Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hyenahz
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-04-2020
Hallo!

Ik wil eerdaags een gaming PC aanschaffen en (weer) beginnen met streamen. Voorheen streamde ik op een oude laptop en nu wil ik het beter aanpakken. Ik weet echter vrij weinig van PC's en kan wel wat hulp gebruiken bij de selectie van onderdelen. Het bouwen gaat goed komen, daar kunnen vrienden en familie bij helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hoge kwaliteit gameplay streamen naar Twitch. De grafische kwaliteit of de fps moet niet storend zijn voor de kijker. Ik speel voornamelijk singleplayer games en zou graag nieuwe releases kunnen spelen en streamen, bijvoorbeeld Cyberpunk 2077. Daarnaast zal ik veel gameplay via capture card streamen vanaf mijn Playstation 4 en Nintendo Switch.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet een strak budget. Ik geef liever niet meer dan € 1000/1200 uit, minder is natuurlijk geprefereerd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een Razer DeathAdder Essential (computermuis), een Razer toetsenbord (model weet ik niet, ligt op zolder), Logitech webcam (HD 1080p),Elgato HD 60 (externe capture card), Blue Snowball iCE (microfoon) en een HP Compaq LA2405x (beeldscherm).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren. Ik heb een YouTube filmpje gezien waarbij een Ryzen CPU werd geprefereerd tegenover een Intel CPU als het op streamen aankomt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Twee. Ten eerste, koop ik soms fysieke games, daardoor heb ik sowieso een disc drive nodig. Ten tweede, het eerder genoemde HP beeldscherm is oud en gebruikt geen HDMI kabel, maar een kabel met blauwe uiteinden. Deze ga ik gebruiken als mijn tweede beeldscherm waarop ik zaken als mijn chat en OBS kan zetten. Daarnaast wil ik een goed game beeldscherm waarop ik de daadwerkelijke spellen zal spelen.

Ga je overklokken?
Als dit nodig is en geen schade veroorzaakt.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil een game en stream pc van ongeveer € 1000. Ik ben opzoek naar een lijstje met onderdelen die ik kan aanschaffen en dan in elkaar zetten met vrienden/familie die er verstand van hebben.Verder zijn alle tips en opmerkingen welkom. Ik ben een complete leek en alle hulp is welkom, hoe kritiek dan ook.

Alvast bedankt! Als er vragen zijn, of dit is niet het juiste forum voor deze vraag, hoor ik het graag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:31
Met de Best Buy Guide kom je al een heel eind.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-04 13:34
Moet het nieuwe beeldscherm ook binnen dit budget passen?

Op welke resolutie wil je gaan gamen met je nieuwe beeldscherm? Je huidige is een 1920*1200 60hz TN 5ms...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hyenahz
Bij voorkeur binnen het budget, maar als dat ondoenlijk is kan het erbuiten. Deze leek me voor mijn doeleinden goed genoeg: AOC 24G2U/BK.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:22

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Die blauwe kabel bij de HP monitor klinkt als een oude VGA-poort. Dat kan nog een probleem worden, want op nieuwe videokaarten zitten deze meestal niet meer. Volgens de specificaties zou dat type monitor echter ook nog een Displayport aansluiting moeten hebben, als die inderdaad aanwezig is zou je die kunnen gebruiken.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• Hyenahz
Hallo beste mensen!

Twee weken geleden vroeg ik om advies over het samenstellen van een game en stream pc voor ongeveer € 1000. Ik ben van plan er games op te spelen en te livestreamen naar Twitch. Ik wil in principe de nieuwste games er op kunnen spelen, e.g. Cyberpunk 2077. Assemblage gaat geen probleem zijn.

Mij werd wijselijk geadviseerd naar de ‘Desktop Best Buy Guide’ van Maart 2020 (https://bit.ly/2QjwpTc) te kijken. Die adviseert deze build (van overige randapparatuur ben ik al in het bezit):
• Processor: AMD Ryzen 5 3600 Boxed.
• Moederbord: MSI B450-A Pro Max.
• Behuizing: be quiet! Pure Base 500 Zwart.
• Geheugen intern: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK.
• Voeding: Cooler Master V550 Gold.
• Solid state drive: Crucial P1 1TB.
• Videokaart: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse.
• Monitor: AOC 24G2U/BK Rood, Zilver.

Ik heb gesloten (ongeveer) dit systeem aan te schaffen. Ik heb echter vragen over het uitwisselen van enkele onderdelen voor andere.

Ik kan de volgende twee onderdelen overkopen van een vriend:
• Solid state drive: Crucial MX500 m.2 500GB.
• Moederbord: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC.

Daarnaast werd mij geadviseerd voor een goedkopere videokaart te gaan, bijvoorbeeld de MSI GeForce GTX 1660 Ti Ventus XS 6G OC of MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X 6G.

Mijn vragen aan jullie zijn:
1. Als ik de solid state drive en het moederbord overkoop en implementeer in deze build, hoe veranderd dan het prestatievermogen van de build?
2. Als ik de videokaart omwissel voor een van de twee genoemde voorbeelden, hoe veranderd dan het prestatievermogen van de build? Of raden jullie een ander alternatief aan?
3. Tot slot, voor personen die hebben gestreamd, is dit een adequate build om mee te streamen? Ik ben niet opzoek naar de hoogste kwaliteit, maar het moet niet vervelend worden om naar te kijken.

Overige opmerkingen en tips zijn van harte welkom.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Hyenahz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima verder in PC voor gaming en streaming. Merge.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee