Hoi allen,
In een vorig topic heb ik gevraagd om me op weg te helpen met leven te blazen in een Raspberry Pi 2B.
Dit is gelukt!
Daarmee zie je ook gelijk het niveau waar ik met Raspberry Pi op zit, zeer beginner
Doel:
Hobby project met 4 zonnepanelen, data loggen en uit kunnen lezen wat ze opwekken.
hoe kan ik inzien met deze hardware wat ze opleveren, realtime of na bijv een uur/dag/etc
Hardware:
* Raspberry Pi2B
* DDS238-1 LCD 5
Plan is dus om op poort 23 de rail aangesloten te krijgen.
1. In de handleiding lees ik niet echt wat voor draad (dikte) en hoe dit aangesloten moet worden op de Raspberry (zoals aangegeven, ik ben volledig nieuw met Raspberry).
Kan iemand me daar iets in op weg helpen?
2. Als ik het goed begrijp moeten de commando's in een txt file oid op de sd kaart geplaatst worden.
Hiermee vind dus registratie plaats welke tzt op afstand op te roepen is? Met andere woorden, de code gaat dus een logfile wegschrijven. Hoe kan ik die log op afstand (bijv. mobiel/pc/etc) oproepen om er leesbare data mee te genreren (hoeveel opgewekte stroom)
In een vorig topic heb ik gevraagd om me op weg te helpen met leven te blazen in een Raspberry Pi 2B.
Dit is gelukt!
Daarmee zie je ook gelijk het niveau waar ik met Raspberry Pi op zit, zeer beginner
Doel:
Hobby project met 4 zonnepanelen, data loggen en uit kunnen lezen wat ze opwekken.
hoe kan ik inzien met deze hardware wat ze opleveren, realtime of na bijv een uur/dag/etc
Hardware:
* Raspberry Pi2B
* DDS238-1 LCD 5
Het volgende antwoord kwam er uit om de opbrengst te gaan meten.Recent heb ik 4 Shell 1000 panelen met 4x Soladin 120 omvormers geplaatst op mijn schuurtje. De hoek van de panelen is zo goed als perfect en de indicatie lampjes op de Soladins geven aan het maximale op te leveren. Met een multimeter de panelen getest en ook daar zie je dat ze werken. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1943376
Raspberry Pi 2 Model BDat kan met een DDS238-1 zoals in dit topic is beschreven.
Steek de Soladins in een stekkerblok met zo'n DDS238-1 er tussen.
Die heeft een contactje dat bij elke W schakelt .
Via P1 zie je vrij weinig omdat je eerst levert aan al je verbruikers in huis
Stel je hebt een koelkast en een pc die samen 200W verbruiken, de Soladins gaan pas aan het net terugleveren als er meer dan 200W uit komt en dat registreert de slimme meter.
Plan is dus om op poort 23 de rail aangesloten te krijgen.
1. In de handleiding lees ik niet echt wat voor draad (dikte) en hoe dit aangesloten moet worden op de Raspberry (zoals aangegeven, ik ben volledig nieuw met Raspberry).
Kan iemand me daar iets in op weg helpen?
2. Als ik het goed begrijp moeten de commando's in een txt file oid op de sd kaart geplaatst worden.
Hiermee vind dus registratie plaats welke tzt op afstand op te roepen is? Met andere woorden, de code gaat dus een logfile wegschrijven. Hoe kan ik die log op afstand (bijv. mobiel/pc/etc) oproepen om er leesbare data mee te genreren (hoeveel opgewekte stroom)