Acties:
  • +2Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb je Perfect Clear Motion ook op uit staan? Natural Motion is (presets voor) interpolatie en Perfect Clear Motion is Frame Insertion. Beide zou je dus op uit moeten zetten.

De kleuren kan je zelf vrij weinig aan doen, los van spelen met de settings of presets. Philips lcd's komen niet geweldig gekalibreerd uit de fabriek. Sony en Panasonic zijn op dit gebied beter, maar bieden voor dit formaat en budget niets speciaals. Andere 49/50'' alternatieven zijn bij Samsung de RU8000/Q60R. Wil je Dolby Vison behouden, dan kun je kijken naar de Hisense U7B/B7500 of de EP680 van TCL. Allen (60hz) VA tv's met een WCG. Hier wat reviews: Samsung's, U7B, B7500, EP680.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Een 120Hz paneel is niet perse nodig om 24p-judder te voorkomen. Sommige 60Hz tv's kunnen het paneel op 48Hz aansturen en dan heb je geen frame afwisseling maar 2:2 pulldown. De U7B bijvoorbeeld: ''24fps material is displayed correctly with no induced telecine judder visible''. 60Hz Samsung televisies passen wel altijd 3:2 pulldown toe. De lagere response tijden en meer frames kunnen invoegen met interpolatie of BFI is wel in het voordeel van 120Hz tv's. WCG was vergelijkend bedoeld voor het overige wat jij benoemt ook de reviews.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• abab
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-11-2021
De levering van de Hisense H50U7B liet lang op zich wachten, misschien vanwege corona. Maar die heb ik ook vrij snel weer geretourneerd. Ik vond gelijk al de kleuren tegenvallen en ook bleef het beeld vaak hangen. Dit was in fabrieksinstellingen, weet niet wat er zou zijn gebeurd als ik met de instellingen had gerommeld, maar had bij deze tv eigenlijk geen zin meer in om bij te proberen.

Daarna heb ik gekozen om de Sony KD-49XG9005 te proberen, die me hier aangeraden werd. Die bevalt erg goed. Geen soap opera effect in de Bioscoop Pro modus en mooie diepe kleuren. Echt een groot verschil met de vorige tv's die ik geprobeerd heb. Erg blij met deze keuze en erg bedankt voor het meedenken door jullie!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
abab schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:17:
[...]

Ik heb me door een goeie aanbieding laten verleiden om mijn Sony KD-49XG9005 in te ruilen voor de Sony KD-55XF9005 vanwege het grotere formaat. Mede omdat jij mij ook de Sony KD-49XF9005 adviseerde leek het me een goede keuze. En voor zover ik kon vinden, waren de specificaties nagenoeg hetzelfde. Maar ik zie hier op tweakers staan dat de Sony KD-49XG9005 een refresh rate heeft van 120 hz en de Sony KD-49XF9005(en de 55inch ook) 100hz. Is deze Sony KD-49XF9005 (en de 55inch versie die ik nu heb) daarmee ook minder geschikt voor mij vanwege mijn geen-soap-opera-effect-wens? Ik had begrepen dat je dan echt een 120hz refresh rate nodig hebt.

Om de verwarring compleet te maken, zie ik op allerlei verschillende sites verschillende refresh rates staan bij dezelfde tv. De 1 zegt 100, de ander zegt 120. En deze site(https://www.displayspecifications.com/en/model/47c210f5) zegt zoiets als beide, namelijk 100/120hz.
Plus, jij had me ook de Sony KD-49XF9005 aangeraden, maar die heeft een 100hz refresh rate, maar je had om het soap opera effect tegen te gaan toch een refresh rate nodig die deelbaar was door 24?
Ik snap het allemaal even niet zo goed meer :/
Beide hebben een 120hz paneel. In Europa worden de tv's met 100Hz (of 50Hz) gespecificeerd. Is nog een overblijfsel van vroeger. De XF is van 2018 en de XG van 2019 het verschil zit 'm in Android versie en afstandbediening. Wat beeldkwaliteit en motionverwerking betreft zijn ze gelijk.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee