Toon posts:

A7V266 vs. A7M266

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk is de A7V266 te koop O+ en ASUS schrijft zoals gewoonlijk lof-en-zege over dit mobo (http://www.asus.com.tw/products/motherboard/ddr266/a7v266/index.html). Feit is dat ik geen documentatie/benchmarks over dit mobo kan vinden |:(. Ik twijfel dan ook nog steeds tussen de M266 en de V266. Heeft iemand ervaring met dit mobo? En welke moet ik nemen.

:? Ik geef toe dat deze vraag al vaker is gesteld, maar de topics waren een beetje out-to-date :Z

Verwijderd

Ik ga voor de V. Waarom :? gewoon :)

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
Kijk ff hier

Hier worden een stuk of 3 links gegeven naar reviews.

En da ASUS A7V266 ligt pas op 8 augustus in de winkels.

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik 'm ga kopen, dan wacht ik nog paar maandjes mee. Dan weet ik zeker dat ik de gereviseerde KT266 chipset heb.

specs

Verwijderd

KOOP AUB MIJN A7M266. en anders ZEKER een a7v266
a7v266 heeft WEL multiplier setting, dacht FSB tot 227 !! en zelfs iets van cas 1T latency ofzo(kan mis zijn)

het word het overclockers bord met 1 nadeel, der is geen raid

Verwijderd

Topicstarter
Waarom wil je je mobo kwijt?

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:53

Lordy79

Fundamentalist

Op vrijdag 03 augustus 2001 23:48 schreef Mr.ChronoM het volgende:

(waardeloze usericom heb je :( )

er schijnt wel een raid te bestaan / te komen, gelukkig...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:07 schreef Sharky667 het volgende:
Waarom wil je je mobo kwijt?
Als je zijn icoon bekijkt, nou, dan moet ie idd een paar traumatische ervaringen hebben met a$us

• stunter
Op vrijdag 03 augustus 2001 23:43 schreef bonceng het volgende:
Als ik 'm ga kopen, dan wacht ik nog paar maandjes mee. Dan weet ik zeker dat ik de gereviseerde KT266 chipset heb.
Volgens FiringSquad heeft de ASUS A7V266 de nieuwe revsie.

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik dacht onlangs een paar reviews tegen te zijn gekomen waarin de twee chipsets vergeleken werden. Helaas kan ik ze niet meer vinden.

Wel weet ik me vaag te herinneren dat de AMD chipset iets stabieler is en dat het verschil in snelheid te verwaarlozen is. Bovendien waren er geruchten dat AMD de productie van de 760 chipset wilde afbouwen zodra VIA een betrouwbaar product kon leveren. Een ding is zeker: de A7V266 is iets goedkoper dan de A7M266. Maar of dat nou beleid van AMD is of een kwestie van kwaliteit? Ik durf het niet te zeggen..

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
begrijp nu waarom Mr.ChronoM zijn bord zo graag kwijt wil. volgens hardwareinfo zuigt ie nogal
Stabiliteit is meteen ook een heikel punt bij de A7M266. Dit moederbord is namelijk een van de twee borden uit deze vergelijkingstest waarbij we echt grote stabiliteitsproblemen hadden. Zo is het ons met welke BIOS en/of driver-instelling dan ook niet gelukt om 3D Mark 2001 zonder te crashen op de A7M266 te laten draaien. Zelfs de nieuwe BIOS-updates brachten geen soelaas. Wat dat betreft zijn we dus ook zeker niet tevreden over dit product van ASUS.
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=163&page=6

ikzelf ga denk ik voor de abit kg7

Verwijderd

Ja en volgens andere sites is de weer asus toch het beste. Wat moet je nou geloven?
Ik wil graag de asus met amd chipset. Is dat de M266 od V266?

• stunter
A7A266 = ALI
A7M266 = AMD
A7V266 = VIA

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zaterdag 04 augustus 2001 19:06 schreef Hannes1977 het volgende:
Ja en volgens andere sites is de weer asus toch het beste. Wat moet je nou geloven?
Ik wil graag de asus met amd chipset. Is dat de M266 od V266?
dat is de M266.
en als ik die review lees van hardwareinfo, wil je die echt niet!

anders neem je een epox 8k7a of een abit kg7?

ik ziet trouwens nu dat al die borden als southbridge een via sjip hebben. maakt amd niet van die dingen?

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:28

EaS

Dus als dat ene exemplaar die op hardwareinfo getest is volgens hen niet ok is, dan geldt dat gelijk voor alle A7M266 borden ??
Je leest bijna niets anders dan lof over de A7M266, en als die hardwareinfo (= computer totaal) gasten (= gast) 1 exemplaar getest hebben dan is gelijk de A7M266 een fuck plank ?? :?

Lees:

http://www.tweakers.net/nieuws/15757
http://www.tweakers.net/nieuws/15725
http://www.tweakers.net/nieuws/15553
http://www.tweakers.net/nieuws/15320
http://www.tweakers.net/nieuws/15597

(etc. etc. etc.)

En trek DAN je conclusie.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
a7v266 heeft WEL multiplier setting, dacht FSB tot 227 !! en zelfs iets van cas 1T latency ofzo(kan mis zijn)

hoezo haat jij asus ???

Verwijderd

Topicstarter
Sorry waereborg, maar ik blijf bij een ASUS ;)

• stunter
Op zaterdag 04 augustus 2001 17:19 schreef mboots het volgende:
Ik dacht onlangs een paar reviews tegen te zijn gekomen waarin de twee chipsets vergeleken werden. Helaas kan ik ze niet meer vinden.

Wel weet ik me vaag te herinneren dat de AMD chipset iets stabieler is en dat het verschil in snelheid te verwaarlozen is.
De reviews van de A7V266 zijn:
viahardware
amd3d
hardocp

Als ik de benchmarks mag geloven op viahardware blijkt de asus in alle benchmarks sneller als de ABIT KG7 met AMD chipset

Verwijderd

De ASUS A7M266 is echt een super goeie mobo, ik raad hem aan iedereen aan.
FSB per 1 mhz in te stellen.

Ik had mijn pc in elkaar gezet, win98se erop drivers geinstalleerd, alles vlekkeloos en zonder problemen.

Ik ben echt SUPER BLIJ!!! 100fps stabiel in cs.... EINDELIJK
:9~

Verwijderd

Epox 8K7A+ is echt een aanrader, loopt echt hardstikke lekker, en is hardstikke stabiel.
Daarbij komt dat je voltage is op te schroeven tot +0,4V, wat met een TB 2,15V betekent, wat gigantisch o'clocken betkent >:)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

heeft de asus a7m266 weer zo'n thermal diode die je zelf moet plaatsen (draadje met sensor, of is het een klein bolletej die je moet buigen, zoals bij de abit mobo's?)
Want de palamino die zou toch interne thermal sensor krijgen?

39

• Tinto
  • Laatst online: 10-10-2024
ik ziet trouwens nu dat al die borden als southbridge een via sjip hebben. maakt amd niet van die dingen?
Om kosten te besparen gebruikt AMD een VIA southbridge. De northbridge is wel gewoon AMD.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• BenJoep
  • Laatst online: 09:44
Op zaterdag 04 augustus 2001 19:30 schreef weareborg het volgende:

[..]

dat is de M266.

A7M is dus rete stabiel, en ook erg snel. Het is de snelste met de AMD chipset, maar werd een beetje de hoek in gedrukt omdat de andere AMD bordjes raid hebben. Het enige nadeel dat ik kan ontdekken is dat de multiplier niet in te stellen is, maar een soldeer-mod en dat is ook te verhelpen. Ik heb nu de PC-OCK7 besteld, en hoef dus nu niet te solderen (toch wel beter). Dus nadeel ook weer weg.

Ps dit bordje word tegen woordig redelijk vaak als server gebruikt en dat is niet voor niks. Verder is die Epox en die Abit wel te vergelijken. Zou als ik nu een ddr-bordje zou kopen voor de abit gaan. 4dimm-bankjes, AMD chipset, Raid... Etc...

| I've got permission to color outside the lines |

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ga voor de A7M266, heb ik ook en is er stabiel. In bijna alle reviews komt dit bordje als zeer goed naar boven, behalve in die van hardwareinfo.net .
Dus aan jou de keuze.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• FutureCow
  • Laatst online: 14:09

FutureCow

(C) FutureCow

mijn broer heeft de ASUS A7M266 dus wil ik die eigelijk niet welke kan ik dan beter nemen A7V of Abit (Epox wil ik eigelijk nog niet aan beginen... ookal hoor ik er goeie dingen over

• BenJoep
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:31 schreef Future_Man het volgende:
mijn broer heeft de ASUS A7M266 dus wil ik die eigelijk niet welke kan ik dan beter nemen A7V of Abit (Epox wil ik eigelijk nog niet aan beginen... ookal hoor ik er goeie dingen over
Waarom niet? Werkt die niet goed dan.

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

jawel maar mijn broer vind altijd al dit ik hem naaap

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

of de mijne :)

[topic=212556/1/25]

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• aaihetapie
  • Laatst online: 18-08 22:12
De A7V is een rampbord, koop gewoon een MSI en maak het geld wat je overhoud naar mij over >:)

Verwijderd

a7m word als het goed niet gemaakt. Dit was een bord met een referentie chipset van amd. Deze chip wordt nu gemaakt door VIA, met wat kleine aanpassingen. Als ik het tenminste goed begrepen hen. A7V kan dus alleen maar beter zijn.

• BenJoep
Op zaterdag 25 augustus 2001 00:08 schreef bouncin-j het volgende:
a7m word als het goed niet gemaakt. Dit was een bord met een referentie chipset van amd. Deze chip wordt nu gemaakt door VIA, met wat kleine aanpassingen. Als ik het tenminste goed begrepen hen. A7V kan dus alleen maar beter zijn.
Yah vast.

• Redboost
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb laatst ook een nieuw sysje gebouwd, met de A7V266 en een T-bird 1,33 niks overklokt, maar draait superstabiel.. Mijn favoriet is de A7V266..

• BenJoep
Op zaterdag 25 augustus 2001 09:23 schreef Mr.Redboost het volgende:
Ik heb laatst ook een nieuw sysje gebouwd, met de A7V266 en een T-bird 1,33 niks overklokt, maar draait superstabiel.. Mijn favoriet is de A7V266..
Omdat je hem 1 keer inelkaar hebt gezet. Als je beide bordjes in handen hebt gehad en gebruikt hebt dan pas kan je hierover zulke uitspraken doen. A7M wordt als server gebruikt bij bedrijven die ik ken, en die staan er niet voor niks. Ik hoorde hier dat trouwens de nieuwe rev. van de A7M ook dipswitches heeft voor de multiplier. Iemand die hier meer over weet? Want als dat zow is dan ga ik mijn bordje ff onder stroom zetten, en dan meteen omruilen voor een nieuwe met dipswitches. Heb trouwens de td van de informatique gebeld, naar een mate van mij en die heeft ze nog niet zien liggen. Duss.. misschien iemand anders die hier meer van weet?

• Redboost
  • Laatst online: 23-11-2024
Op zaterdag 25 augustus 2001 09:44 schreef Genotix het volgende:

[..]

Omdat je hem 1 keer inelkaar hebt gezet. Als je beide bordjes in handen hebt gehad en gebruikt hebt dan pas kan je hierover zulke uitspraken doen. A7M wordt als server gebruikt bij bedrijven die ik ken, en die staan er niet voor niks. Ik hoorde hier dat trouwens de nieuwe rev. van de A7M ook dipswitches heeft voor de multiplier. Iemand die hier meer over weet? Want als dat zow is dan ga ik mijn bordje ff onder stroom zetten, en dan meteen omruilen voor een nieuwe met dipswitches. Heb trouwens de td van de informatique gebeld, naar een mate van mij en die heeft ze nog niet zien liggen. Duss.. misschien iemand anders die hier meer van weet?
Eigenlijk heb je helemaal gelijk.. Ik heb alléén ervaring met de A7V266, en niet met de A7M266.. Maar naar aanleiding van wat ik gehoord heb over stabiliteitsproblemen met de A7M266 (of dat nu waar is of niet) heb ik gekozen voor de A7V266.. Of dit nu de beste keus is of niet, ik ben supertevreden met de A7V266, vandaar..

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Op zaterdag 25 augustus 2001 09:44 schreef Genotix het volgende:

[..]

... Ik hoorde hier dat trouwens de nieuwe rev. van de A7M ook dipswitches heeft voor de multiplier...
maar hoe weet je nou als ik nu een A7M bestel of ik de nieuwe of de oude krijg?

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik weet niet, als je ver wilt oc-en met de MP moet je geen M pakken want daar gaat het niet bij. maar hij heeft wel AMD 760 chipset en ik heb gehoord dattie best lekker is

dus ik denk dat ik zelf nog moest kijken, bekijken wat er nog meer extra bijgeleverd is bij een van die 2.

• BenJoep
Op zaterdag 25 augustus 2001 11:47 schreef Future_Man het volgende:

[..]

maar hoe weet je nou als ik nu een A7M bestel of ik de nieuwe of de oude krijg?
kan je vragen, maar ik heb het van horen zeggen, dus weet het niet zekers. Ik wil dus eigenlijk ook wel weten ofdat het zow is?? Iemand die het zeker weet en misschien een url heeft.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Best vaag dat ze 3dmark2001 niet kunnendraaien met een a7m. Ik draai het zonder problemen.

mijn ervaring met de a7m: stabiel. Heb dit systeem nu 2 maanden: nog nooit vastgelopen.
(win2k)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• BenJoep
Op zaterdag 25 augustus 2001 21:21 schreef Dinictus het volgende:
Best vaag dat ze 3dmark2001 niet kunnendraaien met een a7m. Ik draai het zonder problemen.

mijn ervaring met de a7m: stabiel. Heb dit systeem nu 2 maanden: nog nooit vastgelopen.
(win2k)
Huh 3dMark niet kunnen draaien op een A7M, tuurlijk kan dat wel. Ik heb al wel vastlopers gehad, maar dat kwam door gekke dingen in win2k doen. Niets waar het mobo de schuld aan heeft.

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:43
Ik heb een A7M + 1400TB 768DRR,

super stabiel draait al 4 maanden Apache op win2k en terwijl dat 24/7 draait

kan ik met gemak op Max Payne en Mechwarrior 4 spelen No Problem 8-)
Pagina: 1