Jullie mening, voeding voor (oude) game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-01 10:44
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Voeding (high end/ stil) voor mijn oude game pc?

Wat is je budget?
Max 120 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

CPU I7 3770K
MSI GTX 980 (straks MSI GTX 2080)
16 GIG DDR 3 ram

Mijn huidige game pc is al wat ouder.

Is deze goed genoeg: "https://tweakers.net/pricewatch/1182859/corsair-rm650x-2018-zwart/specificaties/ "?
RMX 650 ?

Reden dat ik kijk voor een andere voeding:
- mijn huidige voeding is al wat ouder (ongeveer 7,5 jaar) is een be quiet 7 700)
- mijn huidige voeding is niet de stilste en ik denk dat hij nu af en toe kort geluid maakt, hij heeft dan ook hard moeten werken computer staat bijna elke dag de hele dag aan en dan constant programma's, muziek maar ook video games.

Is de RX 650x sterk genoeg voor mijn rig? Mijn cpu ga ik wellicht weer eens overclocken tot 4,5 gigahez en mijn video kaart is dus nu een GTX 980 en straks denk ik een msi gtx 20280

Wat vind ik verder belangrijk in een voeding:
1) betrouwbaar
2) stil
3) garantie

Voor mijn gemoedsrust heb ik liever wat te snel dan ongeveer goed. De rmx 650 scoort goed op Tweakers en dat hij helemaal stil is bij weinig werk is ook heerlijk _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door MetalSonic op 13-03-2020 21:10 ]

Beste antwoord (via MetalSonic op 14-03-2020 13:37)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00
MetalSonic schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:41:
pricewatch: Corsair RM650 (2019)

Ik zie dat de 2019 versie paar tientjes goedkoper is. Welke is beter van de twee?
Dat is een andere serie, de RM vs de RMX. En die serie is minder goed.

Je moet deze hebben: pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart

Alle reacties

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 20:47

Twarp

just grin...

Yep, die is prima.

Meh ...

• MetalSonic

Ik zie dat de 2019 versie paar tientjes goedkoper is. Welke is beter van de twee?

Acties:
  • Beste antwoord

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00
MetalSonic schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:41:

Dat is een andere serie, de RM vs de RMX. En die serie is minder goed.

Je moet deze hebben: pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:03
Met Hackus eens, 560W is meer dan zat en Platinum is een voordeel bij zoveel gebruik van de pc.

• MetalSonic
Ik wil julle allemaal bedanken voor de feedback. Vooral omdat de RM650X goed naar voren kwam in de Tweakers reviews daarvoor gekozen. Ik heb die zojuist besteld.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
MetalSonic schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:38:
Ik wil julle allemaal bedanken voor de feedback. Vooral omdat de RM650X goed naar voren kwam in de Tweakers reviews daarvoor gekozen. Ik heb die zojuist besteld.
Er staat op Tweakers geen review van de voeding. 5 sterren geven omdat die werkt, heeft niks met een review te maken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• MetalSonic
-The_Mask- schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:40:
[...]

Er staat op Tweakers geen review van de voeding. 5 sterren geven omdat die werkt, heeft niks met een review te maken.
pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart

Winnaar awards, daar refereer ik naar. Verder wat gegoogld en veel mooie recensies. Neemt niet weg dat ik geloof dat de andere aangeboden voedingen hier ook erg goed zijn :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MetalSonic schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:48:
[...]

pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart

Winnaar awards, daar refereer ik naar. Verder wat gegoogld en veel mooie recensies. Neemt niet weg dat ik geloof dat de andere aangeboden voedingen hier ook erg goed zijn :)
Die had je zelf al in OP genoemd. 650w is niet nodig, ook niet voor upgrade alvast. verder is de Straight Power 11 650w in je wenslijstje ook goed. voor kortere vragen kun je je beter wenden tot Voeding advies en informatie topic - Deel 34 RTX2080 Duke gebruik nog geen 300w.

[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 14-03-2020 15:05 . Reden: typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat gaat ook helemaal nergens over. Dat is een populariteitspoll en gaat dus over wie het bekendste merk heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
MetalSonic schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:55:
Zojuist mijn Be Quiet 7 700W vervangen door een Corsair 650RMX.. Laat ik beginnen met de negatieve ik snap nu dat mensen zeggen dat het niet goed kunnen buigen van sommige onderdelen van de bekabeling vervelend is. Ik dacht van te voren dat ik er geen last van zou hebben omdat ik een grote kast heb maar helaas dan dus ook.

Mijn cable management is dus niet zo mooi als het zou kunnen zijn. Helaas! Wellicht kan ik het later nog eens wat mooier maken. Toch is 't mooier dan de oude set up want volledig modulair.

Nu het positieve, de pc is weer een tikkeltje stiller. Maar het is vooral fijn dat er nu een voeding bij zit met 10 jaar garantie en dat zie ik toch als een sleutel onderdeel.

Dit was de eerste keer dat ik een voeding heb vervangen en dat was vooral lastig door de CPU aansluiting op het moederbord. Er zit daar een Scythe Mugen 3vb in de weg en dan is ook niet makkelijk los te maken.
Dit had iedereen je van te voren ook wel kunnen vertellen, dit is namelijk al jaren bekend. Dus vervolgens eerst een echte review lezen en niet een voeding kiezen op basis van een populariteitsverkiezing van verschillende merken. Of gewoon advies vragen want niemand had een RMx aangeraden als je om een voeding vroeg met goede kabels voor nette cable management.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1