Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit met een vraag ik gebruik plex eerst op mn windows laptop nu op mn nas synology ds118 geen probleem streamen werkt top 4k heeft hij helaas moeite mee gaat hij bufferen maar dat is niet mijn grootste probleem ik hrb mensen die bij mij weg kijken 2 van de 3 gaat zonder problemen alleen de 3e heeft steeds last van bufferen aan wie ligt dit aan mijn nas? Nas instellingen? Plex instellingen? Of aan deze persoon zij hebben heel laag internet 20mb dacht ik en maar 10 upload ofso ik heb zelf 250mb pakket en krijg daar van 70mb en 20upload mijn dank is groot ( ik weet het hele lap text helaas niet zo goed in punten en comas )

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:36:
Hallo ik zit met een vraag ik gebruik plex eerst op mn windows laptop nu op mn nas synology ds118 geen probleem streamen werkt top 4k heeft hij helaas moeite mee gaat hij bufferen maar dat is niet mijn grootste probleem ik hrb mensen die bij mij weg kijken 2 van de 3 gaat zonder problemen alleen de 3e heeft steeds last van bufferen aan wie ligt dit aan mijn nas? Nas instellingen? Plex instellingen? Of aan deze persoon zij hebben heel laag internet 20mb dacht ik en maar 10 upload ofso ik heb zelf 250mb pakket en krijg daar van 70mb en 20upload mijn dank is groot ( ik weet het hele lap text helaas niet zo goed in punten en comas )
Kan van alles zijn. Kijk de processor/geheugen capaciteit van je Synology eens op zo'n moment?
Transcoden vergt enorm veel rekenkracht van je Synology namelijk, waarschijnlijk zit dat helemaal vol.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:24
Ik denk dat je DS118 niet in staat is om 3 streams simultaan te transcoden, die heeft daar niet genoeg processor power voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet tergelijk sorry niet goed uitgelegd denk als mn pa met zijn samsung qe65q9 kijkt geen probleem werkt top als mn zus dan apart kijkt met haar samsung qe55q9 ook geen probleem mn pa heeft zo een beetje 150mb en me zus zo een beetje 50mb maar nu komt het als mn schoonvader met zijn lg 4k tv welk type weet ik niet kijkt dan is het alleen maar bufferen die heeft ook maar 20mb ofso maar nu vraag ik me af ligt het aan zijn internet? Youtube doet hij wel gewoon prima bij hem is met kabel verbonden mn pa had zelfs met wifi geen last ik kijk vaak op de punten dat hij kijkt zelf ook ik heb ook een qe55q9 en ook geen last dan echt alleen bij mn schoonvader bedankt voor je reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Is die 20mbit een maximum snelheid of hun daadwerkelijke internetsnelheid? Je zou eens even moeten meten hoe groot de stream is die je NAS uitstuurt om te zien of daar het probleem zit.

Maar het kan ook aan de TV zelf liggen, bijvoorbeeld omdat hij zelf ook nog weer wil gaan decoden o.i.d. Zonder extra info is het gissen. Tip: meten is weten, dus probeer zaken uit te sluiten. Neem je NAS een keer mee naar je schoonouders en koppel hem aan hun interne netwerk. Dan kun je zien of het aan de internetsnelheid ligt of aan iets anders.

Ik las vandaag in een ander topic dat “ik ben er niet zo goed in” hetzelfde is als “ik heb geen zin om er moeite voor te doen”. Probeer dus ajb uit respect voor je medetweakers iets aan je interpunctie te doen want het is echt abominabel wat je hier neer plempt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Je moet op je Plex server gaan kijken wat die doet als er enkele mensen tegelijk content afspelen -> kan je perfect voor elke sessie zien of het "Direct Stream" is of "Transcoding" etc,etc.
Log gewoon in met de webbrowser en recht-bovenaan heb je "Activity" en zie je wat de server aan het afspelen is en wat technische details (vb direct stream, transcode voor zowel video als audio)

Heb je een PLEX PASS op je NAS'je ? Anders zal de Plex-server "transcoding" enkel in software doen en tja, vergeet het dan ongeveer maar als je meerder mensen tegelijk wil bedienen...
Nu die NAS heeft geen Intel CPU maar een Realtek RTD1296. Er bestaat een Plex (beta) met betere transcoding performantie voor deze ARMv8 CPU ..Geen idee of dat enkel voor PLEX PASS holders is.

Vanaf er met subtitles gebruikt worden is de kan als *erg* groot dat er transcoding gaat gebeuren. Hangt ook allemaal van de soort client af. De Plex "app" op een Samsung heeft een strikte set eisen waaraan een media-bestand moet voldoen, indien afwijkend ... transcoding ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Wat die zijn vind je in: Het algemeen beleid #quickstart. Zo is het verplicht om eerst het e.e.a. zelf uit te proberen en te zoeken, voordat je een topic opent.

Daarnaast verwachten we echt niet dat iedereen de Nederlandse taal 100% beheerst, maar het gebruik van punten en komma's maakt alles toch een heel stuk leesbaarder. Zou je dus je tekst willen nakijken voordat je op 'verzenden' drukt?

Als laatste heeft je probleem niet zoveel met 'Professioneel' te maken, dus verhuis ik het even van PNS naar NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:40:
Nee niet tergelijk sorry niet goed uitgelegd denk als mn pa met zijn samsung qe65q9 kijkt geen probleem werkt top als mn zus dan apart kijkt met haar samsung qe55q9 ook geen probleem mn pa heeft zo een beetje 150mb en me zus zo een beetje 50mb maar nu komt het als mn schoonvader met zijn lg 4k tv welk type weet ik niet kijkt dan is het alleen maar bufferen die heeft ook maar 20mb ofso maar nu vraag ik me af ligt het aan zijn internet? Youtube doet hij wel gewoon prima bij hem is met kabel verbonden mn pa had zelfs met wifi geen last ik kijk vaak op de punten dat hij kijkt zelf ook ik heb ook een qe55q9 en ook geen last dan echt alleen bij mn schoonvader bedankt voor je reactie
Het kan ook aan de TV liggen die niet snel genoeg is.
Het is makkelijk uit te sluiten, ga met de telefoon van je pa of je zus naar je schoonvader, ga daar op het WIFI en kijk of het daar wel goed gaat.

Gaat het dan wel goed? Ligt het aan de TV, wellicht dat die probeert te transcoden.
Gaat het dan ook niet goed? Ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de verbinding.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 16:05
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:36:
Het is moeilijk te zeggen waar dit precies aan ligt. Directe streams zijn vaak geen probleem voor een NAS van dit kaliber, hierbij hoeft hij namelijk niet meer te doen dan het bestand door te geven. De 3e stream zou best eens een grote film willen streamen, maar dat hij gebruik maakt van ondertiteling en gebruik maken van een apparaat waarvoor het nodig is dat de stream transcoding nodig heeft, welke de NAS niet aankan.

Ik wil je aanraden alle leden te vragen gebruik te maken van een degelijk apparaat (Nvidia Shield) welke bijna nooit transcoding nodig hebben. Hiermee zal je 3 streams gewoon moeten redden.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Pagina: 1