Toon posts:

ABIT KG7 of ASUS A7V266

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

binnenkort wil ik eens ff lekker gaan upgraden. Het volgende had ik in gedachte:

2 of 3 x corciar 256mb DDR PC2400
AMD TB tussen de 1 en de 1.5 gig
ABIT KG7 of ASUS A7V266

vooral dat laatste vraag ik me af. ik heb van allebei de borden een test gelezen op hardocp.com

ABIT KG7: http://www.hardocp.com/reviews/mainboards/abit/kg7/

ASUS A7V266: http://hardocp.com/reviews/mainboards/asus/a7v266/

maar daar word ik niet veel wijzer van. wel dat het beide geweldige bordjes zijn maar niet welke ik nou moet kiezen. verder komt in het systeem:

writer
dvd
1 of 2x hdd 60gig (hoeft niet persee in raid)
geforce 256
sb live
lan kaart
2e videokaart (pci)

ik wil dit systeem zo ver mogelijk gaan overklokken dmv waterkoeling eventueel icm met een peltier element. wat denken jullie dat voor mij het beste mobo is?

Verwijderd

Ik denk dat die Asus ietsje sneller is omdat er een VIA chipset opzit, ik zou als ik jou was ff de reviews afwachten.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Abit omdat die toch net ff wat lekkerder overklokken.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
Volgens mij is de asus nog niet in nederland te krijgen.

Een voordeel van de abit is dat hij 4 geheugen plaatsen heeft en de asus maar 3

Maar wat ik het meest af vraag heeft de ASUS de kt266 of kt266pro chip
Zie hier

hier is nog een review over de A7V266

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Sterker nog , ze zijn allebij nog niet in nederland te krijgen.Iedereen adverteert al met die Abit KG7 , maar niemand heeft hem nog.Venema Computers zegt ze allebei volgende week in huis te hebben.afwachten maar.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb de Abit KG7 al besteld, zoas je ken zien in me sig... Lijkt me een lekker bordje, vooral omdat die Abit borden heerlijk overklokken, deze is retestabiel. Een nadeeltje: Hij is niet de goedkoopste >:)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Topicstarter
Het wachten is geen probleem ik ga nu eerst 2 weken op vakantie en daarna ga ik maar eens op men gemak bekijken wat beter is. Bij hardocp zeggen ze dat asus een echt ocboard is maja. Het aantal rambanken kan idd wel een probleem zijn. Ik wil 512 of zelf 768 mb ddr op men board prikken bij asus heb ik dan geen groeimogelijkheden meer. De multiplier en de fsb gaan wel lekker hoog bij de asus dus je zou in teorie wel flink moeten kunnen overklokken.

Volgens mij zijn het allebei perfecte bordjes alleen de vraag is welke is perfecter?

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Ik zou gaan voor de Abit KG7 (amd 761 chipset) ipv. de Asus a7v266(KT266 chipset).De AMD chipset is er al een tijdje , heeft zich al bewezen al zeer stabiel en snel (meeste tests sneller als de KT266).
Ik ga voor die Abit KG7 , voordat ik overstap naar een moederboord met een Nforce chipset.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 10:50 schreef stunter het volgende:
Volgens mij is de asus nog niet in nederland te krijgen.

Een voordeel van de abit is dat hij 4 geheugen plaatsen heeft en de asus maar 3

Maar wat ik het meest af vraag heeft de ASUS de kt266 of kt266pro chip
Zie hier

hier is nog een review over de A7V266
Die review ziet er prima uit. Dat er geen onboard raid op zit boeit me niet zo heel veel want als ik dat wil koop ik toch een losse promis. Alleen weet ik dus nog steeds niet hoe deze borden tegenover elkaar presteren. Welke is nou beter? Heeft niemand hier een shootout van ofzo

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Op zaterdag 28 juli 2001 11:14 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

Die review ziet er prima uit. Dat er geen onboard raid op zit boeit me niet zo heel veel want als ik dat wil koop ik toch een losse promis. Alleen weet ik dus nog steeds niet hoe deze borden tegenover elkaar presteren. Welke is nou beter? Heeft niemand hier een shootout van ofzo
Neen nog geen shoot-out gezien. Heb zelfs maar twee reviews v.d. KG7 gezien. Aangezien ik nog al 'ram-geek' ben, wil ik nog wel meer testen zien van die KG7; die 4 DIMM sloten spreken mij zéér aan (voor mij het minimum), maar ik vertrouw het niet om die allemaal vol te proppen met unbuffered DIMM's (kan volgens de Hard|Ocp test wel, maar da's maar één test en het wordt niet officieel ondersteund). Registered DIMM's zijn niet zo ver te clocken, da's jammer, want waar koop je anders een Abit voor?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
Er is een test met de ABIT KG7 ASUS A7V266 & MSI K7T266

Hij is hier te vinden

ASUS A7V266 is in alle benchmarks het snelst.

Verwijderd

JIJ schreef : '' De multiplier en de fsb gaan wel lekker hoog bij de asus dus je zou in teorie wel flink moeten kunnen overklokken ''

Nou dan heb je zeker een van die reviews op tweakers.net gemist want bij 1 van van die reviews stond zelfs dat je met de abit KG7 zo ver kon overcloken dat DDR ram pc2400 8-) het zelfs niet kon bij houden en tja....dat zegt wel heel veel!

Verwijderd

HAWK
zaterdag 28 juli 2001 11:09 het volgende: De multiplier en de fsb gaan wel lekker hoog bij de asus dus je zou in teorie wel flink moeten kunnen overklokken

Nou dan heb je zeker een van die reviews op tweakers.net gemist want bij 1 van die reviews stond zelfs dat je met de abit KG7 zo ver kon overcloken dat DDR ram pc2400 8-) het zelfs niet kon bijhouden en tja....dat zegt wel heel veel!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 12:27 schreef Love_Logic het volgende:
HAWK
[..]
interessant welke review was dat

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 12:14 schreef stunter het volgende:
Er is een test met de ABIT KG7 ASUS A7V266 & MSI K7T266

Hij is hier te vinden

ASUS A7V266 is in alle benchmarks het snelst.
volgens deze review schopt asus kont maar het is natuurlijk wel een review op een PRO-Via site en asus heeft als enigen een via chipset.....

Verwijderd

iedereen weet dat VIA toch ietsie minder stabiel is als elke andere driver (op shit als Ali etc na)... haha... maar ik zou zeker gaan voor de KG7.. maar ja, ik ben nu eenmaal abit fan...
Pagina: 1