nintendo 64 thumbstick

Pagina: 1
Acties:
  • 975 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 11:39
Hallo tweakers,

ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen dus ik doe het maar hier, excuses als het niet de juiste plek is.

ik heb mijn oude nintendo 64 met alles erbij weer gevonden en aangesloten etc, maar nu zijn de controller-sticks (thumbsticks) lam, oftewel ze zitten helemaal los.

nu heb ik al op youtube en op vele andere sites gekeken hoe ik de thumbsticks kan repareren maar zonder succes, nu kwam ik op retrogamefreak.com losse thumbsticks tegen maar vroeg ik me af of dit dan dezelfde kwaliteit geeft of dat het is af te raden. heeft iemand hier ervaring mee? anders zoek ik voor nieuwe controllers maar die thumbsticks zijn iets goedkoper.

mvg,
Roeltjow

PS: ik heb ook gezocht of ik mijn ps2 controllers op mijn n64 kan aansluiten maar daar heb ik niks over kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ikzelf heb gewoon op Marktplaats andermans N64 overgekocht met controllers die nog niet lam waren. Dat is nog goedkoper als je een beetje goed zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
Wellicht dat je hier wat aan hebt ? Zie al een aantal (nieuwe) controllers voor rond een 10tje per stuk.

[ Voor 19% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Wat je moet hebben zijn N64 control stick modules, maar dan met Gamecube sticks erin. Ik weet zeker dat die bestaan. Dan heb je het beste van twee werelden.
Zie bv derde hit bij link naar ebay van Perkouw.

http://www.ebay.nl/itm/Th...m5198fbf567#ht_2191wt_944

Afbeeldingslocatie: http://i371.photobucket.com/albums/oo159/ThePowerstore/gallerij-afbeeldingen-8/DSCF0001.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door MaximusTG op 09-01-2012 11:03 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
MaximusTG schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:02:
Wat je moet hebben zijn N64 control stick modules, maar dan met Gamecube sticks erin. Ik weet zeker dat die bestaan. Dan heb je het beste van twee werelden.
Volgens mij zijn die dus echt bijzonder duur. Het schijnt trouwens wel mogelijk te zijn om de analog stick van een gamecube controller aan te sluiten op een N64, alleen hij past natuurlijk niet in de controller.

Waar je ook voor zou kunnen zoeken is een Gamecube naar N64 converter. De meeste games werken prima met een Gamecube controller.

Edit: @Hierboven: oke, ze zijn er dus wel. :) Wel duur... En aftermarket, dus ik vraag me af of de kwaliteit wel goed is.

[ Voor 9% gewijzigd door danielkraak op 09-01-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Die in die link zijn anders maar 14,95..
Ja, of ze goed zijn weet je natuurlijk nooit, maar het is imho het geld zeker waard om er een te proberen. Wat zijn je andere mogelijkheden? Een volledig 3rd party controller? Dat is vaak niks. Een originele nieuwe controller? Kan, is duur en gaat ook slijten.

[ Voor 76% gewijzigd door MaximusTG op 09-01-2012 11:14 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 11:39
bedankt allen,

maar zou een losse thumbstick hetzelfde zijn als een originele of zou deze vertraging hebben (wat je dus niet wilt hebben in vechtgames, of bijv goldeneye)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nou, vertraging lijkt me sterk, wat je eerder ziet is dat een 3rd party stick niet zo soepel loopt als het origineel, sneller slijt (al lijkt me dat hier niet van toepassing). Volgens mij ga je er alleen maar plezier aan beleven.

Eigenlijk was het ook wel erg slecht van Nintendo. Zulke sticks meeleveren, en dan in alle mario party games van die ronddraai moves stoppen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Zijn er nog geen Tweakers geweest die aan het repareren geslagen zijn? De afgelopen jaren zijn er diverse oplossingen naar boven gekomen. Ik was wel benieuwd naar ervaringen, zodat ik daarin een keuze kan maken voor de controllers die ik nog heb liggen met een lamme stick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik heb een aantal maanden geleden geprobeerd een stick te vervangen met één van AliExpress, maar die bleek een heel andere aansluiting te hebben.
Ook een ghetto-poging gedaan een originele te repareren (omkaderen met tape en vullen met secondelijm) maar dat liep op niets uit. De onderdelen uit de Ali-variant waren ook niet uitwisselbaar met de originele, en ook niet passend te maken.

Het moet op zich te doen zijn om met bijv expoy het kunststof volledig op te vullen en daarna een nieuwe sleuf uit te frezen/schuren, maar daar gaat tijd in zitten. En dan moet je ook nog de kom waarin de stick beweegt zien op te vullen. Vrij nauwkeurig en tijdrovend klusje.

Even afgaande op dat je met "lamme stick" de speling bedoeld, die dus komt door weggesleten kunststof.

Er zijn 3D-modellen van sommige onderdelen beschikbaar die je kunt 3d-printen. Maar dat is alleen efficient als je (goedkoop) toegang hebt tot een printer.

Er is ook een initiatief om de onderdelen in staal te vervaardigen, maar dat is nog niet van de grond. Hun site is wel erg informatief over hoe de stick werkt, en waar de slijtage zit; https://steelsticks64.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
Sja. Ik heb in het verleden zelf gewoon twee van die losse replacement sticks besteld en gemonteerd. Niet moeilijk, allemaal plug&play. Als je een schroevendraaier vast kunt houden, kun je de stick vervangen. Kosten vallen mee (mits je via ebay bestelt vanuit China; Als je in NL koopt betaal je ze door je neus) en het gevoel van de stick is gewoon prima. Ietsjes stroever dan je misschien gewend bent, maar het is alweer wat jaartjes geleden dat ik een hagelnieuwe originele N64 controller in m'n handen had... Ik weet allen even niet meer uit m'n hoofd of er nou gewone kruiskopjes in de controller zitten, of dat Nintendo ook daarin iets als een tri-wing heeft gebruikt, maar als je toch spul gaat bestellen, bestel dan gewoon gelijk zo'n setje met de twee maten gamebits en een tri-wing schroevendraaier. Kost geen hol en je kunt het maar vast hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een topic na 8 jaar kicken om alleen naar ervaringen te vragen is niet de bedoeling. Die kan beter in Spielerij - Problemen & Vragen gesteld worden.

Om dit topic verder te laten rusten, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.