Yess mijn NAS is binnen.
De Synonology DS118.
Geïnstalleerd, plex erop, wat benodigde software en natuurlijk mijn 4k 55GB (Avatar) film die ik niet kon afspelen vanaf mijn laptop naar de tv omdat mijn laptop dat niet aan kan.
In eerste geval speelt de 4K film prima af, maar wanneer er naar mijn idee CGI momenten komen begint de film met bufferen. Loopt daarna wel door, maar later in de film loopt de film vast op het zelfde punt.
Wanneer ik de film rechtstreeks vanuit mijn NAS afspeel op de tv zonder Plex zijn er geen enkele buffer momenten en kan ik wel genieten van de 4K.
Waarom doe je dat gewoon niet?
Ik wil op vakantie of bij vrienden thuis ook filmpje kunnen kijken en daar ben ik Plex voor nodig.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- PLEX
- Samsung UE48MU6400
- Synology ds118
- 250mbit download 25mbit upload
- 4TB Toshiba NAS HDD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Bekabelde internet verbinding
- Fan speed van NAS hoger zetten
Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen, graag!
Mvg,
Gehaktballemans
De Synonology DS118.
Geïnstalleerd, plex erop, wat benodigde software en natuurlijk mijn 4k 55GB (Avatar) film die ik niet kon afspelen vanaf mijn laptop naar de tv omdat mijn laptop dat niet aan kan.
In eerste geval speelt de 4K film prima af, maar wanneer er naar mijn idee CGI momenten komen begint de film met bufferen. Loopt daarna wel door, maar later in de film loopt de film vast op het zelfde punt.
Wanneer ik de film rechtstreeks vanuit mijn NAS afspeel op de tv zonder Plex zijn er geen enkele buffer momenten en kan ik wel genieten van de 4K.
Waarom doe je dat gewoon niet?
Ik wil op vakantie of bij vrienden thuis ook filmpje kunnen kijken en daar ben ik Plex voor nodig.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- PLEX
- Samsung UE48MU6400
- Synology ds118
- 250mbit download 25mbit upload
- 4TB Toshiba NAS HDD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Bekabelde internet verbinding
- Fan speed van NAS hoger zetten
Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen, graag!
Mvg,
Gehaktballemans