Graag zou ik jullie advies ontvangen in de ontstane situatie:
Ik zie twee mogelijkheden:
Ik hoop in elk geval dat iemand anders er z'n voordeel mee kan doen. Ik had achteraf even beter moeten kijken naar het BTW verhaal voordat ik die panelen erop liet leggen.
- Ik ben particulier
- In 2019 heb ik een set zonnepalen gekocht, in dat jaar is de BTW ook teruggevraagd en door de belastingdienst terugbetaald.
- Dit jaar heb ik een 2de set aangeschaft en deze op het dak laten leggen
- Natuurlijk wil ik hier ook de BTW terugvragen, dus ik ben naar de site van belastingdienst gegaan en trof daar het hele - voor mij tot nu toe - onbekende verhaal aan over de nieuwe KOR regeling, actief per 1-1-2020.
- Hier staat keurig uitgelegd dat je het jaar ná aanschaf geen BTW meer terug mag vragen. Heel duidelijk voor nieuwe gevallen, maar dit was toch niet zo vorig jaar? En dat is dan toch niet eerlijk dat dit ineens voor mij zou gelden?
- Hier staat uigelegd dat ik mezelf wel mag afmelden voor de KOR 2020 omdat het voor mij automatisch is omgezet. Maar dit duurt wel 4 weken.
- Had ik dit dan moeten doen voordat ik mijn 2de set kocht?
- Ik heb de belastingtelefoon gebeld, en die konden zo geen antwoord geven op deze vragen, dat moest intern uitgezocht gaan worden.
Ik zie twee mogelijkheden:
- De aanvraag op mijn naam toch starten en een hoop gedoe.
- Het energiecontract om laten zetten naar mijn partner, én hopen dat de zonnepanelen boer mij een nieuwe factuur wil geven die gericht is aan mijn vrouw.
[ Voor 14% gewijzigd door sunib op 15-03-2020 09:22 ]