat je alles in 1 app hebt. Nogmaals de deur ''openen'' zal de garagedeur weer sluiten of stoppen als hij nog bezig is met een beweging.

Wil je persé de Ring zou ik gewoon de Sonoff optie nemen. Inprincipe is elke schakeloptie via een app/internet prima, je kan hier gewoon een 230V (impuls)relais mee voeden welke de contacten verbind van de impulsingang. Bijv. een Action slimme schakelaar/KaKu o.i.d.

[ Voor 23% gewijzigd door Jim423 op 21-05-2018 00:19 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:47

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Allewijn Ik heb een andere "el cheapo" (deel)oplossing.
In de garage met kijk op de deur:
a) Een ipcam (Medion Supra IPC1A o.i.d.) (vanaf € ~50) met alarm- en 5V-relaiscontact.
b) een passend reedrelais (ca. € 1-2) voor het garagedeurcontact
+ wat bedrading.
garagedeur via app
Ik gebruik de "IP Cam viewer" app welke het relaiscontact kan schakelen
(instelbaar on/off en toggle (actief: open of gesloten <= voor garagedeur).
Werkt prima en via vpn ook veilig op afstand.

Garagedeurcontrole via "IP Cam Viewer" + KAKU

Een minpunt(je):
Helaas gaat de camera bij een reset/reboot het relaiscontact
(kort) sluiten = deur gaat onbedoeld open. Dit heb ik omzeild door
de garagedeur pas van stroom te voorzien als ik dit nodig heb
(433,92 MHz tussenstekkerdoos via Action Slimme schakelaar = € 25).

Totale kosten ca. € 75 -
Met een sonoff ipv de "slimme schakelaar oplossing"
ben je voor ca. € 60,- klaar.

Je deurbel zou je op het alarmcontact parallel kunnen aansluiten en via de app/email
een waarschuwing gepushed krijgen.

YMMV

[ Voor 13% gewijzigd door dunklefaser op 10-06-2019 14:12 . Reden: plaatje van ipcam app + kaku-schakelaar controle ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@dunklefaser : ook een toffe oplossing! En bedankt voor je duidelijke uitleg en foto.
Ik heb de RING deurbel nog niet gekocht dus ik ga even kijken wat de meest gebruiksvriendelijke oplossing voor mij gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 11:41
Vaak/meestal hebben de garagedeuropeners een beveiligde verbinding. Tenminste, dat mag je hopen, anders valt jouw garagedeur af te luisteren met een zelfde Rfxcomm zender/ontvanger.
Die beveiligde verbinding is eigenlijk niet beveiligd, maar een zgn rollende code. Ik kan met mijn Rfxcomm prima mijn zender van de garagedeur afluisteren. Alleen het openen en sluiten lukt niet, want rollende code.
Ik kon nog een KaKu relais er tussen zetten, maar dan is mijn beveiliging dus weg.

Tot slot: ik las laatst van iemand met hetzelfde probleem. Die had bij de voordeur een afsluitbare tuinkussenkist neergezet, met een hangslot welke open stond. Afspraak met de bezorger was, dat hij (zij?) het pakje in die kist doet en daarna het slotje dichtdoet. Zeker een acceptabele oplossing, als je 1 bezorging per dag hebt :-)

TOtaal niet tweaker/electronica, maar het werkt wel :-)

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik had een Wemo Maker aan mijn electrische garagedeur gekoppeld. Kon ik overal ter wereld mijn garagedeur openen

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
degroot schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:32:
Ik had een Wemo Maker aan mijn electrische garagedeur gekoppeld. Kon ik overal ter wereld mijn garagedeur openen
Ik heb de door jouw genoemde Wemo maker even opgezocht en dit is dus wat ik zoek!!!
Simpel. Instelbaar. Toekomst uitbreidbaar. Ik kan op mijn telefoon bijv een mooie IFTTT button maken waardoor mijn garagedeur in één keer open/dicht gaat, eventueel nog een magneet sensor erbij te maken, etc.

Zag nog deze handleiding:
https://geekdad.com/2015/11/wemo-maker/

Nu nog vinden waar ik die nog kan kopen voor een leuk bedrag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05 22:51
Ik heb voor een kennis zoiets gebouwd. Voor om en nabij de 22.00 EUR, bestaande uit een Arduino mega, een stel relais en wat andere zaken... (Wifi board, LCD scherm)

Hier kan van alles op geopend en gesloten worden, iig 8x220 volt bedraad via relais, en onbeperkt omdat er ook een 433 module gebruikt wordt.

De arduino genereert een website met knoppen, die bij de Arduino zelf opgehaald moet worden. Normaal zal deze "binnen het lokale netwerk blijven", maar dat kun je natuurlijk wel veranderen. In ons appartementencomplex kan iedereen met zijn telefoon bepaalde standaard zaken aan en uit zetten met deze app... Of deuren openen.

Afbeeldingslocatie: http://2muchtime.org/images/projects/home_automation/images/DSC_1752.jpg

Afbeeldingslocatie: http://2muchtime.org/images/projects/home_automation/images/responsive.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Tweakers,

Ik wil even aangeven dat ik uiteindelijk, na,al jullie diverse adviezen, heb gekozen voor een module van het merk Sonoff.
Daar kan ik in de toekomst mogelijk nog meer mee, zoals integratie met andere domotica, spraakgestuurd, IFTTT, veel meer van dit merk te koop, etc.

Kost geen pepernoot en lijkt alles te hebben wat ik zoek:
http://s.aliexpress.com/feIjYzEn

Besteld, en ik hou jullie op de hoogte van de werking.

[ Voor 20% gewijzigd door Allewijn op 03-06-2018 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:47

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@degroot Werkt alleen via externe server (cloud)? - En met de adviesprijs van € 80,- eigenlijk te duur.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hem na de verhuizing niet meer in gebruik. Dus ik weet het eigenlijk niet goed meer. Hij deed wat hij moest doen, en daar was ik destijds best blij mee. Weet wel dat deze niet in Domoticz geintegreerd kon worden.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLucky_13
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-01 19:07
Weet er iemand wat de opties zijn met deze handzender:
https://www.hbopeners.nl/...kopener/extra-handzender/

Ik heb 2 poorten die ermee bediend worden, het hek op de oprit en een garagepoort. Ik heb een raspberry pi met domoticz en zou graag van hieruit dus ook de poorten kunnen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522593

ik gebruik de gogo gate 2
ik heb 3 jaar lang ook de video plugin gebruikt maar ga volgend jaar verhuizen dus heb deze niet verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewieringa
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-02-2023
Je kunt vrij eenvoudig een wifischakelaar aansluiten op de motor van je elektrische garagedeur. Ik heb op aliexpress de volgende schakelaar besteld voor €21,50: Wofea WiFi Schakelaar Smart Garagedeuropener Controller met Alexa Google Thuis en IFTTT Smart Leven/Tuya APP controle

Werkt met Google Home, Alexa, IFTTT en met een app.

Eén heel klein nadeeltje: de stembesturing is een beetje raar. In plaats van "Hey Google, open de garagedeur" moet je zeggen "Hey Google, zet de garagedeur aan". Het is immers een schakelaar...

Ook vanaf buitenshuis is de garagedeur te openen. Mijn eerste DHL pakketje is afgeleverd in de garage 'op afstand' :)

Zeer eenvoudig aan te sluiten, werkt als een tierelier en kost bijna niks....

[ Voor 5% gewijzigd door rewieringa op 10-06-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewieringa
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-02-2023
Allewijn schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:47:
Wofea WiFi Schakelaar Smart Garagedeuropener Controller met Alexa Google Thuis en IFTT Smart Leven/Tuya APP controle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:14
Allewijn schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:58:
Ik wil zo'n post/pakketbezorger dan vragen of hij het pakketje in mijn (aan huis gekoppelde) garage wil leggen.
Als hij dat daar mee in stemt, wil ik op afstand via mijn (android) telefoon / app de garagedeur openen.
1 probleem: postbezorgers mogen geen pakketjes in garages neerleggen. Dit wordt uitdrukkelijk niet toegestaan door PostNL.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@aljooge Gelukkig doen ze dat bij mij wel:
Bellen aan op mijn video deurbel. Ik spreek op afstand met de bezorger. Druk op afstand de aanpandige garage open en vraag of hij het daar neer zet.
Daarna druk ik de garage weer dicht en vertrekt de bezorger.
Werkt al een tijdje helemaal perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cizeta1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-03-2020
Ik wil eigenlijk het omgekeerde bereiken: Mijn auto heeft een knop waarmee ik een Homelink signaal richting een garagedeuropener kan sturen. Ik wil dat signaal omzetten naar een signaal zoals mijn Homewizard dat verstuurd en waardoor ik een groep Klik aan Klik uit zenders kan sturen (ofwel: mijn verlichting aan schakelen).

Om kort te gaan: ik zoek iets dat het signaal dat ik via Homelink uitstuur, kan omzetten naar een KikaanKlikuit signaal.

Kan iemand mij daarin advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcjas
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06-2024
Ik ben op zoek naar een oplossing om het signaal van een garage deur opener te kopiëren naar een via wifi bedienbaar apparaat, weet iemand of zoiets bestaat?? Ben zelf helaas niet handig genoeg om dit met Raspberry oid zelf in elkaar te knutselen, zou dit wel graag willen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidov_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:31
Allewijn schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:16:
@aljooge Gelukkig doen ze dat bij mij wel:
Bellen aan op mijn video deurbel. Ik spreek op afstand met de bezorger. Druk op afstand de aanpandige garage open en vraag of hij het daar neer zet.
Daarna druk ik de garage weer dicht en vertrekt de bezorger.
Werkt al een tijdje helemaal perfect!
Even een oude topic gevonden, vergelijkbaar met wat ik hier wil realiseren.
Klopt het dat je met Ring contact hebt met de bezorger, dan wissel je van app om de garage te openen, wissel je van app naar Ring om de camera feed te bekijken?

De intercom van de toegangspoort heeft hem hier begeven en hebben een nieuwe deurbel nodig. Dit plus camera om te kijken met wie je spreekt en de optie om het hek te openen. Mooi zou zijn als het slim is en op afstand kan gebeuren (stel je bent op werk of in de tuin)

Oh en het moet grootmoeder proof zijn :P

[ Voor 2% gewijzigd door Davidov_ op 10-04-2023 15:14 . Reden: Vergeten te melden naar grootmoeder het moet kunnen bedienen:) ]

Pagina: 1