Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

I racing PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Johan5324
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil I racing weer spelen. Via mijn laptop werkte het amper toendertijd

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Hij moet 100 fps draaien en niet droppen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Nope, ik had gehoopt op een soort thin-client achtig iets, maar dat kan niet voor games.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Een aansluiting voor een stuur, maar dat zal wel USB zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Niets, wat beter is voor Iracing

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Klein, niet te duur..

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik wou eigenlijk een racestuur/ stoel met Oculus rift S kopen, maar zo VR-ready PC is mij teveel geld.

[ Voor 9% gewijzigd door Johan5324 op 06-03-2020 20:29 ]

Alle reacties

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Er wordt hier verwacht dat je zelf al met een build komt waar je dan feedback op kan vragen. Wat heb je al gevonden? Maak eens een pricewatch lijstje...

Welke monitor ga je gebruiken? Resolutie/refresh rate? Eventueel meerdere schermen?

Zonder budget kan niemand je helpen.

Inspiratie...
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2020

• Johan5324
Inrage schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:50:
Er wordt hier verwacht dat je zelf al met een build komt waar je dan feedback op kan vragen. Wat heb je al gevonden? Maak eens een pricewatch lijstje...

Welke monitor ga je gebruiken? Resolutie/refresh rate? Eventueel meerdere schermen?

Zonder budget kan niemand je helpen.

Inspiratie...
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2020
bedankt voor je link.
voorlopig ben ik van plan om het aan te sluiten op mijn sony bravia uit 2014.
het moet er gewoon mooi uitzien en vloeiend lopen.
:)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Johan5324 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:21:
[...]

voorlopig ben ik van plan om het aan te sluiten op mijn sony bravia uit 2014.
Dus hoogstens FullHD en mogelijk zelfs nog HDMI1.4. Grote kans dat je dan een paneel hebt wat niet boven de 60Hz uit komt. Daar wil je (waarschijnlijk) geen race-spel op spelen.
Hij moet 100 fps draaien en niet droppen.
Dat gaat 'm dus niet worden met mijn aanname over je TV hierboven.
Klein, niet te duur..
Zoals het linkje van @Inrage laat zien; je zit al snel aan 1000 Euro voor een PC die "ongeveer" FullHD zal doen en op sommige momenten misschien wel de 100fps aan tikt. Maar daar hoort dan nog wel een monitor bij die 120/144Hz kan weergeven (extra geld), je stuur / pedalen (extra geld van enkele tientjes tot duizenden Euro), wat randapparatuur.

Dus ja, wat is "niet te duur"? Als je alleen een krantenwijk hebt, kan ik me voorstellen dat 1500 Euro totaal best heel veel geld is. Ben je bankdirecteur, kan ik me voorstellen dat je misschien 7500 Euro niet te duur vindt...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
@MAX3400 Die 1000€ pc uit m'n link tikt vlotjes full HD aan en is ideaal voor 1440p 144hz... waar heb je het over?

• Johan5324
Inrage schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:22:
@MAX3400 Die 1000€ pc uit m'n link tikt vlotjes full HD aan en is ideaal voor 1440p 144hz... waar heb je het over?
dat las ik als noob ook, alleen die videokaart een tikkie hoger van 1650 naar 1660 en klaar
reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2020

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Inrage schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:22:
https://www.tomshardware....00-rx_5700_xt,6216-2.html & https://www.techspot.com/...-super-vs-radeon-5700-xt/ even als voorbeelf? Wijs eens aan waar de 5700XT consistent en dus over de gehele linie van benchmarks regelmatig meer dan 100fps doet en liever nog meer dan 120fps op jouw genoemde 1440p?

En daarnaast, maar dat is een dingetje voor @Johan5324 zelf om te beargumenteren; je fps ligt vanzelfsprekend ook aan je details in je game. Maar ook aan je scherm; dus als zou de 5700XT 90000fps genereren; dat ga je op die Bravia dus niet zien (zoals ik eerder al aangaf).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:14
@MAX3400 Dat is allemaal op ultra settings en zelfs incl AA, dat is natuurlijk niet nodig...
Daarnaast hebben we het over iRacing.

[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 07-03-2020 16:35 ]

• Johan5324
MAX3400 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:52:
[...]

https://www.tomshardware....00-rx_5700_xt,6216-2.html & https://www.techspot.com/...-super-vs-radeon-5700-xt/ even als voorbeelf? Wijs eens aan waar de 5700XT consistent en dus over de gehele linie van benchmarks regelmatig meer dan 100fps doet en liever nog meer dan 120fps op jouw genoemde 1440p?

En daarnaast, maar dat is een dingetje voor @Johan5324 zelf om te beargumenteren; je fps ligt vanzelfsprekend ook aan je details in je game. Maar ook aan je scherm; dus als zou de 5700XT 90000fps genereren; dat ga je op die Bravia dus niet zien (zoals ik eerder al aangaf).
ik snap je niet helemaal, maar tnx voor je input.
waar het mij omgaat.. toen ik het via mijn msi laptop deed liep het amper, ook al was het vermakelijk, en zag ik met minimale resolutie een fps van 30 tot 50..
dat is geen racen.

Ik hoef geen ultra settings met highdefinition zeppelins te zien. Maar mooie auto's en veel kleur en snelheid is al heel wat..

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:41
MAX3400 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:28:
[...]

Dus hoogstens FullHD en mogelijk zelfs nog HDMI1.4. Grote kans dat je dan een paneel hebt wat niet boven de 60Hz uit komt. Daar wil je (waarschijnlijk) geen race-spel op spelen.

[...]

Dat gaat 'm dus niet worden met mijn aanname over je TV hierboven.
Het is een misverstand dat hogere fps dan je Hz niet zorgen voor lagere input lag. Wanneer je v-sync uit zet kan zelfs 300 fps nog gunstig zijn omdat je inputs dan in het juiste frame worden verwerkt. Zie

Mijn Bravia uit 2015 slikt overigens 120 Hz op 1920x1080 via custom resolution in het Nvidia control panel.

[ Voor 37% gewijzigd door sdk1985 op 07-03-2020 17:58 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1