Moderatie of censuur?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.067 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niqck
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11-2024
Dacht dat discussies het doel hadden dingen te leren. Een vraag be-antwoorden met een wetenschappelijk artikel dat daarop een antwoord geeft wordt 2x gemodereerd als 'ongewenst'? Je kan het met me oneens zijn, maar gebruik argumenten ipv censuur...

Gelieve volgende moderatie te evalueren:

niqck in 'nieuws: FBI: zet bewaren wachtwoorden en geschiedenis in browser uit'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@niqck jouw oorspronkelijke reactie is inderdaad geen -1. Door de edit die je erbij hebt geplaatst daalt de score wel juist. Beter kun je gewoon direct hier in FM een melding doen in Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Lijkt mij prima ontopic.
Alleen de edit die erbij zit, zou hem 0 maken in mijn ogen, maar heb geen moderatierechten.

Melding kun je beste in de toekomst hier maken:
Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niqck
Zal die edit weghalen. Wist niet dat je mismoderaties kon melden. Doe dit normaal nooit maar dit vond ik echt niet gepast. Dit is een artikel dat de werking uitlegt van de Addon en de vraag van de vorige poster be-antwoordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

niqck schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:01:
Zal die edit weghalen. Wist niet dat je mismoderaties kon melden. Doe dit normaal nooit maar dit vond ik echt niet gepast. Dit is een artikel dat de werking uitlegt van de Addon en de vraag van de vorige poster be-antwoordt.
d:)b jouw reactie staat nu vrij stevig op +1.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Overigens betekent een negatieve moderatie ook niet direct dat er sprake van censuur is, dat is echt kort door de bocht. Moderatie staat daar los van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30722

Als je mening afwijkt van de rest krijg je een mail van een zeehond... lijkt hier verdomme china wel :(

"Oeh, iedereen deed +2 en jij +3, foei!" Als ik alleen maar +1 of -1 mag geven, maak er dan maar duimpje omhoog/omlaag van of schaf heel de moderatie af. (Of beter, schaf de censuur af)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien moet je de moderatie-FAQ nog even doorlezen?

Je mag best +2 of +3 geven, maar dan moet de reactie het wel verdienen.

Het is geen "mee eens!"-systeem.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuisRocker
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-06 07:18
Je mag best +2 of +3 geven, maar dan moet de reactie het wel verdienen.

Klopt, maar hoe gaan jullie op dit moment (veel corona paniek en daardoor veel duidelijk foute en/of onzin posts, en ook de meest uiteenlopende beoordelingen) daarmee om? Ik meen nu toch een stuk minder "zelfreinigend vermogen" te zien in vergelijking met normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 16:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:58:

Is dat zo? Bepaalde uitspraken (danwel van politieke aard) die niet in het generieke straatje van bezoekers vallen, zullen toch de regel 'niet mee eens' of 'mee eens' volgen. Zeker binnen de 'gevoelige' berichten is dat nog steeds zeer duidelijk aanwezig.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, dat is zo.

Uit de FAQ:
Het is onder geen beding de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die conflicteert met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een lage waardering, enkel vanwege het meningsverschil. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de waardering. Het omhoog modereren van reacties met een eensgezinde mening is eveneens ongewenst gedrag. Onvrede over een verkondigde mening kun je laten blijken door een reactie te plaatsen waarin je de mening weerlegt.
Modden op mening is modmisbruik, en daar wordt inderdaad op gehandhaafd, en kan je je moderatie-rechten kosten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niqck
wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:58:
Klopt, maar er wegens 'niet mee eens' MOD's gegeven worden die de post wegmoffelen (-1 posts worden bij mijn weten gewoon dichtgeklapt) is de mogelijkheid dat andere die MOD's ongedaan maken sterk gelimiteerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 18:24
Ik vind het altijd grappig hoe mensen heel snel zijn met het roepen dat iets censuur is, zonder dat ze weten wat censuur nu eigenlijk is.. Foute moderatie =/= censuur

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niqck
corset schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:14:
Ik vind het altijd grappig hoe mensen heel snel zijn met het roepen dat iets censuur is, zonder dat ze weten wat censuur nu eigenlijk is.. Foute moderatie =/= censuur
Weet niet of je de originele post bekeek. De post die weg-gemod werd was een antwoord met een technische paper op een vraag. Dus weinig met mening of trollen te maken. Toch werd deze meerdere keren met -1 beoordeeld. Mijn mening ging echter tegen de algemene opinie in; zowat al mijn posts werden naar beneden gemod dus leek me niet zozeer een foute moderatie maar gewoon een alternatieve stem wegmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je bevestigt @corsets punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-06 18:39

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Goed, de oorspronkelijke vraag is wel beantwoord, dus ik gooi hier een slotje op voordat het verder offtopic gaat.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.