Ik ben op tv-jacht maar kom er niet meer zo goed uit. Ik heb een smart tv gekocht, Philips "the one" 50PUS7304. Mijn oude tv trok het niet om als 2e scherm voor mijn macbook te fungeren dus was het tijd voor een nieuwe tv. Op zich is de nieuwe tv een goed apparaat. Alleen niet als je middels hdmi-aansluiting je macbook of tv-kastje erop aansluit. Je krijgt dan, zoals ik inmiddels geleerd heb, het merkwaardige Soap Opera-effect, waarbij elke film of serie er gelijk ontzettend goedkoop en lelijk uit begint te zien. Na een google-sessie begrijp ik dat het gaat om het aantal frames per seconde, en dat de tv bij films/content met lage fps frames "erbij gaat verzinnen" om zodoende vloeiend beeld te creëren, maar waardoor je in werkelijkheid een heel raar en lelijk effect krijgt. Er wordt overal geschreven dat je deze functie kan uitzetten. Bij Philips gaat het om de benaming Natural Motion. Ik heb alle opties rondom die functie geprobeerd, uitzetten, minimal, medium, maximum, maar zelfs bij het volledig uitzetten blijft toch die "soap-feel".
Tevens vind ik de kleuren wat tegenvallen van deze tv, ondanks Philips bekend staat om zn mooie kleuren, 10-bit paneel met 1 miljard kleuren enzo. Ik vind mijn 15jaar oude tv veel betere kleuren hebben dan deze. Alles voelt een beetje uitgewassen en dof, wat ik ook qua instellingen doe. Zeker als ik het verschil zie op het scherm van mijn macbook.
Voordat ik deze Philips tv had besteld, had ik nog een andere tv geprobeerd, de LG 43UM7100PLB. Ook hierbij de doffe kleuren en het soap-opera-effect. Alleen heb ik hierbij niet via instellingen getest of je het uit kon zetten. Het soap effect lijkt in ieder geval bij de nieuwe generatie tv's te horen.
Weet iemand misschien of ik het soap-opera-probleem toch nog kan oplossen middels instellingen?
Of is dit een kwestie van terugsturen en andere tv kiezen?
En zo ja, is er een goed alternatief rond dezelfde prijsklasse (600euro)?
Mijn voornaamste wens is dat mijn macbook mooi weergegeven wordt, en eigenlijk ook dat een simpel tv kastje erop aan gesloten kan worden met fatsoenlijk beeld.
Alvast bedankt
Tevens vind ik de kleuren wat tegenvallen van deze tv, ondanks Philips bekend staat om zn mooie kleuren, 10-bit paneel met 1 miljard kleuren enzo. Ik vind mijn 15jaar oude tv veel betere kleuren hebben dan deze. Alles voelt een beetje uitgewassen en dof, wat ik ook qua instellingen doe. Zeker als ik het verschil zie op het scherm van mijn macbook.
Voordat ik deze Philips tv had besteld, had ik nog een andere tv geprobeerd, de LG 43UM7100PLB. Ook hierbij de doffe kleuren en het soap-opera-effect. Alleen heb ik hierbij niet via instellingen getest of je het uit kon zetten. Het soap effect lijkt in ieder geval bij de nieuwe generatie tv's te horen.
Weet iemand misschien of ik het soap-opera-probleem toch nog kan oplossen middels instellingen?
Of is dit een kwestie van terugsturen en andere tv kiezen?
En zo ja, is er een goed alternatief rond dezelfde prijsklasse (600euro)?
Mijn voornaamste wens is dat mijn macbook mooi weergegeven wordt, en eigenlijk ook dat een simpel tv kastje erop aan gesloten kan worden met fatsoenlijk beeld.
Alvast bedankt