Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

videokaart upgrade? of nieuwe pc bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• liam1255
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-06-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

hallo mannen en vrouwen van tweakers!!

ik heb 5/4 jaar geleden op jullie advies een pc gebouwd!
omdat ik graag 1 van mijn monitors wil gaan upgrade van een 720 scherm naar een 1440 scherm,.
game nu op een 1080 maar dat wordt dan mijn 2de monitor!
maar ik ben een beetje bang dat mijn processor vooral voor de toekomst het niet aan gaat kunnen om 1440 op 60 fps te draaien!
dat is gewoon een aannamen ik neem het niet als waarheid anders had ik natuurlijk niet om jullie hulp gevraagd!
vraag is ook uiteindelijk!....

zal ik in mijn pc alleen de videokaart vervangen!"
of moet ik toch aan een nieuwe game pc!

ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-6700K Boxed€ 304,54€ 304,54
1MoederbordenAsus Z170-P€ 156,09€ 156,09
1VideokaartenMSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 81,90€ 81,90
1VoedingenCorsair CX450M€ 51,90€ 51,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 594,43

Alle reacties

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:44
Uh 60 fps kan nog prima met die processor. Ik zou voor nu geld steken in een andere GPU. Je ziet meestal CPU's bottlenecken wanneer mensen een constante 100+ fps willen draaien. MAar wanneer je mikt op 60 dan investeer in een goede GPU.

Welke games wil je gaan draaien?

• liam1255
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-06-2022
ik doe dit eigenlijk puur voor cyberpunk!
verder game ik veel rpgs en online shooters!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:44
Ik zou gewoon eerst eens beginnen met een nieuwe videokaart. Cyberpunk komt pas in september uit dus dan heb je nog even. Wat voor een budget heb je voor je upgrade in gedachten? Heb je al een scherm op het oog?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Mee eens, zo'n 6700k is vergelijkbaar met een i5 9400 en na overklokken zelfs met een 9600k (stock).
Een enkele online shooter sputtert misschien tegen, maar 99% draait probleemloos op meer dan 60fps.

Persoonlijk zou ik dus de videokaart vervangen en de rest nog een paar jaar gebruiken. In de tussentijd sparen zodat je over 2-3 jaar het hele systeem kunt vervangen.

Afhankelijk van het scherm de videokaart pas uitzoeken, en op basis van de videokaart of je voeding eventueel vervangen moet worden.
Alle kaarten tot 225W moet nog wel gaan met deze voeding, ga je de processor maximaal overklokken om er nog wat levensduur uit te persen misschien voor videokaart iets terughoudender zijn (of de voeding vervangen voor 550W).

Om een idee te krijgen wat kaarten verbruiken, kijk dan vooral naar average gaming en peak gaming, niet naar sustained furmark.
https://www.techpowerup.c...xt-thicc-ii-ultra/31.html
Sommige (xtreme) versies kunnen wel fors meer verbruiken dan deze waardes, hou hier ook rekening mee.
Bijvoorbeeld te zien bij deze 5700XT https://www.techpowerup.c...t-thicc-iii-ultra/32.html

[ Voor 25% gewijzigd door mitsumark op 17-03-2020 23:59 ]