Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-tr
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-12-2022
Hallo allemaal,

Ik speel met een Denon avr 1513 die mijn fronts aansturen (BA M250) planning is dat er een xxls400 bij komt.

Is het een vooruitgang op prestaties als ik de avr1513 vervang voor een Sr6005/7005?

Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:09

FeaR

In GoT we trust

Wat mis je nu? Mis je een aantal HDMI ingangen of andere connecties die de SR6005 dan wel SR7005 wel heeft? Dan is het een goede upgrade. Ook van geen Audyssey naar wel gaan kan je voordeel uit halen. Al hebben de genoemde receivers Audyssey XT en daar ben ik persoonlijk niet zo onder de indruk van. Voor vermogen hoef je het niet te doen, de SR6005 en SR7005 zullen zeker meer leveren dan een AVR-1513 maar die verschillen zijn verwaarloosbaar. Al zou het vermogen verdubbelen dan krijg je er 3dB bij. Voor echt meer volume ga je niet van 75 naar 150 Watt dan ga je naar 750 Watt. Plus in de gemiddelde huiskamer zit je daar lang niet aan. De subwoofer is actief en neemt dus geen vermogen af. Enige puntje wat we dan nog over hebben is geluidskwaliteit en daar ga ik mijn handen niet aan branden. Globaal vind je namelijk twee groepen in die discussie. De één hoort verschillen tussen receivers (en soms ook kabels, bronnen, etc.), de andere groep is van mening dat elke receiver gelijk klinkt binnen zijn werkbare gebied. Ga je met DSP of Room EQ aan de slag (dus Audyssey bij D&M, YPAO bij Yamaha, MCACC bij Pioneer, AccuEQ bij Onkyo, enzovoort) dan gaat die niet meer op. Er zullen ook personen zijn die je aan gaan raden om helemaal geen surround receiver te nemen met slechts twee speakers maar een stereo versterker omdat die beter zijn in stereo dan een surround receiver. Het andere kamp meldt hier wederom geen verschillen. Of je verschillen hoort en tot welk van de twee groepen je hoort kan maar één persoon je laten weten en dat ben je zelf. Over beide is genoeg geschreven hier op GoT, check vooral Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Aankoopadvies valt onder Consumentenelektronica Aankoopadvies dus ik verhuis het topic die kant even op: AUD > CEA.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 02-03-2020 11:22 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-tr
Bedankt voor je reactie!

Ik mis de “stemmen” tijdens films kijken. Helaas is er geen M-center meer verkrijgbaar van BA. Dacht dat ik wellicht met een hogere klasse receiver iets meer kan fine tunen.

Ook heb ik begrepen dat Audyssey handig is wanneer je een sub erbij wilt hebben in plaats van handmatig zelf te gaan zoeken naar de juiste instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij meent wat over je center te missen kun je die qua niveau toch gewoon wat bijstellen?
klinkt alsof je de inregeling met Audissey hebt gedaan en er toen verder niet meer naar gekeken, klopt dat? If so: dr is nog wel het een en ander in te stellen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-tr
De 1513 heeft geen Audissey. Ik heb diverse keren in de menu gebladerd en kan zo handmatig ook niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-10 16:47

DaffyDuck43

MF-lurker

Is investeren in een centerspeaker niet interessanter dan de SUB die je op het oog hebt?
(of investeren in een center en een andere sub zodat je budget ongeveer gelijk blijft)
Persoonlijk denk ik dat je daar meer luister/kijk plezier uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-tr
Jawel, alleen de serie wordt niet meer gemaakt van de fronts die ik heb. De Boston Acoustics M250 gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-10 16:47

DaffyDuck43

MF-lurker

psycho-tr schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:03:
Jawel, alleen de serie wordt niet meer gemaakt van de fronts die ik heb. De Boston Acoustics M250 gebruik ik.
Is MP of andere 2e hands site geen optie in dat geval?

Precies dezelfde serie zal je dan misschien niet hebben, maar je komt wel in de richting van het bepaalde klankbeeld van deze fabrikant. Daarnaast kan het budget technisch interessant zijn.

Heb zelf ook een paar jaar (noodgewongen om dezelfde reden) met een ander merk center gespeeld dan mijn fronts en heb dit niet als vervelend ervaren. Met een iets afwijkende center is altijd beter dan zonder centerspeaker, toch zeker voor de dialogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

psycho-tr schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:48:
Ik mis de “stemmen” tijdens films kijken. Helaas is er geen M-center meer verkrijgbaar van BA. Dacht dat ik wellicht met een hogere klasse receiver iets meer kan fine tunen.
Wat er niet is kan je ook niet boosten. Ik zou, zoals hierboven ook aangehaald, eerder een center neerzetten dan een andere receiver nemen. Voor de looks is een center van hetzelfde merk en type zeker aan te raden maar voor het geluid zou het niet hoeven. Opbouw van een center is zo anders dan het sowieso anders klinkt. Een beetje center is beter dan geen center.
Ook heb ik begrepen dat Audyssey handig is wanneer je een sub erbij wilt hebben in plaats van handmatig zelf te gaan zoeken naar de juiste instelling.
Audyssey is leuk maar zeker geen wondermiddel. Daarbij hebben de genoemde Marantz receivers de XT-versie van Audssey en daar loop ik dus niet warm voor, XT32 is een stuk beter. Beter maar nog steeds een guideline voor het instellen, de echte waarheid heb ik het nog nooit gevonden. Toegegeven, het scheelt dat ik iemand ken met goede meetapparatuur, dan is het wat makkelijker praten om iets als Audyssey niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-tr
Duidelijk, ik denk dat ik voor die 150euro de SR6005 mee pik.

Als ik mij niet vergis heb jij ook de BA A25 gehad. Welke center zou er eventueel bij passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

psycho-tr schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:40:
Als ik mij niet vergis heb jij ook de BA A25 gehad. Welke center zou er eventueel bij passen?
Ik heb de Boston Acoustics A25 nog steeds staan, die doen af en toe een muziekje op de slaapkamer verzorgen :)

Wat er bij de M250 past? Geen idee.
Zou een A225C niets zijn? Die zijn tweedehands wel te vinden voor niet al te schokkende bedragen. Heb je nog steeds de 5" woofers die je andere speakers ook hebben. Boston Acoustics A223C staat ook te koop maar die is een slag kleiner. Geen idee wat de andere tweeter gaat doen vergeleken een M naar een A serie. Paartje M25 kopen kan ook, zet je er eentje neer als center. Of beiden en dan doorlussen in serie... Moet je wel de ruimte voor hebben onder de TV natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-tr
Kan ik aan de hand van de originele behuizing liters een andere behuizing maken die minder diep is maar wel hoger en breder? Ik heb een tv wand waar ik hem dan in zou willen werken. Maar dan komt hij boven de tv, onder is er geen ruimte.
Pagina: 1