Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Desktop prototypes - Streaming/Workstation/Gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kildash
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 02-12-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Doel van de pc is drievoudig: de pc high-end games kunnen streamen met hoge fps, ondertussen kunnen livestreamen aan degelijke kwaliteit, en moet ook (op andere momenten) op een vlotte wijze photoshop en allerhande videobewerking aankunnen. Belangrijk is ook dat er minimum drie monitors tegelijk moeten kunnen functioneren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is relatief irrelevant. Ik zal eerder een duurder systeem aanschaffen waarmee ik wat langer voortkan dan regelmatig upgraden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hoewel ik al enige randapparatuur heb en ook al een volledige pc heb staan is het niet de bedoeling om veel over te zetten, maar eerder om beide pc's afzonderlijk in werking te houden. Drie details wel:
- mijn huidig hoofdscherm PL2779Q zou de tertiare monitor worden bij de nieuwe pc
- mijn printer (brother mfc-j497dw) en eventueel speakersysteem (Logitech Z523 Zwart) zou ook overgezet worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb voorlopig 2 prototype-lijsten samengesteld voor de "core" build, en daarnaast een lijst met peripherals die in beide systemen zouden kunnen belanden. De vraag is: welke van de twee builds raden jullie aan en waarom, zijn er aanpassingen nodig, zijn er grote "bottlenecks" in deze systemen en zijn de gekozen onderdelen kwalitatief in orde?

SYSTEEM 1:

MBAsus ROG Maximus XI HeroLink
CPUIntel Core i9-9900K BoxedLink
GPUMSI Gefore RTX 2080 Super Gaming X TrioLink
PSUEVGA SuperNOVA 850 P2Link
RAMCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 (2x16GB)Link
SSDSamsung 860 EVO 1TBLink
HDDSeagate IronWolf: 4TBLink
CPU Fanbe quiet! Dark Rock Pro 4Link
Casebe quiet! Pure Base 600 Window Zwart/oranjeLink

SYSTEEM 2:

MBMSI B450 Tomahawk MAXLink
CPUAMD Ryzen 9 3900X BoxedLink
GPUGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8GLink
PSUCorsair AX760Link
RAMCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 (2x16GB)Link
SSDWD Blue SSD M.2 (3D v-nand TLC) 1TB Link
HDDSeagate IronWolf: 4TBLink
CPU Fanbe quiet! Dark Rock Pro 4Link
Casebe quiet! Pure Base 600 Window Zwart/oranjeLink

PERIPHERALS:

MonitorsMSI Optix G27C4 Zwart (x2)Link
KeyboardDell AW768 (azerty)Link
MuisRazer Deathadder Elite - ZwartLink

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta heel erg open voor verschillende merken zolang ze kwalitatief in orde zijn. Ik heb niet per se interesse in mooi uitziende onderdelen of cases, hoewel dat mooi meegenomen is. Enige dat ik wel steeds hoor is dat Nvidia voor Graphics cards nog wel een pak verder zou staan dan AMD. Bovendien zou ik graag de nvidia control panel en gforce experience enzo behouden. Toch plaatste ik in de tweede build voorlopig een radeon gpu, ben wel benieuwd naar feedback.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte en energieverbruik zijn verwaarloosbaar onbelangrijk. Wat wel belangrijk is: goede koeling. Geen idee of ik met deze case een goede keuze maak, en ook of er best nog kleine extra fans worden bijgekocht en geplaatst. Ook twijfel ik bij beide builds of de voedingen goede keuzes zijn.

Ga je overklokken?
Voorlopig ben ik dat niet van plan, ideaal gezien wil ik een systeem waarbij overklokken overbodig is. Ideaal gezien wil ik wel de mogelijkheid nog hebben.

Wat verwacht je van ons?[i]
-Feedback over de twee builds. Zowel welke van de twee je zou aanraden en waarom, als suggesties voor aanpassingen/verbeteringen. Nogmaals, budget is niet zo belangrijk, hoewel uiteraard het niet de bedoeling is om echt met geld te gaan gooien.
-Feedback over de keuze van peripherals, vooral de schermen. Over hertz enzo is mijn kennis onvoldoende om een echt geinformeerde keuze te maken, google wees naar deze twee als goede betaalbare opties.

Heel erg bedankt voor al jullie hulp, hoe kort of uitgebreid dan ook _/-\o_

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:20
De gekozen ssd's zijn een beetje mietjes in deze setups. Waarom niet een fatsoenlijke M2 PCI-e ssd?

Hoe ben je tot die voedingen gekomen? Die dingen zijn EOL en/of niet leverbaar.

Als geheugen is Crucial Ballistix @3200 MT/s veel beter compatibel dan Corsair LPX iig met Ryzen 3xxx.

Als je de onderdelen middels Handleiding Pricewatch in mooie lijstjes zet zie je meteen de totaalprijs van de onderdelen.

• Kildash
De gekozen ssd's zijn een beetje mietjes in deze setups. Waarom niet een fatsoenlijke M2 PCI-e ssd?
Mijn kennis is onvoldoende van de verschillende vormen van schijven, er is enkel gekeken naar de hoeveelheid geheugen. Dat is één van de redenen dat ik uitgebreid de tijd ga nemen om een lijst samen te stellen en af te toetsen bij anderen. Ik sta erg open voor andere schijven. Suggesties?
Hoe ben je tot die voedingen gekomen? Die dingen zijn EOL en/of niet leverbaar.
Aangeraden via andere sites. Again, totaal vervangbaar zolang kwalitatief in orde en adequaat. Alternatieven?
Als geheugen is Crucial Ballistix @3200 MT/s veel beter compatibel dan Corsair LPX iig met Ryzen 3xxx.
Dus dit zou enkel bij de Ryzen build een nodige aanpassing zijn? Gotcha, thx.

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22:31
Wat betreft de CPU koeler - dat is een bonk staal waar je redelijk eng van wordt. Ik heb 'm ook. Veelgehoorde klacht is dat de koeler zo groot is dat het eerste PCIe slot niet (goed) gebruikt kan worden omdat daar vaak een (flinke) videokaart in gaat. Misschien een idee om op de fora van de moederbord fabrikanten te vragen of dat past aangezien dit een redelijk specifieke vraag is. (Gaat dus om afstand van CPU slot tot aan 1e PCIe slot).

Als budget toch soepel is - deze badboy. Ding is huge en duur maar heeft ruimte zat. Tevens kan deze M.2. SSDs in RAID 0 draaien. Uit ervaring kan ik je vertellen dat videobewerking hierdoor aanzienlijk beter/sneller gaat. Bij gamen en opstarten merk ik geen verschil tussen RAID 0 en non-RAID setup.
Let wel - dit is een EATX bord - dan moet je ook een case hebben waar je die in kan hangen. Je huidige keuze kan dat niet - hier een lijst met kasten die dat wel kunnen.
PCIe 3.0 is prima en vlot, echter 4.0 begint nu net te komen. Wil je hier dit voordeel meepakken (a la futureproof), kijk dan naar moederborden die 4.0 ondersteunen. Op dit moment is dat, zo ver ik weet, alleen AMD. M2 SSDs die dit ondersteunen komen steeds meer op de markt met steeds betere snelheden. Een M2 SSD vervangen/upgraden is aanzienlijk minder gedoe dan het gehele moederbord vervangen.

Voor fotoshop/videobewerking + €€€ zou ik gaan voor deze monitor. 120Hz op 4K en schitterend beeld waardoor je goed ziet wat je doet qua bewerking. Komt, vind ik, prima gecalibreerd. Ja de specifcaties zeggen dat die op 144Hz kan maar dan moet die in overclock stand en dat is niet heel super. Gsync natuurlijk ook. Als 2nd/3rd scherm kan je deze ophangen. Ook 4K en IPS dus dat oogt wel fijn. Let wel dat als je een monitor in 4K hebt en je hebt schermen ernaast hangen in lagere resolutie dat de muis dan 'verspringt' wanneer je van het ene naar andere scherm gaat. Dit komt door het resolutie verschil. Slepen van programmavensters idem dito.

Ik weet niet hoe groot de bestanden zijn die je gaat bewerken. Mochten dit flinke zijn (+8GB) én je gaat daarnaast 4K gamen/streamen dan kan nóg meer werkgeheugen geen kwaad. Ik raad je aan om eerst je 'huidige' 32GB aan te houden. Als je wil kan je er zo een extra setje bijprikken. Of ga volledig YOLO en prik er meteen 64 GB in. Wat @Uszka zei is zeker iets om mee te nemen qua RAM merk.

CPU de grafische kaart prima. Ik heb me vooral richting AMD uitgelaten omdat ik dat zelf ook heb staan.

Dit is zeker niet de beste bang-for-buck ratio. Echter, neemt niet weg dat als je iets leuks wilt hebben (understatement) dat het zeker kan.

[Voor 5% gewijzigd door Kuusje op 05-03-2020 18:32]

Scalper marker deel 1 & deel 2

• Kildash
@Kuusje

-Qua CPU koeler: als het qua afmetingen past, is dit dan een geschikte. Indien nee, welke raad je aan?

-over het moederbord en de monitors die je voorstelt: zo soepel is het budget nu ook weer niet. Ik hoop het totaalpakket (inclusief alle peripherals) onder de 3000 euro te houden. Hoewel dat geen echte vereiste is, is plots upgraden van monitors van 250 naar 2000 is wat teveel van het goede, denk ik. 4k heb ik niet nodig.

-de videobewerking die ik plan is enkel toekomstgericht, dus geen idee. Ik wil enkel later de optie hebben, dat is veruit het minst belangrijke doel. Hoofddoel: gaming/streaming -compatibele pc die een degelijke tijd kan dienen.

-Qua bang-for-buckratio: het probleem is dat je enkel twee extremen lijkt te vinden op het forum hier: het beste van het beste, ongeacht de prijs (waarbij je zeer duur uitkomt), of best-buy-guides waarbij het budget gecapt is en ik de indruk krijg dat je dan jezelf inperkt qua toekomstmogelijkheden. Ik ben op zich wel geinteresseerd in een bang-for-buck ratio, want geld blijft geld, maar ik wil ook gewoon een degelijk toekomsttbestendig systeem.

-Raid ken ik helemaal niets van.

Concreter even: als ik de ram aanpas volgens de suggestie van @Uszka , is de tweede build dan degelijk?

• Kildash
@Uszka thanks! Als ik het goed begrijp en een beetje google-knowledge erbij haal lijkt pci-e4.0 wel de moeite.

Nog een paar dingen:

-nvidia vs amd, ik hoor er vanalles over... jullie lijken de amd-radeon build voorkeur te geven. Wat moet ik hierover weten?

-zijn die schermen kwalitatief in orde? (Uiteraard budget-opties) Of zijn er in dezelfde klasse betere alternatieven?

• Uszka
Kildash schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:22:
@Uszka thanks! Als ik het goed begrijp en een beetje google-knowledge erbij haal lijkt pci-e4.0 wel de moeite.
Je zal er in de praktijk bar weinig van merken. Aan jouw of je het de 6 tientjes waard vindt.
Nog een paar dingen:

-nvidia vs amd, ik hoor er vanalles over... jullie lijken de amd-radeon build voorkeur te geven. Wat moet ik hierover weten?
AMD geeft vergelijkbare prestaties voor een lagere prijs. Komt wel bij dat de drivers van de RX 5x00 serie nog niet helemaal probleemloos zijn.
-zijn die schermen kwalitatief in orde? (Uiteraard budget-opties) Of zijn er in dezelfde klasse betere alternatieven?
Ben niet erg thuis in monitoren en zeker niet die met heel hoge refreshrate. Gebruik zelf een paar van deze echter meer voor werk dan voor gamen. Ben er zeer over te spreken.

• Kuusje
De 3900x komt met deze cooler. Zonder overclocken een prima ding. Ook geen gehannes met formaat. Als je toch iets anders wil dan kan je dat later nog doen. Met het moederbord thuis kan je de afstanden makkelijk opmeten.

Persoonlijk vind ik dat AMD een betere prijs/kwaliteitverhouding heeft. Er zijn applicaties die een merkbare voorkeur hebben. Je moet zelf kijken of dat relevant voor je is. Dat is makkelijk te google-en.

Schermen zijn goed. Mocht je tijd over hebben - hier een goed topic over monitor aanschaf. Wat de een fijn vind, vind de ander minder prettig. Misschien een bezoekje aan de Mediamarkt waard, puur om alleen te kijken.

Er zijn op het forum fanatiekelingen inderdaad en als die lezen dat er geen harde bovengrens is qua budget, dan willen die wel eens overweldigend uit de hoek komen (ben ik zeker schuldig aan). Het is enthousiasme, zeker als ik lees dat je echt je huiswerk heb gedaan. Dan ga ik graag 'vol op het orgel'.

Voor de rest eens met Uszka.

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21:34
Let er wel op dat je nu een intel 8 core met hypertreading vergelijkt met een 12 core processor met hypertreading.

• Kildash
D-dark schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:45:
Let er wel op dat je nu een intel 8 core met hypertreading vergelijkt met een 12 core processor met hypertreading.
Ik vrees dat dat ook mijn pet te bovengaat... Kan je een woordje extra uitleg geven over beide en de voordelen die 12 zou bieden? Basically,of dat de moeite is...

• Uszka
Kildash schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:47:
[...]

Ik vrees dat dat ook mijn pet te bovengaat... Kan je een woordje extra uitleg geven over beide en de voordelen die 12 zou bieden? Basically,of dat de moeite is...
Bij applicaties die veel cores ondersteunen is een 12 core 50% sneller dan een 8 core. Als je veel tegelijk gaat doen, gamen/streamen/etc., dan loop je met 12 cores veel minder snel tegen beperkingen aan. Komt bij dat ze ongeveer hetzelfde de 12 core €100 minder kosten dus waarom niet. Beter mee verlegen dan om verlegen.

[Voor 8% gewijzigd door Uszka op 05-03-2020 20:51]

• Kildash
@Uszka en @D-dark dus de AMD- Ryzen is dan geschikter eigenlijk voor de pc? Begrijp ik dat correct?

• D-dark
Voor een groot gedeelte kan je onderdelen uit het 4K systeem van de BBG overnemen en aanpassen.
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2020

Bij een 8 core als voorbeeld heb je dan 6 cores voor spellen en 2 voor windows.
Bij een 12 core heb je meer marge. Ook bij programma's die meer taken over de processor kunnen verdelen ben je in het voordeel.

De monitors die je geselecteerd hebt zijn 1920 * 1080 VA 165 Hz. Daarvoor is nu als je puur van de fps race uitgaat de intel iets in het voordeel. Alleen qua prijs is de AMD veel gunstiger en qua prestaties bijna vergelijkbaar. Directe tegenpool met 8 cores is de 3800X. Wil je meer FPS dan is het ironisch gezien gunstiger om het prijsverschil in een betere videokaart te stoppen.

3900X is een hele mooie processor indien je het aantal cores nodig hebt.

• Kildash
Enorm bedankt al voor je nuttige en uitgebreide feedback, @D-dark @Uszka @Kuusje :)

Dat zou het nieuwe prototype hierop brengen, inclusief 2x monitor + peripherals afklokkend rond de €2.5k

https://gyazo.com/8de034333b90a465f1c144837d07ae02

Als ik het goed begrijp zou een mogelijke upgrade nog zijn om deze volledige build te behouden, maar de grafische kaart te upgraden naar een 2080Ti van Nvidia? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Also, @Uszka je raaddede Platinum 650W aan die ik nu ook even geselecteerd heb. Die lijkt minder krachtig te zijn, of vergis ik me? Is die inderdaad geschikt voor de build die ik nu voorstel (of met de 2080 ti erbij)?

• D-dark
Een 2080 TI is het andere uiterste. Dat is meer als je op 4k resolutie wil gamen. Een 5700XT is goed genoeg voor de resolutie waar je op gamed.
Een 2080 super valt nog te overwegen. bv de pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio
@Kildash nu wel de juiste gelinked. Persoonlijk vind ik de 5700 XT beste prijs / prestatie compromis

Maar voor nu zit je goed qua opzet. Videokaart kan je desgewenst altijd later nog upgraden.

[Voor 25% gewijzigd door D-dark op 05-03-2020 21:44]

• Kildash
D-dark schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:33:
Een 2080 TI is het andere uiterste. Dat is meer als je op 4k resolutie wil gamen. Een 5700XT is goed genoeg voor de resolutie waar je op gamed.
Een 2080 super valt nog te overwegen. bv de pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio

Maar voor nu zit je goed qua opzet. Videokaart kan je desgewenst altijd later nog upgraden.
Het is niet de bedoeling om op 4k resolutie te gamen. De schermen zijn er niet ideaal voor en bovendien is 4k gwn niet voor alle games ideaal, in tegendeel zelfs voor zover ik weet.

Ik was inderdaad een 2080S in mijn andere build aan het overwegen. Maar je lijkt nu naar een 2080ti terug te linken, is dat een vergissing?

• Kuusje
2080ti voor non-4K is overkill. Games kan je bijna altijd wel op lagere resolutie draaien (windowed mode o.i.d.). In de openingspost zei je dat je graag het Nvidia control panel houdt. Pak dan een 2080S, dan is de bang-for-buck-ratio beter.

• Uszka
Kildash schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:18:
Also, @Uszka je raaddede Platinum 650W aan die ik nu ook even geselecteerd heb. Die lijkt minder krachtig te zijn, of vergis ik me? Is die inderdaad geschikt voor de build die ik nu voorstel (of met de 2080 ti erbij)?
Piekverbruik van het systeem is rond de 450w. 650w is daarom meer dan genoeg.

• Kildash
Top!

Over de SSD/HDD's:

1)Is de Samsung 970 EVO, 1 TB SSD een waardig alternatief voor de Corsair Force MP600?

2 Iemand elders raadde me net aan om de 4TB HDD eruit te jassen en een tweede SSD erin te steken, maar dan niet per se ook M.2. Dit om voor snelheid te gaan en gedropte frames bij het streamen enzo te vermijden, aangezien de SSD daar (maybe?) een bottleneck in zou kunnen zijn. Wat is jullie visie hierop? En eventueel 2x die samsung evo dan, kwestie van iets cheaper het stuk te zijn

[Voor 8% gewijzigd door Kildash op 05-03-2020 22:53]

• D-dark
Sinds de introductie van de ssd en later de M2 is snelheid daarvan eigenlijk een non issue geworden.
In de praktijk ga je geen verschil in snelheid zien tussen een samsung 970 evo en de genoemde corsair behalve in synthetische test.

Wat je wilt is zowel windows als je spellen op ssd draaien. Met 1 Tb moet je wel een eind kunnen komen.
Harde schijf is meer voor algemene opslag bedoeld of grote video bestanden te plaatsen.

Als gulden middenweg bv de pricewatch: Intel 660p 2TB
Nog overkill qua snelheid

[Voor 15% gewijzigd door D-dark op 05-03-2020 23:03]

• Kildash
D-dark schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:00:
Sinds de introductie van de ssd en later de M2 is snelheid daarvan eigenlijk een non issue geworden.
In de praktijk ga je geen verschil in snelheid zien tussen een samsung 970 evo en de genoemde corsair behalve in synthetische test.

Wat je wilt is zowel windows als je spellen op ssd draaien. Met 1 Tb moet je wel een eind kunnen komen.
Harde schijf is meer voor algemene opslag bedoeld of grote video bestanden te plaatsen.
Oke, dus de Evo is een perfect alternatief dat wat budget-friendlyier is? Noted, dan ram ik die al in de lijst.

Ik had SSD/HDD inderdaad exact zo begrepen als jij het nu zegt. Meerdere SSD's voor framedrops te vermijden of dergelijke is een overbodige luxe dan? Een aparte HDD is sowieso wel een optie denk ik inderdaad voor opslag.

• D-dark
Over microframedrops zou ik mij niet al te druk maken met een M2 SSD (Die intern via pci-e 4) protocol werkt.

De EVO is snel zat. Met de Corsair Force betaal je meer voor snelheid die je alleen bij synthetisch benchmarken merkt

Dat probleem is meer uit het begintijdperk van streamen en de allereerste Sata SSD schijven.
Daar kon een bottleneck optreden bij het laden van een level en schrijven van de stream. Oplossing daarvoor was de separate windows / streamschijf en de game schijf.

[Voor 14% gewijzigd door D-dark op 05-03-2020 23:30]

• Kildash
Cool, thx man @D-dark !

Nog een vraag (sorry voor de rain of questions haha)

Iemand suggereert om ipv twee aparte monitors voor hetzelfde budget één ultrawide aan te schaffen en daarin dan picture in picture te werken. Ik wist niet dat dit bestond, maar dan mits wat kijken naar refreshrate, reactietijd en resolutie lijkt deze erg interessant: pricewatch: LG UltraGear 34GL750-B Rood, Zwart

deze suggestie mede ook omdat ultrawide ook in-game voordelen zou opleveren in bepaalde games, naar verluid?

Iemand daar ervaring mee?

[Voor 9% gewijzigd door Kildash op 05-03-2020 23:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 19:18

Dwarlorf

Elitaire muziek connaisseur

Kildash schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:29:
Cool, thx man @D-dark !

Nog een vraag (sorry voor de rain of questions haha)

Iemand suggereert om ipv twee aparte monitors voor hetzelfde budget één ultrawide aan te schaffen en daarin dan picture in picture te werken. Ik wist niet dat dit bestond, maar dan mits wat kijken naar refreshrate, reactietijd en resolutie lijkt deze erg interessant: pricewatch: LG UltraGear 34GL750-B Rood, Zwart

deze suggestie mede ook omdat ultrawide ook in-game voordelen zou opleveren in bepaalde games, naar verluid?

Iemand daar ervaring mee?
Ik heb zelf de pricewatch: LG 43UD79-B Zwart Dat komt met de app Onscreen Control en dat werkt vrij goed. Die monitor die jij noemt heeft dat ook, zie: https://www.lg.com/nl/monitoren/lg-34GL750-B
OnScreen Control (LG Screen Manager): Ja
Je kan daarmee je beeldscherm softwarematig op verschillende manieren indelen. Ik heb mijn scherm bijvoorbeeld in 2 helften verdeeld waarbij de linkerhelft de volledige helft beslaat en de rechterhelft is nog eens horizontaal in 2en verdeeld. Zo dus: | |-|

Picture in Picture is denk ik meer een hardware optie. Ik weet niet of de pricewatch: LG UltraGear 34GL750-B Rood, Zwart dat kan maar bij mijn monitor kan dat wel en kan ik met de afstandsbediening PiP instellen. Hij heeft naast een Displayport ingang en een usb-c ingang ook 4 HDMi ingangen daar kan ik 4 verschillende bronnen op aansluiten (2x 60hz en 2x 30hz) Bijvoorbeeld 1 pc en een Raspberry Pi.

[Voor 4% gewijzigd door Dwarlorf op 06-03-2020 09:00]

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.”

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 25-07 18:58
Kildash schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:03:
[...]

Oke, dus de Evo is een perfect alternatief dat wat budget-friendlyier is? Noted, dan ram ik die al in de lijst.
Koop gewoon deze en laat je niet vangen aan al die marketing praat. Je gaat geen enkel snelheidsverschil merken...
pricewatch: WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB

Wat moeten we verstaan uit "workstation" uit je titel en "allerhande videobewerking"

Zou zowiezo eens nadenken of je de schermruimte van 3 monitors echt nodig hebt... misschien eens je workflow evalueren...

En maak eens een pricewatch lijstje van je 'finale' build...
Handleiding Pricewatch

Ik heb zelf deze monitor, waar ik uitermate tevreden van ben. Dus ik neem aan dat die 34" ook wel top gaat zijn. pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart

• Kildash
Wat moeten we verstaan uit "workstation" uit je titel en "allerhande videobewerking"
zoals uitgelegd: er moet gestreamd/gegamed kunnen worden, en er moet met programma's als photoshop/indesign/illustrator/aftereffects/premiere gewerkt kunnen worden
Zou zowiezo eens nadenken of je de schermruimte van 3 monitors echt nodig hebt... misschien eens je workflow evalueren...
Wat is "nodig"? Ik werk momenteel al vijf jaar met twee monitors, en dat is handig. Is drie nodig? Nee. Is dat extra handig? Ja, zeker wanneer je streamt. Ik heb tijdens het streamen een achttal windows tegelijk openstaan op mijn secondary monitor...[/quote]

Over die pricewatch lijst, ik heb hier momenteel een wishlist staan die ik constant tweak. Ik ga hier nog wel een tijdje aan prutsen, vandaar dat ik ook hier én elders mij uitgebreid probeer te informeren :) Thx voor de hulp!

• Kildash
Nieuwe lijst, mits alle veranderingen. Nieuwe peripherals ook (voorlopig)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 440,05€ 440,05
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 214,05€ 214,05
1VideokaartenGigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Super 8G€ 815,05€ 815,05
1Interne harde schijvenSeagate IronWolf, 4TB€ 119,-€ 119,-
1Behuizingenbe quiet! Silent Base 600 Zwart/Oranje Window€ 94,05€ 94,05
1MonitorenLG UltraGear 34GL750-B Rood, Zwart€ 391,45€ 391,45
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 73,90€ 73,90
1ToetsenbordenCorsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Speed (Azerty BE)€ 164,-€ 164,-
1MuizenCorsair Gaming Harpoon RGB€ 29,80€ 29,80
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M4B3200C16€ 180,-€ 180,-
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 Platinum 650W€ 119,93€ 119,93
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 168,90€ 168,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.810,18
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True