Nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Goedenavond,

Zoals de titel suggereert ben ik opzoek naar een nieuwe monitor.
Aangezien mijn huidige monitor(, of eerlijk gezegd vorige monitor, maar daar kom ik zo op) G2530HSU zich al bijna 3 jaar aan mijn zijden bevind. Vind ik het tijd worden voor een vervanging of upgrade om precies te zijn. Zoals ik al had gezegd heb ik momenteel een nieuwe monitor(Q27G2U/BK). Maar hij is 27" en dit past net niet lekker op mijn bureau. Iets te overhaast gekocht |:( |:(. Ook heb ik verschillende prestaties problemen en voor zover heb ik kunnen uitsluiten dat dit aan de monitor ligt.(Onderaan hier over meer).
Als ik duidelijk had gemerkt dat de 144hz een grote upgrade was dan was het kiezen makkelijker geweest. Maar ik heb door de prestatie problemen er niet heel veel van gemerkt.

Ik zoek dus een monitor met:
  • een scherm diagonaal tussen de 21" en 27"
  • een resolutie van 1080p of 1440p
  • een refresh rate tussen 60hz en 144hz
  • een prijs onder de €350
Mijn PC specs zijn:
  • R7 1700
  • 16GB ram
  • RX580 8GB
spellen die ik speel zijn:
  • Rainbow six
  • Rocket league
  • Titanfall 2
  • Far cry 5 en 5+
  • The division 2
Aangezien ik halverwege/einde van dit jaar een nieuwe GPU ga aanschaffen moet het scherm de GPU wel tot zijn recht brengen en visa versa. Alleen weet ik nog niet welk model GPU het wordt.(dus daar zou dit topic ook nog over kunnen gaan)

De prestatie problemen die ik noemde zijn het bevriezen van het scherm(maar het spel gaat wel door)
en het vastlopen van muis en toetsenbord input(alleen in de gespeelde spellen, het spel gaat wel gewoon door dus het is geen lag. En bij bijv Anthem werd na het bevriezen de input die tijdens het bevriezen zijn ingevoerd alsnog uitgevoerd.)
Nu is dit niet relevant aan het topic aankoopadvies. Maar ik zit ook niet te wachten op klachten over topics die door elkaar heen lopen
Beide problemen gaan wel altijd gepaard met extreme FPS drops. Van 200+ naar pak en beet 20-50 in ieder spel

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik zou toch even wat concreter gaan zoeken wat je wil. Je huidige wensenlijst is wel heel erg breed

Deze cpu met deze gpu is ook niet echt geschikt voor hoge fps. Ga ook even goed meten wat je kwijt kan (denk ook aan monitorsteunen)

[ Voor 40% gewijzigd door 418O2 op 02-03-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
418O2 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:55:
Ik zou toch even wat concreter gaan zoeken wat je wil. Je huidige wensenlijst is wel heel erg breed
dat is nu juist waarom ik om hulp vraag
Deze cpu met deze gpu is ook niet echt geschikt voor hoge fps. Ga ook even goed meten wat je kwijt kan (denk ook aan monitorsteunen)
Ik heb ook aangegeven een nieuwe GPU aan te schaffen ergens tussen halverwege en einde van dit jaar.

Aangezien er een plank 42cm boven mijn bureau hangt is 27" het maximale. en verder met een breedte van 80cm en diepte van 45-50cm kan er niet bijzonder veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:59
Ik zou eerst de bevriezings problemen oplossen(!). Anders kan je in plaats van HD frozen naar 2K frozen kijken. Windows opnieuw installeren, driver updates, safe mode boot etc etc...

Verder ben ik het eens met @418O2. De monitor markt is enorm. Zie hier een lijst van 785 monitoren die voldoen aan de eisen. We kunnen echt niet bepalen wat goed is voor je. Kijk hier voor een guide voor monitor aanschaf. Dat het ~8 pagina's lang is heeft een reden. ;)

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:12:
Ik zou eerst de bevriezings problemen oplossen(!). Anders kan je in plaats van HD frozen naar 2K frozen kijken. Windows opnieuw installeren, driver updates, safe mode boot etc etc...
Leuk dat je het zegt. Dat is namelijk het bijzondere aan de situatie. Als ik de monitoren weer om wissel heb ik het niet. De instellingen van alle games staan nu ook ingesteld op de oude configuratie. Ik ga morgen verder met testen maar mijn geduld raakt een keer op :|
De monitor markt is enorm. Zie hier een lijst van 785 monitoren die voldoen aan de eisen. We kunnen echt niet bepalen wat goed is voor je. Kijk hier voor een guide voor monitor aanschaf. Dat het ~8 pagina's lang is heeft een reden. ;)
Dat er een enorm aanbod is heb ik gemerkt. Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden dat ik gewoon niet weet wat ik moet kiezen.

Ik zal de guide morgen is doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Derekboy2000 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:36:
[...]

Dat er een enorm aanbod is heb ik gemerkt. Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden dat ik gewoon niet weet wat ik moet kiezen.
Daarom zal je preciezer moeten zijn in wat je echt wilt. Als je bijvoorbeeld voor het scherpste beeld én het snelste beeld wilt gaan (27", 2560x1440, 144Hz), dan houd je nog maar 16 monitoren over onder de €360. Dan wordt de keuze al een stuk makkelijker ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 02-03-2020 21:41 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Hahn schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:40:
[...]

Daarom zal je preciezer moeten zijn in wat je echt wilt. Als je bijvoorbeeld voor het scherpste beeld én het snelste beeld wilt gaan (27", 2560x1440, 144Hz), dan houd je nog maar 16 monitoren over onder de €360. Dan wordt de keuze al een stuk makkelijker ;)
Helemaal mee eens. Dat was ook mijn eerste gedachte en zo heb ik de AOC gevonden. Alleen kan ik nu niet echt zien of ik 144hz het wel waard vind. Alles wat ik over houd van het budget voor de monitor komt bij het budget voor mijn gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:16
Tja je kan het zo duur maken als je zelf wil. Voor 189 euro heb je al een 24 inch 1080p 144hz ips scherm met zeer goede reviews. Voor dat geld is er niks beter.

Persoonlijk vind ik alles tot 90 a 100 hz het zeer zeker waard daarboven is het echt voor competitive gaming.

Ik zou persoonlijk nooit boven de 24 inch gaan op 1080p dan worden de pixels gewoon te groot. Maar als je ogen wat minder zijn is het geen probleem hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Ik heb de guide even doorgebladerd en heb het kunnen terug dringen tot een paar modellen.
computerjunky schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:49:
Tja je kan het zo duur maken als je zelf wil. Voor 189 euro heb je al een 24 inch 1080p 144hz ips scherm met zeer goede reviews. Voor dat geld is er niks beter.

Persoonlijk vind ik alles tot 90 a 100 hz het zeer zeker waard daarboven is het echt voor competitive gaming.

Ik zou persoonlijk nooit boven de 24 inch gaan op 1080p dan worden de pixels gewoon te groot. Maar als je ogen wat minder zijn is het geen probleem hehe.
Na alle instellingen op high/ultra 1080p te hebben gezet heb ik rocket league stabiel op(nog steeds met het bevriezen maar ja) 144hz kunnen spelen. Het voelt heerlijk soepel, het beeld is echt vloeiend. Maar na de instellingen aangepast te hebben en het spel op 1440p 75hz te hebben gespeeld merkte ik weinig verschil in hoe vloeiend het was. Daarmee valt model 2 af

Pagina: 1