Toon posts:

WiFi op de camping verdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.337 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...hier op de camping hebben we gratis WiFi dat kan op 1 apparaat voor een tweede moet je betalen dus mijn vraag is kan ik met een apparaat de WiFi verdelen over meerdere apparaten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@Verwijderd Begin misschien eerst eens om de zoekfunctie te gebruiken van het forum, aangezien deze vraag al vaker is gesteld ? ;)

https://gathering.tweaker...%5B%5D=19&keyword=Camping

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 15:48
Windows 10 Wifi hotspot

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 11:48

Twarp

just grin...

Wat dacht je van betalen hiervoor?

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-10 06:10
Twarp schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:56:
Want jij vind het niet een beetje onzin om voor elk apparaat apart te moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WEBGAMING schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:41:
[...]

Want jij vind het niet een beetje onzin om voor elk apparaat apart te moeten betalen?
Ja, maar het ligt ook wel aan de prijsstelling.

Als het 1 á 2 euro per dag zou zijn, kan ik er wel inkomen
Als het standaardpakketten zijn ( vorig jaar ergens, en de instapprijs was 7€ per dag, en 21€ voor een week.
Dan ga ik ook naar andere oplossingen zoeken, anders blijf ik wel op mijn eigen data

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 22:31

JdM

Humbled

[...]

Is het een beetje onzin om je te houden aan de regels die gelden op een plek waar je te gast bent? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:43
Probleem van meerdere apparaten aanmelden is dat de camping 'voorzien" is voor x aantal apparaten. Als gasten dan ineens extra willen, moet de infrastructuur ook beter, of het wordt veel langzamer / haperend. Daar wordt al helemaal niemand vrolijk van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 11:48

Twarp

just grin...

[...]

Nou als dit een voorwaarde is van het gebruik van de camping-wifi dan vind ik niet meer dan normaal. Bovendien als iedereen zomaar alle apparaten gebruikt dan kan dit wel eens met de bandbreedte in de knoei komen.

Jij pakt ook extra appels bij de groenteboer als je er (maar) 1 aangeboden krijgt?

Meh ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
99ruud99 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:46:
Probleem van meerdere apparaten aanmelden is dat de camping 'voorzien" is voor x aantal apparaten. Als gasten dan ineens extra willen, moet de infrastructuur ook beter, of het wordt veel langzamer / haperend. Daar wordt al helemaal niemand vrolijk van.
Het probleem van zo'n infrastructuur, is dat ze vaak wél meer apparaten toestaan, maar niet uitbreiden in capaciteit.
Genoeg plekken gezien die op een budget glasverbinding zitten van 50/50, maar wel verwachten dat er 200+ gasten gebruik van maken, tegen hoge bedragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:43
Dat ken ik fresh, maar juist daarom ben ik blij met "betalen per apparaat" . Dat toont aan dat er in ieder geval 5 seconde is nagedacht over het effect van veel apparaten op een netwerk.
Ik ken de camping niet, dus kan niet zeggen of het wifi goed is. Maar ik snap de gedacht erachter wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
99ruud99 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:50:
Dat ken ik fresh, maar juist daarom ben ik blij met "betalen per apparaat" . Dat toont aan dat er in ieder geval 5 seconde is nagedacht over het effect van veel apparaten op een netwerk.
Ik ken de camping niet, dus kan niet zeggen of het wifi goed is. Maar ik snap de gedacht erachter wel.
Op het moment dat ik een eigen AP neer zet en daar mijn eigen apparaten mee laat verbinden, blijft de bandbreedte ik van de gratis wifi gebruik hetzelfde. Dus wat is precies het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als die WiFi verbinding per gebruiker gelimiteerd is door de camping maakt het al minder uit of je dat nu over 1 of meerdere apparaten verdeelt.

Als je een onbeperkte/voldoende ruime mobiele databundel hebt kun je natuurlijk ook een hotspot opzetten met je telefoon. Ikzelf gebruik een Huawei MiFi die ook een WiFi repeaterfunctie heeft en die automatisch terugvalt op mijn eigen WiFi netwerk zodra ik weer thuis ben om datagebruik te minimaliseren als ik zou vergeten het ding weer uit te zetten.

En je hebt natuurlijk ook WiFi repeaters.

https://tweakers.net/pric...uoY5SQWJ6anBmVaqSlaGBQS0A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Engenius ez hotspot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Twarp schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:56:
Voor elk apparaat apart is misschien wat overdreven, hoewel dit afhangt van de prijs.

@Verwijderd Hier naar vragen zou je kunnen zien als onderdeel van Het algemeen beleid #verbodenhacken maar dat moeten de modjes maar uitmakken :P

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JdM schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:44:
[...]

Is het een beetje onzin om je te houden aan de regels die gelden op een plek waar je te gast bent? :?
Wel als ze er normale prijzen voor vragen en fatsoenlijke wifi hebben. Aangezien je tegenwoordig makkelijk€60 per nacht betaalt en ook nog €25 per week voor slechte wifi betaal ik ook niet bij. Neem mijn laptop mee en die fungeert als hotspot. Ze verdienen al genoeg aan me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:02
ik heb dit probleem ook elke keer als ik naar een vakantie huisje ga.
Ook hebben die krengen captive portals en daar kan bv een chromecast niet tegen. Ik wil toch gewoon sesamstraat voor de kidz aan kunnen zetten :D

dus wat neem ik mee:
apple Airport express > verbind wireless naar de vakantie park wifi.
mikrotik hap ac2 > verbind wired naar de airport en maakt een nieuw wifi netwerk en speelt router/dhcp/dns. Dit is een lekkere compacte wifi router.
Voordeel van deze setup is dat ik 2 radio's heb die ik afzonderlijk in kan stellen op het juiste kanaal.

Op de mikrotik kan ik ook weer andere devices wired of wireless aansluiten zoals een chromecast voor de tv en chromecast audio voor als er iets van een stereo staat.
Verder heb ik nog een IP camera als baby cam mee. Die sluit ik dan weer aan via homeplug adapters.
Als ik toevallig een groot vakantie huisje heb (bv met familie) dan kan ik die homeplug adapters ook weer gebruiken om een accesspoint op de 1e verdieping neer te zeten.

Kom ik poorten te kort, dan gaat er nog een domme switch mee.

Dit werkt meestal prima.

Omdat ik graag overdrijf, overweeg ik om volgende keer een raspberry mee te nemen met bv volumio of kodi (dus 2 kan ook) waarvan er ook 1 NAS kan spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door sharkzor op 01-03-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Ga dus even aan de slag met de tips uit dit topic. Mocht je er daarna nog niet uitgekomen zijn, open dan gerust een nieuw topic. Op dit topic komt in ieder geval een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.