Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies PC-build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cytex
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk voor (digitale) audio productie, het word dus hoofdzakelijk een DAW systeem. Echter doe ik daarnaast een beetje van alles zoals; grafisch design, lichte video bewerking, webdesign en basis dingen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is €1500-€2000 max. zonder bezorgkosten. Monitor, keyboard en muis mogen buiten beschouwing gelaten worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet echt, alleen een 500GB SSD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe alles, met uitzondering monitor en keyboard+muis, monitor heb ik al en keyboard+muis bestel ik later. Ik wil een compleet nieuwe build.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee not at all, echter gaat mijn voorkeur naar Ryzen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dit is persoonlijk, maar het uiterlijk vind ik belangrijk mits het ook (tot op zekere hoogte) functioneel verantwoord is.

Ga je overklokken?
Nee geen concrete plannen, ben van plan de PBO zijn ding te laten doen. Misschien dat ik in de toekomst me er wel in verdiep aangezien ik altijd nieuwsgierig ben geweest naar overklokken

Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk zou ik van jullie een bevestiging willen of alles compatibel is, of ik iets misschien over het hoofd zie. En natuurlijk zijn adviezen/opmerkingen meer dan welkom.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 209,-€ 209,-
1VideokaartenSapphire Pulse Radeon RX 580 8GD5 (11265-05)€ 183,99€ 183,99
1Interne harde schijvenWD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 4TB€ 94,50€ 94,50
1BehuizingenBitFenix Pandora ATX€ 111,50€ 111,50
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid ML360R RGB€ 111,80€ 111,80
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 179,-€ 179,-
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 87,89€ 87,89
1Solid state drivesPNY XLR8 CS3030 1TB€ 141,57€ 141,57
1Solid state drivesSamsung 860 QVO 2TB€ 218,90€ 218,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.627,15

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:26
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 85,50€ 85,50
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,90€ 92,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 178,40

Ik zou sowieso andere RAM en een andere voeding nemen. Ryzen is best kieskeurig met RAM en deze RAM wordt vaak aanbevolen. Ik zou voor deze voeding kiezen, omdat deze van betere kwaliteit is en je niet per se 650 watt nodig hebt.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Das wel een gigantische case, ook alweer 5 jaar oud... Er moet niks van speciale hardware in lijkt me een beetje overdreven... Er zijn zoveel leukere compacte en modernere cases.

Ook die AIO watercooler is totaal overbodig voor de 3700X, de stock koeler of een 30€ alternatief is al ruim voldoende. pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Voeding/RAM, zie tips hierboven.

Kwa GPU zou ik deze overwegen
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G

Dit mobo is ook erg rijk aan features en heeft een recente audio chip. De duurdere X570 voegt niks toe.
pricewatch: Asus PRIME X470-PRO

Waarom neem je 2 SSD's en dan nog een ruime HDD? Lijkt me dat je met die 1TB SSD en dan een HDD erbij voor opslag wel goed zit.

Die vorige build heb je niet gekocht dan? Toen had je zo te zien ook al vrij gek gedaan kwa koeling en RGB gedoe... Die PC zou nog steeds moeten kunnen dienen voor wat je er mee wil doen...
Nieuwe build, meningen/adviezen gevraagd

[ Voor 10% gewijzigd door Inrage op 06-03-2020 21:04 ]

• Cytex
Jotyjo schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:46:
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 85,50€ 85,50
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,90€ 92,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 178,40

Ik zou sowieso andere RAM en een andere voeding nemen. Ryzen is best kieskeurig met RAM en deze RAM wordt vaak aanbevolen. Ik zou voor deze voeding kiezen, omdat deze van betere kwaliteit is en je niet per se 650 watt nodig hebt.
Bedankt voor je adviezen. Wat de RAM betreft, op de website van Gigabyte (https://download.gigabyte...ite_matisse_191231_v2.pdf) staat inderdaad de G.Skill niet in het QVL lijst van Matisse CPU's. Echter op de website van G.Skill (https://www.gskill.com/qv...84/F4-3600C16D-32GVKC-Qvl) staat de AORUS Elite wel in de QVL.
Vandaar dat ik dacht dat de G.Skill wel zou werken.

Voeding: Top! Heel erg bedankt, dit soort dingen weet ik dus niet; kwaliteit van PSU's. Waardeer je tijd en moeite, ga het gelijk in mijn lijst aanpassen.
Inrage schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:00:
Das wel een gigantische case, ook alweer 5 jaar oud... Er moet niks van speciale hardware in lijkt me een beetje overdreven... Er zijn zoveel leukere compacte en modernere cases.

Ook die AIO watercooler is totaal overbodig voor de 3700X, de stock koeler of een 30€ alternatief is al ruim voldoende. pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Voeding/RAM, zie tips hierboven.

Kwa GPU zou ik deze overwegen
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G

Dit mobo is ook erg rijk aan features en heeft een recente audio chip. De duurdere X570 voegt niks toe.
pricewatch: Asus PRIME X470-PRO

Waarom neem je 2 SSD's en dan nog een ruime HDD? Lijkt me dat je met die 1TB SSD en dan een HDD erbij voor opslag wel goed zit.

Die vorige build heb je niet gekocht dan? Toen had je zo te zien ook al vrij gek gedaan kwa koeling en RGB gedoe... Die PC zou nog steeds moeten kunnen dienen voor wat je er mee wil doen...
Nieuwe build, meningen/adviezen gevraagd
Vorige build: Inderdaad, die build heb ik toen niet gekocht vanwege medische redenen. Ik heb toen besloten om mijn oude laptop te voorzien van een nieuw scherm (originele was kapot), meer RAM en een SSD. Dit was toen voor mij de beste keuze vanwege meerdere "lange" ziekenhuis opnames.

Case: Klopt, hier was ik inderdaad wel van op de hoogte. Het is ook gekozen voor zijn uiterlijk, mijn PC word een beetje de "eye-catcher" in mijn studio. Ik heb overigens wel veel tijd gestopt in het zoeken naar een eventuele vervanger, maar deze blijf ik toch het mooiste vinden.

AIO: Ben ik zeker met je eens. Wederom gekozen om het uiterlijk (AIO vind ik er leuker uitzien dan een lucht koeler). Ik ben wel van plan om eerst de stock koeler te gebruiken en in de nabije toekomst te vervangen door een AIO. Daarom vind ik de prijs voor een AIO met RGB niet erg.

GPU: Top! Ga ik na het typen van dit bericht gelijk naar kijken en vergelijken. De RX580 gekozen vanwege de 2x DP en 2x HDMI, omdat ik later nog twee monitoren (1080p of wat meer is voldoende hoeft geen 4K te zijn) wil aansluiten.
-Kan dat ook met de GTX1650 Super mbv splitter/verloop kabeltjes?
-Het feit dat die RX580 2304 rekenkernen heeft tov 1280 op GTX1650 Super en 256bit geheugen busbreedte op RX580 tov 128bit op GTX1650 Super zegt niet heel veel? Of maakt de GTX1650 Super dat allemaal goed door de GDDR6?
Excuses als dit hele domme vragen zijn.

Mobo: Aangezien ik nog geen desktop heb dacht ik maar beter gelijk de laatste generatie te kiezen.

Opslag: M.2 SSD 1TB gekozen voor OS, DAW, project files, programma's etc. SSD 2TB gekozen voor mijn VST's, VSTi's, libraries, soundbanks etc en dat ik die eventueel eruit kan prikken als ik mijn VST's nodig heb in een ander studio. (De suite van een van mijn VST's is in totaal al bijna 1TB, daarnaast nog veel Kontakt soundbanks, Omnisphere, Trillian, Keyscape en meer die behoorlijk veel ruimte in beslag nemen en aanzienlijk baat bij een SSD hebben tov een HDD). De 4TB HDD gekozen voor mijn samples collectie, foto's, filmpjes, documenten en back-up voor school/werk.

Hartelijk bedankt voor je uitgebreide adviezen en goede uitleg! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Cytex op 07-03-2020 03:01 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:04
pricewatch: Cooler Master MasterAir MA410M is op dit moment in de sale bij Azerty. Kost relatief niets wat je ervoor terug krijgt.

AMD en nVidia kan je qua specs niet één op één vergelijken. De chips van die twee merken zijn totaal verschillend. RX 580 is niet interessant meer. Bij AMD kijk je dan naar de RX 5500 (XT).

• Cytex
Uszka schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 06:43:
pricewatch: Cooler Master MasterAir MA410M is op dit moment in de sale bij Azerty. Kost relatief niets wat je ervoor terug krijgt.

AMD en nVidia kan je qua specs niet één op één vergelijken. De chips van die twee merken zijn totaal verschillend. RX 580 is niet interessant meer. Bij AMD kijk je dan naar de RX 5500 (XT).
Oh nice, die koeler vind ik dan nog wel gaaf uit zien voor een lucht koeler. Niet stom bedoeld, maar over het algemeen vind ik lucht koelers niet zo mooi als een AIO. Echter deze vind ik dan wel echt mee vallen, sterker nog ik vind 'm wel nice uit zien. Is het de bedoeling bij deze koeler om 1 fan als push en de ander als pull vast te maken?

Ah ik snap 'm. Welke RX 5500 (XT) zou jij aanraden tot rond de €250,- max. €300,-?
Pagina: 1