In de keuken zit nu een gasstel. In de toekomst komt er een inductiekookplaat. Verder moeten er wat groepen bij om een uitbreiding in de toekomst mogelijk te maken voor zonnepanelen oid.. Voor mij nogal ingrijpend, want ik ben qua elektra een echte amateur met slechts één regel: niets doen zolang je niet 100% zeker weet dat het goed en veilig is. Ook de groepenkast wordt vervangen
Daarnaast heb ik nog wat vragen waar ik zelf het antwoord niet op heb gevonden.
Ik ga de groepenkast en hoofdaansluiting aanpassen van 1 fase naar 3 fasen: 3x 25 A
Voorlopig ga ik met 7360 W inductie kookplaat verder. In de toekomst wil ik naar 11040 W kunnen.
Vraag1 : kan ik een 3 fasen automaat 16A, hiervoor plaatsen (3p+N) ipv een 1 fase automaat 16A met 2x (1p+N)? (Dan sluit ik dus 1 fase van de 3 fasen automaat nog niet aan zolang ik nog met 7360 W inductiekookplaat zit.)
Vraag2: Is 6mm2 op de nul voldoende bij de 3-fasen automaat voldoende. Of hoe bereken je dat simpel?
Daarnaast heb ik nog wat vragen waar ik zelf het antwoord niet op heb gevonden.
Ik ga de groepenkast en hoofdaansluiting aanpassen van 1 fase naar 3 fasen: 3x 25 A
Voorlopig ga ik met 7360 W inductie kookplaat verder. In de toekomst wil ik naar 11040 W kunnen.
Vraag1 : kan ik een 3 fasen automaat 16A, hiervoor plaatsen (3p+N) ipv een 1 fase automaat 16A met 2x (1p+N)? (Dan sluit ik dus 1 fase van de 3 fasen automaat nog niet aan zolang ik nog met 7360 W inductiekookplaat zit.)
Vraag2: Is 6mm2 op de nul voldoende bij de 3-fasen automaat voldoende. Of hoe bereken je dat simpel?