Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

4K videobewerking 1440 gaming volledig systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Foto en videobewerking (4K) (Adobe Premiere/Lightroom/Photoshop) en occasioneel gamen (vorige generaties op hoog en enkele jaren futureproof op medium.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Mikken op +- €1500 met een maximum van €2000.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik beschik over de volgende monitor: 4K / HDR BenQ PD2700U

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Een stil systeem is voor mij erg belangrijk. Ik zit soms 12 - 16u/dag aan m'n computer en wil geen luide koeling.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Geen overklokken.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb nul kennis van hedendaagse hardware en zoek naar voorstellen voor een compleet systeem. Bestaand commercieel aanbod of een lijst aan onderdelen die ik dan zelf kan monteren.

Heel erg bedankt voor jullie tijd en raad!

Alle reacties

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 20:27
Nu verwachten we meestal op het forum enige inzet (met het liefst een lijstje) om toch te beginnen. Ik heb deze maar eens snel samengesteld om toch een begin te geven en mensen hier al wat input op te kunnen geven.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 295,05€ 295,05
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 209,-€ 209,-
1VideokaartenXFX Radeon RX 5700 XT THICC II 8GB GDDR6€ 409,-€ 409,-
1BehuizingenFractal Design Define R6 Black€ 126,50€ 126,50
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev. B€ 44,95€ 44,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 162,90€ 162,90
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 550W€ 98,70€ 98,70
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 174,91€ 174,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.521,01

Gezien de 4K videobewerking voor een NVMe SSD gegaan (afhankelijk van je gebruik kan je ook voor 2tb gaan) en 32GB geheugen.
De cpu is een 8-core, de volgende upgrade zou de 3900x (12core) zijn voor zo'n €150 extra. Afhankelijk van je gebruik kan dit echt wel de moeite zijn.
De kast is een uitstekende kast kwa geluidsdemping, icm een zeer stille/goede cpu koeler.

Voor de videokaart heb ik maar een gok gedaan. Een echte 4k kaart is het niet, maar gezien je budget en andere prioriteiten wou ik niet duurder gaan.

Het enige waar ik wat minder zeker over ben is of de 550W voeding genoeg is (en al zeker voor een 3900x build) en of 650W wenselijk is. Hiervoor misschien nog wat meer input van andere gebruikers...
Merk en model van de voeding zijn waarschijnlijk ook een punt van discussie...

Een windows 10 licentie zit er nog niet inbegrepen.

[ Voor 4% gewijzigd door DenHond op 01-03-2020 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel! Ik apprecieer de voorzet!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 14:12
Ik zou gaan voor een Gen4 nvme SSD, bijvoorbeeld de Corsair MP600 1TB.

De 970 EVO is ook een prima SSD hoor, maar de gen4 SSD's zijn uiteraard weer een stuk sneller. Best behoorlijk op bepaalde gebieden. En nee uiteraard merk je daar in Windows weinig van, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat de pakketten die jij noemt baat hebben bij snelle storage. Je zou dat even kunnen controleren door te zoeken op benchmarks van de software die jij gebruikt i.c.m. gen4 SSD's.

Kijk mocht je al een 970 EVO (of een andere goede gen3 ssd) hebben dan zou ik niet zeggen dat het heel nuttig is om te upgraden naar een Gen4, maar als je nu een nieuwe SSD moet kopen dan zou ik voor Gen4 gaan.

De pakketten die jij gebruikt hebben toch vaak baat bij een losse (zeer snelle) scratch disk? Dan zou je dus twee SSD's moeten nemen.

Hier een review over MP600:

https://www.servethehome....vme-pcie-gen4-x4-m-2-ssd/

Ik zou overigens geen Intel 660p (of een andere SSD met QLC geheugen) nemen voor dit doeleinde.

Zie o.a. hier:

Pure video bewerkings pc (ca. €1300)

Ik zou overigens even goed de search gebruiken, er is recent best vaak een topic geopend met dezelfde vraag i.c.m. Het zelfde doel/software gebruik.

Bijvoorbeeld deze:

hulp nieuwe computer voor videobewerking en gaming/lightroom

[ Voor 51% gewijzigd door Operations op 01-03-2020 23:48 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5