Hallo, ik ben op zoek naar een upgrade voor de PC van mijn neef. Hij wil alleen een nieuw moederbord, CPU (met koeler), RAM en eventueel een m2 SSD.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil vooral gaan gamen. De spellen die hij speelt zijn best gevarieerd en speelt daarbij ook best wel zware spellen zoals GTA of battlefield.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is maximaal 650 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben niet helemaal zeker van alle onderdelen die hij mee wil nemen, sowieso zijn SSD en harde schijf, zijn GTX 1080, kast ( een Phantom 530)en voeding.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een CPU
CPU koeler, liefst een goede closed loop waterkoeler maar ik moet nog navragen hoeveel ruimte hij hiervoor heeft in zijn kast, of welke kast het is.
Werkgeheugen, 16 GB is voldoende maar in de toekomst wil hij eventueel upgraden naar 32 gb.
Een zo groot mogelijke SSD binnen het budget.
En natuurlijk het moederbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zijn kast is een ATX kast, zolang het moederbord daarin past is het goed. Hij wil ook graag een stil systeem, ook als het warmer wordt in de zomer en hij wil gamen.
Hij heeft zelf de voorkeur voor onderdelen met RGB lighting.
Ga je overklokken?
Eventueel in de toekomst, maar dit is niet een grote prioriteit. Mogelijkheid tot het upgraden van de processor is dan belangrijker.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn de componenten die ik hier heb de beste bang for buck? is er misschien nog iets wat vervangen kan worden? en is er een groot verschil tussen de 3600 en de 3700x in games?
Dit is de keuze die mijn neef heeft gemaakt, zonder een SSD.
Ik heb zelf een lijstje samengesteld met wat goedkopere onderdelen en een SSD erbij.
Zijn er nog dingen die aan deze builds gewijzigd kunnen worden? Mijn voorkeur gaat uit naar de build die ik heb geselecteerd vanwege de extra SSD.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil vooral gaan gamen. De spellen die hij speelt zijn best gevarieerd en speelt daarbij ook best wel zware spellen zoals GTA of battlefield.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is maximaal 650 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben niet helemaal zeker van alle onderdelen die hij mee wil nemen, sowieso zijn SSD en harde schijf, zijn GTX 1080, kast ( een Phantom 530)en voeding.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een CPU
CPU koeler, liefst een goede closed loop waterkoeler maar ik moet nog navragen hoeveel ruimte hij hiervoor heeft in zijn kast, of welke kast het is.
Werkgeheugen, 16 GB is voldoende maar in de toekomst wil hij eventueel upgraden naar 32 gb.
Een zo groot mogelijke SSD binnen het budget.
En natuurlijk het moederbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zijn kast is een ATX kast, zolang het moederbord daarin past is het goed. Hij wil ook graag een stil systeem, ook als het warmer wordt in de zomer en hij wil gamen.
Hij heeft zelf de voorkeur voor onderdelen met RGB lighting.
Ga je overklokken?
Eventueel in de toekomst, maar dit is niet een grote prioriteit. Mogelijkheid tot het upgraden van de processor is dan belangrijker.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn de componenten die ik hier heb de beste bang for buck? is er misschien nog iets wat vervangen kan worden? en is er een groot verschil tussen de 3600 en de 3700x in games?
Dit is de keuze die mijn neef heeft gemaakt, zonder een SSD.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 295,05 | € 295,05 |
| 1 | Moederborden | Asus PRIME X470-PRO | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H100x High Performance Liquid CPU Cooler | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16W | € 103,50 | € 103,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 623,50 | ||
Ik heb zelf een lijstje samengesteld met wat goedkopere onderdelen en een SSD erbij.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 174,- | € 174,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 105,95 | € 105,95 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H100x High Performance Liquid CPU Cooler | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 94,99 | € 94,99 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB | € 119,60 | € 119,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 580,49 | ||
Zijn er nog dingen die aan deze builds gewijzigd kunnen worden? Mijn voorkeur gaat uit naar de build die ik heb geselecteerd vanwege de extra SSD.