[Xbox 360/Xbox One/PC] Ori and The Blind Forest

Pagina: 1
Acties:

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 00:09
Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g286/RobertGjaltema/ori%20intro_zpssgq3nyjk.jpg

Ori and The Blind Forest is een platform adventure game ontworpen door een aantal zelfstandige ontwikkelaars onder de naam Moon Studios. De game wordt uitgegeven door Microsoft Studio's. Op het moment staat de release voor de Xbox One en de PC in de agenda voor 11 maart. De Xbox 360 versie wordt later dit jaar uitgebracht.

De game biedt een mix van lichte RPG en sterk gevarieerde platform elementen. Het is een door Studio Ghibli geïnspireerde Metroidvania game. De speler bestuurt een witte beschermgeest met de naam Ori.

Lang geleden viel Ori in het bos en werd geadopteerd door een beer achtig schepsel die Ori opvoedt als haar kind. Als het slecht gaat met het bos is er weinig meer te eten en overlijd Ori's moeder. Ori heeft geen andere keus dan het bos in zijn eentje te verkennen. In het begin is hij erg zwak. Tijdens de game ontmoet Ori Sein, die hem helpt door zijn gids te zijn en vijanden aan te vallen. Door vijanden en wezens te verslaan, van monstertjes tot gevaarlijke dieren, verzamel je Spirit Lights (een soort XP). Hiermee level je je personage en speel je nieuwe vaardigheden vrij en dat zorgt er voor dat je meer van de wereld kan verkennen.

De wereldwijde gamepers is zeer enthousiast over de game. Het ziet er dan ook veelbelovend uit. De graphics zijn schitterend en de gameplay lijkt ijzersterk te zijn. Gamekings heeft er een preview video over gemaakt. http://www.gamekings.tv/v...the-blind-forest-preview/

[ Voor 110% gewijzigd door Robolokotobo op 30-03-2015 01:16 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:52
Op zoek naar een echte puzzel adventure voor de XBone ala Grim Fandango stuitte ik ook al op deze game.
Ik heb de indruk dat het meer platform/behendigheid is dan een 'uitzoek en puzzel adventure' zoals ik zoek. Maar het ziet er wel heel nice uit en het sfeertje spreekt me wel weer aan.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Nog 5 dagen :). Ik heb er in ieder geval zin in en ik hoop dat deze game kwaliteit levert en een succes is.

De muziek is ook zeer epic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nieuwe trailer. En wat voor één. Wat ziet dit er verhipt goed uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Vandaag komt ie uit. 89 op metacritic met lovende reviews iig. Ik ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik ben ook zeer benieuwd. Ik moet nog wel even wachten met de aanschaf, maar zeker nog deze maand ga ik hem spelen. Mooi dat de reviews goed uitpakken. Was wel een domper geweest als de uiteindelijke gameplay tegen zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:52
Het lijkt me zeker een leuke game.
Qua gameplay en graphics doet het me wel denken aan Giana Sisters die ik afgelopen weekend voor volgens mij 7.50 dollar heb gedownload. Best vermakelijk en een sfeer die me wel aanspreekt.

85 en 80 op Meta Critic.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Reviews zijn in ieder geval erg goed -> http://www.metacritic.com.../ori-and-the-blind-forest

Zelf ben ik nu een klein uurtje in de game bezig (op de Xbone) en het speelt heerlijk. De game is uitdagend genoeg, het platformen werkt goed en alles ziet er ook prachtig uit. De muziek vind ik ook veel toevoegen aan de game.

Voor mij is het in ieder geval (tot nu toe) een aanrader :).

[ Voor 4% gewijzigd door xelfer op 11-03-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:02
Zijn er nog mensen die dit spel rete moeilijk vinden ? Urenhalf nu bezig en maar liefst 115 keer dood gegaan :p Gewoon gestopt van frustratie ook al is de sfeer prachtig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik ben er ook net aan begonnen. Ook anderhalf uur gespeeld. Ik weet niet hoe vaak ik dood ben gegaan maar het viel mee had ik het idee. Als je maar vaak genoeg saved, en omdat je binnen een seconde spawnt nadat je dood gegaan bent is het niet zo vervelend om af te gaan.

Wat een heerlijke game. Ik word er gewoon rustig van door de soepele gameplay en besturing en de magische muziek en graphics. Als je van 2D platform games houdt is dit de game die je wil spelen. Ik had hoge verwachtingen en de game overstijgt zelfs die verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Mijn stats:

Playtime: 7 uur en 48 minuten
Completion: 92%
Deaths: 158

De game is goed te doen, maar je moet niet gefrustreerd raken als je een paar keer dood gaat. En vergeet vooral niet veel checkpoints voor jezelf te creëren, zeker na een moeilijk stuk.

Morgen of overmorgen op naar de 100% completion :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Onderstaande faalhaas user review op Metacritic moest ik overigens wel erg om lachen _O- ...
WARNING!!!!!! DO NOT....I REPEAT.....DO NOT BUY THIS GAME!!!!! READ ON.
.
I guarantee that everyone giving this game a great score has NOT completed it.
When the IGN reviewer states that the difficulty of this game is BRUTAL, that was an UNDERSTATEMENT. DO NOT allow yourself to be roped in by the pretty graphics, descent review score, or interesting game play of the first hour or so. The game gets so difficult that I GUARANTEE that only one out of a thousand people will ever finish it.
.
There is a level where the water starts to rise and you have to escape vertically. I am an accomplished gamer of over 25 years and I literally made over 150 attempts at this one part. For the first time in 25 years I smashed my controller, swallowed two Clonopins (anxiety medication), and instantly....and I DO MEAN INSTANTLY deleted this steaming pile of garbage off my Xbox.
.
The developer had the choice to make a challenging game with awesome graphics and great gameplay. Instead they have chosen to segregate 99% of the gaming market by catering to the tiniest portion of not just the elite gamers, but the best of the elite. I absolutely hope that this developer never sells another game.
.
I want my $20 back and I want those 2 hours back as well.
This game deserves a 2 out of 10. It is on my list of the WORST games ever made.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De soundtrack van deze game vind ik qua sfeer heel erg lijken op die van de film Avatar, en dat is een goed iets. Heb geen interesse in de game zelf (niet mijn soort spel), maar misschien pak ik de soundtrack wel even mee :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
xelfer schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:52:
Mijn stats:

Playtime: 7 uur en 48 minuten
Completion: 92%
Deaths: 158

De game is goed te doen, maar je moet niet gefrustreerd raken als je een paar keer dood gaat. En vergeet vooral niet veel checkpoints voor jezelf te creëren, zeker na een moeilijk stuk.

Morgen of overmorgen op naar de 100% completion :).
Dat doe je goed. Mijn stats:

Playtime: 2 uur en 24 minuten
Completion: 19%
Deaths: 77

Ik speel het heel relaxed en doe niet echt mijn best om zo weinig mogelijk dood te gaan. Ook kam ik ieder uithoekje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
spone schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:22:
De soundtrack van deze game vind ik qua sfeer heel erg lijken op die van de film Avatar, en dat is een goed iets. Heb geen interesse in de game zelf (niet mijn soort spel), maar misschien pak ik de soundtrack wel even mee :)
Soundtrack staat ook op Spotify fyi :).
Robolokotobo schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:58:
[...]
Dat doe je goed. Mijn stats:

Playtime: 2 uur en 24 minuten
Completion: 19%
Deaths: 77

Ik speel het heel relaxed en doe niet echt mijn best om zo weinig mogelijk dood te gaan. Ook kam ik ieder uithoekje uit.
Ik doe het ook rustig aan. Gewoon goed kijken wat je wilt doen en rustig op patronen letten. In principe is deze game uit te spelen zonder überhaupt dood te gaan (is extreem moeilijk uiteraard). In sommige reviews las ik dat ze vonden dat het platformen soms nogal op geluk gebaseerd is, maar dat vind ik onzin. Iedere keer als ik dood ga dan weet ik zeker dat het mijn eigen fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb net het rijzende water level gehaald. Een keer of twintig dood gegaan. Eerst voelde ik me opgejaagd door het rijzende water maar op een gegeven moment raakte ik in een flow. Vaak dood gegaan omdat ik via de wand omhoog ging en dan naar de andere kant wou springen, maar net in de stekels terecht kwam. Daar moest je gewoon dashen vanaf een vijandig projectiel. Ook een paar keer net niet het einde gehaald omdat ik blijkbaar te ver van de lantaarn af was om hem te gebruiken om te dashen, terwijl ik dacht, dit moet best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Hier hebben net de credits gedraait. Top game!

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2wfpkec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uurtje bezig met secrets verzamelen op mijn weg omhoog in het 1e echte moeilijke stuk
spoiler:
water en een boom
Lees ik dat die gekleurde dingen helemaal niet de secrets zijn. Wordt het spel een stukje eenvoudiger van. :)

Vond het spel enorm tegenvallen in het begin. Na een uur spelen een paar dagen links laten liggen. Maar na het eerste uur wordt het echt een stuk toffer. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Het spel wordt beter naarmate je meer skills unlocked in mijn ogen. Zelf ben ik gisteren begonnen aan mijn 2e playthrough :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik zit vast in mount horu op de plaats waar je een steen moet verslepen en naar boven moet krijgen om de lava stroom te stoppen. Ik loop voortdurend tegen een onzichtbare muur aan waardoor ik de steen niet verder naar links kan slepen. Dit is ook beschreven in deze topic. Het is mij één keer gelukt om vanaf de linker kant met een bash de steen naar rechts te schieten en er onder door te lopen zodat ik niet onder de lavastroom terecht kwam, helaas vloog te steen te ver naar rechts en weer naar het niveau eronder.
Weet iemand hoe ik hier verder kom? Is er een cheat? Ik speel het spel op de pc.

http://steamcommunity.com...7330406657651323/?l=dutch

op de één op andere manier toch verder geraakt door de steen naar rechts te schieten.

[ Voor 8% gewijzigd door drernie op 22-03-2015 14:47 ]

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
drernie schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:13:
op de één op andere manier toch verder geraakt door de steen naar rechts te schieten.
Volgens mij is dat ook de oplossing die de makers bedoeld hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 00:02
Tijd geleden dat ik een spel heb uitgespeeld, maar deze speelde wel lekker weg. Genoeg variatie en mooie sfeer en animaties. Klein kunstwerkje. Er zitten inderdaad welgeteld 3 stukken die ondoenlijk lijken, maar gewoon wat oefening vereisen. Iets wat ik eigenlijk mis uit oudere games. De combinatie met de muziek zorgen hierdoor voor een sterke intensiteit van het moment.Gewoon erg goed uitgevoerd naar mijn mening. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:48

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

M'n skills zijn roestig zo te zien. Ik zit al aan 7 uur en 204 deaths en ik loop pas net die Misty... woods? binnen.

Ik lees dat je makkelijk aan 0 deaths kunt komen door steeds te reloaden als je dood gaat. Moet zeggen dat ik dat niet heb gedaan en daarbij 'zerg' ik me ook gewoon een weg door alles heen.

EDIT;

11:26 gespeeld, 92%, 430 deaths nu. B)

[ Voor 7% gewijzigd door Tektoon op 04-04-2015 15:05 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
5u en nog maar 49%, heb wel een vorige game van 4u moeten deleten omdat m'n game bugged was. Ik viel ergens door de grond en kwam in een zone waar ik nogmaal nog niet kon komen. Daardoor werkte een scene wat verder in het spel niet (zo'n anderhalf uur verder...) en liep alles gewoon vast. Ben blijkbaar niet de enige die dar voor heeft.

Ik dacht, dit spel speel ik nooit meer... tot dat het vandaag maar meh weertje was buiten dus nog maar eens gestart. Het bereiken van de top van de Ginso tree... OMG!!! Wat een gevoel van overwinning :D Dat heb ik de laatste 10 jaar niet meer gehad in een game!

Ik wil voor 1 keer een echte gamebreaking bug en een rot savegame systeem door de vingers zien en deze game een 10/10 score geven! En dat voor 20€, kopen die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 22:50
Ik heb hem nu ook aangeschaft, vandaag voor 75% korting te koop op steam. (€4,99) Koopje lijkt mij.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Enjoy! Tijd voor mij om 'm nog eens te gaan herspelen (al moet ik eerst The Darkest Dungeon nog). Wel jammer dat zo'n goede game hier zo weinig aandacht krijgt.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Heb de game nu bijna voor de 3e keer helemaal uitgespeeld. Ben in de laatste area met 32 deaths, een stuk beter dan mijn eerste playthrough :).

Ik ga de game ook zeker nog een keer kopen zodra de definitive edition uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
De game weer opgepakt en ook uitgespeeld. Het is allemaal goed te doen, een hoop trial and error. Het mooiste blijft toch het rijzende water level. Een onvergetelijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 09:27
Die achievements zijn bij dit spel tenminste echte achievements... Bedoel no deaths :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:23
Spel had ik al uitgespeeld .
Ben weer overnieuw begonnen wat een game dolby digital over de speakers
Zit er weer helemaal in .
Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad155/beau555/IMG_1848_zpsree3u4qh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik weet niet of iemand dit nog leest maar ik probeer toch even een vraag te dumpen.

Ik ben lekker bezig in de game, nu op 80% ofz, alleen zijn er plekken waar ik toch niet lekker bij kan en dat zijn de "geheime" gangen waar je een stenen muurtje voor moet Slopen zeg maar. Alleen dan niet op grond niveau maar in de lucht, (dus je muur klimt omhoog en dan is er helemaal aan het einde van een muur klim parcour een geheim)
Afbeeldingslocatie: http://a65.tinypic.com/ilarf9.jpg
Hoe kom ik hier in?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Je kan je jumps chargen volgens mij. Houdt je vast aan de linkermuur, charge en jump dan horizontaal naar rechts door de breekbare rotsblokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tektoon schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:22:
Je kan je jumps chargen volgens mij. Houdt je vast aan de linkermuur, charge en jump dan horizontaal naar rechts door de breekbare rotsblokken.
Cool, bedankt voor je antwoord.

Ik begrijp dat ik daar de laatste speciale move voor moet hebben en die heb ik nou nog net niet :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Als het goed is komt morgen de Definitive Editie van deze game uit voor de Xbox One :). Het wordt tijd voor een 5e playthrough voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Trailert!

De definitive edition gaat 4,95 kosten voor wie Ori al had. Totaal pakket kost 20e. De windows/steam versie laat nog even op zich wachten maar komt eraan. Bij het zien van de beelden krijg ik ook weer zin in een verse playthrough. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik heb de Definitive Edition gekocht en ben nu bezig met mijn eerste playthrough van deze versie van de game. Heb de normale versie in totaal 5 keer uitgespeeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bezig met de 1e keer op de PC, erg mooi spel!
Maar wel wat frustrerende stukjes soms. Zoals dat Ginso Tree Level, dat water wat stijgt, man wat een rot stuk... morgen nog maar eens proberen. Lol gaat er gauw af als je al 30x dood bent gegaan omdat je net een fractie te laat was met je sprong. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

De definitive edition is inmiddels al een maandje uit op steam zag ik. Van het weekend heb ik 'm opgepikt voor 5e en ik speel er nu weer doorheen. Nieuwe levels zijn erg leuk. Het valt me op dat alles in de tweede playthrough echt een heel stuk sneller gaat. Als in: sneller dan normaal bij een tweede playthrough in een platformer. Drie deaths in de Ginso Tree en twee in de Ruins maar. d:)b

Wel vervelend dat de steam achievements nog altijd problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb dit spel nog nooit gespeeld, maar ik kan de Definitive Edition goedkoop van een maat overnemen dus binnenkort ook maar eens een poging wagen :9

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

En daar istie dan, Ori 2 :D _/-\o_

[ Voor 103% gewijzigd door TerraGuy op 13-06-2017 11:46 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:23
Ben benieuwd wanneer hij uit komt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ja dat is het vervelende... ze maken ons lekker maar we moeten er vast nog een jaar op wachten ofzo.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de game net gekocht en wat fantastisch, de muziek, gameplay echt een 10/10.. Ik ben benieuwd naar de nieuwe release.. Eerst deze maar eens verder spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

E3 Gameplay trailer! Looking good. Release is helaas pas in 2019.

Developer Walkthrough:

[ Voor 25% gewijzigd door Tektoon op 11-06-2018 19:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:28
Dit spel van de week ook maar eens opgepikt. Weet nog dat ik op Gamescom 2014 al een demo gespeeld had en helemaal verkocht was. Heb alleen nooit een xbox one gekocht en er eigenlijk totaal niet bij stil gestaan dat dit spel ook op de pc was uitgekomen. Totdat zondag avond deel 2 werd aangekondigd voor X1 en PC.
Zo blij dat ik hem nu alsnog kan spelen. Zojuist het water/boom stuk gehad. Ik snap precies de frustratie en euforie die de andere ook in dit topic delen. Geweldig :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Nog een nieuwtje, er wordt multiplayer toegevoegd in een vorm die mij best cool lijkt :D

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe trailer, schijnt nu op 11 feb 2020 uit te komen. Ik kijk er naar uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe trailer, schijnt nu op 11 feb 2020 uit te komen. Ik kijk er naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Het is een officiele aankondiging dus 11/2 is geen kwestie van 'schijnen' meer. Wel jammer dat het zo lang duurt. Ben benieuwd of 'ie ook meteen op Steam e.d. te krijgen zal zijn of dat 'ie eerst nog een tijd xbox exclusive is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht liever wat langer dan dat het spel maar per se de markt op moet met allerlei bugs als gevolg.
Mij het wachten wel waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Schopje. Ik heb Ori in de kerstvakantie gehaald, en gisteren de eind-credits gehaald. Ik heb een tijd vastgezeten op de bekende plekken (stijgend water in boom en mount horu), maar nu ik de laatste escape gehad heb, heb ik een beetje een leeg gevoel. Er is een aftiteling en dan ga ik terug naar het home-scherm.

Ik zou nog graag alle levels 100% willen krijgen. Bij de meeste zit ik op 90+ %, maar kon ik de laatste x % niet bereiken op het moment dat ik daar was omdat ik nog niet de juiste skills had. Nu heb ik alle skills dus zou ik er moeten kunnen komen, maar ik kom dus niet meer terug in de game. Weet iemand een andere mogelijkheid dan teruggaan naar de laatste savegame vóór de laatste escape-run?

Van één deel kan ik de ingang wel vinden, maar daar zit een dikke balk voor. Daar moet ik dus een pilaar instampen of fakkel ontbranden om die balk te openen, maar ik weet niet waar die zit. Ik zal vanavond proberen op te zoeken waar die balk zit. Misschien dat iemand adhv bovenstaande omschrijving al weet waar ik het over heb?

Edit: nvm ik heb hem gevonden (lantaarn die je aan moest steken boven een boom in de buurt). Ook de andere ontbrekende stukjes heb ik doorgelopen waardoor ik nu op 100% zit. De eacape van mount Horu lukte nu al bij de derde poging...... Het scheelt een hoop als je het al een keer gedaan hebt :)

Nu maar eens een tijdje wat anders spelen, en later misschien proberen nog een keer uit te spelen op difficult.

Al met al een erg leuk spel waar je mooi in groeit. Leuke uitdagingen, een paar grote frustraties maar daardoor ook voldoening als een bepaalde actie lukt...... Ik kijk vast uit naar het volgende deel dat op 11 maart uit zou moeten komen.

[ Voor 23% gewijzigd door gwystyl op 20-01-2020 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het vervolg, The Will of the Wisps is inmiddels uit en heeft een eigen topic:
Verwijderd in "[Xbox/PC] Ori and the Will of the Wisps"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:30:
Het vervolg, The Will of the Wisps is inmiddels uit en heeft een eigen topic:
Verwijderd in "[Xbox/PC] Ori and the Will of the Wisps"
Leuk, zit er wel sterk aan te twijfelen om hem te halen. Ik heb the blind forest op de Switch gespeeld, en hoopte eigenlijk dat de opvolger ook weer naar de Switch zou komen. Ik kijk het voorlopig even aan, maar als hij alsnog voor de Switch verschijnt is het een instabuy, en anders pak ik hem een keer in de sale mee voor PC denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:18

westergas

rikkie_pc

Spuit 11 hier!
Heel leuk spel, heb me er uitstekend mee vermaakt :)
Net de map op 100% gekregen dus ik ga door met the Will of the Wisps *O*

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Pagina: 1