Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De zwaarste taken:
Video's bewerken met Cyberlink Powerdirector (https://www.cyberlink.com...software/specs_en_EU.html)
Foto's bewerken met Capture One 11 (https://help.phaseone.com...on/Setting-up-Capture-One)
Ik heb nu alle bron foto's en video's op de Synology NAS staan. Ik verwacht dat te blijven doen.
Binnen de software kan alles ge-importeerd worden en een intermediate file gemaakt worden die op de SSD komt.
Ik verwacht nog een nieuwe 4K monitor te kopen. Dus dat moet het systeem ook aan kunnen.
Ik ga niet gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen specifieke prijs in gedachten.
Meer zoiets als 10% extra uitgeven voor 10% meer performance is prima. 50% extra voor 10% niet echt.
Ik lijk rond de €1300 uit te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn 10 jaar oude desktop zit nog een DVD brander. En 2 harddisks van 600GB.
In ieder geval de DVD brander meenemen lijkt me wel mooi. Die hard disks misschien, kan ik nog een backup maken daarop ofzo.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik werk nu op een Service Pro 3 i5 met 8GB geheugen.
Dat is gewoon niet snel genoeg voor video bewerking. En mijn pc in een Core 2 quadcore van 10 jaar oud.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het zou mooi zijn als er een kant en klaar PC is.
Maar het lijkt dat zelf een systeem configureren een betere prijs prestatie verhouding voor mij oplevert.
Om geen risico te hebben zou ik het systeem graag door een winkel laten bouwen. Heb het 14 jaar geleden wel gedaan, ook in een computerwinkel gewerkt. Maar het is niet mijn hobby meer.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kast: Een plek voor een DVD-writer, een kleine tower. Niet te duur en stil. Geen LED.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Een check of mijn lijstje een beetje klopt.
En misschien advies over wat een beetje een goede verhouding is qua processor/video kaart voor een video bewerkings pc.
Vooral een kast vind ik moeilijk te vinden met een plek voor een DVD brander. Misschien moet ik dat ook laten varen en eventueel een externe DVD brander er naast zetten voor die 3x per jaar dat ik het gebruik.
Is een AMD processor nu voor mijn doeleinden het meest interessant?
Ik zou denken wat betreft videokaart dat dit niet zo duur hoeft te zijn, vooral daarover twijfel ik. Wat raden jullie daar aan? Dit is het enige wat ik later eenvoudig zou kunnen upgraden.
Een eerst idee voor een configuratie:
Deze is gebaseerd op de laatste Best Buy Guide met wat kleine aanpassingen.
Zoals een iets goedkopere videokaart, geen custom koeler, een kast zonder glas, een wat grotere SSD en natuurlijk Windows erbij.
De zwaarste taken:
Video's bewerken met Cyberlink Powerdirector (https://www.cyberlink.com...software/specs_en_EU.html)
Foto's bewerken met Capture One 11 (https://help.phaseone.com...on/Setting-up-Capture-One)
Ik heb nu alle bron foto's en video's op de Synology NAS staan. Ik verwacht dat te blijven doen.
Binnen de software kan alles ge-importeerd worden en een intermediate file gemaakt worden die op de SSD komt.
Ik verwacht nog een nieuwe 4K monitor te kopen. Dus dat moet het systeem ook aan kunnen.
Ik ga niet gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen specifieke prijs in gedachten.
Meer zoiets als 10% extra uitgeven voor 10% meer performance is prima. 50% extra voor 10% niet echt.
Ik lijk rond de €1300 uit te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn 10 jaar oude desktop zit nog een DVD brander. En 2 harddisks van 600GB.
In ieder geval de DVD brander meenemen lijkt me wel mooi. Die hard disks misschien, kan ik nog een backup maken daarop ofzo.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik werk nu op een Service Pro 3 i5 met 8GB geheugen.
Dat is gewoon niet snel genoeg voor video bewerking. En mijn pc in een Core 2 quadcore van 10 jaar oud.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het zou mooi zijn als er een kant en klaar PC is.
Maar het lijkt dat zelf een systeem configureren een betere prijs prestatie verhouding voor mij oplevert.
Om geen risico te hebben zou ik het systeem graag door een winkel laten bouwen. Heb het 14 jaar geleden wel gedaan, ook in een computerwinkel gewerkt. Maar het is niet mijn hobby meer.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kast: Een plek voor een DVD-writer, een kleine tower. Niet te duur en stil. Geen LED.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Een check of mijn lijstje een beetje klopt.
En misschien advies over wat een beetje een goede verhouding is qua processor/video kaart voor een video bewerkings pc.
Vooral een kast vind ik moeilijk te vinden met een plek voor een DVD brander. Misschien moet ik dat ook laten varen en eventueel een externe DVD brander er naast zetten voor die 3x per jaar dat ik het gebruik.
Is een AMD processor nu voor mijn doeleinden het meest interessant?
Ik zou denken wat betreft videokaart dat dit niet zo duur hoeft te zijn, vooral daarover twijfel ik. Wat raden jullie daar aan? Dit is het enige wat ik later eenvoudig zou kunnen upgraden.
Een eerst idee voor een configuratie:
Deze is gebaseerd op de laatste Best Buy Guide met wat kleine aanpassingen.
Zoals een iets goedkopere videokaart, geen custom koeler, een kast zonder glas, een wat grotere SSD en natuurlijk Windows erbij.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 335,- | € 335,- |
1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 140,- | € 140,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Ventus XS 6G OC | € 234,90 | € 234,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 82,- | € 82,- |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 94,- | € 94,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB | € 154,50 | € 154,50 |
1 | Voedingen | Cooler Master V Series V550 | € 86,90 | € 86,90 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 202,70 | € 202,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.330,- |