Mediamarkt wil bestelling niet terugnemen - DOA

Pagina: 1
Acties:
  • 12.882 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 18:26
De casus:
25-01-2020 Heb ik een wasdroger (Bosch WTY8770NL) besteld bij de Mediamarkt Outlet (online)
21-02-2020 De wasdroger is geleverd door een partner van Mediamarkt
22-02-2020 Geconstateerd dat de droger niet droogt en contact opgenomen met Mediamarkt
Boodschap van Mediamarkt is: ons reparatiecentrum neemt binnen 5 werkdagen contact op
28-02-2020 (vandaag) Geen contact opgenomen door de reparateur. Dit was de 5e werkdag.

Vandaag: Ik bel Mediamarkt met de boodschap 'ik wil graag mijn koop afbreken'. Mediamarkt zegt: dat kan niet want u heeft het apparaat al gebruikt. Ja hallo, dat ding was kapot toen die hier kwam... Ik heb nogmaals duidelijk gemaakt dat ik graag de koop wil ontbinden op basis van de WKOA. De dame aan de telefoon heeft er een melding van gemaakt maar kan helaas niets doen voordat de reparateur geweest is. En nadat de reparateur is geweest zijn de 14 dagen waarschijnlijk al om (hoewel ze met '100 dagen bedenktijd' adverteren).

Ik ben een beetje geïrriteerd op het moment, immers heb ik 600 euro betaald voor een droger die de was net zo droog teruggeeft als dat het erin gaat. De dame heeft in ieder geval een notitie gemaakt dat ik binnen de 14 dagen na levering (21-02-2020) de koop wil ontbinden, maar dat is dus vooralsnog zonder effect.

Mijn vragen:
- Ben ik zo onredelijk dat ik die reparatie niet eens wil afwachten?
- Mag ik inderdaad verwachten/vragen/eisen van Mediamarkt dat ze dat ding weer komen ophalen en ik m'n geld terug krijg?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Beste antwoord (via Yorinn op 14-03-2020 10:36)

• iichel
Inmiddels heb ik ook m'n geld teruggekregen. Eind goed, al goed.
Iedereen bedankt voor de adviezen, het meedenken en de leuke discussie.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:48

Yucon

*broem*

Valt er wel iets in gebruik te nemen als hij het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Yucon schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:31:
Valt er wel iets in gebruik te nemen als hij het niet doet?
Nou ja, ik heb er 4x dezelfde was mee geprobeerd te drogen en toen de stekker eruit gehaald. Hij staat inmiddels bijna een week stof te verzamelen.
Wellicht, maar ik verwacht van een nieuwe droger dat deze het gewoon doet vanaf dat ik hem krijg. Deze had een klein krasje van transportschade en was verder nooit gebruikt. Het is geen geretourneerd product.

[ Voor 40% gewijzigd door iichel op 28-02-2020 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 21:21
iichel schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:36:
[...]

Nou ja, ik heb er 4x dezelfde was mee geprobeerd te drogen en toen de stekker eruit gehaald. Hij staat inmiddels bijna een week stof te verzamelen.

[...]

Wellicht, maar ik verwacht van een nieuwe droger dat deze het gewoon doet vanaf dat ik hem krijg. Deze had een klein krasje van transportschade en was verder nooit gebruikt. Het is geen geretourneerd product.
Snap ik. Mogelijk heb je te maken dat wkoa niet geldt voor in gebruik genomen wasmachines/drogers op grond van hygiëne. Ik weet dat niet zeker. Je hebt dan te maken met reguliere garantie.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 19:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan heb je hem strict genomen toch in gebruik genomen. Je hebt er was in gedraaid, ook al is het niet met goed succes. Dat is niet 'testen' zoals je dat normaal ook in een winkel kan doen. WKOA is hier dan niet van toepassing. Je zou de koop kunnen ontbinden op basis van wanprestatie, maar volgens mij ben je daar nog niet helemaal.

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 28-02-2020 19:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34
Je wilt toch gewoon een werkende droger? Dat heeft niets te maken met de wet koop op afstand, dit is een garantie kwestie. Je droger werkt niet en je wilt dat deze gerepareerd of vervangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
jongetje schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:45:
Je wilt toch gewoon een werkende droger? Dat heeft niets te maken met de wet koop op afstand, dit is een garantie kwestie. Je droger werkt niet en je wilt dat deze gerepareerd of vervangen wordt.
Ik wil inderdaad graag een werkende droger, maar het is sneller en gemakkelijker om een nieuwe te bestellen in plaats van deze te laten repareren (de was blijft maar doorgaan en het droogrekje gaat niet zo hard met dit weer). Vervangen willen ze niet, voor ik de reparatie heb aangevraagd werd wel aangegeven dat retourneren ook mogelijk was. Daar wil ik nu alsnog gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
iichel schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:49:
[...]
voor ik de reparatie heb aangevraagd werd wel aangegeven dat retourneren ook mogelijk was. Daar wil ik nu alsnog gebruik van maken.
Ik denk dat dat nu een gepasseerd station is. Is nu gewoon Mediamarkt bellen en een concrete vervang/reparatie datum eisen.

Als je dan juridisch aan de slag wilt kun je een (aangetekende) brief sturen en ze in gebreke stellen en daarin eisen dat ze het probleem in X dagen (redelijke termijn) oplossen en je anders de koop ontbind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:24

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
iichel schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:49:
[...]

Ik wil inderdaad graag een werkende droger, maar het is sneller en gemakkelijker om een nieuwe te bestellen in plaats van deze te laten repareren (de was blijft maar doorgaan en het droogrekje gaat niet zo hard met dit weer). Vervangen willen ze niet, voor ik de reparatie heb aangevraagd werd wel aangegeven dat retourneren ook mogelijk was. Daar wil ik nu alsnog gebruik van maken.
In je topicstart staat dat retour sturen niet mogelijk was. Dus wat bedoel je hiermee?

Je hebt pech dat je product DOA is. Maar je hebt het wel gebruikt op een manier die in de winkel niet is toegestaan. Geen WKOA. Dat wil je graag want lekker snel, maar je moet nu de winkel de kans geven te repareren :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:23
JvS schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:40:
Dan heb je hem strict genomen toch in gebruik genomen. Je hebt er was in gedraaid, ook al is het niet met goed succes. Dat is niet 'testen' zoals je dat normaal ook in een winkel kan doen. WKOA is hier dan niet van toepassing. Je zou de koop kunnen ontbinden op basis van wanprestatie, maar volgens mij ben je daar nog niet helemaal.
Er staat ook nergen in de wet testen zoaals in de winkel. Alleen je mag niet veder gaan om de kwaliteit en specificaties te controlleren. Dat heeft TS gedaan en die bevallen niet dus terug.

Dit is al vaker naar voren gekomen. En was draaien mag gewoon.

En als laatste je mag een gebruikte herroeping niet weigeren het is een dwingent recht. Wel zou de winkel de geleden schade mogen verhalen op TS. Maar dan ook echt alleen de waarde vermindering. Dus met 1 a 2 euro is die slijtage ook vergoed!

En hij stond al in de outlet.. lekker bezig daar.
Wel zou je zelf voor transportkosten kunnen opdragen. Of zelf een busje huren.

[ Voor 24% gewijzigd door loki504 op 28-02-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

@iichel Het is nog steeds binnen de 14 dagen die de wet stelt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
@TS je hebt de koop ontbonden en de winkel heeft daarop gereageerd, waarmee vaststaat dat de winkel jouw ontbindingsverklaring heeft gelezen. Je hoeft ze niet meer de kans te geven om de wasmachine te repareren. Wel ben je kosten verschuldigd voor het opsturen of op laten halen.

Een alternatief is dat je MM de droger kunt laten repareren. Mocht dat niet lukken, of niet binnen een redelijke termijn lukken, is dat ook een mogelijkheid om te ontbinden. In dat geval ben je geen kosten kwijt voor de retourzending.

De keuze tussen wkoa en reparatie mag je zelf maken. Als je wkoa wilt en bereid bent te betalen voor de retourzending, is dat je goed recht.
Dat is niet 'testen' zoals je dat normaal ook in een winkel kan doen. WKOA is hier dan niet van toepassing.
2014 roept dat je informatie niet meer klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:01

vhal

ಠ_ಠ

TS heeft hem helaas al aangemeld voor reparatie waarbij de leverancier binnen een redelijke termijn moet repareren of een andere oplossing aanbiedt. WKOA is dan even een.gepasseerd station, het dan was het simpeler geweest om een retour aan te melden onder het mom van "de kleur staat mij niet aan".

offtopic:
Overigens, ben ik de enige die een levertijd van een maand redelijk bizar vind?

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
vhal schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:51:
TS heeft hem helaas al aangemeld voor reparatie waarbij de leverancier binnen een redelijke termijn moet repareren of een andere oplossing aanbiedt. WKOA is dan even een.gepasseerd station, het dan was het simpeler geweest om een retour aan te melden onder het mom van "de kleur staat mij niet aan".

offtopic:
Overigens, ben ik de enige die een levertijd van een maand redelijk bizar vind?
Ook tijdens reparatie kan je gewoon ontbinden.(en geloof zelfs ook naar na). En nee 1 maand levering is lang.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het zou fijn zijn als iedereen die roept "je kan gewoon WKOA gebruiken" wel even vermeldt dat de verantwoordelijkheid voor de terugzending, inclusief de kosten daarvan, wel voor de TS zelf zijn. Dat kan bij een wasdroger wel even een ding zijn. Alles maar met WKOA oplossen is helemaal niet altijd handiger dan gewoon netjes de winkel de kans geven om te vervangen danwel repareren - iets wat veel mensen op GoT wel doen laten voorkomen.

Doe eens gek, en bel na de dag dat je teruggebeld zou worden nog eens op of ze dat ding nog komen repareren of vervangen... Ja, natuurlijk is dat harstikke slordig van de MM maar misschien lossen ze het gewoon op als je ze er nog even aan herinnert.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 28-02-2020 21:43 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
bwerg schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:42:
Het zou fijn zijn als iedereen die roept "je kan gewoon WKOA gebruiken" wel even vermeldt dat de verantwoordelijkheid voor de terugzending, inclusief de kosten daarvan, wel voor de TS zelf zijn.
Mediamarkt adverteert met '100 dagen gratis retourneren' dus ik ga er vanuit dat dat betekent dat de kosten ook voor hun zijn.
https://www.mediamarkt.nl/ (bovenaan bij de groene vinkjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:59

ITsEZ

parttime all-rounder

Het zou fijn zijn als iedereen die roept "je kan gewoon WKOA gebruiken" wel even vermeldt dat de verantwoordelijkheid voor de terugzending, inclusief de kosten daarvan, wel voor de TS zelf zijn. Dat kan bij een wasdroger wel even een ding zijn. Alles maar met WKOA oplossen is helemaal niet altijd handiger dan gewoon netjes de winkel de kans geven om te vervangen danwel repareren - iets wat veel mensen op GoT wel doen laten voorkomen.
Ik ben het met je eens dat de WKOA mogelijk niet de beste oplossing is, echter hoeft TS alleen zelf de retourkosten te betalen als dat van tevoren is aangegeven.
Verzendkosten
De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor u, maar alleen als de verkoper dit vóór de aankoop liet weten. Deed hij dat niet? Dan betaalt de verkoper de verzendkosten.
Ingebruikname heeft niks te maken met WKOA, je mag namelijk binnen 14 dagen altijd je aankoop retourneren. De webwinkel is alleen gerechtigd om een eventuele waardevermindering in te houden. Het product moet altijd retour worden genomen.
Tijdens de 14 dagen bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen. U mag bijvoorbeeld een broek passen. Maar u mag de broek niet 14 dagen lang dragen en weer terugsturen. Deed u dit toch? En werd het product daardoor minder waard? Dan mag de verkoper de prijs verminderen. Hij moet dit wel eerst tegen u zeggen.
"Niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen" is natuurlijk een vaag begrip. TS moest het product in gebruik nemen om te merken dat het niet werkt.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
ITsEZ schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:38:
Ingebruikname heeft niks te maken met WKOA, je mag namelijk binnen 14 dagen altijd je aankoop retourneren. De webwinkel is alleen gerechtigd om een eventuele waardevermindering in te houden. Het product moet altijd retour worden genomen.
Dat is wel erg stellig.
Hoe zie je dat dan met een onderbroek, mag je die na 14 dagen dragen gewoon retour sturen? Denk dat de waardevermindering dan 100procent is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:01
Vooraf toevallig de shopreview van MediaMarkt gelezen? Ontzettend vervelend en succes met de verdere afhandeling. Mocht je een rechtsbijstand hebben of een aankoopverzekering (creditcard) probeer je dan daar te beroepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:59

ITsEZ

parttime all-rounder

jongetje schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:08:
[...]

Dat is wel erg stellig.
Hoe zie je dat dan met een onderbroek, mag je die na 14 dagen dragen gewoon retour sturen? Denk dat de waardevermindering dan 100procent is.
Een onderbroek valt precies buiten die regels ;)
U mag een verzegelde verpakking niet openmaken. Doet u dit toch? Dan zit u aan de koop vast. Voorbeelden zijn:

producten die niet meer schoon zijn als u ze uitprobeert, zoals ondergoed of een scheerapparaat
https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijd

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
jongetje schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:08:
[...]

Dat is wel erg stellig.
Een WC bril mag gewoon retour. (in duitsland). https://www.ictrecht.nl/b...klein-beetje-meer-duiding

Zolang je het kan schoonmaken en als nieuw kan worden moet het gewoon retour.
Net zoals deze droger. 1 keer is geen probleem. 50 keer omdat je op vakantie was en even snel de wasachterstand wil wegwerken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-04 19:17

LankHoar

Langharig tuig

loki504 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:50:
[...]

Een WC bril mag gewoon retour. (in duitsland). https://www.ictrecht.nl/b...klein-beetje-meer-duiding

Zolang je het kan schoonmaken en als nieuw kan worden moet het gewoon retour.
Net zoals deze droger. 1 keer is geen probleem. 50 keer omdat je op vakantie was en even snel de wasachterstand wil wegwerken niet.
Al sloopt de TS de complete droger door hem in door een shredder te gooien en stuurt hij vervolgens een bak vol met kleine stukjes droger op, dan nog moet de webwinkel deze retour accepteren. Vervolgens mogen ze de bewijsbare waardevermindering van het product inhouden op hun retour storting. Vaak is dat lastig (lees onmogelijk) aan te tonen (hoeveel is een eenmaal gebruikte droger in waarde gezakt? En een droger die 50x is gebruikt?), en dus lastig hard te maken. In mijn extreme voorbeeld ligt het wat meer voor de hand, maar het principe blijft het zelfde: iedere levering die onder de WKOA valt mag geretourneerd worden, ongeacht de staat van het product.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
LankHoar schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:51:
[...]

Al sloopt de TS de complete droger door hem in door een shredder te gooien en stuurt hij vervolgens een bak vol met kleine stukjes droger op, dan nog moet de webwinkel deze retour accepteren. Vervolgens mogen ze de bewijsbare waardevermindering van het product inhouden op hun retour storting. Vaak is dat lastig (lees onmogelijk) aan te tonen (hoeveel is een eenmaal gebruikte droger in waarde gezakt? En een droger die 50x is gebruikt?), en dus lastig hard te maken. In mijn extreme voorbeeld ligt het wat meer voor de hand, maar het principe blijft het zelfde: iedere levering die onder de WKOA valt mag geretourneerd worden, ongeacht de staat van het product.
Klopt. Was niet helemaal duidelijk. Bedoelde ivm hygiene producten. Die een eventuele uitzondering vormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-04 18:30
WKOA gaat pas in op het moment dat een conform product geleverd is. Dat is nog niet het geval, dus het beste kan je met de mediamarkt contact opnemen en ze vragen per direct een conform product te leveren of je aankoopbedrag terug te betalen omdat je de koop ongedaan maakt.
Dit omdat volgens de wet moeten leveren binnen 30 dagen, tenzij iets anders is afgesproken, en daar is geen sprake van.
Ook zijn ze dan verantwoordelijk voor het terugnemen van hun (kapotte) droger, op hun kosten.

Als je de koop niet ongedaan wil maken, kan je hun nogmaals verzoeken om reparatie, en als ze niet meewerken kan je het door een derde laten repareren en de rekening naar hun sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wody schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 02:08:
Als je de koop niet ongedaan wil maken, kan je hun nogmaals verzoeken om reparatie, en als ze niet meewerken kan je het door een derde laten repareren en de rekening naar hun sturen.
Die ze vervolgens weigeren te betalen, want zo zijn ze ook. ;) En dan heb je niet enkel een verrote droger gekocht, maar ben je ook nog eens geld kwijt aan de reparatie. MM Online is echt een grafbedrijf wat dat betreft.

Als het zover komt zou ik voor de zekerheid eerst eens met de rechtsbijstand babbelen wat je het beste kan doen en die zijn vaak ook meer dan bereid om even een dreigbrief te schrijven. Hoe dan ook, dat de MM weigert om de koop ongedaan te maken mag sowieso niet. Op beide vlakken niet. Ze moeten inderdaad een conform product leveren, maar dan nog heb je gewoon recht op retour. Als ie wel conform was geweest, dus hij doet het, maar TS vind het om wat voor reden dan ook geen fijn product; dan kan ie ook retour. Kan MM wel met zo'n onzinverhaal aankomen dat een was proberen te drogen niet mag (hoe de f- moet je er anders achterkomen dat ie het niet doet en/of niet bevalt? Hem zonder was aanzetten en kijken of de trommel droger is dan voor je hem aanzette? :+), maar dat gaat niet meer op tegenwoordig.

TS heeft iig veel succes nodig, want MM heeft niet bepaald een reputatie van het goed en netjes afhandelen van reparatiekwesties/retouren bij DOA. Zelf ook enorm slechte ervaringen gehad bij het leveren van een kapot product. Daar is wat tijd en frustratie overheen gegaan voor ik m'n geld volledig terugkreeg.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• iichel
Ik heb inmiddels nog even de klantenservice via Facebook en Twitter veelvuldig lastiggevallen. Donderdag komt men de droger ophalen. In de plek komt een andere nieuwe droger van een andere webwinkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 03:02

PhatFish

and, uhm......Moo

TS heeft het opgelost, maar toch nog even hierop inhaken:
Wody schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 02:08:
Zou ik niet aan beginnen! Zeker niet op eigen houtje. Zodra je je eigen servicekanalen gaat inschakelen, trekt elke verkoper de handen van je koop af en als je dan nog je recht wilt krijgen, wordt het echt een koppijnverhaal. De webwinkel levert rommel, laat hen het dan ook oplossen. Zeker in dit geval, want ondertussen kan je was ook gewoon op een droogrek.

En het hygiëne-argument viel mij ook nog op. Het lijkt mij dat men louter schone was in een droger doet?

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
Bye bye, zwaai zwaai

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SMQHJZb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Pistone
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-03-2020
Binnenkort als tweede keus in de outlet te koop. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
Dat waren ze al :P Ik denk/hoop dat de droger eerst gerepareerd gaat worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel
Inmiddels heb ik vanmorgen een mail gehad van Mediamarkt dat de reparatie is ontvangen. 8)7
Daar heb ik maar even achteraan gebeld en gemaild, en uiteindelijk 2 creditfacturen (wasmachine en droger).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7 Henk 'm!

• iichel
Inmiddels heb ik ook m'n geld teruggekregen. Eind goed, al goed.
Iedereen bedankt voor de adviezen, het meedenken en de leuke discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

En weer blijkt dat de aanhouder wint in consumentenzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

Doe eens gek, en bel na de dag dat je teruggebeld zou worden nog eens op of ze dat ding nog komen repareren of vervangen... Ja, natuurlijk is dat harstikke slordig van de MM maar misschien lossen ze het gewoon op als je ze er nog even aan herinnert.
Is dat wel zo op moment dat er iets defect wordt geleverd? Want de verkoper is dan in gebreke en dat zou de koper dan geld moeten gaan kosten?

Wat ik niet snap, is waarom zo'n verkoper niet gewoon een nieuwe stuurt en de oude laat ophalen. Iets dat van meet af aan niet werkt, hoor je niet in een reparatieproces te stoppen voor je klant. Een nieuwe leveren kan vaak al in 1-2 dagen. Zo vraag je er ook wel om dat mensen in dergelijke gevallen makkelijker ontbinden, omdat het dan gewoonweg sneller is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Paulus0013 schreef op zondag 5 april 2020 @ 04:04:
[...]

Is dat wel zo op moment dat er iets defect wordt geleverd? Want de verkoper is dan in gebreke en dat zou de koper dan geld moeten gaan kosten?
Dat is dus het punt: je moet je dan beroepen op non-conformiteit, niet op WKOA. Of een leuke combinatie van allebei om niet voor de verzendkosten op te hoeven draaien en ook direct te annuleren. Maar men komt nogal snel met "dan stuur je hem toch gewoon terug onder WKOA" waarbij de voordelen van terugsturen vanwege non-conformiteit even vergeten worden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Beetje fabrikant heeft een doa policy waarbij binnen xx sagen gewoon vervanging volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs
  • Laatst online: 15-02 14:44
Eigen schuld dikke bult, wanneer ze hadden gezorgd dat de TS de volgende dag een ander exemplaar of een monteur langs had gehad, was er waarschijnlijk geen retour geweest.
Al gaat bij mij een apparaat dat DOA aankomt over het algemeen ook gewoon terug. Ik hoef geen maandagmorgen exemplaar. Iets dat je nieuw koopt, hoort niet gerepareerd te moeten worden zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Gaan er de discussie weer opnieuw doen? Volgens mij is het toch opgelost nu en zijn al die zaken al voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 06-04-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 18:48
Onderstreept maar weer dat het af en toe geen kwaad kan om een paar tientjes extra te betalen voor wat meer service van je lokale ondernemer. Zeker als het om dit soort essentiële apparaten gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende mod toe.

[ Voor 107% gewijzigd door Yorinn op 06-04-2020 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
Mijn probleem is in ieder geval opgelost. --> iichel in "Mediamarkt wil bestelling niet terugnemen - DOA"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bedankt @iichel voor de terugkoppeling. Om een offtopic discussie te voorkomen (getuige sommige reacties hierboven) sluit ik je topic :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.