De schatting is dacht ik dat ~1% van alle gevallen (dus niet geteste!) Overlijd. Op basis daarvan kan je vrij simpel berekenen hoeveel zieken er waren op het moment dat de overleden personen besmet waren.redwing schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:14:
[...]
Heb je dat artikel ook gelezen? Want daar zeggen ze inderdaad dat ze van mitigation naar supression gaan, maar dat doen ze met minder maatregelen dan we hier doen.
Daarnaast loopt het een in het ander over dus gaat het puur om de strengheid van de maatregelen om ervoor te zorgen dat de zorg het aankan.
Vandaar ook dat naar mijn idee de maatregelen niet averechts werken. Dit is gewenst/verwacht en als blijkt dat het niet voldoende is zullen de maatregelen strenger worden.
[...]
Ik had er inderdaad relatief gezien bij moeten zetten. Er wordt natuurlijk hard gewerkt en getest, alleen ik vraag me wel af hoeveel dat procentueel zou zijn. Ik zou er niet raar van opkijken als uiteindelijk maar een paar procent van de mensen met klachten worden getest. Begrijpelijk natuurlijk, alleen wij krijgen zo geen goed zicht op de echte cijfers.
20 doden betekend dus 2000 zieken op het moment dat die overledenen ziek werden. En aangezien we de groei weten kan je dan uitrekenen hoeveel zieken er vandaag zijn waarschijnlijk.
Op een Medium.com artikel staat een goede berekening inclusief Excel. Daarbij kwam ik zelf uit op 16.000 bsmettingen op het moment dat we in NL 20 doden totaal hadden.
Ik heb het linkje ff niet bij de hand. Maar corona medium.com moet je een eind komen.
Iedereen testen is toch een utopie. Zeker als de klachten inderdaad bij 80% zo licht is.