Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De volgende upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11
Beste tweakers,

Na dit topic: [Guide] Computerupgrade zit ik nu met een extra processor, namelijk een i7 4770k op een msi z97 gaming 5 moederbord. Hierop wil ik graag nog 32 gb aan 1600 mhz geheugen bijprikken. Dit samen met mijn gtx1660 zou toch wel een kleine upgrade moeten zijn voor mijn i7 3770. (ook met 32 gb 1600 mhz).

Qua snelheidsverschil zal ik er denk ik niet eens zo heel veel van merken maar dit moederbord heeft wel meer usb 3 aansluitingen en een M.2 (S600/Pcie2.0x2) slot.

Ik wil dit pricewatch: WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) kopen. Het is waarschijnlijk wel overkill maar ik heb zelf het idee om deze ssd weer over te zetten in een toekomstige build. Is dit goed of is het beter een goedkopere Pcie2.0x2 ssd te nemen?

Op het moment heb ik een scythe mugen 4 op mijn moederbord. Ik moet sowieso wel een nieuwe koeler kopen.Dan wil ik eventueel een betere voor mijn 4770k zodat ik de mugen door kan geven met mijn 3770. De mugen houd mijn huidige processor onder 100% load op ongeveer 67 graden (kamer is 21 graden, koelpasta is oud). Is het aan te raden een nieuwe (betere) koeler te kopen voor mijn 4770k, of een nieuwe (slechtere) koeler te kopen voor de 3770? Hierbij is het wederom ook weer mooi meegenomen als het onderdeel goed genoeg is om in latere upgrades meegenomen te worden. En welke koelpasta kan ik daar het beste bij kopen? nog steeds arctic silver 5?

Als laatste zit ik nog met een vraag over het werkgeheugen. Op dit moment heb ik 4x8 gb pricewatch: Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10. De 4770k computer heeft 2x8 gb pricewatch: Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/16. Volgens de specificaties is dit geheugen sneller maar ik dacht dat het moederbord geen 2400 mhz ondersteunt. Daarbij heb ik dan liever 32 gb aangezien ik dat voor bepaalde taken nodig heb.

Oh, bijna vergeten! nog een belangrijke vraag: ik heb op dit moment een oude voeding pricewatch: be quiet! Darkpower Pro P8 750W. Ik heb totaal geen problemen met deze voeding en hij wordt ook niet tot zijn volle vermogen belast. Is het noodzakelijk deze te vervangen? Ik heb er eerlijk gezegd weinig zin in om veel geld in een nieuwe voeding te steken, dat doe ik liever als ik een nieuwe computer koop.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil ermee kunnen gamen, factorio en kerbal space program. Daarnaast gebruik ik hem ook voor Autodesk programma's en programmeerwerk.

Ga je overklokken?
Ik wil graag zien wat voor overclock ik hiermee kan bereiken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vragen, hier opgesomt:
Vraag 1: Welke SSD moet ik kopen?
Vraag 2: Wat voor koeler moet ik kopen? een betere variant van de mugen 4 voor mijn 4770k, of een slechtere variant voor de 3770?
Vraag 3: Moet ik nog ergens goedkoop kingston hyperx geheugen kopen? Mijn corsair geheugen overzetten?
Vraag 4: Wat te doen met de voeding?

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat werkt wel (SSD verhaal uit je andere topic) zal alleen niet de volle snelheid halen.

2: Mugen 4 is prima
3: V&A aangeboden: 8GB DDR3 Kingston HyperX Savage 2400mhz
4: zou kijken naar een nieuwe. (10j oud nu) oa pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W (400w is zat)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11
Ik zit dan zelf te denken om V&A aangeboden: Scythe Mugen Infinity (met 115x / 1366 mount) te nemen voor de 3770 build.

Dat geheugen ziet er wel goed uit, maar ik zou er nog 1 van moeten hebben om dual channel te kunnen krijgen. Ik zou hem wel alvast kunnen kopen en V&A in de gaten houden.

Qua voeding moet ik dan kijken voor een nieuwe, hij zal waarschijnlijk wel wat zwaarder moeten worden aangezien er ook nog 4 harde schijven en een dvd speler in zitten. Moet ik de oude dan gewoon weggooien? ik heb zelf eigenlijk nog nooit een defecte voeding gehad, zelfs in computers van bijna 20 jaar oud nog niet.