Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stream, game en video edit PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 15:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Stream, game en video edit PC

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1600.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
4K monitor en 1080p monitor staat er al

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledige PC die Stream, game en 4K video edit aan kan

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil zijn en ~5jaar meegaan.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Kan ik met bijgevoegde config bovenstaande uitvoeren, zonder issues. Welke producten zou je vervangen met product X

Ik heb nu:

Ik heb de Samung SSD voor OS, video edit applicatie en 2 max 3 games, omdat deze een hoge lees en schrijf snelheid heeft.
De Intel SSD is voor opslag van het video materiaal.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 214,05€ 214,05
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X€ 591,05€ 591,05
1BehuizingenLian Li LANCOOL II Zwart€ 94,95€ 94,95
1CasemoddingGelid Solutions Rubber Fan Mounts€ 3,90€ 3,90
1ProcessorkoelingNoctua NH-D14€ 69,90€ 69,90
3VentilatorenNoctua NF-S12B redux-1200 PWM, 120mm€ 12,31€ 36,93
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 80,99€ 80,99
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 95,95€ 95,95
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 74,90€ 74,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.646,52

Thanks d:)b

Alle reacties

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:09
Wat is de reden om een X570 Mobo te nemen?

RAM wordt de Crucial Balastic Sport aangeraden ivm de goede samenwerking met Ryzen CPU's. Die schijnt ook makkelijk een stuk sneller te draaien door XMP aan te zetten.

• Unknown Alien
@trixie24 MOBO x570 heb ik geen specifieke reden voor.

MOBO moet natuurlijk 2 x een M2 SSD slots hebben.

Welke zou jij nemen?

RAM heb ik aangepast

pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B

• trixie24
Ik vraag mij af hoeveel je gaat merken van de snellere schrijf/leessnelheid... Met andere woorden: is het wel nodig om 2 x M2 te installeren? Een b450 mobo met 2 M2 sloten kan ik niet zo snel vinden.

Ga je werken met grote bestanden?

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 18:52

BLACKfm

O_o

Is het met de X570 moederborden momenteel niet zo dat het de enige zijn met PCI-E 4.0? En daarmee dus een snellere M.2 toestaan? Dat was in ieder geval mijn reden om recent voor een X570 moederbord te gaan.

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-11 08:32
trixie24 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:15:
Ik vraag mij af hoeveel je gaat merken van de snellere schrijf/leessnelheid... Met andere woorden: is het wel nodig om 2 x M2 te installeren? Een b450 mobo met 2 M2 sloten kan ik niet zo snel vinden.

Ga je werken met grote bestanden?
Een goed B450 mobo met 2 x m.2 sloten.
pricewatch: MSI B450M Mortar Max

• trixie24
Die M2 zoekfunctie in de Pricewatch bestaat uit zoveel componenten dat ik er niet helemaal uit kwam. Thanks!

Deze moet je hebben:
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK

[ Voor 18% gewijzigd door trixie24 op 09-03-2020 14:23 ]

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:46
Dat je 2 opslag systemen wilt gebruiken kan ik mij voorstellen. Voor het os, de software en de basis spullen een M2 is perfect. Die zijn er ook in 1 of 2 TByte dus dat moet wel passen.

het tweede opslag systeem kan ik mij alleen voorstellen voor het verwerken van video's en/of voor gewoon nog veel meer gegevens. Dat is gewoon veel gegevens dus veel opslag nodig. Daarvoor zou ik 'gewoon' een sata aansluiting gebruiken. Misschien zelfs wel 2: 1 ssd (voor snel) en 1 harddisk (voor veel)

• Unknown Alien
Zou je deze mobo ook boven die 570 kiezen als budget geen issue zou zijn?

Het is wel een micro atx en ATX heeft wel de voorkeur.
trixie24 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:22:
[...]

Die M2 zoekfunctie in de Pricewatch bestaat uit zoveel componenten dat ik er niet helemaal uit kwam. Thanks!

Deze moet je hebben:
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
Thx ik heb deze in de lijst geplaatst.

@beerse, thx. De video bestanden zijn erg groot, omdat het 4k is. ~10GB tot ~150GB

Verschil tussen sata6 en de M2 is wel erg groot. 3400MB schiet tenminste op als je iets weg zet.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:53
Het Mortar bord is erg goed op de belangrijkste punten.
Wil je het budget opmaken kun je die 100 euro imo beter in een snellere videokaart, meer geheugen of grotere SSD steken.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 09-03-2020 18:59 ]

• Unknown Alien
Ssd zijn beide 1 TB geworden. De Samsung is de primaire opslag. En de andere is voor opslag 4K bestanden.
De bestanden blijven niet langer dan 1 maand op de ssd staan dan gaan ze eraf. Dus meer dan 1 TB zal dan niet nodig zijn.

Thx 4 the tips all

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:46
Unknown Alien schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:22:

@beerse, thx. De video bestanden zijn erg groot, omdat het 4k is. ~10GB tot ~150GB

Verschil tussen sata6 en de M2 is wel erg groot. 3400MB schiet tenminste op als je iets weg zet.
De interface snelheden zijn 6 Mbit v.s. 10 Mbit Dat is best wel een verschil. Maar bekijk de achterliggende opslag en de snelheid die dat biedt. Dan lijkt die M2 sneller tot je ziet dat je best wel grote bestanden verwerkt. De buffers zijn dan ook snel vol en je zakt terug naar de echte hardware snelheid, wat vooral bij de grotere 4-level en 3-level disks mee speelt.

Aan de andere kant, als je met video's werkt dan gaat het vaak om het hercoderen of varianten op dat thema. Daar zit cpu-verwerking aan. Haal je echt de i/o snelheid? is er een andere bottleneck?

Voor het verwerken van video's en vergelijkbare grote bestanden zou ik de bron en de doel data beide niet op de os-disk willen hebben. Dan kan je zowel onbeperkt lezen als onbeperkt schrijven terwijl voor de rest de os-disk wordt gebruikt.

• mannozels
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07-2022
beerse schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:16:
[...]

De interface snelheden zijn 6 Mbit v.s. 10 Mbit Dat is best wel een verschil. Maar bekijk de achterliggende opslag en de snelheid die dat biedt. Dan lijkt die M2 sneller tot je ziet dat je best wel grote bestanden verwerkt. De buffers zijn dan ook snel vol en je zakt terug naar de echte hardware snelheid, wat vooral bij de grotere 4-level en 3-level disks mee speelt.

Aan de andere kant, als je met video's werkt dan gaat het vaak om het hercoderen of varianten op dat thema. Daar zit cpu-verwerking aan. Haal je echt de i/o snelheid? is er een andere bottleneck?

Voor het verwerken van video's en vergelijkbare grote bestanden zou ik de bron en de doel data beide niet op de os-disk willen hebben. Dan kan je zowel onbeperkt lezen als onbeperkt schrijven terwijl voor de rest de os-disk wordt gebruikt.
Helemaal mee eens!

In het kort, QLC chips gaan ongeveer half zo veel full write cycles mee als TLC chips die weer half zo veel write cycles kunnen hebben als MLC chips. (getallen zijn om het verschil te schetsen, het complete verhaal kan je > HIER < vinden als je interesse hebt)

• Unknown Alien
beerse schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:16:
[...]

Klopt, daarom heb ik ook 2 x 1TB SSDs erin gezet.

De Samsung c:\ is de primairepartitie met Windows, applicaties en zijn main games (zijn er 2).
Intel SSD is voor alle 4K bestanden.

Aangezien je ook een deel vrij moet houden om een SSD om alles weg te laten schrijven is 1TB wel gewenst.

Als hij wel alle bestanden wilt opslaan dan heb ik al gezegd dat hij een NAS of een cloud oplossing moet nemen. Daar is een PC niet voor bedoeld.

• KnoxNL
  • Laatst online: 20:39
Je geeft aan de samsung te willen voor het video editen vanwege de snelheden, maar vervolgens zeg je later dat je de video bestanden op de intel wilt laten landen.

De applicatie start dus vanaf de samsung, maar de beelden zullen van de Intel komen.

Niet dat ik echt een verschil in performance verwacht TBH, maar het kan maar gezegd zijn :P
Pagina: 1