Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-07 22:37
Een vraag over het bekijken van afbeeldingen (jpg-files).

Sinds tijden gebruik ik ACDSee (heb momenteel de gekochte versie van ACDSee 2018 geïnstalleerd) om afbeeldingen (jpg-files) te bekijken en er doorheen te browsen.
Op zich werkt dat prima, maar wat ik irritant vind, is dat je maar 1 scherm tegelijk open kan hebben. Ik gebruik het voor genealogisch onderzoek en bekijk dan veel scans van archiefstukken. Soms ben ik een archiefstuk aan het bekijken, maar heb ik tussendoor een ander archiefstuk nodig. Lastige is dan dat bij openen van de nieuwe jpg file de andere sluit.

Kent iemand een goed alternatief voor ACDSee waarbij wel tegelijkertijd meerdere afbeeldingen kunnen blijven open staan?
Of is er een mogelijkheid in ACDSee om meerdere jpg files gelijktijdig te bekijken?

Beste antwoord (via sellh op 16-03-2020 23:02)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@sellh Dan zou ik Irfanview eens een kans geven. Dat is typisch een 'eenvoudig' programma dat zich makkelijk meerdere keren laat starten en zo.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat had je al gevonden dan? Ik zie meerdere tips voorbij komen als ik zoek naar acdsee multiple screens of acdsee multiple instances. Daarnaast is acdsee alternative natuurlijk ook een zéér voor de hand liggende...

Dus...?

edit:
En welke software (dus ook je OS) gebruik je?

Goh. @sellh... zou dat formulier er toch niet voor niks staan, bij het openen van een vraag? O-) :z

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 16-03-2020 14:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
Heb al diverse malen gegoogled . Vond dan wel alternatieven zoals Lightroom en Photoshop. Maar dan heb je het over afbeeldingen bewerken. Het gaat in mijn geval simpelweg om browsen en viewen. Heb ook wel wat alternatieven die ik op die manier vond uitgeprobeerd, maar die software was niet echt waar ik naar op zoek was (een eenvoudig programma om meerdere afbeeldingen gelijktijdig te kunnen tonen).
Dus Google leverde me niet op waarop ik hoopte en hoopte hier op een goede tip. Had ik inderdaad beter bij mijn vraag kunnen bijvermelden, maar ik had niet direct zo'n felle reactie verwacht....

OS is Windows10 overigens.
Room42 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:03:
Wat had je al gevonden dan? Ik zie meerdere tips voorbij komen als ik zoek naar acdsee multiple screens of acdsee multiple instances. Daarnaast is acdsee alternative natuurlijk ook een zéér voor de hand liggende...

Dus...?

edit:
En welke software (dus ook je OS) gebruik je?

Goh. @sellh... zou dat formulier er toch niet voor niks staan, bij het openen van een vraag? O-) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
sellh schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:17:
ik had niet direct zo'n felle reactie verwacht....
[...]
je bent dan ook niet de eerste die het zo neergooit ....

Maar je zou er een 2e programma naast kunnen draaien, XNview, Faststone - er zijn er tientallen ( zelfs windows photoviewer is er al )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Heb ook wel wat alternatieven die ik op die manier vond uitgeprobeerd
En welke dan, of moeten we dat ook maar raden?
OS is Windows10 overigens.
Wat is er precies mis met Windows Photo Viewer? Of zelfs gewoon Photos?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@sellh Dan zou ik Irfanview eens een kans geven. Dat is typisch een 'eenvoudig' programma dat zich makkelijk meerdere keren laat starten en zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:39

TVL

Irfanview is inderdaad een handig programma om snel door foto's te bladeren en bovendien heel snel. Erg handig zijn ook de Thumbnails.
YouTube: Using IrfanView Thumbnails

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sellh
Goed, mocht ik nog eens een vraag stellen, zal ik wat vollediger zijn met mijn vraag en vooraf nog wat grondiger zoeken.
Beloofd!

Mijn bezwaar van twee verschillende programma's vind ik dat je maar één van de twee standaard kunt maken. Als je de bestanden dan opent met een dubbeliclick vanuit je map, opent het standaardprogramma. Maar bedacht me nu dat je natuurlijk ook kunt kiezen voor "Openen met ....". Ga hier vanavond wat mee uitproberen.
FreshMaker schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:19:
[...]

je bent dan ook niet de eerste die het zo neergooit ....

Maar je zou er een 2e programma naast kunnen draaien, XNview, Faststone - er zijn er tientallen ( zelfs windows photoviewer is er al )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
Dat klinkt goed. Dat Irfanview ga ik vanavond als eerste uitproberen.
Zal laten weten hoe het bevalt.
Room42 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:20:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@sellh Je kunt altijd met rechts klikken op het bestand en dan kiezen voor 'Openen met...'.

offtopic:
Graag je vorige bericht bewerken, in plaats van 2x te posten.
En, maar dat is wellicht een mening, je quote verkeerd om. :P Of heb jij de nieuwe berichten bovenaan staan of zo? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:51
Had je deze ook al geprobeerd? Mogelijk dat het niet werkt bij jouw versie:
You can open multiple instances of the ACDSee viewer by holding down the Shift key when you double click on a thumbnail in the Browser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sellh
Nielson schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:40:
Had je deze ook al geprobeerd? Mogelijk dat het niet werkt bij jouw versie:

[...]
Dat zou de mooiste oplossing zijn.... Ga ik vanavond ook uitproberen.

@Room42
Boven- of onderquoten is in fora, nieuwsgroepen al een discussie zolang ik me kan herinneren. Ik quote in mijn vorige berichten boven, maar als dat hier minder gebruikelijk is, is onderquoten wat mij betreft ook geen probleem.

En meerdere berichten combineren.... dat is me al eens eerder gezegd. Maar doordat ik hier maar zelden discissues voer of vragen stel, was het weer in mijn gedachten weggezakt. Ik ga het opnieuw in mijn oren knopen en heb me in deze reactie volgens mij netjes aan de regels gehouden :-)

====

Vanavond verschillende opties uitgetest. In ACDSee lukt het me nog steeds niet om meerdere vensters naast elkaar te kopenen. Daarentegen blijkt Irfanview precies te doen wat ik graag wilde.

Iedereen bedankt voor de reacties.

[ Voor 13% gewijzigd door sellh op 16-03-2020 23:02 . Reden: Resultaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
sellh schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:13:
[...]

Vanavond verschillende opties uitgetest. In ACDSee lukt het me nog steeds niet om meerdere vensters naast elkaar te kopenen. Daarentegen blijkt Irfanview precies te doen wat ik graag wilde.

Iedereen bedankt voor de reacties.
Thanks voor de terugkoppeling. Ik ben al járen fan van Irfanview, dus leuk dat het ook voor jou goed werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Had ik inderdaad beter bij mijn vraag kunnen bijvermelden
En daarom adviseren wij van WC eend altijd om onze Quickstart te hanteren bij 't openen van een topic ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 17-03-2020 01:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1