Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpel gezegd moet het een all-round high-end systeem. Wat wil ik ermee doen?: Grafisch design, video bewerken, gamen (ben geen hardcore gamer, meer casual), webdesign, app ontwikkeling, Virtual Machines kunnen draaien etc. Ik wil het graag ook een beetje "future-proof" hebben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Origineel richtte ik op €1500,- maar het mag wel €200 boven zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, keyboard en muis mogen buiten de berekening blijven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik genoeg heb aan 1 videokaart. Tegen de tijd dat ik aan SLI moet denken kan ik denk ik beter de bestaande GPU vervangen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut geen voorkeur. Hecht meer waarde aan kwaliteit, prijs en uiterlijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe niet. Geluid niveau schenk ik ook niet bijzonder veel aandacht aan, alleen moet het echter geen boeing 747 op/onder/whatever mijn bereau zijn. Ik heb het meeste aandacht voor het uiterlijk (als het kwalitatief en technisch verantwoord is of course)
Ga je overklokken?
Ben niet van plan om de CPU te overklokken (daarom niet voor de K-versie gekozen). GPU heeft built-in OC tool, maar meer dan dat zal ik niet doen. Puur omdat ik er geen ervaring mee heb en liever niet mijn eerste nieuwe build naar de kl*te wil helpen.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag jullie adviezen en meningen over deze build. Ik heb namelijk ook een aantal vragen. Kortom ik wil de nieuwste (future-proof), mooiste (smaken verschillen of course) en snelste systeem in mijn budget.
Dit is wat ik dacht:
Eerste vraag die ik heb: Zijn alle onderdelen wel compitabel? Bijv. de PSU tov Mobo en CPU etc.
Verder vroeg ik me af over de plaatsing en installatie van de koeling. Ik dacht eraan om het zo te doen:
Water Riing 3.0 RGB 360 boven als intake
Riing 12 RGB x3 voorkant als intake
NZXT Aer RGB120 achter als exhaust
(PSU onderin de kast met fan naar beneden)
En wat RAM geheugen betreft, ik heb nu eentje uitkozen uit de lijst van de Gigabyte support lijst. Die zijn natuurlijk niet altijd even compleet. Ik vroeg me af hoeveel vrijheid ik heb bij de keuze van RAM. Kan ik bijv. zomaar een setje G.Skill Trident Z RGB LED 16GB in doen?
Dat was het zo'n beetje denk ik. Kijk uit naar jullie reacties.
Simpel gezegd moet het een all-round high-end systeem. Wat wil ik ermee doen?: Grafisch design, video bewerken, gamen (ben geen hardcore gamer, meer casual), webdesign, app ontwikkeling, Virtual Machines kunnen draaien etc. Ik wil het graag ook een beetje "future-proof" hebben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Origineel richtte ik op €1500,- maar het mag wel €200 boven zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, keyboard en muis mogen buiten de berekening blijven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik genoeg heb aan 1 videokaart. Tegen de tijd dat ik aan SLI moet denken kan ik denk ik beter de bestaande GPU vervangen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut geen voorkeur. Hecht meer waarde aan kwaliteit, prijs en uiterlijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe niet. Geluid niveau schenk ik ook niet bijzonder veel aandacht aan, alleen moet het echter geen boeing 747 op/onder/whatever mijn bereau zijn. Ik heb het meeste aandacht voor het uiterlijk (als het kwalitatief en technisch verantwoord is of course)
Ga je overklokken?
Ben niet van plan om de CPU te overklokken (daarom niet voor de K-versie gekozen). GPU heeft built-in OC tool, maar meer dan dat zal ik niet doen. Puur omdat ik er geen ervaring mee heb en liever niet mijn eerste nieuwe build naar de kl*te wil helpen.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag jullie adviezen en meningen over deze build. Ik heb namelijk ook een aantal vragen. Kortom ik wil de nieuwste (future-proof), mooiste (smaken verschillen of course) en snelste systeem in mijn budget.
Dit is wat ik dacht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700 Boxed | € 335,95 | € 335,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7 | € 228,90 | € 228,90 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 Xtreme Gaming 6G | € 330,95 | € 330,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | BitFenix Pandora ATX | € 111,50 | € 111,50 |
| 1 | NZXT Hue+ Black | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Thermaltake Water 3.0 Riing RGB 360 | € 178,86 | € 178,86 |
| 1 | NZXT Aer RGB120 Single Pack | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Thermaltake Riing 12 RGB, 120mm | € 55,65 | € 55,65 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14 | € 121,50 | € 121,50 |
| 1 | BitFenix Whisper BWG650M | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Samsung SM951 (NVMe) 128GB | € 116,99 | € 116,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.708,15 | |
Eerste vraag die ik heb: Zijn alle onderdelen wel compitabel? Bijv. de PSU tov Mobo en CPU etc.
Verder vroeg ik me af over de plaatsing en installatie van de koeling. Ik dacht eraan om het zo te doen:
Water Riing 3.0 RGB 360 boven als intake
Riing 12 RGB x3 voorkant als intake
NZXT Aer RGB120 achter als exhaust
(PSU onderin de kast met fan naar beneden)
En wat RAM geheugen betreft, ik heb nu eentje uitkozen uit de lijst van de Gigabyte support lijst. Die zijn natuurlijk niet altijd even compleet. Ik vroeg me af hoeveel vrijheid ik heb bij de keuze van RAM. Kan ik bijv. zomaar een setje G.Skill Trident Z RGB LED 16GB in doen?
Dat was het zo'n beetje denk ik. Kijk uit naar jullie reacties.