Toon posts:

Samsung tv defect, winkel verwijst me door naar fabrikant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Het gaat om het volgende, ik heb 7 februari een tv aangeschaft. Geleverd gekregen, in elkaar gezet en werkend gezien. Ik heb ‘m amper aan gehad omdat ik veel van huis ben. Op 20 Februari heb ik een defect/fabricage fout ontdekt rechtsonder het scherm. Ik heb hierover een mail gestuurd. Daar in werd gevraagd foto’s te sturen. Gedaan. Daar opvolgend 24 Februari een mail terug gekregen;

‘Ik heb uw foto's goed ontvangen, waarvoor dank.

Om nu uw product terug naar ons om te sturen voor omruiling, verwijs ik je graag door naar volgende pagina.

https://www.artencraft.be...ice/retourneren-omruilen/

Hou je factuur- en klantennummer bij de hand.
Deze zal je nodig hebben om jouw retour aan te melden’.

Ook gedaan vandaag. Direct een mail terug gekregen met het volgende;

‘Aangezien uw toestel en defect vertoont binnen de garantieperiode kan u dit aanmelden bij Samsung zelf.
Zij komen dit aan huis herstellen als u een technieker boekt.
Dit toestel hoeft dus niet terug te komen naar ons.

U kan hierover contact opnemen met de fabrikant via onderstaande link.
https://www.samsung.com/nl/reparatie/tv-audio/aan-huis/

Hierbij geldt de fabrieksgarantie ook.

Met vriendelijke groeten,’

Ik ben van mening dat de winkel verantwoordelijk is voor een product dat in orde is, mocht er iets mee zijn, dan is de winkel degene die de service moet verlenen of ben ik nu gek? Ik zal de foto’s bijvoegen voor wat het probleem nu is. Ik kan hier echt zo kwaad om worden, ik heb geen tijd voor administratieve rompslomp. Wie heeft hier mee te maken gehad en kan mij van advies voorzien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuSUfseqmlzFPgDGhy0dV_IdMyk=/800x/filters:strip_icc()/f/image/rys3yZdrCVBGd9sX8M0YVwef.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28-AjNcZDtmVX5uzM-Tgi_50lL0=/800x/filters:strip_icc()/f/image/CBkvUX9PsGN8iewLacq0kkWe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Pv5aE_XXNkLQLx8mX2hPVQtoSA=/800x/filters:strip_icc()/f/image/7MXNJpSZqer4VERa0MBTJGY7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2020 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Klopt, moet de winkel regelen.(in NL) En laat ze dat ook maar doen, als er iets gebeurt moet de winkel voor een oplossing zorgen, als je het bij Samsung direct doet heb je kans dat je minder sterk staat.

[ Voor 5% gewijzigd door WEBGAMING op 05-03-2020 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Art & Craft is een Belgisch bedrijf. En jij bent Nederlands of Belgische inwoner?

Ik kan me zo voorstellen, maar dat zal ongetwijfeld de wet wel/niet in voorzien: internationale defecten werken anders dan nationale defecten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:43:
ik heb geen tijd voor administratieve rompslomp. Wie heeft hier mee te maken gehad en kan mij van advies voorzien?
Nou dan moet je vooral je kont tegen de krib gooien en bij Art & Craft gaan steggelen dat zij je televisie moeten repareren en niet Samsung. Eerst een paar dagen dit topic laten sudderen om allerlei IANAL adviezen te krijgen en dan kan je aan je mailwisseling beginnen met linkjes naar fora waar het defect ook wordt besproken en linkjes naar consuwijzer en de blog van Arnoud Engelfriet om aan te tonen dat jij gelijk hebt en moet krijgen. Na twee weken over en weer berichten vindt Art & Craft het genoeg en zullen ze de koop ontbinden, maar dat mag natuurlijk niet. Kun je daar weer over mailen tot je enkele weken later eindelijk je zin krijgt en de TV mag omruilen voor een andere. Heeft even geduurd, maar dan heb je gelukkig geen moeite hoeven te doen om een melding te maken bij Samsung, dát zou pas echt een drama zijn geweest.

[ Voor 0% gewijzigd door Droefsnoet op 06-03-2020 10:12 . Reden: typefoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEBGAMING schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:49:
Klopt, moet de winkel regelen.(in NL) En laat ze dat ook maar doen, als er iets gebeurt moet de winkel voor een oplossing zorgen, als je het bij Samsung direct doet heb je kans dat je minder sterk staat.
Dat dacht ik ook.. het mooiste is er is niks gebeurd. Het is ons later opgevallen, wij dachten een fabricagefout, scherm er verkeerd in gezet of dergelijk.. Maar wat een service! Ik koop toch een product dat gewoon in orde moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat wil je zelf dat de winkel voor je doet dan? Uiteindelijk moeten zij ook bij een/de reparateur/fabrikant aankloppen voor een afspraak/herstel. Kunnen ze voor je doen, maar dan zitten zij er ook nog tussen. In het geval van een groot en kostbaar product kan er gewoon iemand langs komen. De snelste en makkelijkste optie is de gene die zij aanbieden. Ze kunnen je moeilijk meteen een nieuwe tv opsturen en de oude laten ophalen. Neem gewoon contact op met Samsung en maak een (reparatie)afspraak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
Natuurlijk verslechtert je eigen positie niet als je instructies van de leverancier opvolgt.

Ik zou gewoon lekker Samsung laten komen. Mochten zij geen goede oplossing bieden, of geld in rekening brengen ofzo, dan klop je uiteraard weer bij de leverancier aan. Want zij zijn inderdaad verantwoordelijk en dienen zorg te dragen voor een goede oplossing. Maar volgens mij vragen ze nu niets onredelijks van je.

Hoezo is de TV terugsturen minder rompslomp dan een monteur thuis ontvangen? De gemiddelde TV kun je überhaupt niet met de reguliere pakketdiensten versturen vanwege de afmetingen. Plus je loopt weer 2x kans op transportschade. Het is maar waar je blij van wordt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Geen tijd voor administratieve rompslomp, wel om een #FWP topic te maken?

In de tijd dat je dit getyped had en gereageerd had, had je al een afspraak met Samsung in kunnen schieten die onder garantie de boel terplekke komen repareren. Heb je zelf de tijd/planning in de hand en kan je alles regelen zoals je zelf wilt.

Wat is nu precies het/je probleem in deze? Wil je liever het product, met alle risico's van dien, retourneren naar A&C zodat die het naar Samsung kunnen sturen?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Garantie is meer iets voor Shopping Forum, ik verhuis het topic die kant op: TB > SF.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verkoper levert hier een defect product. Klant bestelt geen defect product. Hoe moet ik weten of dit geen B-keus model is of dergelijk? Klant gaat er vanuit dat tv perfect in orde is. Verkoper hoort een degelijk product te verkopen, niet dat er iets geleverd wordt wat nog een mankement heeft of verkeerd gemaakt is of in elkaar is gezet. Ik heb met de verkoper toch als eerst te maken? Men kan wel zo betweterig reageren maar dit is wettelijk toch niet hoe het moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Product zou worden opgehaald, met een ophaalafspraak. Ze sturen mij eerst een mail met het verzoek een retourmelding te maken. Dat heb ik gedaan en vervolgens gaan ze het niet in behandeling nemen min of meer omdat het te laat is gemeld. Dus er zit hier gewoon iemand de boel te verzieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Xander schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:07:
[...]

Natuurlijk verslechtert je eigen positie niet als je instructies van de leverancier opvolgt.
Wat hij zegt. Zolang het proces van de fabrikant niet noemenswaardig slechter is dan dat van de winkel, mag de winkel je doorverwijzen naar de fabrikant. Als je daar niet in meegaat, sta je uiteindelijk met lege handen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:35:
Verkoper levert hier een defect product. Klant bestelt geen defect product. Hoe moet ik weten of dit geen B-keus model is of dergelijk? Klant gaat er vanuit dat tv perfect in orde is. Verkoper hoort een degelijk product te verkopen, niet dat er iets geleverd wordt wat nog een mankement heeft of verkeerd gemaakt is of in elkaar is gezet. Ik heb met de verkoper toch als eerst te maken? Men kan wel zo betweterig reageren maar dit is wettelijk toch niet hoe het moet zijn?
En hoe precies wordt jij er beter van als ze de TV ophalen, laten repareren en weer opsturen?

Vervangen zullen ze niet zomaar doen namelijk, je moet de winkel in de gelegenheid stellen om het probleem op te lossen. Dit moeten ze zonder noemenswaardige overlast doen maar een monteur die het in je eigen woonkamer fixt valt daar mijns inziens wel onder.

Je had de 20e toen je het probleem ontdekte nog kunnen kiezen om je te beroepen op het herroepingsrecht (binnen 14 dagen), dan had je hem zonder opgave van reden kunnen retourneren en had je het aankoopbedrag teruggekregen. De 24e was je daarvoor echter te laat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 20:13
https://www.artencraft.be...ing/herstellingsaanvraag/
Je stuurt het defecte artikel op voor herstelling:
In de meeste gevallen zullen we je vragen om het te herstellen artikel op te sturen - in dat geval bezorgen wij jou een verzendlabel & hoef je het pakketje enkel nog aan te melden bij een postkantoor of postpunt. Verpak het artikel wel steeds goed in, zodat het geen verdere beschadiging kan oplopen tijdens verzending.

Je laat het defecte artikel aan huis herstellen:
Enkele artikelen zijn net niet zo handig om per post op te sturen – in dat geval zorgen we ervoor dat een technieker of service-medewerker ter plaatse bij je langs komt om het probleem vast te stellen & op te lossen.
Ze doen wat ze beloven in hun voorwaarden dus ik zie het probleem niet. Wil je geen 'administratieve rompslomp' (je heb trouwens al veel meer tekst getikt hier dan nodig was geweest op de site van Samsung), koop dan bij een lokale handelaar. Dan kan je gemakkelijk het toestel binnen brengen of komt hij na een telefoontje aan huis om te herstellen of het toestel op te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 05-03-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:38
Als zij zeggen je kan het direct oplossen met de fabriekant omdat die makkelinker/sneller is en jij dit doet. Sta je later niet minder sterk. Net zoals dat je direct naar de fabrikant gaat. Je staat minder sterk als je dit defect(zonder mede weten van de verkoper) zou laten oplossen door de een beunhaas op de hoek. Maar in dit geval echt niet. Uiteraard als Samsung niet wil dan wel kosten in rekening brengt zijn die gewoon voor de winkelier. Of de consument het gewoon via de verkoper wil regelen.

@Verwijderd maar wat wil je nu precies van ons? Ja het is niet netjes dat ze je een defect product verkopen. Maar je moet ze ook de tijd geven om dit op te lossen. Vervelend. Maar dat is ook wel hun recht. Daarom willen ze het direct via samsung laten regelen. Die komen langs en fixen het(als het kan) ter plekken. Anders gaat hij naar de winkel. En komt samsung bij de winkel langs of sturen ze het op naar samsung. En dan gaat hij weer terug naar jou. Nu zie ik aan de tijden dat je een erg druk bijtje bent. Maar hier zal je toch echt tijd voor moeten maken.

[ Voor 25% gewijzigd door loki504 op 05-03-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel iets aangepast zodat die de lading wat meer dekt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:43:
Beste allemaal,

Ik ben van mening dat de winkel verantwoordelijk is voor een product dat in orde is, mocht er iets mee zijn, dan is de winkel degene die de service moet verlenen of ben ik nu gek?
De winkel is verantwoordelijk voor garantie en service van jouw aankoop. De winkel hoeft het niet zelf te doen. Bij wat luxere TV's en bij grote merken, hebben de fabrikanten een prima service en is het prima om daarnaar te verwijzen als winkel.

Er is geen enkele wet die zegt dat de winkel perse zelf fysiek de garantie moet fixen. Ze zijn wel verantwoordelijk als de fabrikant er nu een potje van maakt. Maar wat je nu doet is gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen.

Samsung komt bij je langs en jij gaat ingewikkeld doen en dit soort dingen posten:
ik heb geen tijd voor administratieve rompslomp. Wie heeft hier mee te maken gehad en kan mij van advies voorzien?
Ik kan daar maar 1 ding bij bedenken: 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 05-03-2020 21:25 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-10 16:18
Ik zou gewoon het advies van de winkel opvolgen, ik vermoed dat deze topic je namelijk nu al meer administratieve rompslomp heeft bezorgd dat contact opnemen met Samsung. In mijn ervaring is binnen fabrieksgarantie alles zo geregeld met Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na ja, ik denk toch echt wel dat TS een punt heeft.
Ik zou ook liever in het weekend of 's avonds het toestel bij de winkel afgeven en daar later weer ophalen ipv een dag (deel) vrij te moeten nemen om op een monteur te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:50:
na ja, ik denk toch echt wel dat TS een punt heeft.
Ik zou ook liever in het weekend of 's avonds het toestel bij de winkel afgeven en daar later weer ophalen ipv een dag (deel) vrij te moeten nemen om op een monteur te wachten.
Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:37:
Product zou worden opgehaald, met een ophaalafspraak.
Op de koerier wachten is beter dan op de monteur wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook liever in het weekend of 's avonds het toestel bij de winkel afgeven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-10 21:12
Onze samsung tv ging had na 1,5 jaar ineens een kleine zwarte streep in beeld, Expert (winkel, en leverancier van de tv) gebeld en die heeft geadviseerd om samsung te bellen. Twee dagen later samsung aan de deur. De monteur heeft het complete voorscherm vervangen en een half uurtje later was alles klaar.
Ik zou dan ook mooi samsung bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Ja, je hebt juridisch (althans volgens de Nederlandse regels) gelijk: de verkoper is het aanspreekpunt voor garantie. Jij hoeft niet akkoord te gaan met een verwijzing naar de fabrikant. Jij moet zorgen dat het defecte product bij hen terugkomt. Als de verkoper de TV komt halen, is dat extra service.

Maar wat schiet je er mee op om op je strepen te gaan staan, als via de fabrikant een veel snellere oplossing wordt geboden?

Je kunt de fabrikant bellen en binnen een paar dagen de TV gerepareerd krijgen, terwijl je intussen gewoon TV kunt blijven kijken.

Of je kunt gaan praten/mailen/bellen met de verkoper dat ze toch echt verplicht zijn om de garantie af te handelen, vervolgens de TV naar de verkoper sturen/brengen/laten halen, die hem vervolgens natuurlijk niet zelf gaat repareren, maar hem naar de fabrikant gaat versturen, waardoor je de TV vervolgens minstens 2 weken kwijt gaat zijn. Maar dan heb je wel je gelijk gekregen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:20:
Ja, je hebt juridisch (althans volgens de Nederlandse regels) gelijk: de verkoper is het aanspreekpunt voor garantie. Jij hoeft niet akkoord te gaan met een verwijzing naar de fabrikant.
Dat moet je wel zolang het redelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
GlowMouse schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:45:
[...]

Dat moet je wel zolang het redelijk blijft.
Niet volgens Consuwijzer:
Als een product niet goed (ondeugdelijk) is, is de verkoper daar verantwoordelijk voor. Ga daarom altijd eerst terug naar de winkel. De verkoper moet het probleem voor u oplossen of de fabrikant inschakelen.
Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact met de fabrikant op te nemen. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk.
Bron onder het kopje: "Bij wie moet ik zijn als een product niet goed is?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:07:
[...]

Niet volgens Consuwijzer:

[...]

Bron onder het kopje: "Bij wie moet ik zijn als een product niet goed is?"
Als de verkoper je doorstuurt, blijft hij verantwoordelijk. De rest van dat stukje klopt niet. Een verkoper mag zaken uitbesteden. Zolang er geen reden is om niet met de fabrikant te werken, moet je dat gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mijn ervaring is dat de garantie vanuit de fabriek veel sneller en makkelijker loopt dan via de verkoper.

Gewoon aanmelden voor garantie en vaak is ie met een week gefixt.

Opsturen naar de verkoper en daarna weer naar jou duurt een stuk langer en je kan dan geen tv nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 14:41
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:20:
Ja, je hebt juridisch (althans volgens de Nederlandse regels) gelijk: de verkoper is het aanspreekpunt voor garantie. Jij hoeft niet akkoord te gaan met een verwijzing naar de fabrikant.
In dit geval krijgt TS van de verkoper een telefoonnummer "Bel dit nummer even, dat is het nummer van onze reparatieservice". Dat die reparatieservice 'toevallig' uitgevoerd wordt door dezelfde partij die de TV gefabriceerd heeft maakt daarbij niet uit.

Het zou wat anders zijn als de verkoper had gezegd "Sorry, doen we niets mee. Dan moet je bij de fabrikant zijn".

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
GlowMouse schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:22:
[...]

Als de verkoper je doorstuurt, blijft hij verantwoordelijk. De rest van dat stukje klopt niet. Een verkoper mag zaken uitbesteden. Zolang er geen reden is om niet met de fabrikant te werken, moet je dat gewoon doen.
Natuurlijk mag de verkoper zaken uitbesteden, en dat zal hij ook doen. Maar wat een klant niet hoeft te accepteren, is dat de klant zelf direct zaken moet doen met de fabrikant (of een andere derde partij). Of dat verstandig is, is de vraag, maar in principe kun je gewoon het product bij de verkoper inleveren en zeggen: los het maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 14:10
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:23:
[...]

Natuurlijk mag de verkoper zaken uitbesteden, en dat zal hij ook doen. Maar wat een klant niet hoeft te accepteren, is dat de klant zelf direct zaken moet doen met de fabrikant (of een andere derde partij). Of dat verstandig is, is de vraag, maar in principe kun je gewoon het product bij de verkoper inleveren en zeggen: los het maar op.
Direct zaken doen hoeft hier toch ook niet? Hij krijgt een label waar een adres op staat. Hij levert het in bij een postkantoor en het is klaar.
Dit is gewoon moeilijk doen omdat het kan. Het zou wat anders zijn als er wordt gezegd: "Bel maar met de fabrikant, houdoe". De winkelier doet netjes wat het moet doen, het meldt het product aan en zorgt dat de labels naar jou komen.

Er is hier geen duidelijke reden om dit te weigeren.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
SacreBleu schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:43:
[...]

Direct zaken doen hoeft hier toch ook niet? Hij krijgt een label waar een adres op staat. Hij levert het in bij een postkantoor en het is klaar.
Dit is gewoon moeilijk doen omdat het kan. Het zou wat anders zijn als er wordt gezegd: "Bel maar met de fabrikant, houdoe". De winkelier doet netjes wat het moet doen, het meldt het product aan en zorgt dat de labels naar jou komen.

Er is hier geen duidelijke reden om dit te weigeren.
Uit de TS:
‘Aangezien uw toestel en defect vertoont binnen de garantieperiode kan u dit aanmelden bij Samsung zelf.
Zij komen dit aan huis herstellen als u een technieker boekt.
Dit toestel hoeft dus niet terug te komen naar ons.

U kan hierover contact opnemen met de fabrikant via onderstaande link.
https://www.samsung.com/nl/reparatie/tv-audio/aan-huis/
Klinkt toch alsof de TS het zelf moet regelen.

Nogmaals, ik zeg niet dat handig is om op je strepen te gaan staan, maar TS heeft er wel recht op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:56:

Ik zou ook liever in het weekend of 's avonds het toestel bij de winkel afgeven
Je wil een TV bij een webwinkel af gaan geven in het weekend? en ook nog eens in het buitenland?
Want Belgische winkel?

Zoals bovenstaand al eerder gezegd, TS is heel wat beter af met Samsung monteur langs te laten komen.
Geen zin in administratief gedoe? dan moet je vooral de TV weer op gaan sturen en een paar weken wachten tot hij gerepareerd is ja... 8)7

Samsung heeft een prima aan huis service.

Hierboven wordt echt een hoop onzin verkondigd, met waar je recht op hebt. Allemaal heel leuk en aardig maar helpt de TS van de regen in de drup. De winkel helpt hier TS juist enorm.
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:12:
[...]

Nogmaals, ik zeg niet dat handig is om op je strepen te gaan staan, maar TS heeft er wel recht op.
Nogal een understatement. Wat schiet de TS hier mee op? Heeft er recht op dat hij zijn TV zelf op moet sturen naar de winkel, hem een paar weken kwijt is en dan weer een dag thuis moet zijn om te wachten op zijn gerepareerde TV. Versus een paar uurtjes thuisblijven en wachten op een monteur die het 9 van de 10 keer gelijk ter plaatste oplost? Goh waar is TS nu bij gebaat?

Volgens mij moet de TS gewoon even rustig adem halen.

[ Voor 42% gewijzigd door Arjant2 op 06-03-2020 13:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:23:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Als de winkel zegt: 'je moet bij díe balie zijn', en bij die andere balie word je netjes geholpen, dan moet je gewoon naar die andere balie gaan. Het is heel normaal dat een winkel zaken uitbesteedt. Het begint vaak al bij de bestelling. Je praat niet met een server van de webwinkel, maar (in het geval van TS) met een server van nucleus.be die namens de webwinkel antwoord geeft. Vervolgens is de tv vermoedelijk niet bezorgd door een medewerker van de webwinkel, maar door een specialistisch bedrijf dat zich enkel bezighoudt met postbezorging. Had TS dan de deur dicht kunnen houden en kunnen eisen dat het bedrijf de tv zelf komt bezorgen? Want ja, zo kun je de kwaliteit niet garanderen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Waarom kies je eigenlijk voor herstel en niet voor vervang? Ik zou geen televisie vertrouwen als deze binnen een maand na aankoop al gebreken vertoont en daarom voor vervang kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Bij mij kwamen ze langs. Scherm vervangen en werkte weer goed.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:24

paQ

Het is overigens het filter zo te zien wat uit de behuizing los is gekomen. Is dat niet iets wat je zo terugklikt?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 16:35
Dimens schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:43:
Waarom kies je eigenlijk voor herstel en niet voor vervang? Ik zou geen televisie vertrouwen als deze binnen een maand na aankoop al gebreken vertoont en daarom voor vervang kiezen.
Hoe wil je vervanging kiezen? Dat is in geen optie (WKOA uitgesloten ivm termijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

paQ schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:33:
Het is overigens het filter zo te zien wat uit de behuizing los is gekomen. Is dat niet iets wat je zo terugklikt?
zgn polarisatiefilter
plectrum er achter, en druk je zo weer terug

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 22:02
Herko geeft het juiste antwoord. Maar ik zou ook Samsung laten komen. Komen die er niet uit, dan terug naar de winkel die het op MOETEN lossen.
Daarom koop ik dat soort spullen bij Coolblue. Heb daar alleen maar perfecte ervaringen mee en zijn zeer coulant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Jwlb schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:56:
[...]

Hoe wil je vervanging kiezen? Dat is in geen optie (WKOA uitgesloten ivm termijn).
Vervang is net zo goed een optie als herstel. Waarom zou dat volgens jou niet zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dixie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:33:
Herko geeft het juiste antwoord. Maar ik zou ook Samsung laten komen. Komen die er niet uit, dan terug naar de winkel die het op MOETEN lossen.
Daarom koop ik dat soort spullen bij Coolblue. Heb daar alleen maar perfecte ervaringen mee en zijn zeer coulant.
Winkel mag je verwijzen naar fabrikant, maar blijft zelf verantwoordelijk voor het leveren van een conform goed.
(het is ook beter om verder niet in discussie te gaan met fabrikant, maar hen direct contact te laten houden met verkoper) Kosten van verzenden etc naar gewenste reparateur zijn ook voor de verkoper.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Dimens schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:22:
[...]

Vervang is net zo goed een optie als herstel. Waarom zou dat volgens jou niet zo zijn?
Omdat het voor een klein, eenvoudig op te lossen mankement, niet in verhouding staat om het hele product om te ruilen? Breng jij ook een nieuwe auto terug als het richtingaanwijzerbolletje na 3 weken kapot gaat?

Jij hebt meer verstand van de wettelijke kant dan ik, maar volgens mij kun je in dit geval niet zomaar vervanging eisen. Kun je het misschien toelichten of onderbouwen als je er anders over denkt? :)

Laat ik dan maar vast met 2 bronnen beginnen:

Consuwijzer:
U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet binnen een bepaalde tijd gebeuren. Ook mag u er niet te veel last van hebben. Als de reparatie lang duurt, kan de verkoper u bijvoorbeeld een product te leen geven.

U mag zelf kiezen of u een reparatie of een nieuw product eist. Maar soms stelt de verkoper een andere oplossing voor. Hij moet daar wel een goede reden voor hebben. En u mag er niet te veel last van hebben. De verkoper wil u bijvoorbeeld een nieuw product geven, omdat dit voor hem een stuk goedkoper is dan reparatie. Of hij wil uw product juist alleen repareren, omdat er maar iets kleins kapot is. Een heel nieuw product eisen is dan niet redelijk. De verkoper heeft dan een goede reden om een andere oplossing te geven dan u eist.

Kiest de verkoper voor reparatie? Dan moet hij er wel voor zorgen dat hij het product goed repareert. Het product moet na die reparatie weer goed zijn. Is reparatie geen goede oplossing in uw situatie? Bijvoorbeeld omdat de reparatie zichtbaar is? Dan kunt u een nieuw product eisen.
Of het wetboek zelf:
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
[...]
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;

c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Xander schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:36:
[...]

Omdat het voor een klein, eenvoudig op te lossen mankement, niet in verhouding staat om het hele product om te ruilen? Breng jij ook een nieuwe auto terug als het richtingaanwijzerbolletje na 3 weken kapot gaat?

Jij hebt meer verstand van de wettelijke kant dan ik, maar volgens mij kun je in dit geval niet zomaar vervanging eisen. Kun je het misschien toelichten of onderbouwen als je er anders over denkt? :)

Laat ik dan maar vast met 2 bronnen beginnen:

Consuwijzer:

[...]

Of het wetboek zelf:

[...]
Ik vind een loslatend paneel anders geen gering probleem en ook niet vergelijkbaar met een defecte richtingaanwijzer op het dashboard. Ik zou een defecte richtingaanwijzer eerder vergelijken met een knop op de afstandsbediening die niet werkt.

Komt bij dat nieuwe auto's in de eerste honderden kilometers volgens mij wel vaker wat mankementen vertonen en dat herstel dan ook echt de auto goed laat werken. Bij televisies - en veel andere hardware - is dat niet het geval. Daar vervangen ze het onderdeel waarvan ze denken dat het probleem zit, zonder te onderzoeken waar het probleem door is veroorzaakt. Gevolg is dat het te vaak gebeurt dat het onderliggende probleem niet verholpen wordt en problemen na verloop van tijd terugkeren. En dan moet je ook maar hopen dat dit op korte termijn gebeurt, anders krijg je topics zoals Reparatiekosten TV na 3 jaar - Geschillencommissie waardig?

Met een nieuwe gloednieuwe televisie zou ik daar niet aan willen beginnen.

Overigens kun je het altijd vervang eisen en aangeven waarom je geen herstel wenst. Nee heb je, ja kun je krijgen. Lijkt mij onnodig dat wij al voor de handelaar argumenten gaan bedenken waarom het niet zou kunnen. En mocht er dan uiteindelijk alsnog hersteld worden en er ontstaat na verloop van tijd toch weer een defect, is het makkelijker zeggen dat je wantrouwen gerechtvaardigd was, om vervolgens de koop te ontbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Dimens schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:36:
[...]
Bij televisies - en veel andere hardware - is dat niet het geval. Daar vervangen ze het onderdeel waarvan ze denken dat het probleem zit, zonder te onderzoeken waar het probleem door is veroorzaakt.
Ik heb in 2016 een 65" Samsung besteld met een loslatend paneel. Ook via de winkel bij de Samsung service desk terecht gekomen. Netjes een monteur aan huis die het paneel vervangen heeft. Sindsdien nooit meer problemen mee gehad.

Daarnaast verkoopt Samsung honderdduizenden TVs. Beetje naief om te denken dat ze niet weten wat de standaard gebreken zijn, welke repareerbaar zijn, en welke vervangen moeten worden om niet meer terug te hoeven komen. Quality Management voor Manufacturing is al decennia op een erg hoog niveau.

Edit: quality management is niet quality assurance, i.e. checken of alles werkt voordat het de fabriek uit gaat. QM is bijhouden van statistieken van defecten, zodat productieprocessen geoptimaliseerd kunnen worden om uitval in de toekomst te voorkomen.

[ Voor 17% gewijzigd door JackBol op 06-03-2020 19:02 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dimens schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:36:
[...]

Ik vind een loslatend paneel anders geen gering probleem en ook niet vergelijkbaar met een defecte richtingaanwijzer op het dashboard. Ik zou een defecte richtingaanwijzer eerder vergelijken met een knop op de afstandsbediening die niet werkt.
Tja, het is maar hoe je er naar kijkt natuurlijk. TS kan met zijn TV nog alles wat je van een TV mag verwachten (TV kijken ofzo), het defect is hooguit cosmetisch storend. Een auto zonder werkende richtingaanwijzer kun je de openbare weg niet meer mee op zonder verkeersregels te overtreden, dat lijkt mij nou veel vervelender.

Ik heb geen idee wat er technisch precies met de TV aan de hand is maar het zou me niet verbazen als de oplossing bestaat uit een onderdeel iets beter in elkaar klikken of ergens een schroefje aandraaien. Dat vind ik dan best "gering" als je het afzet tegen de prijs van een televisie.
Komt bij dat nieuwe auto's in de eerste honderden kilometers volgens mij wel vaker wat mankementen vertonen en dat herstel dan ook echt de auto goed laat werken. Bij televisies - en veel andere hardware - is dat niet het geval.
Nou, dat vind ik best een aanname, dat ze het niet fatsoenlijk kunnen repareren. Laat ik daar eens een aanname tegenover zetten: misschien zit een TV die door een service technicus onder handen is genomen wel beter in elkaar zit dan een TV die aan de lopende band in een lage-lonen-land in elkaar is gezet door een medewerker die op zijn vingers wordt getikt als hij zijn quotum niet haalt.
En dan moet je ook maar hopen dat dit op korte termijn gebeurt, anders krijg je topics zoals Reparatiekosten TV na 3 jaar - Geschillencommissie waardig?
Ik mis de link met deze case een beetje. Is die TV daar ook kort na levering of op een andere moment gedurende de garantietermijn gerepareerd, waarna het defect terugkeerde?

- Nee! De TV in dat topic is een exemplaar waar in 3 jaar tijd nog nooit iemand aan gesleuteld heeft. Ook fonkelnieuwe televisies kunnen gewoon buiten de garantietermijn defect dus.
Met een nieuwe gloednieuwe televisie zou ik daar niet aan willen beginnen.

Overigens kun je het altijd vervang eisen en aangeven waarom je geen herstel wenst. Nee heb je, ja kun je krijgen. Lijkt mij onnodig dat wij al voor de handelaar argumenten gaan bedenken waarom het niet zou kunnen. En mocht er dan uiteindelijk alsnog hersteld worden en er ontstaat na verloop van tijd toch weer een defect, is het makkelijker zeggen dat je wantrouwen gerechtvaardigd was, om vervolgens de koop te ontbinden.
Tja, je kunt het vragen, of eisen, natuurlijk.

Het zou mij alleen verbazen als ze daar in mee zouden gaan, en ik denk dat ze prima in hun recht staan om dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 16:35
Dimens schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:22:
[...]

Omdat de keuze niet bij consument ligt. Leverancier moet binnen redelijke termijn zorgen voor een conform product. Of dat vervanging of reparatie is, beslist de verkoper.
Pagina: 1