Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eer dat je 5G lekker kunt gebruiken is Android 13 uit.
En de Edge draait dan nog op Android 11, geen fijn toekomstperdpectief.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
Als de prijs nog een beetje verder zakt wordt die toch best interessant voor mensen die graag iets anders willen en een mooi oled scherm, als die 100 euro minder kost ( 250 euro) dan zou ik er wel serieus over nadenken, jammer van her update beleid, maar dat is dan ook een van de redenen waardoor die zo snel in prijs is gezakt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:42
Hallo! Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuw toestel. Ik gebruik sinds maart 2018 de Nokia 8.

De prijs die ik over heb voor een nieuwe telefoon zit rond de € 300/400.

Op dit moment is de Motorola Edge 5G in de aanbieding bij iBood voor €300. Is dit een waardige vervanger of kan ik beter verder kijken?

• Jan1337
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09-09 20:39
Wat grappig @Causs, ik zit ook vanaf de Nokia 8 dezelfde upgrade te overwegen. Ben er nog niet helemaal over uit, de Edge is toch weer een volle centimeter langer en aan de bouwkwaliteit en aluminium behuizing van de Nokia 8 kan niet zoveel tippen.

Een heel leuk pluspunt voor de Edge is wat mij betreft dat deze sinds vorige week officiële LineageOS-support heeft gekregen! Is altijd even afwachten wat dat doet met de kwaliteit van de foto's, maar op mijn vorige toestel beviel de custom rom erg goed. Met officiële support kun je gewoon echt rekenen op maandelijkse security updates en zelfs wekelijks updaten als je dat zou willen.

https://wiki.lineageos.org/devices/racer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:27
Vandaag op Ibood voor 270€, lijkt me een prima deal? Ik ben op zoek naar een vervanger van mijn Samsung A8 van 3 jaar oud :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_schrik
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-12-2024
Voor mijn verjaardag kreeg ik een Edge die de MI A1 moet vervangen alleen tijdens een rit naar Limburg waarbij ik hem als navigatie gebruikte begon het scherm erg raar te doen af en toe was het onbestuurbaar en werd het wit. Na een nachtje rust bij 2 graden C was hij gekalmeerd en bleven er gekleurde vlekken over. Reden voor mij om hem ter reparatie aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVDE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-09 14:28
Hey mensen!

Hoe is de audio kwaliteit van dit toestel uit de 3.5mm jack?
Is er een DAC onboard?
ondersteunt deze APTX-HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 11:11
Vandaag een refund gehad van BelSimpel. Bij mij ook scherm problemen. Toestel 28 dagen gebruikt.

Of ik een nieuwe ga bestellen is nog maar de vraag. Heb dit forum gelezen (niet alle 118 pagina's)
https://forums.lenovo.com...-issue/m-p/5018392?page=1
En dat ziet er allemaal niet best uit.

Het probleem schijnt bij de nieuwe producties niet meer voor te komen, maar ja, je kunt moeilijk tegen BelSimpel zeggen, graag een Edge uit Maart of April 2021 !!

Wel heel erg jammer, de tijd dat ie werkte was is zeer tevreden, echt een top toestel.

hoe gaat het jullie schermen waerde Tweakers??

@jan_schrik Jij gaat voor een nieuwe zag ik elders op Tweakers. Al ervaringen? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Stanevo6 op 29-04-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Ik neem aan dat de toestellen uit maart/april 2020 allemaal al zijn verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Ik ben door al die 119 pagina's gegaan op de site die ik eerder noemde. De problemen zijn pas opgelost bij toestellen gemaakt vanaf december 2020. de mijne was uit 07 2020 en hade de schermproblemen.

tis ook puur hardware, software updates hebben niets geholpen. sterker nog, android 11 heeft er voor gezorgd dat de 60hz niet meer instelbaar is, dus het scherm draait op 90hz wat de hitte problemen aanwakkert. althans , dit is wat ik heb geleerd uit bovengenoemd forum.

tis een top toestel, maar ik hoef er geen meer van voor productie datum december 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 08:18
Erg vervelend voor de mensen die het overkomt inderdaad. Is en blijft ook geluk hebben, lang niet alle telefoons hebben hier last van.

Heb zelf (even afkloppen) deze problemen nog niet ondervonden. Sinds de release in Nederland tot Black Friday een gewone Edge gehad en geen enkel probleem gehad met het scherm. Fijne telefoon, maar camera viel mij toch tegen.

Met Black Friday overstag gegaan en hem voor een Edge+ ingeruild (productiedatum Juni 2020). Merkbare upgrade, maar SD-card mis ik wel. Telefoon bijna een half jaartje in gebruik nu, en ook hiermee nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Super fijn om te horen dat jij geen problemen ervaart. En inderdaad, wat is het een fijne telefoon.

ben wel benieuwd of de overige Egde (+) gebruikers hier op het forum ook geen problemen ondervinden en wanneer in combinatie wanneer hun telefoons zijn gemaakt.

voor nu iedereen een goed weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:20

SED

Hoewel hier nog diverse maal gesproken wordt over slechts 1 update blijkt alweer even bekend:
Motorola has announced that the soon-to-be-released Edge Plus will also get at least two future Android OS updates, ensuring that the new flagship will run both the pending Android 11 and next year’s Android 12 (assuming Google sticks with its naming scheme).
Dus alhoewel al langer bekend zowel android 11 als 12 zullen geleverd worden voor dit toestel.

Momenteel rolt men android 11 uit.
https://www.gizmochina.co...a-edge-android-11-update/
Niet geheel probleemloos?
https://piunikaweb.com/20...ual-edge-display-setting/

En dat met de budget Edge S op komst:
https://androidworld.nl/nieuws/motorola-edge-s-officieel
blob:https://www.youtube.com/faaf354b-b57e-4ce7-b689-c32e20862c27

Hoewel de naam nog een vraag blijft.
De bekende geruchtenverspreider Evan Blass stelt dat hij buiten China Motorola Moto G100 zal heten. Het is niet bekend wanneer die Moto G 100 bij ons wordt aangekondigd.
Edit: je ziet wel dat ik niet zo goed in het Motorola spul zit..
Hier is ie dan ;)
https://www.motorola.com/nl/smartphones-moto-g-100/p

[ Voor 47% gewijzigd door SED op 16-05-2021 17:43 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vanmiddag kreeg ik de notificatie van de 1174,4 MB grote upgrade naar Android 11 voor mijn Motorola Edge. Ben benieuwd. Zit daar dan ook eindelijk de 5G-update bij?

Ik heb het ding trouwens twee maanden terug gekocht voor € 339, nu staat het ding voor 200 euro meer te koop? Wat is er aan de hand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVEeZgR4uxKY_ya3nPfnDnWVtyU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Czsg9t1nArYUDWKIWj6OCPGL.png?f=user_large

Trouwens een mini-review: ik vind de edge (dus de rand zelf) echt frigging waardeloos. Bij schermvullende apps met veel tekst (browsers, Reddit) en zonder achterlijk veel witruimte overal omheen (NOS) loopt de tekst over de rand en wordt daardoor onleesbaar.

Zet je dan voor die apps de edge uit, dan krijgt de app niet goed door dat het scherm smaller is; er valt dan tekst weg. :') Hetzelfde geldt voor diverse grafiekjes in beurs-, bank- en crypto-apps: de as-labels vallen op de rand (onleesbaar) of bij uitgeschakelde rand volledig buiten beeld of worden afgekapt.

Het nut van die achterlijke edge is dus net als Ambilight op je tv, kortom: helemaal niets?

Maar hey, wel goedkoop een redelijk grote en snelle telefoon met 3,5mm-aansluiting, dus mij hoor je niet (hard) klagen. Maar wat een gimmick...

[ Voor 68% gewijzigd door CodeCaster op 04-08-2021 17:42 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weinig aanbod / voorraad, prijzen omhoog...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

CLB schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:57:
Weinig aanbod / voorraad, prijzen omhoog...
Ik was benieuwd of er iets inhoudelijkers bekend was dan dat, want ik lees ook het nieuws. :)

Chiptekorten en overstromingen vliegen ons al meer dan een jaar om de oren, ik vroeg me af waarom juist dit relatief oude midrangemodel plotseling 55% duurder is geworden in twee maanden tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Er zijn nieuwe modellen uit. Misschien willen ze kopers pushen naar nieuwe modellen? Die 20 serie

[ Voor 7% gewijzigd door New Yorker op 04-08-2021 18:23 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Deze Android 11-update is nog wel een beetje huilen met de pet op, ik hoop dat er snel een update komt.

Chatbubbles? Ik dacht dat Facebook Messenger dat in 2012 al probeerde, en dat ik dat in ongeveer zeven seconden had uitgeschakeld. Nu is het 2021, en is die onzin terug. Nee, ik wil niet dat 75% van mijn scherm gebruikt wordt voor een chat, in plaats van 100%, want het is niet alsof dat dunne balkje leegte onder en boven het chatscherm nog iets nuttigs toevoegt.

Dus die heb ik uitgeschakeld, en vervolgens krijg ik geen notificaties meer van WhatsApp. Waarom niet? Omdat I dunno, het systeem zelf vond dat alleen van WhatsApp de notificaties uitgeschakeld moesten worden. Schakel ik die in: nog steeds geen WhatsApp-notificaties.

Het toestel houdt zich op willekeurige wijze ook niet meer aan de scherm-timeout: die staat nog steeds op twee minuten, maar het scherm gaat of na een paar seconden uit in het lockscreen, zoals het was, of blijft voor altijd aan staan. Gefixt met nog een reboot.

Ik heb ook last van de "verdwijnende icons op het homescreen"-bug. Dus: je tikt een app aan op je homescreen, en het icon verdwijnt. Een halve seconde later start de betreffende app wel op.

Hebben ze deze versie überhaupt opgestart daar? :')

Edit: review: productreview: Motorola Edge Zwart review door CodeCaster

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 10-08-2021 14:37 ]

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:27
Bij mij heeft de Android 11-update niet voor al te veel problemen gezorgd, maar wel regelmatig wegvallende verbinding bij Wifi en bij beide sim-kaarten. Een simpele reset van de netwerksettings heeft dit verholpen.

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 08:18
Hier geen problemen met Android 11, die al maanden draait (Edge Plus).
Jammer dat de mensen met de gewone edge zoveel problemen ervaren.

Tot op heden nog steeds erg tevreden over de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vandaag een update gehad: RPDS31.Q4U-39-26-14-10-1. Fixt voor mij:

• Icons op het homescreen verdwijnen niet meer nadat je ze aantikt. *O* (werd gefixt door een restart).

Bug blijft:

• Peek display staat elke keer weer aan na een reboot. -O- Ik wil niet dat mijn scherm oplicht als m'n telefoon (of bureau) beweegt, of wanneer ik een mailtje of appje krijg.

Nieuwe bug:

• Als je "Peek display" uitschakelt, maar "Show sensor" aan laat, dan werkt het opleggen van je vinger niet meer om hem te ontgrendelen. Je moet eerst de telefoon flink bewegen voordat het vingerafdruk-icoon wordt getoond. :')

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 07-03-2023 10:14 ]

Pagina: 1 2 Laatste