Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:55
Ik wil zelf de BTW van de zonnepanelen terugvragen die we hebben laten plaatsen.

Ik heb het stappenplan op de site van de Belastingdienst gevolgd.

Ik heb me eerst aangemeld en heb nu een BTW-identificatienummer en een omzetbelastingnummer. Ik ben nu bij Stap 2: geef uw rekeningnummer door voor de uitbetaling van de btw

Hiervoor verwijst men je door naar Rekeningnummer wijzigen - zo doet u dat

Ik ben geen ZZP'er of rechtspersoon en neem daarom aan dat ik val onder het stukje 'ondernemers' en dat ik dus: Ga naar het oude portaal voor ondernemers en log in. moet doen.

Probleem hierbij is, dat ik geen inlog heb gehad. Hier is nooit iets over vermeld ook in stappenplan.

Via de link / pagina Problemen met inloggen bij 'Inloggen voor ondernemers'? kom ik op

https://www.belastingdien...ruikersnaam_en_wachtwoord

Waar staat dat:
Iedere ondernemer ontvangt een gebruikersnaam en een wachtwoord (inloggegevens). U krijgt die toegezonden na aanmelding als ondernemer bij de Kamer van Koophandel.
Ik begrijp niet waarom dit niet in het stappenplan staat. Is dit echt nodig? Ik wil natuurlijk helemaal niet inschrijven als ondernemer want ik wil alleen gebruik maken van de regeling voor zonnepanelen.

Hoe hebben anderen deze stap gedaan (behalve het door een boekhouder laten doen), bellen met de Belastingtelefoon dan maar weer? Of is het echt nodig dat ik een KvK-nummer moet aanvragen om een inlog te krijgen voor het Portaal voor Ondernemers? ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online