In navolging van nintendo 64 thumbstick, dit topic over ervaringen met het repareren/vervangen van N64 thumbsticks.
Dus;
Zijn er nog geen Tweakers geweest die aan het repareren geslagen zijn? De afgelopen jaren zijn er diverse oplossingen naar boven gekomen. Ik was wel benieuwd naar ervaringen, zodat ik daarin een keuze kan maken voor de controllers die ik nog heb liggen met een lamme stick.
Quote @frickY :
Dus;
Zijn er nog geen Tweakers geweest die aan het repareren geslagen zijn? De afgelopen jaren zijn er diverse oplossingen naar boven gekomen. Ik was wel benieuwd naar ervaringen, zodat ik daarin een keuze kan maken voor de controllers die ik nog heb liggen met een lamme stick.
Quote @frickY :
Quote @Smuey:Ik heb een aantal maanden geleden geprobeerd een stick te vervangen met één van AliExpress, maar die bleek een heel andere aansluiting te hebben.
Ook een ghetto-poging gedaan een originele te repareren (omkaderen met tape en vullen met secondelijm) maar dat liep op niets uit. De onderdelen uit de Ali-variant waren ook niet uitwisselbaar met de originele, en ook niet passend te maken.
Het moet op zich te doen zijn om met bijv expoy het kunststof volledig op te vullen en daarna een nieuwe sleuf uit te frezen/schuren, maar daar gaat tijd in zitten. En dan moet je ook nog de kom waarin de stick beweegt zien op te vullen. Vrij nauwkeurig en tijdrovend klusje.
Even afgaande op dat je met "lamme stick" de speling bedoeld, die dus komt door weggesleten kunststof.
Er zijn 3D-modellen van sommige onderdelen beschikbaar die je kunt 3d-printen. Maar dat is alleen efficient als je (goedkoop) toegang hebt tot een printer.
Er is ook een initiatief om de onderdelen in staal te vervaardigen, maar dat is nog niet van de grond. Hun site is wel erg informatief over hoe de stick werkt, en waar de slijtage zit; https://steelsticks64.com/
Sneren naar moderaties en moderators mag je voortaan achterwege laten. Titelfix kun je aanvragen via een topic report.Sja. Ik heb in het verleden zelf gewoon twee van die losse replacement sticks besteld en gemonteerd. Niet moeilijk, allemaal plug&play. Als je een schroevendraaier vast kunt houden, kun je de stick vervangen. Kosten vallen mee (mits je via ebay bestelt vanuit China; Als je in NL koopt betaal je ze door je neus) en het gevoel van de stick is gewoon prima. Ietsjes stroever dan je misschien gewend bent, maar het is alweer wat jaartjes geleden dat ik een hagelnieuwe originele N64 controller in m'n handen had... Ik weet allen even niet meer uit m'n hoofd of er nou gewone kruiskopjes in de controller zitten, of dat Nintendo ook daarin iets als een tri-wing heeft gebruikt, maar als je toch spul gaat bestellen, bestel dan gewoon gelijk zo'n setje met de twee maten gamebits en een tri-wing schroevendraaier. Kost geen hol en je kunt het maar vast hebben liggen.
[ Voor 7% gewijzigd door Geronimous op 11-03-2020 01:56 ]