Na het in mijn ogen enorme succes van mijn vorige Tesla project.
Die hier kunt vinden: Tesla autostoel modden naar bureaustoel
Heb ik een 2e stoel gekocht.
Het is een 2016 stoel uit een Model X met de ventillated en heated seats.
Deze is ook weer 12 weg bestuurbaar.
De verschillen tegen over de 1e versie;
*Er zitten ventilatoren in die de lucht door kleine gaatjes in het leer laten stromen.
*De hoofdsteun is electrisch verstelbaar.
Dit zijn ook gelijk de 2 problemen.
Er zitten 2 ventillatoren in die 3 kabels hebben. Zwart Rood en Blauw. Ik denk dus;
Zwart = ground
Rood = neutraal
Blauw = PWM??
Ik heb 12V op zwart & rood gezet zonder succes. Ik hoef niet per se de PWM te gebruiken gewoon aan en uit op vol vermogen is genoeg.
De hoofdsteun heeft 4 kabels waarvan ik niet weet welke kabel de + en - voorstellen het zou een stappenmotor kunnen zijn maar bij de rest van de motoren die de stoel gebruikt zijn er 2 kabels dikker die de stroom voorstellen en nog 2 kabels voor positie. Hierbij weet ik dus niet welke 2 van de 4 de stroom kabels zijn. Ze zijn allemaal even dik. Iemand een idee?
Die hier kunt vinden: Tesla autostoel modden naar bureaustoel
Heb ik een 2e stoel gekocht.
Het is een 2016 stoel uit een Model X met de ventillated en heated seats.
Deze is ook weer 12 weg bestuurbaar.
De verschillen tegen over de 1e versie;
*Er zitten ventilatoren in die de lucht door kleine gaatjes in het leer laten stromen.
*De hoofdsteun is electrisch verstelbaar.
Dit zijn ook gelijk de 2 problemen.
Er zitten 2 ventillatoren in die 3 kabels hebben. Zwart Rood en Blauw. Ik denk dus;
Zwart = ground
Rood = neutraal
Blauw = PWM??
Ik heb 12V op zwart & rood gezet zonder succes. Ik hoef niet per se de PWM te gebruiken gewoon aan en uit op vol vermogen is genoeg.
De hoofdsteun heeft 4 kabels waarvan ik niet weet welke kabel de + en - voorstellen het zou een stappenmotor kunnen zijn maar bij de rest van de motoren die de stoel gebruikt zijn er 2 kabels dikker die de stroom voorstellen en nog 2 kabels voor positie. Hierbij weet ik dus niet welke 2 van de 4 de stroom kabels zijn. Ze zijn allemaal even dik. Iemand een idee?