Toon posts:

Oproep OM zitting door verkeersovertreding na 3 jaar

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
99ruud99 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:19:
[...]

Wat ik me dan afvraag. Je mag niet twee keer gestraft worden voor hetzelfde. Een waarschuwing is ook een vorm van straf. Of is het een soort voorwaardelijke waarschuwing.... Zo van foei niet doen. Als je het nog eens doet krijg je dubbel straf.
Daar lijkt het nu namelijk wel op.
Ja, vind het ook nogal raar. Maarja, hij moest begin april voorkomen geloof ik. Zal wel even op de hoogte houden. Weet niet of een waarschuwing wettelijk ook echt een straf is, en hoe zo'n zitting dan gaat. Hij moet alleen wel voorkomen, dat is alles. (Apart van inname rijbewijs overtreding).

[ Voor 14% gewijzigd door RedHat op 01-03-2020 22:24 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

erik91 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:08:
[...]

(Offtopic)

Inderdaad, wat een onzin om je aan de snelheid te houden en niet 30/50 te hard te rijden...
Ik zeg nergens dat dat onzin is. Of dat het de normaalste zaak van de wereld is. Iedereen maakt fouten, zo simpel is het.
Ben laatst nog van achter aangereden door iemand die het niet zo nauw nam met snelheidslimieten. Wat heet laatst, bijna 2 maanden geleden en nog altijd niet hersteld. Echt top om meermaals per week naar het ziekenhuis/huisarts te moeten gaan, allemaal onzin met verzekeringen te regelen waar je op dat moment zin in hebt, nieuwe auto kopen etc...
Dat vind ik heel naar voor je. Soms hebben fouten desastreuze gevolgen. Dat mag duidelijk zijn.
Van mij mag bij +30 het rijbewijs al afgenomen worden, zeker bij meerdere keren, dat zijn geen "iedereen maakt fouten" fouten, maar letterlijk levensgevaarlijke "fouten"
Een mens is niet onfeilbaar. Ik ga er van uit dat een ieder op de weg zo goed als mogelijk zijn best doet om zich aan de regels te houden. Dat betekent niet dat die regels nooit overtreden worden. En dat betekent helaas ook dat er ongelukken gebeuren met zeer impactvolle afloop als gevolg van zo’n fout.

Het is dan (in verreweg de meeste gevallen) precies dat: een ongeluk, er is geen opzet in het spel. Hoe naar de gevolgen ook zijn, het iemand verwijten geneest je niet. Ik wens je veel sterkte in je herstel.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:10
99ruud99 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:19:
[...]

Wat ik me dan afvraag. Je mag niet twee keer gestraft worden voor hetzelfde. Een waarschuwing is ook een vorm van straf. Of is het een soort voorwaardelijke waarschuwing.... Zo van foei niet doen. Als je het nog eens doet krijg je dubbel straf.
Daar lijkt het nu namelijk wel op.
Je kunt niet 2 keer gestraft worden voor dezelfde gebeurtenis. Het zijn echter 2 afzonderlijke gebeurtenissen. Aangezien de vorige niet is bestraft staat die nog open en kunnen ze zolang het niet verjaard is het alsnog bestraffen. Als ze de vorige hadden bestraft met een boete was het afgedaan, maar dat is niet gebeurt.

[removed]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Dus dan telt een waarschuwing geven niet als straf. Terwijl psychologisch soms eens streng toegesproken worden beter werkt dan een automatische afschrijving die je amper opvalt omdat je je post niet goed bijhoudt.

Edit ik bedoelde dit in algemeen niet specifiek op dit topic. Dat je een straf kan krijgen op 30 km/u te hard is logisch. Ik denk niet dat er iemand daarover twijfelt. De vraag is echter of je een waarschuwing ook als straf kan zien.

[ Voor 35% gewijzigd door 99ruud99 op 01-03-2020 22:39 ]

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11 13:18

edeboeck

mie noow noooothing ...

Heb het enige écht goede advies al een paar keer voorbij zien komen: neem contact op met een jurist (bij voorkeur via rechtsbijstand).

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
99ruud99 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:36:
Dus dan telt een waarschuwing geven niet als straf.
Klopt...

Als ik jou ergens voor waarschuw dan geef ik jou niet opeens straf...
Terwijl psychologisch soms eens streng toegesproken worden beter werkt dan een automatische afschrijving die je amper opvalt omdat je je post niet goed bijhoudt.
Streng toegesproken worden is weer iets anders als een waarschuwing, en kan onderdeel van een straf zijn, maar hoeft niet...
Pagina: 1 2 Laatste