Gaat dit pc systeem werken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kastgordijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-02 15:14
Hoi allemaal,

Ik ga binnenkort mijn eerste pc bouwen, ik heb al heel veel materiaal uitgezocht dat ik erin wil, ik vroeg me alleen nog af of het gaat werken/samenwerken, dat is namelijk wel handig (;
Dit is het materiaal waarmee ik de pc wil bouwen:
Behuizing: Cooler Master MasterBox MB600L
Moederbord: Gigabyte B450 AORUS PRO
Processor: AMD Ryzen 7 1700 processor
Geheugen: Kingston DDR4 HyperX FURY 2x8GB 2666 Geheugenmodule
Opslag: Samsung 970 EVO 1TB M.2 SSD
Voeding:https://www.megekko.nl/product/4186/264390/PC-Voedingen-PSU-/Cooler-Master-MWE-Bronze-650-V2-PSU-PC-voeding

Mijn vragen zijn:
1. kan dit systeem eerst ook werken zonder videokaart en cpu koeler? mijn budget is namelijk op na deze materialen.
2. past alles in de behuizing
3. werken de processor en de moederbord samen?
4. passen het geheugen en opslag op het moederbord?
5. is de voeding, 650 watt voldoende? Ook als ik er nog een video kaart bij doe?
6. heb ik nog meer fan coolers nodig, er is 1 aanwezig bij de cooler master masterbox mb600L

Alvast bedankt!

David

Beste antwoord (via kastgordijn op 15-03-2020 13:00)

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 19:43
Kort door de bocht? Nee dit gaat niet werken.

De ryzen 1700 heeft geen ingebouwde GPU dus je hebt een videokaart nodig.

Of je geheugen gegarandeerd werkt in combinatie met de CPU en moederbord kan je vinden op de site van de fabrikant. B450 Aorus Pro op Gigabyte.com

Je geeft aan al materiaal uitgezocht te hebben maar dat mis ik hier eigenlijk een beetje. Krijg meer het idee dat je maar wat componenten op prijs/looks hebt uitgezocht en bij elkaar gegooid. Compatibiliteit kan je allemaal prima terug vinden op de websites van de fabrikanten.

Kijk anders even naar BBG Januari 500 euro instapgamesysteem naar voorbeelden van builds rond het zelfde budget. Daarna kan je bijv een topic in Desktop Aankoopadvies plaatsen voor verdere adviezen (lees wel even vastgemaakte posts i.v.m topic start)

[ Voor 4% gewijzigd door Itrme op 15-03-2020 12:39 . Reden: Format linkjes ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 19:43
Kort door de bocht? Nee dit gaat niet werken.

De ryzen 1700 heeft geen ingebouwde GPU dus je hebt een videokaart nodig.

Of je geheugen gegarandeerd werkt in combinatie met de CPU en moederbord kan je vinden op de site van de fabrikant. B450 Aorus Pro op Gigabyte.com

Je geeft aan al materiaal uitgezocht te hebben maar dat mis ik hier eigenlijk een beetje. Krijg meer het idee dat je maar wat componenten op prijs/looks hebt uitgezocht en bij elkaar gegooid. Compatibiliteit kan je allemaal prima terug vinden op de websites van de fabrikanten.

Kijk anders even naar BBG Januari 500 euro instapgamesysteem naar voorbeelden van builds rond het zelfde budget. Daarna kan je bijv een topic in Desktop Aankoopadvies plaatsen voor verdere adviezen (lees wel even vastgemaakte posts i.v.m topic start)

[ Voor 4% gewijzigd door Itrme op 15-03-2020 12:39 . Reden: Format linkjes ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Hoi alleen,

1. Nee en nee. De cpu heeft geen IGP, een videokaart is dus nodig als je beeld wilt. Gelukkig zijn cpu's tegenwoordig beveiligd tegen oververhitting, iets wat gaat gebeuren zonder koeler. Vroeger zou je een hele mooie DIY rookbom naast je hebben gehad.

2. Pak de specs van de behuizing erbij en controleer.

3. Pak de specs van het moederbord erbij en controleer.

4. Zie antwoord 3.

5. Moeten we eerst het stroomverbruik van je gpu weten, zonder dat is er geen zinnig woord over te zeggen.

6. Zeker wel, minstens 1 intake en 1 outtake, liefst meer van beiden.

Graag gedaan!

Eerlijk gezegd had ik wel wat meer eigen inzet verwacht, we zijn hier geen UVWAB (U Vraagt, Wij Antwoorden Bureau). Het meeste kan je zelf gewoon uitzoeken, als je tenminste de moeite wilt doen.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:06
Slechte samenstelling. Oude cpu, redelijk onstabiel moederbord, traag geheugen voor Ryzen, dure ssd, oninteressante voeding.
Wat wil je met systeem gaan doen. Gamen, beeldbewerking of iets anders?
Wat is je budget?
Welke monitor heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kastgordijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-02 15:14
Bedankt voor jullie reacties allemaal