Provider gezocht op ander netwerk dan KPN

Pagina: 1
Acties:

• ictall
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-05-2020
Ik heb op dit moment een KPN en Tele2 op locatie A. Wanneer deze 2 op mijn Draytek router zijn aangesloten, kan ik vanaf mijn locatie B met mijn Tele2 verbinding de KPN niet pingen/traceren.
Zie discussie:https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1968276

Voor het bovenstaand probleem heb ik een workaround door de KPN modem te vervangen waardoor mijn Draytek router een publiek IP-adres kan geven. Ik kan dan nog steeds niet pingen/traceren, maar wel bv. VPN en andere forwardings gebruiken.

Ik heb het idee/gevoel dat het probleem ligt bij mijn Tele2 op locatie A.
Om "enigszins" redundant t.o.v. mijn KPN-verbinding te zijn wil ik daarom de Tele2 verbinding vervangen, door een andere "niet"-KPN VDSL2-verbinding.

Ik dus zoek een provider die VDSL2 levert via Tele2-Wholesale of ander netwerk niet KPN-netwerk.
(ik weet dat het laatste stukje VDSL2-koperkabel altiijd via KPN loopt ;) ).
Wel moet ik VOIP (poort 5060) kunnen gebruiken en het liefs ook geen beperking op doorzetten van poorten. Snelheid: 50Mb/s down / min. 5 Mb/up is voor mij goed werkbaar.

Weet iemand zo'n internet leverancier/provider ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Probeer eens via een prijsvergelijker zoals https://www.internetten.nl/ om te zien wie er diensten leveren op jou adres. Langs die weg kun je dan verder filteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 16:27
Je blokkeert niet gewoon pings in je Draytek? Je verhaal is een beetje vaag, maar lijkt mij meer een configuratieprobleem dan een probleem met je internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictall
swhnld schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:59:
Probeer eens via een prijsvergelijker zoals https://www.internetten.nl/ om te zien wie er diensten leveren op jou adres. Langs die weg kun je dan verder filteren.
Was het maar zo makkelijk. Internetten.nl is meer voor consumenten, ze laten Tele2, KPN en providers die volledig van het KPN-netwerk gebruik maken.
Ik moet het meer hebben van de voor de consument minder bekende providers die (ook) via Tele2 wholesale leveren.
In 2012 had ik bv. VDSL2 van is.nl (dit liep toen via Tele2), echter zij zijn overgenomen door KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:45

slaay

Natuurbeleven.com

ictall schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:58:
[...]

Was het maar zo makkelijk. Internetten.nl is meer voor consumenten, ze laten Tele2, KPN en providers die volledig van het KPN-netwerk gebruik maken.
Ik moet het meer hebben van de voor de consument minder bekende providers die (ook) via Tele2 wholesale leveren.
In 2012 had ik bv. VDSL2 van is.nl (dit liep toen via Tele2), echter zij zijn overgenomen door KPN :)
Is het nog wel mogelijk om een provider te namen die geen gebruik van het KPN netwerk maakt? Mogelijk is er in jouw wijkcentrale geen DSLAM meer van een niet-KPN partij. Dus dan houdt het ook al op.
Een willekeurige site waar je kan zien welke netwerken er daadwerkelijk beschikbaar zijn op jouw adres is:
https://www.dsd.nl/ (daar je postcode invullen en je ziet of er alleen KPN of ook Tele2 mogelijk is).

Deze is beter: http://postcodecheck.bbned.nl/html/check daarmee kun je zien of er nog DSL mogelijk is over het bbned (Tele2 wholesale) netwerk.

[ Voor 7% gewijzigd door slaay op 02-03-2020 13:07 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictall
Schumaster schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:52:
Je blokkeert niet gewoon pings in je Draytek? Je verhaal is een beetje vaag, maar lijkt mij meer een configuratieprobleem dan een probleem met je internetverbinding.
Het probleem is inderdaad ook heel vaag. Mijn Draytek blokkeert geen ping! Je kan ping ook niet 1-2-3 per WAN-poort uitschakelen.
Tele2 (WAN2) pingt altijd. Alleen KPN (WAN1) niet. Echter wanneer ik Tele2 eruit trekt,
dan is WAN1 plotseling wel pingbaar. 8)7
Ook na het verwisselen... ,dan wordt WAN1 (Tele2) en WAN2 (KPN), kan ik WAN2 plotseling niet meer pingen.
Een "zelfde" opstelling met KPN/Ziggo op andere locaties is wel op beide WAN-poorten te pingen.
Ik hoop door een andere provider te nemen, die via Tele2 werkt het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 16:27
ictall schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:15:
[...]

Het probleem is inderdaad ook heel vaag. Mijn Draytek blokkeert geen ping! Je kan ping ook niet 1-2-3 per WAN-poort uitschakelen.
Tele2 (WAN2) pingt altijd. Alleen KPN (WAN1) niet. Echter wanneer ik Tele2 eruit trekt,
dan is WAN1 plotseling wel pingbaar. 8)7
Ook na het verwisselen... ,dan wordt WAN1 (Tele2) en WAN2 (KPN), kan ik WAN2 plotseling niet meer pingen.
Een "zelfde" opstelling met KPN/Ziggo op andere locaties is wel op beide WAN-poorten te pingen.
Ik hoop door een andere provider te nemen, die via Tele2 werkt het probleem op te lossen.
Dat is opzich logisch gedrag bij een dubbele WAN-poort, afhankelijk van de load-balancing/failover instellingen in je Draytek. Kan je eens een screenshot plaatsen van de instellingen van beide WAN aansluitingen?

Edit: Hier vind je wat Draytek er zelf over zegt, al moet ik daarbij zeggen dat Draytek er wel een handje van heeft om dezelfde opties bij verschillende modellen nét op een andere plek neer te zetten...

[ Voor 13% gewijzigd door Schumaster op 02-03-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictall
Schumaster schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:58:
Dat is opzich logisch gedrag bij een dubbele WAN-poort, afhankelijk van de load-balancing/failover instellingen in je Draytek. Kan je eens een screenshot plaatsen van de instellingen van beide WAN aansluitingen?
Edit: Hier vind je wat Draytek er zelf over zegt, al moet ik daarbij zeggen dat Draytek er wel een handje van heeft om dezelfde opties bij verschillende modellen nét op een andere plek neer te zetten...
@Schumaster Ik waardeer het meedenken.... in alle jaren mijn IT-jaren ben ik al hele gekke dingen tegengekomen ;)
We hebben ook hier naar gekeken. De router staat op autoweight/ip based en op beide WAN-poorten staan op "Always on" en Load Balancing.
Ik heb de Load Balancing al uitgevinkt gehad als test. Verder hebben van Draytek de settings nog nagelopen en heb ik ook nog voor de zekerheid een beta firmware voor de Vigor 2926 gekregen.
BTW, vanuit een niet Tele2 verbinding kan ik trouwens zowel WAN1 als WAN2 pingen, tracen en benaderen via port 80. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
ictall schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:03:
[...]

@Schumaster Ik waardeer het meedenken.... in alle jaren mijn IT-jaren ben ik al hele gekke dingen tegengekomen ;)
We hebben ook hier naar gekeken. De router staat op autoweight/ip based en op beide WAN-poorten staan op "Always on" en Load Balancing.
Ik heb de Load Balancing al uitgevinkt gehad als test. Verder hebben van Draytek de settings nog nagelopen en heb ik ook nog voor de zekerheid een beta firmware voor de Vigor 2926 gekregen.
BTW, vanuit een niet Tele2 verbinding kan ik trouwens zowel WAN1 als WAN2 pingen, tracen en benaderen via port 80. :)
Is het dan niet simpeler om op locatie B een andere provider te kiezen? De hardware van Tele2 blijft in gebruik bij een andere provider die hetzelfde netwerk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictall
synoniem schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:16:
Is het dan niet simpeler om op locatie B een andere provider te kiezen? De hardware van Tele2 blijft in gebruik bij een andere provider die hetzelfde netwerk gebruikt.
Normaal heb je gelijk. Ik heb normaal een KPN en een niet KPN-lijn. Ondanks dat de last line allemaal KPN is, merk ik dat ik hierdoor bij een KPN storing vaak terug kan grijpen op de niet KPN-lijn als internet backup.

Locatie A, is mijn hoofdlocatie hier moet ik echt 2 aparte internetlijnen hebben.
Naast locatie B, heb ik nog 2 locaties met KPN/Tele2, dus vandaar dat ik het probleem op locatie A wil oplossen.
Waarschijnlijk krijg ik op locatie B dit jaar nog Ziggo :) , ze kwamen enkele weken geleden langs om aan te geven dat we op het bedrijventerrein kabel kregen.
Op locatie A, heb ik parallel aan mijn zoektocht naar een "Tele2"-provider ook Ziggo gevraagd of het mogelijk is om er kabel aan te leggen (bij JA en (weinig) aanlegkosten), kan dit echter wel 6 maanden tot 1 jaar duren! --> ervaringen met weer een andere locatie :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictall
slaay schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:04:
Deze is beter: http://postcodecheck.bbned.nl/html/check daarmee kun je zien of er nog DSL mogelijk is over het bbned (Tele2 wholesale) netwerk.
Thanks, volgens de BBNed postcode checker zit BBNed nog in onze centrale:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Dienst  Omschrijving    Snelheid (max.)
ADSL    BBned ATM DSL   2-8Mb/512kb
ADSL2+  BBned ATM DSL   16-24Mb/1Mb
SDSL    BBned ATM DSL   2.3Mb/2.3Mb
ADSL2+  BBned Ethernet DSL  12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL  12Mb/2Mb
VDSL2   BBned Ethernet DSL  35Mb/8Mb
B-SDSL.bis  BBned Ethernet DSL  20Mb/20Mb
FTTx    KPN WEAS (O-ONNET)  100Mb/100Mb
Wijkcentrale
Naam:Rotterdam-Spaansepolder
Code:Rt-Spp
Afstand:± 402 meter

DSD lijkt meer gefocused te zijn op glasvezel, maar ik kan ze een belletje geven.
==> Inmiddels met DSD gebeld en voor VDSL2 maken ze alleen gebruik van het KPN netwerk!

[ Voor 5% gewijzigd door ictall op 05-03-2020 15:38 ]

Pagina: 1