Het RIVM zegt hierover:
Kan het virus veranderen?
Veel virussen kunnen in de loop van de tijd veranderen. Zeker bij virussen die nog maar kort vanuit dieren naar mensen zijn overgegaan, kan dat gebeuren. De vraag is vooral of het virus daardoor gevaarlijker wordt voor mensen. Mutaties kunnen er ook voor zorgen dat het virus minder gevaarlijk wordt. Of er verandert wel iets maar dat maakt weinig uit. We zien gelukkig niet vaak dat een virus muteert en daardoor ineens heel gevaarlijk wordt. Uit voorzorg wordt dat altijd goed in de gaten gehouden.
Bron:
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden
Gelukkig werkt het dus niet zo als jij stelt.
Daarom vind ik dat onze overheid compleet heeft gefaald. Men had al veel eerder de martiale wetgeving moeten afkondigen en een avondklok moeten instellen.
Ja, dat is wel het fijne aan dit virus. Enkel tussen 18:00 en 06:00 kan het zich verspreiden. Overdag kan je rustig je gang gaan, maar pas 's avonds goed op!
Ook vrienden waarvan ik weet dat die bijvoorbeeld SOA gevoelig zijn, zijn laks en willen ook gewoon langskomen. Dikke neen dus.
Deze link ontgaat mij volledig. Wat heeft een seksueel overdraagbare aandoening hiermee te maken?
RemcoDelft schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:33:
[...]
Ik zei al eerder in dit topic dat het grootste deel van die 6000 moet nog klachten ontwikkelen, terwijl het aantal van 6000 gebaseerd op internationale schattingen en het lage aantal testen in Nederland best eens laag kan zijn. Als iemand die 3 dagen geleden in de kroeg zat het daar heeft opgelopen, is het te vroeg voor klachten. Vandaar dat het zo'n 2 weken duurt voor het effect van nieuwe maatregelen zichtbaar wordt in het aantal nieuwe besmettingen.
Ik heb je zowel onzin zien uitslaan in dit topic, dat het ondoenlijk is om overal op te reageren. Dus ik pak er maar wat puntjes uit.
Wat betreft de merkbare gevolgen van de maatregelen heb je gelijk. Maar dat is dan ook alles.
Ook iemand die 3 dagen geleden in de kroeg zat kan al goed ziek zijn, volgens het RIVM:
De incubatietijd is de periode tussen het moment dat je besmet raakt en dat je ziek wordt. Bij het nieuwe coronavirus varieert de incubatietijd van 2 tot 12 dagen. Voor de zekerheid gebruiken we 14 dagen.Dat is met "flatten the curve" niet anders: zonder het zorgsysteem te overladen kan maximaal ongeveer 5% van de Nederlanders per jaar besmet raken. Dat wordt een zeer lang traject, waardoor compleet uitroeien door een aantal maanden quarantaine zelfs sneller kan zijn.
Wederom heb je voor een klein deel gelijk, het compleet uitroeien zal maanden of jaren kunnen duren. Al is de kans groter dat je het nooit uitroeit, de normale griep komt ook elk jaar terug tenslotte.
Onderbouw je 5% cijfers eens. Wat lang niet iedereen die besmet raakt komt in het ziekenhuis en van de mensen die in het ziekenhuis komen hoeft ook niet iedereen op de IC te liggen. Tevens zal de hoeveelheid mensen die Corona krijgen afnemen in de loop der jaren, er komt meer immuniteit in de loop der jaren. Nog los van de aankomende vaccinaties en medicijnen.
Na 3 maanden waarschuwingen bouwen ze nu tenten in parkeergarages. *knip*
Ook hier ben ik benieuwd naar je onderbouwing. Welke waarschuwingen zijn er 3 maanden geleden uit gegaan? 3 maanden geleden was Wuhan nog gewoon een normale stad zonder maatregelen, er was amper iets bekend over Corona en niemand overzag op dat moment de gevolgen nog.
Nauwelijks beschermingsmiddelen en een grote overdracht naar medisch personeel vind ik niet de goede weg.
In China is de productie van beschermde middelen naar belachelijke hoogte gestegen. Dit was in de eerste plaats bedoeld voor de eigen bevolking. Nu in China het aantal nieuwe besmettingen richting 0 gaat betekent het dat ze daar een overschot hebben. De Chinese regering heeft van de week ook weer de lijnen naar de rest van de wereld geopend, binnen enkele dagen kunnen we hier miljoenen mondkapjes verwachten. Bron:
https://www.telegraaf.nl/...apjes-komen-europa-redden
Overdracht naar medisch personeel is an sich geen slecht iets. Er kan geen betere vitale groep mensen als eerste ziek worden en genezen, ze kunnen daarna de rest van de zieken helpen met nagenoeg geen risico meer op ziek worden.
En ja, ik weet dat je nu gaat aankomen met Facebook berichten dat er mensen 2 keer besmet zijn. Daarover zijn nog helemaal geen serieuze conclusies bekend. Er is een veel grotere, en aannemelijkere, kans dat deze mensen eigenlijk nog niet genezen waren. Ik ga niet roepen dat het niet kan, zeker niet als je naar een jaarlijkse terugkerende variant kijkt. Maar 2x in korte tijd door hetzelfde virus besmet worden, dat is niet aannemelijk. En al zou het dat wel zijn, die 2 of 3 gevallen op de 185.000+ cases is dan sowieso verwaarloosbaar.
[
Voor 1% gewijzigd door
defiant op 17-03-2020 16:49
]