Synology DS118 bufferen 4K film PLEX

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktballemans
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-12-2023
Yess mijn NAS is binnen.
De Synonology DS118.
Geïnstalleerd, plex erop, wat benodigde software en natuurlijk mijn 4k 55GB (Avatar) film die ik niet kon afspelen vanaf mijn laptop naar de tv omdat mijn laptop dat niet aan kan.
In eerste geval speelt de 4K film prima af, maar wanneer er naar mijn idee CGI momenten komen begint de film met bufferen. Loopt daarna wel door, maar later in de film loopt de film vast op het zelfde punt.

Wanneer ik de film rechtstreeks vanuit mijn NAS afspeel op de tv zonder Plex zijn er geen enkele buffer momenten en kan ik wel genieten van de 4K.

Waarom doe je dat gewoon niet?
Ik wil op vakantie of bij vrienden thuis ook filmpje kunnen kijken en daar ben ik Plex voor nodig.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- PLEX
- Samsung UE48MU6400
- Synology ds118
- 250mbit download 25mbit upload
- 4TB Toshiba NAS HDD

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Bekabelde internet verbinding
- Fan speed van NAS hoger zetten

Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen, graag!

Mvg,

Gehaktballemans }:O

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Even simpel gerekend met afgeronden getallen:
Aantal megabyte 55000
Aantal megabit 440000
Aantal mbit/minuten 2732,919255
Bitrate per seconde 45,54865424

Dus gemiddeld komt je upload 20 mbit tekort (nog zonder verliezen) om buiten de deur te kunnen kijken. Waarschijnlijk is je bitrate in het bestand variabel, dus zit je met rustige scenes misschien net binnen de marge, maar met veel actie kom je niet uit.

Het enige wat hier zou werken is de volledige film bufferen, gezien je maximale upload te langzaam is om de gemiddelde bitrate te halen, óf PLEX een véél lagere kwaliteit laten casten, maar daar is zoals hieronder vermeld je NAS niet sterk genoeg voor.

Welke codering heeft het bestand, 10-bits H.265?

Ik weet overigens ook niet zeker of PLEX op de DS118 correct met hardware acceleratie omgaat of dat alleen DS Video dat doet. Als je remote wil kijken kan DS Video ook een optie zijn (hoewel wel een matige tool in mijn ogen, maar goed)

[ Voor 40% gewijzigd door pagani op 28-02-2020 12:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:15
Je NAS is niet echt een krachtpatser als het op video-trancoding aankomt, en dat is wat PLEX héél dikwijls moet doen (hangt van vele factoren af)

Je moet eerst eens bekijken hoe PLEX met je MKV"tje omgaat.
Speel dus af op je TV, ga dan naar de web-interface van PLEX en kijk naar je dashboard -> daar kan je zien of ie "Direct Play" doet, of "Transcoding" (of beide)
Zet je ondertitels aan ben je dikwijls aan het transcoden en daar ligt volgens mij de kern van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 22:27
@gehaktballemans Hier is al eens eerder een topic over geweest. Al doorgenomen?

[Synology DS118] Plex buffert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:21
ik ben zelf gestopt met synology en plex.
draai de plex server thuis sinds een jaar op een core i7 quad core macmini, en werkt sindsdien als een speer ;)

Synology draait erbij puur voor de storage opslag..
(DS1512+ met DX510)

[ Voor 4% gewijzigd door FlorisVN op 28-02-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:10

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als je buitenshuis filmpjes wilt kijken van je NAS dan kun je ook met een VPN werken. Geen plex nodig. De vraag is echter - zoals pagani aangeeft of je upload snelheid wel hoog genoeg is.
Pagina: 1