Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwoelemanjos
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-11-2024
Goedemorgen,

Ik heb sinds kort een promotie in de broekzak. Maar hier hoort natuurlijk een bepaald salaris bij. Binnen het bedrijf kan ik er geen vinger op leggen hoeveel dit zou moeten zijn. Eventueel heeft iemand hier ervaring mee.

Ik heb een hbo recht diploma en IT diploma. Heb nu 2 jaar werkervaring in de incasso branche / rechtsbijstand. Nu werk ik 1 jaar bij een incasso bureau waar ik laag ben ingestroomd met 2100 bruto salaris, Volledige ov reiskosten vergoeding, geen 13de maand maar wel 40 uur per week. Nu ga ik van normale incasso medewerker naar een expert businessteam. Waar de verantwoordelijkheden aanzienlijk groter en meer zijn. Na 5 maanden in mijn eerste contract kwam ik in het promotie proces. Nu 5 maanden later krijg ik een fulltime aanstelling per 1 april. De bezetting is schaars en het lijkt op een tekort aan werknemers.

Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand een salaris indicatie geven. Zodat ik dit mee kan nemen tijdens de onderhandelingen.

Hartelijk dank, Jos.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Denk dat je de vraag beter kan omdraaien: Hoeveel vind jij jezelf waard en kan je dat onderbouwen?

Ik kan wel zeggen dat je van 2.100 euro naar 5.600 euro moet gaan, maar wat heb je daar aan :p
Een promotie betekend niet altijd (fors) meer salaris. Het kan ook zijn dat de secundaire voorwaarden veranderen (bijv. lease auto, standaard onkosten vergoeding, wel een 13e maand, winstuitkering, etc.). Of het kan zijn, dat je nu "verder" kan doorgroeien in de toekomst.

Maargoed, ik heb totaal geen ervaring met de incasso branche / rechtsbijstand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Kijk hier even rond, wie weet zie je vergelijkbare functies.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:56

Ravefiend

Carpe diem!

SmurfLink schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:31:
Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Kijk hier even rond, wie weet zie je vergelijkbare functies.
Lijkt me een beetje moeilijk te vergelijken gezien het hier gaat over 'incasso branche / rechtsbijstand' en niet zozeer een ICT functie, met uitzondering dan van zijn ICT opleiding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:22
Ik zou insteken op een verhoging van 15-20%, en tevreden zijn met 10% verhoging nu, en 5% binnen 1 jaar.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ravefiend schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Lijkt me een beetje moeilijk te vergelijken gezien het hier gaat over 'incasso branche / rechtsbijstand' en niet zozeer een ICT functie, met uitzondering dan van zijn ICT opleiding. ;)
Zitten genoeg non-ict posts tussen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pikootje
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-06 18:46
Allereerst gefeliciteerd met je promotie!

Ik heb meer dan 20 jaar eigen ervaring en een netwerk in de incassobranche, van de rechtsbijstand weet ik trouwens weinig. Mijn ervaring is dat de incassobranche over het algemeen lage salarissen betaalt. De afgelopen jaren heeft digitalisering en automatisering hard toegeslagen, en er is nooit een tekort aan financieel administratieve krachten.

Over het algemeen is het brutosalaris voor incassomedewerkers van 1600 (starter/junior) tot aan maximaal 3500 voor de senior mensen. Als je dan misschien op termijn een leidinggevende functie krijgt, of bijvoorbeeld een rol als credit manager, dan zit je op 4000-4500 maximaal.

Een functie als expert businessteam, zoals je zelf omschrijft, beschouw ik dan even als senior medewerker voor de grotere/belangrijkere klanten. Dat zou dan m.i. rond de 3500 max uitkomen op termijn waar je naartoe zou moeten groeien in je eindschaal. Waarbij ik denk dat jij met 3000 de onderhandeling kan insteken, en tussen de 2500-3000 zou moeten uitkomen.

Met jouw opleiding is het realistisch om te verwachten dat je er qua functioneren bovenuit steekt. Je zal dan meestal aan de bovenkant van deze salarissen krijgen. En je zult waarschijnlijk ook altijd wel werk hebben hierdoor.

Als je uiteindelijk wilt doorgroeien in salaris dan zou ik je adviseren je te richten op de IT kant en anders de juridische kant. Tot aan 3500 bruto per maand gaat het meestal gelijk op (qua tijd) maar daarna groeien met name IT-ers stug door, en incassomedewerkers niet.

[ Voor 5% gewijzigd door pikootje op 11-03-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Zwoelemanjos schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:59:
Goedemorgen,

Ik heb sinds kort een promotie in de broekzak. Maar hier hoort natuurlijk een bepaald salaris bij. Binnen het bedrijf kan ik er geen vinger op leggen hoeveel dit zou moeten zijn. Eventueel heeft iemand hier ervaring mee.

Ik heb een hbo recht diploma en IT diploma. Heb nu 2 jaar werkervaring in de incasso branche / rechtsbijstand. Nu werk ik 1 jaar bij een incasso bureau waar ik laag ben ingestroomd met 2100 bruto salaris, Volledige ov reiskosten vergoeding, geen 13de maand maar wel 40 uur per week. Nu ga ik van normale incasso medewerker naar een expert businessteam. Waar de verantwoordelijkheden aanzienlijk groter en meer zijn. Na 5 maanden in mijn eerste contract kwam ik in het promotie proces. Nu 5 maanden later krijg ik een fulltime aanstelling per 1 april. De bezetting is schaars en het lijkt op een tekort aan werknemers.

Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand een salaris indicatie geven. Zodat ik dit mee kan nemen tijdens de onderhandelingen.

Hartelijk dank, Jos.
toon volledige bericht
jij bent vervangbaar .. dat kan positief/negatief bekeken worden.
- Wil je weg hier ?
- reistijd acceptabel?
- werkdruk ok ?
- tevreden met salaris (j/n)
- auto v.d zaak of andere "voordelen"
- al eens gesoliciteerd naar andere banen (gesprek gehad?) wil je bv vers bij een andere werkgever starten..

Extra salaris is altijd leuk maar onderhandelen kan zoveel kanten op, als jij zo 2 a 3 werkgevers die je voor "meer" aannemen .. kan je met het mes op tafel onderhandelen.. Maar besef je wel dat hoe harder je onderhandeld hoe meer je kan verliezen. Hierom zijn bovenstaande vragen cruciaal ..

Als je veel meer verdient maar veel meer reistijd/werkdruk zou hebben dan nu is dat die 20,- NETTO per maand het waard ? vergeet niet dat brutto/netto niet altijd een significant verschil maakt. dus dit is een reden ook om gesprekken met andere bedrijven te hebben ..

Afhankelijk van de relatie met de werkgever helpt eerlijkheid ook, verschil is dat je niet meteen het mes op tafel legt teminste veel mildere insteek

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 16:05
Doe met oud studiegenoten de salaris check. Wij praten er onderling ook over om te kijken of er niets uit de pas loopt. Studiegenoten hebben gelijke werkervaring en opleiding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 13:06
vallen jullie niet onder een CAO? als ze zulke functienamen hebben zou je die ook op kunnen zoeken hoe ze in het functiehuis vallen, en de daarbij behorende schaal op kunnen zoeken.
Pagina: 1