DIY Sim Rig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 16:44

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Topicstarter
Hey mensen,

Ik ben momenteel bezig om mijn Playseat Revolution in te gaan ruilen voor een betere sim rig.
Nu ben ik online de Simlab GT1-Evo rig tegengekomen en dit leek mij een zeer dikke rig.
Alleen vond ik de prijs aardig prijzig als je ziet wat je er voor krijgt, dus heb de handleiding van die rig gepakt en heb via een Nederlandse website alle onderdelen gevonden op de wheeldeck en pedaldeck na. Dus ik kan de complete sim rig nabouwen op die 2 delen na.

Mijn vraag is of er mensen hier zijn die zelf een sim rig hebben gebouwd, zo ja hoe hebben jullie je stuur en pedalen gemonteerd? (Fanatec CSL Elite Wheel Base en Fanatec CSL Elite pedals)
Ook ben ik nog opzoek naar een goede stoel voor de rig die niet al te duur is, tot €300,-.

Alvast bedankt voor het lezen! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door joeyl94 op 13-03-2020 14:20 ]

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 16:44

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Topicstarter
Meer dan 400+ pagina's en van wat ik wel heb gezien wordt er voornamelijk gebruik gemaakt van complete sim rigs waar al wheeldecks en dergelijke op zitten. En over stoelen kon ik niet zo snel iets vinden.

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:17

Hupske

AFCA

Je kan beginnen met dit programma te gebruiken:
https://www.framexpert.com/products/framedesigner/download/

Hiermee kan je makkelijk een beeld krijgen hoe je rig eruit kan gaan zien.

Om de materialen te kopen kan je kijken naar:
Motedis.nl
aluxprofiel.nl

Ik heb zelf ook een diy rig gemaakt, maar dit voornamelijk omdat het deels onder mijn bureau moest passen ivm ruimte gebrek.
Verder kan het heus wel wat kosten schelen. Je kan bijvoorbeeld ook gewoon een mdf plaat gebruiken als pedaldeck. Of koop bij alumiumopmaat.nl een dikke plaat op maat voor niet heel veel geld.
Je geluk met CSL ELite pedalen is dat er al een plaat bij zit natuurlijk, dus in eerste instantie hoef je geen plaat te hebben. Pas later als je ooit naar Heusinkveld gaat.
Verder kan je ook een mdf plaats of aluminium plaat gebruiken als wheeldeck(welke je vastmaakt aan je profielen). Fanatec heeft drillingholes plaat mee geleverd bij je set, dus de gaten zijn zo geboord op de juiste plek.

Voor de rest kan je eens naar de s-dream rig op Motedis. Erg goed geprijsd.
https://www.motedis.nl/sh...am-085654::999997397.html

Verder is het op in de bovengenoemde fora wel behoorlijk eenkennig en merk ik een angst als het er op aankomt als mensen zelf een rig willen maken. Want oehoee je moet er 1 van Simlab kopen.

Iig kan je echt wel goedkoper uit zijn als je er zelf 1 samenstelt, alleen moet je wel alles goed uitdenken, want iets na bestellen zal natuurlijk de kosten behoorlijk drukken.

Voor de rest kan je regelmatig voor een leuke prijs op marktplaats een stoel vinden. Alleen houd in je achterhoofd: Geduld!
Neem overal rustig de tijd voor .

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.