Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/1057090/header.jpg?t=1583899171

Ori and The Will of the Whisps is een platform adventure game ontworpen door een aantal zelfstandige ontwikkelaars onder de naam Moon Studios. De game wordt uitgegeven door Microsoft Studio's.
Op Xbox en de PC en is (na wat uitstel) gereleased op 11 maart 2020.

De game biedt een mix van lichte RPG en sterk gevarieerde platform elementen. Het is een door Studio Ghibli geïnspireerde Metroidvania game. De speler bestuurt een witte beschermgeest met de naam Ori.

Net zoals in het vorige deel kruip je in de huid van Ori, een kleine witte geest. Ori helpt het kleine uiltje Ku met vliegen, omdat zijn vleugel beschadigd is door een val. Helaas loopt zijn eerste vlucht met zijn nieuwe vleugel niet helemaal zoals het zou moeten en raakt Ku verdwaald. Ori moet er alles aan doen om Ku terug te vinden en weer veilig thuis te brengen. Dat is alleen een stuk lastiger dan dat het klinkt.

Ori and the Will of the Wisps lijkt enorm veel op het vorige deel. De manier waarop het verhaal verteld wordt, de zware stem in een onbekende taal, is precies zoals bij het vorige deel. Maar dit is helemaal niet erg, want het geeft gelijk weer een vertrouwd gevoel en voelt meer als een hereniging met een oude vriend die je al een tijd niet hebt gezien. Ook de besturing van Ori voelt heel erg vertrouwd aan, binnen de kortste keren vlieg je weer over het scherm en ruim je je tegenstanders uit de weg. Zo kun je al vrij aan het begin gebruikmaken van een dubbele sprong, kleven aan wanden en een dash gebruiken.

Mocht je vast zitten, die ene boss niet kunnen verslaan, locaties van upgrades zoeken of andere tips willen?
Je vind ze op deze site.

Verkrijgbaar via de Microsoft Store of Steam voor €29,99

Systeemeisen (PC):
MinimumAanbevolen
Windows 10 Version 18362.0 (1909) or higher
AMD Athlon X4 | Intel Core i5 4460
8 GB RAM
Nvidia GTX 950 | AMD R7 370
2GB VRAM
DirectX 11
20 GB beschikbare ruimte
Windows 10 Version 18362.0 (1909) or higher
AMD Ryzen 3 | Intel i5 Skylake
8 GB RAM
Nvidia GTX 970 | AMD RX 570
4GB VRAM
DirectX 11
20 GB beschikbare ruimte

Voor Xbox:
4K: 4K Ultra-HD niet beschikbaar op Xbox One- of Xbox One S-consoles.
HDR: HDR-functionaliteit beschikbaar in combinatie met ondersteunde games en tv’s.

Poll: Ik speel Ori and the Will of the Wisps op:
PC
Xbox
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402525&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2020 10:45 . Reden: Poll toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik ga er vanavond aan beginnen :) Heb er super veel zin in. Ben echt een sucker voor moeilijke platformers en metroidvanias! Ik houd dit topic dan ook goed in de gaten :).

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:47
Het eerste deel was al top ,maar will of the wisps gaat daar overheen ik speel hem dan op pc .
Het ziet er super uit en een geweldige soundtrack veel liefde in gestoken in deze game.
Erg verslavend vanavond weer verder .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroningerDev
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 15:12
Ah, ik was helemaal vergeten dat deze uit ging komen. Had het eerste deel al met veel plezier uitgespeeld. Vanavond hier maar aan beginnen! Op de PC/TV via steam link en DualShock 3 controller speelt het heerlijk weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deel 1 is mijn all-time favorite! Kan niet wachten om dit deel te spelen, maar moet eerst weer een Xbox regelen. Pc heb ik, maar game liever op de Xbox.

Reviews zijn ook weer zeer positief!

Edit:

Kun je dit spel ook spelen als je een nieuwe Xbox koopt met 1 maand online en 1 maand Xbox game pass?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2020 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben deel 1 nog aan het spelen. Ik wil die eerst uitspelen voordat ik aan Wisps ga beginnen. Maar die gaat zeker komen!! Erg mooi spel, in alle opzichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:51:
Deel 1 is mijn all-time favorite! Kan niet wachten om dit deel te spelen, maar moet eerst weer een Xbox regelen. Pc heb ik, maar game liever op de Xbox.

Reviews zijn ook weer zeer positief!

Edit:

Kun je dit spel ook spelen als je een nieuwe Xbox koopt met 1 maand online en 1 maand Xbox game pass?
Ja dat lijkt mij zeker mogelijk. Zolang je gamepass hebt op je account en een xbox met live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:15:
[...]

Ja dat lijkt mij zeker mogelijk. Zolang je gamepass hebt op je account en een xbox met live.
Heb je live nodig voor Ori? Dat zou wel bizar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Ik weet niet of je gamepass ook zonder live kon. Dus vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Ga er nu aan beginnen.[One X]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:21:
[...]

Heb je live nodig voor Ori? Dat zou wel bizar zijn.
Niet nodig, maar goedkope optie. Gratis live en 1 maand gamepass. Goedkoper dan eenmalig 30 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
Heb nu een pijl en boog erg handig, zit echt veel meer in dan de eerste ori.
Wel cool hoe ze het hebben uitgewerkt allemaal .
De game loopt smooth op 4k/60 fps .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Na een paar uur spelen kan ik toch wel zeggen dat dit net als deel 1 een van de betere MetroidVania games is. :)

Als Microsoft de komende jaren meer van dit soort AA[mag ik het zo noemen ?] games kan leveren dan kunnen ze wat mij betreft makkelijk de strijd aan met Sony.Kijk van de gelikte Sony producties kan je ook zeggen dat ze wel heel erg je handje vast jouden.

[ Voor 55% gewijzigd door jori040 op 13-03-2020 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben er al 2 avonden zoet mee. Zit nu bij de eerste echte Boss fight. Die wolf tel ik dan even niet mee.
10% completion en zo'n 3 uur verder. Wel al 39x dood gegaan. Dus die achievement om de game te halen zonder deaths ga ik al niet meer halen (wellicht bij een 2e run, maar zo fanatiek ben ik nou ook weer niet).

Tot nu toe weer het Ori gevoel van de eerste versie. Met soms ook idd de nodige frustraties.
Zie nu ook al dat je later terug mag gaan naar de begin mappen om 100% te halen omdat je nu nog niet voldoende skills hebt om alles te kunnen pakken.

Op mijn systeem (i9900k, RTX2080 @ 1440p & 32GB) draait het soepel op de hoogste settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:49

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ik zit nog op een imac uit 2013 dus dat gaat 'm niet worden vrees ik. Ik haal 'm over een paar jaar op een nieuwe machine wel uit de steam-sale. Goed om te horen dat de game goed is iig.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Net ontsnapt uit de
spoiler:
windmill
. Wat een geweldig stukje platforming is dat weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
net een kever tegen gekomen...
de maps zijn groot en erg cool.
de game saved wel vanzelf als ik ergens dood ga dan begin je er weer .
met de blind forest moest je zelf meer saven .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:14:
Net ontsnapt uit de
spoiler:
windmill
. Wat een geweldig stukje platforming is dat weer :)
Heb die nu ook gehaald, op mijn 3e poging.
Viel me opzich wel mee (speel op 'normal'). Al is het wel handig om triple jump te hebben voor je aan dat level begint.
Wel ff 'sparen' 2200 punten kost je die.

Kwam er ook achter dat je beestjes ook kunt gebruiken om jezelf weg te schieten (rechtermuisknop).
Maakt een hoop battles wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:36
Spel ook gekocht. Tot nu toe leuke game, maar man wat is het lastig spelen op de PC met een gewoon toetsenbord. Zal wel wennen zijn, maar toch. Denk dat een controller net wat makkelijker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

technoaddict schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:01:
Spel ook gekocht. Tot nu toe leuke game, maar man wat is het lastig spelen op de PC met een gewoon toetsenbord. Zal wel wennen zijn, maar toch. Denk dat een controller net wat makkelijker werkt.
Respect dat je het met muis en toetsenbord probeert :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:06:
[...]

Dat is toch niet heel gek? Ik speel met de dpad. Richting aangeven gaat daarmee prima ook met de rare spring en schietweg dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

uchiha tijntje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:06:
[...]

Ik doe dead-less runs gewoon met keyboard/muis voor blind forest. Gaat prima...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

SadisticPanda schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:05:
[...]

Ik doe dead-less runs gewoon met keyboard/muis voor blind forest. Gaat prima...
Ah kan me er niets bij voorstellen. :) Maar prima dat dat ook gewoon goed gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een fantastisch spel weer zeg. Heb een nieuwe Xbox gekocht samen met 1 maand Live en Gamepass en spelen maar!

Dit spel gaat qua upgrades veel sneller dan deel 1, dat vond ik wat minder. Echter is het spel uitgebreider en zijn er gewoon meer upgrades beschikbaar, wat juist weer een plus is. Kan iedereen dit spel aanraden, er is mijn inziens geen enkel spel wat zoveel sfeer oproept en waar de controls zo goed zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Zojuist uitgespeeld. Echt een geweldige game. :) Alle bosses zijn echt zo awesome.

Helaas zijn er nogal wat achievements buggy, dus ik wacht even op een patch die hopelijk deze week ofzo uitkomt die dit allemaal oplost. Daarna ga ik voor de hardcore run en daarna de 4 uur no death run. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wow dat is snel zeg! Hoeveel uur heb je er over gedaan?
En @ 100% of gewoon de story line gedaan en verder niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:04:
wow dat is snel zeg! Hoeveel uur heb je er over gedaan?
En @ 100% of gewoon de story line gedaan en verder niks?
Ik zit op 98%, maar ik wacht even op een volgende patch. Want nu tracked die zaken gewoon niet goed. Zo zegt hij dat ik maar 20% van alle upgrades heb, terwijl ik ze allemaal heb.

Ik heb er volgens mij 16 uur inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
uchiha tijntje schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 00:31:
Zojuist uitgespeeld. Echt een geweldige game. :) Alle bosses zijn echt zo awesome.

Helaas zijn er nogal wat achievements buggy, dus ik wacht even op een patch die hopelijk deze week ofzo uitkomt die dit allemaal oplost. Daarna ga ik voor de hardcore run en daarna de 4 uur no death run. :P
Ik ben zelf nu op 30%. Tot nu toe niet echt een plotselinge piek in moeilijkheidsgraad tegengekomen. Dit was bij deel 1 wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

HStyles schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:09:
[...]

Ik ben zelf nu op 30%. Tot nu toe niet echt een plotselinge piek in moeilijkheidsgraad tegengekomen. Dit was bij deel 1 wel zo.
Ik had iets van 100 deaths in total. Waarvan 70% door hazards omdat ik collectible wilde halen die eigenlijk onmogelijk was omdat ik nog niet de juiste ability had :P. Ben wel bang dat Hardcore echt een stukje moeilijker wordt. Want de healing ability is wel een beetje OP op normal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:55
uchiha tijntje schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:08:
[...]

Ik zit op 98%, maar ik wacht even op een volgende patch. Want nu tracked die zaken gewoon niet goed. Zo zegt hij dat ik maar 20% van alle upgrades heb, terwijl ik ze allemaal heb.

Ik heb er volgens mij 16 uur inzitten.
60 euro voor een spel wat je kan ''completen'' in 16 uur? dat is wel echt bar weinig content voor een fully priced game.

Maargoed dat het zo een goed/leuk spel is dan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ambition88 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:22:
[...]

60 euro voor een spel wat je kan ''completen'' in 16 uur? dat is wel echt bar weinig content voor een fully priced game.

€60?! waar haal je dat vandaan. :?
Game kost (afgerond) €30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:23:
[...]

https://www.mediamarkt.nl...sps-xbox-one-1627051.html

Gekke 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Ambition88 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:22:
[...]

Wat een onzin. Ten eerste is het spel 30 euro en ten tweede zit het in gamepass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
uchiha tijntje schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Wat een onzin. Ten eerste is het spel 30 euro en ten tweede zit het in gamepass...
60 euro voor 16 uur vind je niet karig of wat vind je precies onzin? :)

Als het spel idd voor 30 euro op de kop te tikken is, heb ik natuurlijk niks gezegd, dat snap je zelf ook wel toch?

Dan zijn mediamarkt wel afzetters, terwijl zij normaal niet persee duur zijn met games, apart.

[ Voor 10% gewijzigd door Ambition88 op 17-03-2020 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Ambition88 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:30:
[...]

60 euro voor 16 uur vind je niet karig of wat vind je precies onzin? :)

Als het spel idd voor 30 euro op de kop te tikken is, heb ik natuurlijk niks gezegd, dat snap je zelf ook wel toch?
Ook al was het spel 60 euro voor 16 uur? Wat dan nog? Als het een tof spel is heb ik dat er graag voor over. Waarom moet een 60 euro kostend spel ineens 50 uur gameplay bevatten ofzo? Bijna alle SP story based games zitten rond de 15-20 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ben nu bij de fontein er komen dan steeds vijanden
Ook die mestkever met ze driftbuien best pittig .
Ben nog opzoek om die beer uit ze slaap te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
uchiha tijntje schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:34:
[...]

Ook al was het spel 60 euro voor 16 uur? Wat dan nog? Als het een tof spel is heb ik dat er graag voor over. Waarom moet een 60 euro kostend spel ineens 50 uur gameplay bevatten ofzo? Bijna alle SP story based games zitten rond de 15-20 uur?
Dat verwoord je uitstekend, JIJ hebt dat er misschien voor over, maar ik niet.
Als alle spellen van 60 euro 15 uur plezier bieden, wordt gamen op die manier wel een erg dure hobby hè?
*snip* niet zo op de man...

Bijna alle SP story based gamed zitten rond de 15-20 uur? in 2013 misschien. Tegenwoordig praat je meer over 25-30. Kijk maar eens naar God of war, Horizon zero dawn, the witcher 3, borderlands, zelfs de nieuwste star wars game ben je al gauw 25 uur zoet mee als je ook side content doet.

Maargoed deze discussie is een beetje zinloos aangezien Ori 30 euro kost, geniet lekker van je spel. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Geronimous op 19-03-2020 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Beaudog schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:42:
Ben nu bij de fontein er komen dan steeds vijanden
Ook die mestkever met ze driftbuien best pittig .
Ben nog opzoek om die beer uit ze slaap te krijgen.
Wil je het weten? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Ambition88 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:44:
[...]

Als alle spellen van 60 euro 15 uur plezier bieden, wordt gamen op die manier wel een erg dure hobby hè?
Wellicht ben jij wat sneller ''tevreden'' kan ook.

Bijna alle SP story based gamed zitten rond de 15-20 uur? in 2013 misschien. Tegenwoordig praat je meer over 25-30. Kijk maar eens naar God of war, Horizon zero dawn, the witcher 3, borderlands, zelfs de nieuwste star wars game ben je al gauw 25 uur zoet mee als je ook side content doet.

Maargoed deze discussie is een beetje zinloos aangezien Ori 30 euro kost, geniet lekker van je spel. :+
Dat doe ik zeker :P. Ik heb trouwens 50 euro betaald voor de special edition :+

Misschien moet je gamepass nemen. Gamen is nog nooit zo goedkoop geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
*snip* maak voortaan gewoon een TR aan door de posts die je niet bevallen te rapporteren

Mijn ervaringen met Ori.

Deel 1, leuk, erg van genoten, zelfs ontroerend te noemen. Geluidstechnisch zeer sterk en gameplay is gewoon zeer strak.

Nu bezig aan deel2, heerlijk, kwam gelijk goed in het verhaal. Speelt heerlijk weg, nu de windmill bijna compleet. Heerlijke 'kleine' puzzels en zelfs de 'races' zijn leuk om te doen. Met de bow en speer zeer afwisselend te noemen. Geen 'health regen.' nog echt nodig gehad, ook niet bij de 'challenges'

Ook hier is het geluid weer zalig te noemen, niet zo origineel als het eerste deel, maar zeer, en zeer vermakelijk. Echt prima in orde met een goed geluidsetje.

Speel met een Xbox controller en dat verloopt echt soepel. Kijk uit naar de rest van het verhaal en Quests.
Soepel op een i5 6500k en GTX970 @ 1440P.

Leuke toevoeging dat je het spel ook in NL kan zetten, maakt het weer leuk voor de mensen die niet goed in engels zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Geronimous op 19-03-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Dat geldt ook voor jou...

[ Voor 87% gewijzigd door Geronimous op 19-03-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Nee dankje wel kom Er wel achter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Beaudog schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:24:
[...]

Nee dankje wel kom Er wel achter....
Haha, heel goed. Ik heb daar ook wel een tijdje 'vast' gezeten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Laatst online: 06:21
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:23:
[...]
Sterker nog, als je geen waarde hecht aan het daadwerkelijk bezitten van de game kan je 'm voor een euro al spelen met de Xbox Game Pass.

Ik ben afgelopen weekend begonnen maar ik kwam er nog niet helemaal in (iets te druk met andere dingen helaas). De eerste paar cutscenes verbaasden me wel aangezien daar een karakter in zat die naar mijn weten dood was in Ori 1 (het is al even geleden dat ik die heb gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 15:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Game nu een uur of 6 gespeeld, ben rond de 30%. Vermaak me er echt heel goed mee!
Net als bij de vorige Ori loop ik soms wel vast omdat ik (na ik later achterkom) iets doms over het hoofd heb gezien. Heb de watermolen weer lopen sinds gisteravond :D.

Het gebrek aan "richting" is heel soms een "probleem" maar uiteindelijk lost vanzelf wel op.

Speel trouwens op zowel pc (loopt als een zonnetje, V-sync aangezet @ 144Hz omdat ik coilwine kreeg op 300fps :D) als XB1X. Beeld op de XB1X met HDR etc is wel erg fraai, alleen is het gebrek aan framerate wel goed merkbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Tortelli op 19-03-2020 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:31
Ambition88 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:44:
[...]

[mbr]*snip* niet zo op de man...[/]

Inderdaad, verschrikkelijk al die lange games. Voor mij als persoon die af en toe gamed is 10-20 uur de sweet spot. Tegenwoordig speelt ik allemaal van die uit gestrekte games die hyper saai worden na eventjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zo na 16 uur (en 73% completion) zit de eindbaas erop. Van het verhaal snap ik niks.
spoiler:
Moest dat allemaal voor een uil?
Maar het speelt heerlijk weg! Nog even wachten op de achievement en framerate patch en dan ga ik door om alles te vinden in hard modus. Zit ik voordat ik het weet op 40 uur. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:27:
Zo na 16 uur (en 73% completion) zit de eindbaas erop. Van het verhaal snap ik niks.
spoiler:
Moest dat allemaal voor een uil?
Maar het speelt heerlijk weg! Nog even wachten op de achievement en framerate patch en dan ga ik door om alles te vinden in hard modus. Zit ik voordat ik het weet op 40 uur. :)
Heb je Ori and the Blind Forest gespeeld of was dat misschien lang geleden? Het verhaal werkt best als je emotioneel betrokken bent bij de personages, er valt wel wat over te zeggen dat men daar bij Moon Studios een klein beetje misbruik van maakt (zowel in Blind Forest als Will of the Wisps heb ik me wat geërgerd aan de intro die wel heel snel van paradijs naar drama schakelde).

spoiler:
Het ging uiteindelijk om het hele eiland/bos en niet alleen over de uil, daarnaast is Ku zowat het adoptie zusje van Ori en dan lijkt het me toch normaal dat je daar veel over hebt.

Misschien ben ik overgevoelig maar ik heb op een paar momenten de tranen moeten bedwingen (mijn vriendin zat naast me, kon me toch ook niet laten gaan :p) en met een enorme krop in mijn keel gezeten. Zaterdagmiddag rolden bij mij na 23u spelen de credits over het scherm. Ik heb er wel goed mijn tijd voor genomen, ik verken altijd àlles en ben zo een paar keer afgeweken van waar het verhaal je naartoe stuurde, dat zal me wat tijd gekost hebben.

Qua performance, ik heb dit gespeeld op een HTPC met AMD Ryzen 5 2400G, dus geen krachtpatser en het spel was niet vloeiend op 1080p zonder de resolution scale naar beneden te zetten naar zo'n 75%. Bij het eindgevecht heb ik de resolution scale nog iets moeten verlagen naar 70% omdat er veel partikels door beeld kwamen en het spel dan ook stotterde. Ik vond de motion blur setting ook vreselijk vervelend, die heb ik vrij snel uitgeschakeld. Op mijn desktop met R9 290 gaat het op 1440p prima, maar ik speelde de game liever vanuit de zetel, mijn kat die ik naar de vorige game vernoemd heb (mijn vriendin vond Ori zo'n mooie naam) heeft het grootste deel van de speeltijd op mijn schoot doorgebracht :D.

[ Voor 19% gewijzigd door MacPoedel op 30-03-2020 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
ik had ori het weekend opgestart ook met een 2400g maar ik verbaasde me nog hoe het spel liep op ,
1080p ik had wel in de bios 2gb toegewezen en de cpu op 4000mhz en de gpu op 1600 mhz gezet.
en het wek geheugen op 3200 en motion blur uit gezet.
Vindt het zeker niet slecht lopen, met doom zet ik de resolution scale wel op 75%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Uitgespeeld.
Jammer genoeg zijn veel boss fights en escapes veel te makkelijk en te kort, zeker vergeleken met deel 1
Eindbaas een 1shot terwijl ik voor die 8 poot wel 20 tries nodig had.
Het had mij wel wat pittiger gemogen.
Mischien komt het omdat die energy omzetten naar life skill gewoon te overpowered is.

Al met al evengoed flink zijn geld waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht met smart op de update, sowieso omdat ik minimaal drie achievements mis die niet goed unlocked zijn. Ondanks de performance problemen erg genoten van deze game. Kan mij voorstellen dat ik hem nog een keer ga spelen op het moeilijkste niveau als er een update is uitgebracht die de ergste problemen oplost.

Voor de mensen bij wie de game soms onspeelbaar is op de Xbox One (X) heb ik een tip die mij heeft geholpen om de game alsnog met redelijke performance uit te spelen: ga terug naar de voorlaatste savegame. Het lijkt of er soms een corrupte savefile wordt aangemaakt die de hele game sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat stuk
spoiler:
waar je weg moet rennen voor Kwolok
wat een rot stuk is dat zeg...
1x gehaald, ging ik dood in het gevecht, helaas. En vervolgens moet je dus per se weer die hele trench door.
Lukt me niet meer om een of andere reden. Al 2 avonden op aan het kloten geweest. Geen zin meer nu. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RovloSQL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:02:
Voor de mensen bij wie de game soms onspeelbaar is op de Xbox One (X) heb ik een tip die mij heeft geholpen om de game alsnog met redelijke performance uit te spelen: ga terug naar de voorlaatste savegame. Het lijkt of er soms een corrupte savefile wordt aangemaakt die de hele game sloopt.
Ik heb gisteren eerst een andere game opgestart en vervolgens werkte Ori weer zoals jij ook al eerder aangaf. De laatste boss fight gehaald om er achter te komen dat de Destiny achievement niet unlocked en dat dit een known issue is pffff. Wel erg knullig dit hoor.

Nu dus ook maar wachten op de update en fingers crossed dat het dan allemaal wel werkt. Zit er niet echt op te wachten op alles nog een keer te doen. De eindbaas eventueel nog een keer doen overleef ik wel:
"However, if you skipped the epilogue cutscene, you may need to beat the final boss again."
https://www.orithegame.com/known-issues-bug-status-report/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony32
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb een Xbox controller gekocht voor Windows icm gamepass. Maar ik krijg het niet voor elkaar om de controller werkend te krijgen met dit spel. Als ik in opties controller kies dan reageert de controller nergens op. Verder werkt de controller perfect maar niet bij de Ori games. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Alle updates zijn gedaan en de nieuwst firmware op de controller maar niets werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:07

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Patch is nu beschikbaar voor PC en Xbox.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 11:22
Welke mode spelen jullie op de XSX? de 6K 60 FPS of 4K met 120 FPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 11:45

westergas

rikkie_pc

Tortelli schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:02:
Game nu een uur of 6 gespeeld, ben rond de 30%.
Wauw. Ik zal wel een langzame speler zijn met 8.5 uur - 20% :)
Mooi spel zeg, mooie upgrade van deel 1.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Pagina: 1