Op 25-5-2017 heb ik een LG OLED55B6V gekocht bij de Media Markt voor €1619,-. Helaas is er een defect ontstaan namelijk een grote vlek in het midden van het scherm welke goed zichtbaar is bij gelig beeld.
Ik heb contact opgenomen met Media Markt & LG afgelopen december. Er een een reparateur langsgekomen (CE Repair, kosten €95,-) die constateerde dat de TV defect is en gerepareerd / vervangen moet worden. Vervolgens na een lange tijd (kerst, oud en nieuw) heeft LG in Januari aangegeven dat de TV niet gerepareerd kan worden omdat er geen panelen meer beschikbaar zijn. Vervolgens zou er contact met mij opgenomen worden door Mediamarkt om tot een oplossing te komen.
Even fast forward naar nu, na een hoop bellen en mailen uiteindelijk een brief ontvangen met de volgende inhoud:
.
Ik heb meerdere topics gelezen op Tweakers, ben het niet mee eens met het bedrag en zoals ik gelezen heb zou ik recht moeten hebben op een vervangend product. Nu is de vraag, welke voorbeeldbrief kan ik het beste gebruiken (die te vinden zijn op consuwijzer.nl) als reactie hier op?
Ik heb contact opgenomen met Media Markt & LG afgelopen december. Er een een reparateur langsgekomen (CE Repair, kosten €95,-) die constateerde dat de TV defect is en gerepareerd / vervangen moet worden. Vervolgens na een lange tijd (kerst, oud en nieuw) heeft LG in Januari aangegeven dat de TV niet gerepareerd kan worden omdat er geen panelen meer beschikbaar zijn. Vervolgens zou er contact met mij opgenomen worden door Mediamarkt om tot een oplossing te komen.
Even fast forward naar nu, na een hoop bellen en mailen uiteindelijk een brief ontvangen met de volgende inhoud:
Nu is dit waarschijnlijk een standaard brief want mijn product is helemaal niet bij hun geweest of naar een geautoriseerd service centrum doorgestuurdBeste,toon volledige bericht
Wij hebben uw product doorgestuurd naar het geautoriseerd service centrum. Uit technische analyse is gebleken dat uw product niet meer te herstellen is. De kosten om uw product te herstellen overschrijden de waarde van uw product.
Daarom bieden wij u de mogelijkheid om de koop te ontbinden. Indien u de koop ontbindt doet u afstand van uw product inclusief eventuele opgeslagen data.
Gezien uw product al geruime tijd in uw bezit heeft, langer dan 2 jaar, is het redelijk dat bij ontbinding van de koop u de restwaarde van het product ontvangt.
Wij verzoeken u om hieronder uw keuze aan te geven en dit voorstel binnen 7 dagen na dagtekening ondertekend aan ont te retourneren.
1. Ik wil de koop ontbinden en ontvang de restaarde van €876,96
2. Ik wil de koop niet ontbinden en ontvang mijn product ongerepareerd retour.
Met vriendelijke groet,
Media Markt Cruquius

Ik heb meerdere topics gelezen op Tweakers, ben het niet mee eens met het bedrag en zoals ik gelezen heb zou ik recht moeten hebben op een vervangend product. Nu is de vraag, welke voorbeeldbrief kan ik het beste gebruiken (die te vinden zijn op consuwijzer.nl) als reactie hier op?