Wat mis je nu? Mis je een aantal HDMI ingangen of andere connecties die de SR6005 dan wel SR7005 wel heeft? Dan is het een goede upgrade. Ook van geen Audyssey naar wel gaan kan je voordeel uit halen. Al hebben de genoemde receivers Audyssey XT en daar ben ik persoonlijk niet zo onder de indruk van. Voor vermogen hoef je het niet te doen, de SR6005 en SR7005 zullen zeker meer leveren dan een AVR-1513 maar die verschillen zijn verwaarloosbaar. Al zou het vermogen verdubbelen dan krijg je er 3dB bij. Voor echt meer volume ga je niet van 75 naar 150 Watt dan ga je naar 750 Watt. Plus in de gemiddelde huiskamer zit je daar lang niet aan. De subwoofer is actief en neemt dus geen vermogen af. Enige puntje wat we dan nog over hebben is geluidskwaliteit en daar ga ik mijn handen niet aan branden. Globaal vind je namelijk twee groepen in die discussie. De één hoort verschillen tussen receivers (en soms ook kabels, bronnen, etc.), de andere groep is van mening dat elke receiver gelijk klinkt binnen zijn werkbare gebied. Ga je met DSP of Room EQ aan de slag (dus Audyssey bij D&M, YPAO bij Yamaha, MCACC bij Pioneer, AccuEQ bij Onkyo, enzovoort) dan gaat die niet meer op. Er zullen ook personen zijn die je aan gaan raden om helemaal geen surround receiver te nemen met slechts twee speakers maar een stereo versterker omdat die beter zijn in stereo dan een surround receiver. Het andere kamp meldt hier wederom geen verschillen. Of je verschillen hoort en tot welk van de twee groepen je hoort kan maar één persoon je laten weten en dat ben je zelf. Over beide is genoeg geschreven hier op GoT, check vooral
Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Aankoopadvies valt onder Consumentenelektronica Aankoopadvies dus ik verhuis het topic die kant even op: AUD > CEA.
[
Voor 7% gewijzigd door
FeaR op 02-03-2020 11:22
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.