Tweakriez schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:14:
[...]
Klinkt goed. Het is echt een mooi toestel ook om te zien. Wellicht wat voor mijn vrouw in de toekomst. Die heeft nu nog een Moto one Action die haar goed bevalt. Zelf ook gehad maar daar had ik hardware problemen mee (wifi ontvanger).
Ik heb onlangs mijn OnePlus Nord verkocht en daar een Pixel 4a voor terug genomen. Qua hardware specs heb ik ingeleverd op processor en werkgeheugen maar in de praktijk merk ik dit niet. Ik speel geen games. De reden was voor mij het vooruitzicht van de interface welke OnePlus naar verluid gaat gebruiken in de toekomst welke op Samsung schijnt te lijken en de Facebook integratie op het toestel. Twee dingen waar ik niet op zit te wachten. Verder vind ik de 3,5 mm jack toch wel fijn en lijkt het amoled paneel net wat beter qua uniformiteit. 90hz naar 60hz merk ik niks van. Wel ook 5g vind ik voor nu onnodig.
De vlekken in de schermranden van de Edge kwam volgens mij na enige tijd aan het licht. Is de software een beetje actueel? Android 10 volgens mij op dit moment toch? Uit mijn hoofd krijgt hij 11 ook nog. Ik draai nu 11 en veel verschil met 10 is er niet. Wel vind ik de quick toggles bij het indrukken van de aan/uit knop ideaal voor de tadoo en smartlampen.
5G was er vergeten dat ik die had, bij mij werkt dat nu niet omdat ik Vodafone heb, ik wist dit van tevoren, maar 5G interesseert mij nu niet zoveel.
Qua snelheid, mijn One Plus 6 was iets sneller dan mijn Motorola G6 Plus, dit geldt voor games met laadtijden en applicaties openen, vooral in het laatste zit erg weinig verschil. Mijn Edge is het snelst voor mijn gevoel.
Software is actueel het lastig om een vergelijking te maken.
- Fingerprint scanner is denk ik sneller bij de One Plus 6 (Ik heb hier geen moeite mee en lastig uit te leggen want in principe ga ik anders om met mijn Edge dan wat ik met One Plus 6 deed)
- Bij de One Plus 6 kan ik icoontjes aanpassen (Bij de Edge heb ik Nova Launcher nodig)
- Screenshots bij de One Plus 6 gaat het direct, bij de Motorola's moet ik hem 3 seconde ingedrukt houden.
- Ik kan muziek slippen met de volume toetsen van Edge en de G6 Plus. (Iets wat ik met de One Plus 6 ook kan na het installeren van een app, maar het werkt minder goed)
- Bel kwaliteit is beter bij G6 Plus en Edge. (Helderder)
- Hoe je het went of keert de touch response van de Motorola's zijn beter dan de One Plus 6. (Als je veel typt op je telefoon en je zit op een bepaalde snelheid, dan merk ik dat. Ik heb trouwens ook met een aantal andere mensen getest.)
Zelfs toen het probleem was "opgelost" met Android 10 is het iets beter geworden, maar niet op je niveau van de G6 Plus.
Voor de rest vind ik het lastig om een vergelijking te maken met de software aangezien ik net iets andere apps heb gebruikt dan de standaard One Plus 6 apps.
Ik denk dat de touch response het meest vervelende van de One Plus 6 was, waardoor ik hem weggooien.
Als je iets specifieks wilt zien, vergelijkingingen, camera's of wat dan ook, moet je het maar zeggen.